Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pozostaje mi nic innego tylko udać się do serwisu na odczyt.

Chyba że ktoś z kolegów jest z Gliwic lub okolic , chętnie dam zarobić :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiniu a czy temp na postoju opada Ci jak masz wylaczone ogrzewanie ? jak chcesz ja mam VAGa jestem z Siemianowic kiedys w wolnej chwili mozesz podskoczyc to sprawdzimy. Tez mialem problem z temperatura ale u mnie wymiana czujnika i termosttau na oryginaly pomogla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką reakcję, co do spadku temperatury to problem występuje w chwili gdy ogrzewanie jest włączone na postoju.

Z ciekawości spytam bo widzę że masz ten sam motor co ja, czy w naszych karocach posiadamy świece podgrzewające płyn w układzie ?

Z zaproszenia oczywiście skorzystam :dobrze, niestety w grę wchodzi tylko weekend ze względu na pracę. Daj znać czy weekendy będzie Ci pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co robić i co może być przyczyną nie osiągania temp przez silnik ?

Jak chcesz się tego pozbyć to możesz zrobić tylko jedną rzecz-sprzedać diesla i kupić benzyniaka.

 

Innymi słowy wszystko masz w porządku, skoro rury zimne to znaczy, że termostat trzyma-wskaźnik pokazuje 90, bo taka jego charakterystyka, że przedział temperatur 75-110 zawsze pokaże jako 90.

A temperatura spada na postoju, zwłaszcza z ogrzewaniem bo silnik diesla fizycznie nie jest w stanie wytworzyć tyle ciepła, w skutek wysokiej sprawności.

I bardzo dobrze zrobiłeś, że wymieniłeś graty na ori.

 

---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

 

Z ciekawości spytam bo widzę że masz ten sam motor co ja, czy w naszych karocach posiadamy świece podgrzewające płyn w układzie ?

W B5fl świece dogrzewające zdarzały się rzadko - częściej można spotkać elektryczną nagrzewnicę powietrza, która zastępowała świece. Żeby sprawdzić, czy się ma świece, wystarczy zajrzeć na tył silnika pod pompę vacuum-jak z głowicy wychodzi plastikowe kolanko to wiadomo, że dogrzewacza nie ma. Jak aluminiowe z trzema świecami no to jest ot i cała filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick, faktycznie to mój pierwszy diesel wcześniej zawsze benzyna.

Ale co tam żona się śmieje że chyba go pokochałem bo dbam więcej o niego niż o nią. Niestety miłość jest nieodwzajemniona.:dolamam

Przez prawie dwa lata użytkowania wymieniłem rozrządu, napinacz, zawór ERG oryginał, sprzęgło oryginał, wszystkie pompowtryski oryginały plus naprawa głowicy z gniazdami. W domu w pokoju trzymam nową turbinę też oryginał bo stara już cieknie. jak sam widzisz chyba nic już nie jest wstanie mnie załamać.

Jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni. Poza tym autko pierwsza klasa:dobrze

Żona tylko krzywo patrzy i powiedziała,że jeszcze jedna naprawa i rozwód murowany :bleble

 

A tak z ciekawości, czy w Twoim pasku również spada temp na postoju, ja w zeszłym roku takiej sytuacji nie miałem, a temp były o wiele niższe.

Edytowane przez kiniu24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do świec to kolega napisal. A co do spadku to norma, gorzej jakbys mial wyłaczone ogrzewanie i by spadało. U mnie po wymianie, jak załącze ogrzewanie na max + dmuchawa na max to temp spada z 90 do (z tego co pamietam) ok 70st i tak trzyma. Ale jak ogrzewanie jest minialnie załaczone to na wskazniku nie zauwazam zeby mi wskazówka spadała. wiec temp na pewno trzyma sie w zakresie 75-90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu .

Taak, na pewno w czterocylindrowym nie wysilonym klekocie...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu .

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz?highlight=jak+szybko+sie+nagrzewa

 

pkt 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrick, faktycznie to mój pierwszy diesel wcześniej zawsze benzyna.

Ale co tam żona się śmieje że chyba go pokochałem bo dbam więcej o niego niż o nią. Niestety miłość jest nieodwzajemniona.:dolamam

Przez prawie dwa lata użytkowania wymieniłem rozrządu, napinacz, zawór ERG oryginał, sprzęgło oryginał, wszystkie pompowtryski oryginały plus naprawa głowicy z gniazdami. W domu w pokoju trzymam nową turbinę też oryginał bo stara już cieknie. jak sam widzisz chyba nic już nie jest wstanie mnie załamać.

Jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni. Poza tym autko pierwsza klasa:dobrze

Żona tylko krzywo patrzy i powiedziała,że jeszcze jedna naprawa i rozwód murowany :bleble

 

A tak z ciekawości, czy w Twoim pasku również spada temp na postoju, ja w zeszłym roku takiej sytuacji nie miałem, a temp były o wiele niższe.

Tak u mnie też spada, tylko że u mnie dużo szybciej widzę to, bo przerobiłem sobie eeprom wskaźnika, aby pokazywał prawdziwą temperaturę na bieżąco.

Wskaźnik działa prawidłowo, termostat również trzyma pięknie-oczywiście graty tylko, ori i tak było przez ostatnie dwa lata na poprzednim termostacie, jak i jest na nowym, który wymieniłem we wrześniu bo mi kawałek plastiku z obudowy termostatu przyblokował go w pozycji otwartej i od razu w ten sam dzień zakupiłem nowy i wymieniłem. Jak się okazało nie potrzebnie, no ale co zrobić-auto przy temperaturze 25 stopni na dworze, po godzinnej jeździe z klimą po mieście nie chciało złapać temperatury wyższej jak 65stopni.

Dopiero jak poskładałem auto i przyjrzałem się staremu termostatowi to zobaczyłem mały kawałek plasticzku utknięty między grzybkiem, a resztą. Wygląda mi to na kawałek wypustki, które są od środka w kolanku/obudowie, którą przykręcony jest termostat. Czemu się ułamała i zablokowała, zwłaszcza w dwa lata po wymianie, tego nie wiem...

 

W normalnym pasku przy sprawnym termostacie, chwilkę może potrwać, zanim zacznie spadać wskaźnik, z uwagi na jego oszukiwanie. Więc może dlatego w zeszłym roku tego nie zauważyłeś. W tym roku jesteś przeczulony i zwracasz na to uwagę bardziej. Dużo oczywiście też zależy od tego jak auto jest nagrzane (znów kłania się oszustwo wskaźnika), i jak zimno jest, oraz jak długo stoimy z jakim poziomem ogrzewania.

 

Co do awaryjności paska, to ja mam zupełnie odwrotnie-choć wszystkie moje auta są mało awaryjne, być może dlatego, że sam je sobie serwisuje, to pasek bije wszystkie na głowę, jak do tej pory. Przez pierwsze 3.5 roku uszkodzony tylko czujnik temperatury. Potem w jednym czasie musiałem wymienić kółko alternatora, pompę vacuum bo się rosciekła i tuleje tylnego zawieszenia, ale te powiedziały papa dzięki przeciążaniu na trasach UK-PL-UK. I to tyle, a w czerwcu będzie 5 lat jak go mam. Więc jak dla mnie rewelka, zwłaszcza, że średnio dwa razy w roku jeżdżę, do PL, a w tym roku 3 razy będę...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem paska pod VAGa i pokazał:

 

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Czyli jednak walnięty czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jednak walnięty czujnik?
najwyraźniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sokol161

Witam!! Nie bede zakładać nowego postu, myśle że ktoś Mi tu odpowie, mój passat nie łapie temperatury nawet 70% nawet jadąc ostrą jazdą przez miasto, termostat napewno jest dobry a nie mam możliwości sprawdzenia czujnika jak na chwile obecna.. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!! Nie bede zakładać nowego postu, myśle że ktoś Mi tu odpowie, mój passat nie łapie temperatury nawet 70% nawet jadąc ostrą jazdą przez miasto, termostat napewno jest dobry a nie mam możliwości sprawdzenia czujnika jak na chwile obecna.. pozdrawiam

 

 

Masz duży silnik, on będzie się nagrzewał odpowiednio dłuzej niż 1.9

natomiast gdyby było wszystko sprawne to osiągnięcie 90 stopni nie powinno stanowic problemu,

najprościej podłaczyc VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić

 

 

; 21-12-2011 o godzinie 20:34

I co brak pomysłów

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobny problem opisany kilka postow wyzej

 

dlugo sie nagrzewal i to nie do konca - 80-85C

 

zmienilem termostat - byl WAHLER zamontowalem BEHR - bez jakiejkolwiek poprawy

 

sprawdzilem na VAG-u wskazania czujnika i odczyty byly rozne - inaczej podawal do komputera sterujacego i inaczej na deske

 

w piatek zmienilem czujnik byl czarny 078 919 501C - zamontowalem zielony 059 919 501A (nie z ASO) i problem sie rozwiazal - auto po nocy - temp zew 2.5C - nagrzewa sie do 90C po przejechaniu 6-7km

 

jak nie czujnik to termostat - nic innego chyba nie moze byc winne

vag pokaze blad uszkodzonego czujnika a zawsze mozna odczytac wartosci i okresilc czy sa ok czy nie

 

termostat zawsze mozna sprawdzic lopatologicznie gotujac go i mierzac tem wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Miałem rok temu podczas zimy podobny problem - praktycznie nie dogrzewał się do 90 st. a jak czasem się udawało to trzeba było trochę pojeździć. Natomiast po zatrzymaniu (albo na trasie po wrzuceniu na luz) temp. od razu spadała o kreskę, czasem nawet więcej. Zmiana termostatu rozwiązała całkowicie problem.

Ale.....ostatnio zaczęło się znowu.

Przejrzałem wiele postów, ale nikt prawdopodobnie nie miał podobnego przypadku. Pierwsza kwestia - standard - długo się nagrzewa do 90 st. no i więcej pali - dzisiaj np. nagrzał się dopiero po przejechaniu 11 km, po czym po zatrzymaniu na minutę temp. spadła o pół kreski. I teraz najlepsze - po podniesieniu maski i (robiłem to już kilka razy) poruszaniu czujnika umieszczonego na obudowie filtra powietrza.......wszystko wraca do normy (no może nie wszystko bo nagrzewa się dłużej niz powinien, ale po zatrzymaniu auta temp. utrzymuje się na poziomie 90 st. i ani drgnie). Czujnik do wymiany? Może ktoś jednak miał podobną sytuację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poruszaniu czujnika umieszczonego na obudowie filtra powietrza.......

 

w tym silniku czujnik temperatury cieczy masz z tylu silnika przy scianie grodziowej a drugi stojac frontem do auta po prawej stronie w dolnej czesci chlodnicy

 

o jakim czujniku piszesz w obudowie filtra?

 

ja bym obstawial czujnik g62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie to wy się cieszcie szybciej sobie możecie w autach nagrzać :D Ja też miałem dylemat nagrzewał się nagrzewał bardzo szybko ... A jak było parę minusów na dworze to znow nie przekroczyłem 80 stopni ale to dobrze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności