MDZ Zgłoś #321 Napisano 26 Listopada 2011 płynu i wiecie co????dalej NIC przejechałem 50km po jakis 25 zlapal wreszcie 90 po nastepnych 25 zatrzymalem sie i dalem ogrzewanie na max i na 2bieg nawiewu i juz po chwili temp zaczela ladnie spadacWiec mam pytanie do tych wszystkich kolegow ktorym autko lapie temp po 4-6km i ktorzy zalecaja termostat z serwisu bo tylko wtedy wszystko jest ok CO JA MAM JESZCZE ZROBIC!!!!za rozwiazanie problemu stawiam duza flache pozdrawiam wszystkich Kolego a jaki masz czujnik temp? Ori? Bo ja miałem kiedyś podobne objawy i winą tego był walnięty czujnik. Pierwszy kupiłem zamiennik to wskazywał gorzej niż stary uszkodzony jak jechałem 100-120km/h i auto było na obrotach to pokazywał 90C ale zwolniłem do 60km/h to temp spadała. Kupiłem czujnik nowy w ASO i problem zniknął auto trzyma ładnie temp i szybko się nagrzewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #322 Napisano 27 Listopada 2011 śmieszne chłopaki to co tu piszecie,ostatnie 10 postów to rady dotyczace wymiany termostatu z serwisu a nie zawsze to jest takie proste a najgorsze nie zawsze konieczne To wcale nie jest śmieszne-w zdrowym samochodzie to pomaga. A skoro u Ciebie nie pomogło to problem jest gdzie indziej-tak jak kolega wyżej, warto zapytać czy masz ori czujnik temp? Jeśli nie to wskazania mogą być bardzo różne od prawdy. Dlatego podstawa to ori czujnik i termostat. Co do spadku temp na biegu jałowym z włączonym ogrzewaniem przy niskiej temperaturze na dworze to w dieslu zupełnie normalnie. Jednakże 90 stopni po 25km to już zupełnie nie normalne. Na vagu temperatury porównywałeś z zegarów i ecu? Test wskaźnika w liczniku zrobiłeś? Od tego trzeba by zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #323 Napisano 27 Listopada 2011 (edytowane) niechcialem nikogo urazic,ale szczerze brakuje mi juz pomysłów a i fundusze niedługo osiagna watrosc krytyczna.Wiem ze spadek temp na biegu jałowym w dieslu przy wlacz ogrzewaniu to normalne ale zrozumie o 10 nawet 20st ale u mnie spada na sam dol i lezy jak rano przy odpalaniu a i z nawiewow leci corz chlodniejsze powietrze.Jak mozecie napiszcie ile czujnik w serwisie i jak na vagu porownac temp zegarow z ecu i jak zrobic test wskaznika w liczniku z gory dzieki Edytowane 27 Listopada 2011 przez kermit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #324 Napisano 27 Listopada 2011 (edytowane) Wiem ze spadek temp na biegu jałowym w dieslu przy wlacz ogrzewaniu to normalne ale zrozumie o 10 nawet 20st ale u mnie spada na sam dol i lezy jak rano przy odpalaniu a i z nawiewow leci corz chlodniejsze powietrze Hmm, to raczej jednoznacznie wskazuje na nie dogrzanie. A co może być tego przyczyną oprócz termostatu, to nie mam pojęcia. Rozumiem, że upewniałeś się czy węże do chłodnicy, jak i ona sama nie robią się zbyt wcześnie za ciepłe? Czujnik w serwisie to znów koszt ok 100zł. Test wskaźnika robi się na vagu w liczniku-pokaże po prostu zakres pracy wskazówkii czy działa prawidłowo. Na vagu też robisz porównanie temperatur czujników-wchodzisz w licznik/wartości mierzone i tam zobaczysz na pozycji trzeciej temp przekazywaną do zegarów. Tak samo wchodzisz w silnik i tam na którejś pozycji masz temp przekazywaną do ecu silnika jak i temp. paliwa.Po całej nocy temperatury czujników powinny być zbliżone do temp. otoczenia-z wyjątkiem wskazania temp dla licznika-tu skala zaczyna się od 30 stopni. Raz jak przekroczy 30stopni to wtedy możesz porównywać tą temperaturę z temperaturą z czujnika dla ecu. Mogą odbiegać od siebie o 1-2stopnie, ale raczej nie więcej. Edytowane 27 Listopada 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #325 Napisano 27 Listopada 2011 econ+niebieski kwadrat+wiatrak ze strzalka w dol (jednoczesnie) pozniej zmieniasz kanaly czerony/niebieski - econ powracasz sa dwie wersje klimatronika - jesli masz te 'bogatsza' to na 45kanale masz tem cieczy sprawdz czy chlodnice masz ciepla po jakims dystansie - jesli chlodnica bedzie ciepla przed tym jak wskazowka pokaze 90C to znaczy ze termostat za wczesnie otwiera To ja mam chyba tę biedniejszą bo mam 44 kanały. Orientuje się ktoś co te kanały oznaczają? albo chociaż na którym jest temp. cieczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #326 Napisano 27 Listopada 2011 To ja mam chyba tę biedniejszą bo mam 44 kanały. Orientuje się ktoś co te kanały oznaczają? albo chociaż na którym jest temp. cieczy? na tym nie sprawdzisz pozostaje Ci VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #327 Napisano 27 Listopada 2011 a jak chodzi wentylator ten na wisko sprzęgle ?? jeśli jest dobre wisko na wolnych obrotach powinien dać się zatrzymać ręką. Może być walnięte wisko i cały czas chodzi na dużych obrotach i to może skutecznie zbijać temp. ewentualnie(tylko ewentualnie) włącza się ten elektryczny od klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #328 Napisano 27 Listopada 2011 a jak chodzi wentylator ten na wisko sprzęgle ?? jeśli jest dobre wisko na wolnych obrotach powinien dać się zatrzymać ręką. Może być walnięte wisko i cały czas chodzi na dużych obrotach i to może skutecznie zbijać temp. ewentualnie(tylko ewentualnie) włącza się ten elektryczny od klimy. wisko dobre da sie zatrzymac reka,zreszta robilem test gumka recepturka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #329 Napisano 8 Grudnia 2011 Kolego a jaki masz czujnik temp? Ori? Bo ja miałem kiedyś podobne objawy i winą tego był walnięty czujnik. Pierwszy kupiłem zamiennik to wskazywał gorzej niż stary uszkodzony jak jechałem 100-120km/h i auto było na obrotach to pokazywał 90C ale zwolniłem do 60km/h to temp spadała. Kupiłem czujnik nowy w ASO i problem zniknął auto trzyma ładnie temp i szybko się nagrzewa. czy kolega sprawdzla jakie ma odczyty z czujnika? ja zrobilem pomiary i co sie okazalo: na zimnym silniku tem zew -2.0C 01 - engine kanal 07 pole 3 - wartosc -1.8C 17 - instruments kanal 03 pole 1 - wartosc 5.0C Przejechalem ~20km i odczyt ponowny (tem zew 3.5C, tem na wskazniku ~85C - troche jej brakowalo do pionu): 01 - engine kanal 07 pole 3 - wartosc 81.9C 17 - instruments kanal 03 pole 1 - wartosc 71.0C wskazania czujnika g62 i g2 powinny byc takie same a u mnie klops - czujnik do wymiany moze jesli juz nic nie pomaga odczytaj te wskazania zawsze jest szansa ze nowy czujnik jest trefny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PabloV8 Zgłoś #330 Napisano 11 Grudnia 2011 Koledzy u mnie wskazówka temperatury ostatnio praktycznie wogóle sie nie podnosi, zrobiłem ostatnio trasę 300km i temperatura na wskaźniku 60st. To wina termostatu czy coś jeszcze mogło zdechnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #331 Napisano 11 Grudnia 2011 To wina termostatu czy coś jeszcze mogło zdechnąć?to czujnik raczej kolega miał to samo po wymianie działa ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PabloV8 Zgłoś #332 Napisano 11 Grudnia 2011 Jutro zrobie jakąś trasę i obmacam węże. A taki czujnik to jaki koszt mniej więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #333 Napisano 11 Grudnia 2011 Jutro zrobie jakąś trasę i obmacam węże. A taki czujnik to jaki koszt mniej więcej?od 40 do 150zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PabloV8 Zgłoś #334 Napisano 11 Grudnia 2011 Dzięki za odpowiedź, jutro napisze jak wygląda sprawa z wężami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #335 Napisano 11 Grudnia 2011 To pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #336 Napisano 11 Grudnia 2011 od 40 do 150zł te najtansze bym odpuscil na starcie bo sporo mozna przeczytac ze przeklamuja i szybciej siadaja w Poznaniu w ASO VW 115pln co ciekawe w ASO Skoda 123pln a podlaczal kolega komputer? To pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja? u kolegi w skodzie octavii tez jednego dnia wskazowka tem cieczy nie wstala - juz zabieral sie za zakup i wymiane ale nastepnego dnia problemu nie bylo i tak juz smiga ponad miesiac i temat nie powrocil jak na razie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PabloV8 Zgłoś #337 Napisano 12 Grudnia 2011 (edytowane) Od jakiegoś miesiąca widzę, że mi sie nie dogrzewa. Podłacze pod komputer dopiero w czwartek albo piątek. Dzisiaj zrobiłem koło 40km i zabrałem się za macanko węży, i górny i dolny są ciepłe. Wskaźnik pokazywał jakieś 75st. Edytowane 12 Grudnia 2011 przez PabloV8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #338 Napisano 12 Grudnia 2011 sprawdz wskazania jak pisalem w poscie #329 - jesli czujnik bedzie ok to termostat za szybko ci otwiera duzy obieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniu24 Zgłoś #339 Napisano 12 Grudnia 2011 Koledzy, od pewnego czasu czytam ten wątek i postanowiłem się poradzić bardziej doświadczonych ode mnie :mlask Przepraszam za zbyt długi opis ale chcę wszystko dokładnie przedstawić: Wszystko zaczęło się banalnie czyli jak w 99% przypadków, samochód bardzo szybko na postoju tracił temperaturę tzn: w trakcie jazdy strzałka nigdy nie dochodził do 90 stopni zatrzymywała się na około 85 stopniach. Prawdziwy dramat zaczął się na postoju czyli spadek temp. do około 70 stopni na zegarze co w praktyce oznacza może z 60 stopni w silniku. Nadmienię tylko że jakieś 4 miesiące temu wymieniłem czujnik temp na oryginalny z serwisu Teraz wymiana padała na termostat firmy WAHLER, niestety wymiana nic nie pomogła i objawy szczególnie na postoju były takie same. Kolejna wymiana na oryginał z serwisu i tym razem w trakcie jazdy dochodzi strzałka dochodzi do 90 stopni, natomiast ku memu przerażeniu na postoju to samo - czyli spadek temp. W trakcie oględzin zauważyłem że termostat pomimo 90 stopni na zegarze nie otwiera dużego obiegu, tzn cały czas dolny wąż jest zimny, natomiast górny wąż jest gorący. Panowie co robić i co może być przyczyną nie osiągania temp przez silnik ? Czytałem wątek o świecach dogrzewających płyn w układzie ale mój silnik ich chyba nie posiada: silnik AVF 1.9TDI 131 KM autko z 2003r. Proszę o pomoc bo ręce mi opadły i powoli brakuje mi pomysłów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #340 Napisano 12 Grudnia 2011 napisze to co wyzej sprawdzales na komputerze wskazania czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach