1212kris Zgłoś #381 Napisano 7 Stycznia 2012 Mój pasek (AVF), jeśli to będzie dla Ciebie pomocne, nagrzewa się do 90 stopni po około 5 km. Fakt, dosyć szybko stygnie na postoju Ja też mam AVFa 90 stopni łapie teraz po 5-6km ale przy -10 stopni po 8km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #382 Napisano 7 Stycznia 2012 ja tez mam AVF przez zmiana czujnika nie lapal 90 a do 80 doczlapal sie po ~15km zmienilem czujnik i przy tem zewnetrznej ~3C i nocnym postoju mam rowne 90C po 6-7km spokojnej jazdy i trzyma rowno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dapro Zgłoś #383 Napisano 7 Stycznia 2012 Mój pasek (AVF), jeśli to będzie dla Ciebie pomocne, nagrzewa się do 90 stopni po około 5 km. Fakt, dosyć szybko stygnie na postoju No to u Ciebie sporo szybciej niż u mnie, chociaż z dnia na dzień jest to dla mnie coraz większy "kosmos" - dziś np. przy temp +4 nagrzał się po 5,5 km i po uruchomieniu po 10 minutach postoju (trasa identyczna z tą z opisu wczorajszego) po przejechaniu 300-400 metrów pojawiło się 90... ---------- Dodano o 21:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:18 ---------- Ja też mam AVFa 90 stopni łapie teraz po 5-6km ale przy -10 stopni po 8km Wg mnie u Ciebie wszystko git, nie to co u mnie, gdzie przy +1,5 stopnia po 11km...... Aż boję się pomyśleć ile musiałbym śmigać jak temp spadłaby do -10, Ty masz po 8km a ja? Pytanko tylko za 100 pkt: termostat (wymieniany ok. roku temu i było ok), czy któryś z czujników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #384 Napisano 7 Stycznia 2012 Wg mnie u Ciebie wszystko git, nie to co u mnie, gdzie przy +1,5 stopnia po 11km......Aż boję się pomyśleć ile musiałbym śmigać jak temp spadłaby do -10, Ty masz po 8km a ja? Pytanko tylko za 100 pkt: termostat (wymieniany ok. roku temu i było ok), czy któryś z czujników? Proponowałbym Ci sprawdzić czujniki ale też termostat ojciec kupił WAHLERa termostat a po 3mc go zareklamował i okazało się że do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #385 Napisano 8 Stycznia 2012 pomogła wymiana czujnika:) po przejechaniu około 5-6 km przy temp. zewnętrznej +2stopnie osiąga 80 stopni a pózniej wskakuje na 90:) Dodam jeszcze numer czujnika dla silnika ATJ to:059 919 501A - zielony 4-pinowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #386 Napisano 8 Stycznia 2012 przez zmiana czujnika nie lapal 90 a do 80 doczlapal sie po ~15km zmienilem czujnik i przy tem zewnetrznej ~3C i nocnym postoju mam rowne 90C po 6-7km spokojnej jazdy i trzyma rowno Czyli po wymianie tylko czujnika lapie ci szybciej i pelna temp? A po ilu km przed wymiana czujnika wskazowka dzwigala sie z 50C i jak to wyglada teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #387 Napisano 8 Stycznia 2012 przed wymiana musiałem przejechać około 15 km zanim wskoczył na 90C ale nie zawsze, nie raz dochodziło na 80-85 i spadało i znowu się podnosiło a teraz po przejechaniu około 5-6 km już jest około 70C a pełne 90 wskakuje po 8-9 km:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #388 Napisano 8 Stycznia 2012 Najpierw zmienilem termostat ale nie bylo zadnej poprawy Po zmianie czujnika wskazowka ruszy sie juz po ~4km a pelna tem mam po 6 - 7km. Wczesniej po 7km wskazowka dopiero sie ruszala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #389 Napisano 8 Stycznia 2012 wiem, ze pytanie zapewne było ale zauwazyłem, że u mnie wskazówka temp nagrzewania silnika nie dochdozi do 90* tylko jakies 80* moze ciutke ponizej, jest to nie zalezne ile km przejade. Dodam, ze jak auto stoi na postoju to wskazowka prawie dochodzi do 90 ake jak jade to opada do 80 badz pozniej. Czytalem wczesniej, ze moze to byc termostat badz czujnik. Czy ktos z was wie dokladnie ile ksoztuje czujnik badz nowy termostat do mojego Passata ? Lepiej isc w uzywke czy nowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dapro Zgłoś #390 Napisano 9 Stycznia 2012 wiem, ze pytanie zapewne było ale zauwazyłem, że u mnie wskazówka temp nagrzewania silnika nie dochdozi do 90* tylko jakies 80* moze ciutke ponizej, jest to nie zalezne ile km przejade. Dodam, ze jak auto stoi na postoju to wskazowka prawie dochodzi do 90 ake jak jade to opada do 80 badz pozniej. Czytalem wczesniej, ze moze to byc termostat badz czujnik.Czy ktos z was wie dokladnie ile ksoztuje czujnik badz nowy termostat do mojego Passata ? Lepiej isc w uzywke czy nowe? Stawiam na termostat, u mnie objawy były takie same - najpierw miałem 3B 1.8 125KM benzin i objawy podobne jak u Ciebie - po wymianie termostatu bez uwag. W obecnym AVF jakiś rok temu to samo, wskazówka nie dochodziła do 90 - po wymianie termostatu wszystko ok ....... aż do niedawna, gdzie dochodzi do 90, ale tak jak pisałem wcześniej strrrasznie długo to trwa - podejrzewam, że u mnie czujnik, ale pewności nie ma...... Koszt termostatu kilkadziesiąt zł, chyba, że zainwestujesz w ori, ale tu nie mam info jak cena A i jeszcze jedno - wybij sobie z głowy używkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #391 Napisano 9 Stycznia 2012 Ceny obu od 30 na allegro do 150pln w ASO Zachecam do lektury tematu - wszystko jest przewalkowane milion razy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #392 Napisano 9 Stycznia 2012 W weekend pobawilem sie 2a zuzytymi termostatami. Jeden z AVB drugi z AWT. Z AVB otwieral sie juz przy ok 77C, z AWT przy ok 87C. Co ciekawsze, to z AVB zamykal sie dopiero przy ok. 62C a z AWT przy ok 65C. Zaciekawiony tym zjawiskiem przerobilem termostat z AWT, w taki sposob ze skrocilem o ok 5mm trzpien, na ktorym pracuje termostat. Efekt taki, ze teraz otwiera sie przy ok 89C a zamyka sie przy ok 75C. Moze nie dlugo wsadze go na podmianke z nowym WAHLEREM, ktory chyba za wczesnie mi sie otwiera. Sadze, iz za niewlasciwe dzialanie termostatu w duzej czesci odpowiada sprezyna, ktora ma dociskac talerz do obudowy termostatu. Po prostu wyrabia sie z czasem i nie ma sily odpowiednio dociskac talerzyka. Podobna przerobke zrobilem kiedys w dwoch zuzytych termostatach w Vectra B DTi. Od tamtej pory dzialaly tak jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #393 Napisano 9 Stycznia 2012 Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu. Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić Nie wiem co już zrobić z tym autem. Chyba dokupie sobie farelke na gniazdo zapalniczki bo zamarzne. Trzeci raz nie będe termostatu wymieniać bo to bez sensu. Czujnika nie będe wymieniać znowu choć on nie odpowiada za to że dopiero po 10km dopiero zaczyna lecieć troche ciepłe a co pokazuje licznik już mam gdzieś, chce tylko aby było ciepło. Wiele razy bawilem się w termostaty w innych autach i wiem na jakich zasadach się to odbywa i jak to wszystko diagnozować, ale mój przypadek jest nadzwyczaj wyjątkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #394 Napisano 9 Stycznia 2012 Nie wiem co już zrobić z tym autem. Chyba dokupie sobie farelke na gniazdo zapalniczki bo zamarzne. Trzeci raz nie będe termostatu wymieniać bo to bez sensu. Czujnika nie będe wymieniać znowu choć on nie odpowiada za to że dopiero po 10km dopiero zaczyna lecieć troche ciepłe a co pokazuje licznik już mam gdzieś, chce tylko aby było ciepło. Wiele razy bawilem się w termostaty w innych autach i wiem na jakich zasadach się to odbywa i jak to wszystko diagnozować, ale mój przypadek jest nadzwyczaj wyjątkowy Termostat ori czy tani zamiennik? Dobre sa WAHLERY, ale nie zawsze.Czy obydwa weze idace do nagrzewnicy sa gorace po paru km? Czy robiles plukanke nagrzewnicy? I czy czytales caly temat i jemu pokrewne, bo rozwiazania juz dawno padly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #395 Napisano 10 Stycznia 2012 Termostat ori czy tani zamiennik? Dobre sa WAHLERY, ale nie zawsze.Czy obydwa weze idace do nagrzewnicy sa gorace po paru km? Czy robiles plukanke nagrzewnicy? I czy czytales caly temat i jemu pokrewne, bo rozwiazania juz dawno padly Termostat WAHLER i napewno dobrze trzyma bo dolny wąż zimny a górny delikatnie ciepły, woda w zbiorniczku wyrównawczym zimna, obydwa przewody do nagrzewnicy po przejechaniu kilku kilometrów są ciepłe ale nie jakoś szczególnie (oceniam na osobiste odczucia że mają może z 50 C). Nie ma opcji aby nagrzewnica była choć troche przydkana bo jak już osiągnie silnik około 80 C to wali ciepło z nawiewu niesamowite. Ten silnik jest jakiś ciepło oporny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #396 Napisano 10 Stycznia 2012 Termostat WAHLER i napewno dobrze trzyma bo dolny wąż zimny a górny delikatnie ciepły, woda w zbiorniczku wyrównawczym zimna, obydwa przewody do nagrzewnicy po przejechaniu kilku kilometrów są ciepłe ale nie jakoś szczególnie (oceniam na osobiste odczucia że mają może z 50 C). Nie ma opcji aby nagrzewnica była choć troche przydkana bo jak już osiągnie silnik około 80 C to wali ciepło z nawiewu niesamowite. Ten silnik jest jakiś ciepło oporny Jeżeli zrobiłeś już "wszystko" , a z opowieści wynika, że tak , to pozostaje ci wymiana pompy wody. Najprawdopobniej łopatki są już zużyte i obieg wody nie jest przez nie wymuszany tylko woda krąży grawitacyjnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #397 Napisano 10 Stycznia 2012 Jeżeli zrobiłeś już "wszystko" , a z opowieści wynika, że tak , to pozostaje ci wymiana pompy wody.Najprawdopobniej łopatki są już zużyte i obieg wody nie jest przez nie wymuszany tylko woda krąży grawitacyjnie. No to by była ostatnia opcja z tą pompą ale skoro by pompa pracowała by z mniejszą wydajnością to automatycznie by silnik się przegrzewał, ale różnie w życiu bywa i może coś w tym jest. Może ktoś zna jakiś prosty sposób na sprawdzenie porawności działania pompy wody? Czy zostaje wyjęcie pompy i sprawdzenie jej bądz wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #398 Napisano 10 Stycznia 2012 Po około 5 km kiedy wskazówka jeszcze nie jest na 90 stopniach ta dolna rura chłodnicy powinna być nadal zimna a po otwarciu dużego obiegu (kiedy wskazówka jest na 90 stopniach) nabiera temperatury bo płyn idzie wtedy na chłodnice. Przynajmniej tak jest u mnie, choć na vagu mam temp max 80 stopni co prawdopodobnie świadczy że termostat otwiera się u mnie za prędko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #399 Napisano 10 Stycznia 2012 Zerkałeś Kolego na świece żarowe układu chłodzenia,gdyż zapewne takowe posiadasz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #400 Napisano 13 Stycznia 2012 witam......ja za to zeby pokazalo 90 stopni to musze przejezdzic z godzine po miescie..na autostradzie to juz w ogole nie wspomne...wymienilem 2 termostaty w tym jeden oryginalny vw,raz wymienilem czujnik temp a pare dni temu pompe wody.razem juz wydalem ok 2500tys zl bo do tego doszedl pasek rozrzadu....co to moze byc??????????zaznacze ze za kazdym razem jechalem do innego warsztatu...napewno juz nie pojade do mechanika bo znowu mnie skasuja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach