kiniu24 Zgłoś #341 Napisano 12 Grudnia 2011 Nie pozostaje mi nic innego tylko udać się do serwisu na odczyt. Chyba że ktoś z kolegów jest z Gliwic lub okolic , chętnie dam zarobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #342 Napisano 12 Grudnia 2011 kiniu a czy temp na postoju opada Ci jak masz wylaczone ogrzewanie ? jak chcesz ja mam VAGa jestem z Siemianowic kiedys w wolnej chwili mozesz podskoczyc to sprawdzimy. Tez mialem problem z temperatura ale u mnie wymiana czujnika i termosttau na oryginaly pomogla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniu24 Zgłoś #343 Napisano 12 Grudnia 2011 Dzięki za szybką reakcję, co do spadku temperatury to problem występuje w chwili gdy ogrzewanie jest włączone na postoju. Z ciekawości spytam bo widzę że masz ten sam motor co ja, czy w naszych karocach posiadamy świece podgrzewające płyn w układzie ? Z zaproszenia oczywiście skorzystam :dobrze, niestety w grę wchodzi tylko weekend ze względu na pracę. Daj znać czy weekendy będzie Ci pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #344 Napisano 12 Grudnia 2011 Panowie co robić i co może być przyczyną nie osiągania temp przez silnik ? Jak chcesz się tego pozbyć to możesz zrobić tylko jedną rzecz-sprzedać diesla i kupić benzyniaka. Innymi słowy wszystko masz w porządku, skoro rury zimne to znaczy, że termostat trzyma-wskaźnik pokazuje 90, bo taka jego charakterystyka, że przedział temperatur 75-110 zawsze pokaże jako 90. A temperatura spada na postoju, zwłaszcza z ogrzewaniem bo silnik diesla fizycznie nie jest w stanie wytworzyć tyle ciepła, w skutek wysokiej sprawności. I bardzo dobrze zrobiłeś, że wymieniłeś graty na ori. ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:37 ---------- Z ciekawości spytam bo widzę że masz ten sam motor co ja, czy w naszych karocach posiadamy świece podgrzewające płyn w układzie ? W B5fl świece dogrzewające zdarzały się rzadko - częściej można spotkać elektryczną nagrzewnicę powietrza, która zastępowała świece. Żeby sprawdzić, czy się ma świece, wystarczy zajrzeć na tył silnika pod pompę vacuum-jak z głowicy wychodzi plastikowe kolanko to wiadomo, że dogrzewacza nie ma. Jak aluminiowe z trzema świecami no to jest ot i cała filozofia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniu24 Zgłoś #345 Napisano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Patrick, faktycznie to mój pierwszy diesel wcześniej zawsze benzyna. Ale co tam żona się śmieje że chyba go pokochałem bo dbam więcej o niego niż o nią. Niestety miłość jest nieodwzajemniona. Przez prawie dwa lata użytkowania wymieniłem rozrządu, napinacz, zawór ERG oryginał, sprzęgło oryginał, wszystkie pompowtryski oryginały plus naprawa głowicy z gniazdami. W domu w pokoju trzymam nową turbinę też oryginał bo stara już cieknie. jak sam widzisz chyba nic już nie jest wstanie mnie załamać. Jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni. Poza tym autko pierwsza klasa:dobrze Żona tylko krzywo patrzy i powiedziała,że jeszcze jedna naprawa i rozwód murowany A tak z ciekawości, czy w Twoim pasku również spada temp na postoju, ja w zeszłym roku takiej sytuacji nie miałem, a temp były o wiele niższe. Edytowane 12 Grudnia 2011 przez kiniu24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #346 Napisano 12 Grudnia 2011 co do świec to kolega napisal. A co do spadku to norma, gorzej jakbys mial wyłaczone ogrzewanie i by spadało. U mnie po wymianie, jak załącze ogrzewanie na max + dmuchawa na max to temp spada z 90 do (z tego co pamietam) ok 70st i tak trzyma. Ale jak ogrzewanie jest minialnie załaczone to na wskazniku nie zauwazam zeby mi wskazówka spadała. wiec temp na pewno trzyma sie w zakresie 75-90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro2225 Zgłoś #347 Napisano 12 Grudnia 2011 Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #348 Napisano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu . Taak, na pewno w czterocylindrowym nie wysilonym klekocie... Edytowane 12 Grudnia 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #349 Napisano 12 Grudnia 2011 Panowie . Przy sprawnym termostacie i dobrym czujniku temp. cieczy chłodzącej - temperatura na wskaźniku nie może spadać !!! Nawet przy włączonym ogrzewaniu . http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz?highlight=jak+szybko+sie+nagrzewa pkt 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #350 Napisano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Patrick, faktycznie to mój pierwszy diesel wcześniej zawsze benzyna. Ale co tam żona się śmieje że chyba go pokochałem bo dbam więcej o niego niż o nią. Niestety miłość jest nieodwzajemniona. Przez prawie dwa lata użytkowania wymieniłem rozrządu, napinacz, zawór ERG oryginał, sprzęgło oryginał, wszystkie pompowtryski oryginały plus naprawa głowicy z gniazdami. W domu w pokoju trzymam nową turbinę też oryginał bo stara już cieknie. jak sam widzisz chyba nic już nie jest wstanie mnie załamać. Jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni. Poza tym autko pierwsza klasa:dobrze Żona tylko krzywo patrzy i powiedziała,że jeszcze jedna naprawa i rozwód murowany A tak z ciekawości, czy w Twoim pasku również spada temp na postoju, ja w zeszłym roku takiej sytuacji nie miałem, a temp były o wiele niższe. Tak u mnie też spada, tylko że u mnie dużo szybciej widzę to, bo przerobiłem sobie eeprom wskaźnika, aby pokazywał prawdziwą temperaturę na bieżąco. Wskaźnik działa prawidłowo, termostat również trzyma pięknie-oczywiście graty tylko, ori i tak było przez ostatnie dwa lata na poprzednim termostacie, jak i jest na nowym, który wymieniłem we wrześniu bo mi kawałek plastiku z obudowy termostatu przyblokował go w pozycji otwartej i od razu w ten sam dzień zakupiłem nowy i wymieniłem. Jak się okazało nie potrzebnie, no ale co zrobić-auto przy temperaturze 25 stopni na dworze, po godzinnej jeździe z klimą po mieście nie chciało złapać temperatury wyższej jak 65stopni. Dopiero jak poskładałem auto i przyjrzałem się staremu termostatowi to zobaczyłem mały kawałek plasticzku utknięty między grzybkiem, a resztą. Wygląda mi to na kawałek wypustki, które są od środka w kolanku/obudowie, którą przykręcony jest termostat. Czemu się ułamała i zablokowała, zwłaszcza w dwa lata po wymianie, tego nie wiem... W normalnym pasku przy sprawnym termostacie, chwilkę może potrwać, zanim zacznie spadać wskaźnik, z uwagi na jego oszukiwanie. Więc może dlatego w zeszłym roku tego nie zauważyłeś. W tym roku jesteś przeczulony i zwracasz na to uwagę bardziej. Dużo oczywiście też zależy od tego jak auto jest nagrzane (znów kłania się oszustwo wskaźnika), i jak zimno jest, oraz jak długo stoimy z jakim poziomem ogrzewania. Co do awaryjności paska, to ja mam zupełnie odwrotnie-choć wszystkie moje auta są mało awaryjne, być może dlatego, że sam je sobie serwisuje, to pasek bije wszystkie na głowę, jak do tej pory. Przez pierwsze 3.5 roku uszkodzony tylko czujnik temperatury. Potem w jednym czasie musiałem wymienić kółko alternatora, pompę vacuum bo się rosciekła i tuleje tylnego zawieszenia, ale te powiedziały papa dzięki przeciążaniu na trasach UK-PL-UK. I to tyle, a w czerwcu będzie 5 lat jak go mam. Więc jak dla mnie rewelka, zwłaszcza, że średnio dwa razy w roku jeżdżę, do PL, a w tym roku 3 razy będę... Edytowane 12 Grudnia 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PabloV8 Zgłoś #351 Napisano 19 Grudnia 2011 Podłączyłem paska pod VAGa i pokazał: 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Czyli jednak walnięty czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #352 Napisano 19 Grudnia 2011 Czyli jednak walnięty czujnik?najwyraźniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #353 Napisano 20 Grudnia 2011 (edytowane) Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu. Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić Edytowane 21 Grudnia 2011 przez bmateuszd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sokol161 Zgłoś #354 Napisano 24 Grudnia 2011 Witam!! Nie bede zakładać nowego postu, myśle że ktoś Mi tu odpowie, mój passat nie łapie temperatury nawet 70% nawet jadąc ostrą jazdą przez miasto, termostat napewno jest dobry a nie mam możliwości sprawdzenia czujnika jak na chwile obecna.. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #355 Napisano 24 Grudnia 2011 Witam!! Nie bede zakładać nowego postu, myśle że ktoś Mi tu odpowie, mój passat nie łapie temperatury nawet 70% nawet jadąc ostrą jazdą przez miasto, termostat napewno jest dobry a nie mam możliwości sprawdzenia czujnika jak na chwile obecna.. pozdrawiam Masz duży silnik, on będzie się nagrzewał odpowiednio dłuzej niż 1.9 natomiast gdyby było wszystko sprawne to osiągnięcie 90 stopni nie powinno stanowic problemu, najprościej podłaczyc VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #356 Napisano 24 Grudnia 2011 (edytowane) Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu. Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić Ostatnio edytowane przez bmateuszd ; 21-12-2011 o godzinie 20:34 I co brak pomysłów Edytowane 24 Grudnia 2011 przez bmateuszd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #357 Napisano 1 Stycznia 2012 ja mialem podobny problem opisany kilka postow wyzej dlugo sie nagrzewal i to nie do konca - 80-85C zmienilem termostat - byl WAHLER zamontowalem BEHR - bez jakiejkolwiek poprawy sprawdzilem na VAG-u wskazania czujnika i odczyty byly rozne - inaczej podawal do komputera sterujacego i inaczej na deske w piatek zmienilem czujnik byl czarny 078 919 501C - zamontowalem zielony 059 919 501A (nie z ASO) i problem sie rozwiazal - auto po nocy - temp zew 2.5C - nagrzewa sie do 90C po przejechaniu 6-7km jak nie czujnik to termostat - nic innego chyba nie moze byc winne vag pokaze blad uszkodzonego czujnika a zawsze mozna odczytac wartosci i okresilc czy sa ok czy nie termostat zawsze mozna sprawdzic lopatologicznie gotujac go i mierzac tem wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dapro Zgłoś #358 Napisano 1 Stycznia 2012 Witam wszystkich, Miałem rok temu podczas zimy podobny problem - praktycznie nie dogrzewał się do 90 st. a jak czasem się udawało to trzeba było trochę pojeździć. Natomiast po zatrzymaniu (albo na trasie po wrzuceniu na luz) temp. od razu spadała o kreskę, czasem nawet więcej. Zmiana termostatu rozwiązała całkowicie problem. Ale.....ostatnio zaczęło się znowu. Przejrzałem wiele postów, ale nikt prawdopodobnie nie miał podobnego przypadku. Pierwsza kwestia - standard - długo się nagrzewa do 90 st. no i więcej pali - dzisiaj np. nagrzał się dopiero po przejechaniu 11 km, po czym po zatrzymaniu na minutę temp. spadła o pół kreski. I teraz najlepsze - po podniesieniu maski i (robiłem to już kilka razy) poruszaniu czujnika umieszczonego na obudowie filtra powietrza.......wszystko wraca do normy (no może nie wszystko bo nagrzewa się dłużej niz powinien, ale po zatrzymaniu auta temp. utrzymuje się na poziomie 90 st. i ani drgnie). Czujnik do wymiany? Może ktoś jednak miał podobną sytuację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #359 Napisano 2 Stycznia 2012 poruszaniu czujnika umieszczonego na obudowie filtra powietrza....... w tym silniku czujnik temperatury cieczy masz z tylu silnika przy scianie grodziowej a drugi stojac frontem do auta po prawej stronie w dolnej czesci chlodnicy o jakim czujniku piszesz w obudowie filtra? ja bym obstawial czujnik g62 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BigLou Zgłoś #360 Napisano 2 Stycznia 2012 Ludzie to wy się cieszcie szybciej sobie możecie w autach nagrzać Ja też miałem dylemat nagrzewał się nagrzewał bardzo szybko ... A jak było parę minusów na dworze to znow nie przekroczyłem 80 stopni ale to dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach