Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

płynu i wiecie co????dalej NIC przejechałem 50km po jakis 25 zlapal wreszcie 90 po nastepnych 25 zatrzymalem sie i dalem ogrzewanie na max i na 2bieg nawiewu i juz po chwili temp zaczela ladnie spadac

Wiec mam pytanie do tych wszystkich kolegow ktorym autko lapie temp po 4-6km i ktorzy zalecaja termostat z serwisu bo tylko wtedy wszystko jest ok CO JA MAM JESZCZE ZROBIC!!!!za rozwiazanie problemu stawiam duza flache pozdrawiam wszystkich

Kolego a jaki masz czujnik temp? Ori? Bo ja miałem kiedyś podobne objawy i winą tego był walnięty czujnik. Pierwszy kupiłem zamiennik to wskazywał gorzej niż stary uszkodzony jak jechałem 100-120km/h i auto było na obrotach to pokazywał 90C ale zwolniłem do 60km/h to temp spadała. Kupiłem czujnik nowy w ASO i problem zniknął auto trzyma ładnie temp i szybko się nagrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
śmieszne chłopaki to co tu piszecie,ostatnie 10 postów to rady dotyczace wymiany termostatu z serwisu a nie zawsze to jest takie proste a najgorsze nie zawsze konieczne

 

To wcale nie jest śmieszne-w zdrowym samochodzie to pomaga. A skoro u Ciebie nie pomogło to problem jest gdzie indziej-tak jak kolega wyżej, warto zapytać czy masz ori czujnik temp? Jeśli nie to wskazania mogą być bardzo różne od prawdy. Dlatego podstawa to ori czujnik i termostat.

Co do spadku temp na biegu jałowym z włączonym ogrzewaniem przy niskiej temperaturze na dworze to w dieslu zupełnie normalnie. Jednakże 90 stopni po 25km to już zupełnie nie normalne. Na vagu temperatury porównywałeś z zegarów i ecu? Test wskaźnika w liczniku zrobiłeś? Od tego trzeba by zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niechcialem nikogo urazic,ale szczerze brakuje mi juz pomysłów a i fundusze niedługo osiagna watrosc krytyczna.Wiem ze spadek temp na biegu jałowym w dieslu przy wlacz ogrzewaniu to normalne ale zrozumie o 10 nawet 20st ale u mnie spada na sam dol i lezy jak rano przy odpalaniu a i z nawiewow leci corz chlodniejsze powietrze.Jak mozecie napiszcie ile czujnik w serwisie i jak na vagu porownac temp zegarow z ecu i jak zrobic test wskaznika w liczniku z gory dzieki

Edytowane przez kermit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem ze spadek temp na biegu jałowym w dieslu przy wlacz ogrzewaniu to normalne ale zrozumie o 10 nawet 20st ale u mnie spada na sam dol i lezy jak rano przy odpalaniu a i z nawiewow leci corz chlodniejsze powietrze

Hmm, to raczej jednoznacznie wskazuje na nie dogrzanie. A co może być tego przyczyną oprócz termostatu, to nie mam pojęcia. Rozumiem, że upewniałeś się czy węże do chłodnicy, jak i ona sama nie robią się zbyt wcześnie za ciepłe?

 

Czujnik w serwisie to znów koszt ok 100zł. Test wskaźnika robi się na vagu w liczniku-pokaże po prostu zakres pracy wskazówkii czy działa prawidłowo. Na vagu też robisz porównanie temperatur czujników-wchodzisz w licznik/wartości mierzone i tam zobaczysz na pozycji trzeciej temp przekazywaną do zegarów. Tak samo wchodzisz w silnik i tam na którejś pozycji masz temp przekazywaną do ecu silnika jak i temp. paliwa.Po całej nocy temperatury czujników powinny być zbliżone do temp. otoczenia-z wyjątkiem wskazania temp dla licznika-tu skala zaczyna się od 30 stopni. Raz jak przekroczy 30stopni to wtedy możesz porównywać tą temperaturę z temperaturą z czujnika dla ecu. Mogą odbiegać od siebie o 1-2stopnie, ale raczej nie więcej.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
econ+niebieski kwadrat+wiatrak ze strzalka w dol (jednoczesnie)

 

pozniej zmieniasz kanaly czerony/niebieski - econ powracasz

 

sa dwie wersje klimatronika - jesli masz te 'bogatsza' to na 45kanale masz tem cieczy

 

sprawdz czy chlodnice masz ciepla po jakims dystansie - jesli chlodnica bedzie ciepla przed tym jak wskazowka pokaze 90C to znaczy ze termostat za wczesnie otwiera

 

To ja mam chyba tę biedniejszą:) bo mam 44 kanały. Orientuje się ktoś co te kanały oznaczają? albo chociaż na którym jest temp. cieczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja mam chyba tę biedniejszą:) bo mam 44 kanały. Orientuje się ktoś co te kanały oznaczają? albo chociaż na którym jest temp. cieczy?

 

na tym nie sprawdzisz

 

pozostaje Ci VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak chodzi wentylator ten na wisko sprzęgle ?? jeśli jest dobre wisko na wolnych obrotach powinien dać się zatrzymać ręką. Może być walnięte wisko i cały czas chodzi na dużych obrotach i to może skutecznie zbijać temp. ewentualnie(tylko ewentualnie) włącza się ten elektryczny od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak chodzi wentylator ten na wisko sprzęgle ?? jeśli jest dobre wisko na wolnych obrotach powinien dać się zatrzymać ręką. Może być walnięte wisko i cały czas chodzi na dużych obrotach i to może skutecznie zbijać temp. ewentualnie(tylko ewentualnie) włącza się ten elektryczny od klimy.

wisko dobre da sie zatrzymac reka,zreszta robilem test gumka recepturka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a jaki masz czujnik temp? Ori? Bo ja miałem kiedyś podobne objawy i winą tego był walnięty czujnik. Pierwszy kupiłem zamiennik to wskazywał gorzej niż stary uszkodzony jak jechałem 100-120km/h i auto było na obrotach to pokazywał 90C ale zwolniłem do 60km/h to temp spadała. Kupiłem czujnik nowy w ASO i problem zniknął auto trzyma ładnie temp i szybko się nagrzewa.

 

czy kolega sprawdzla jakie ma odczyty z czujnika?

 

ja zrobilem pomiary i co sie okazalo:

 

na zimnym silniku tem zew -2.0C

 

 

01 - engine kanal 07 pole 3 - wartosc -1.8C

17 - instruments kanal 03 pole 1 - wartosc 5.0C

 

 

Przejechalem ~20km i odczyt ponowny (tem zew 3.5C, tem na wskazniku ~85C - troche jej brakowalo do pionu):

 

 

01 - engine kanal 07 pole 3 - wartosc 81.9C

17 - instruments kanal 03 pole 1 - wartosc 71.0C

 

wskazania czujnika g62 i g2 powinny byc takie same a u mnie klops - czujnik do wymiany

 

moze jesli juz nic nie pomaga odczytaj te wskazania zawsze jest szansa ze nowy czujnik jest trefny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie wskazówka temperatury ostatnio praktycznie wogóle sie nie podnosi, zrobiłem ostatnio trasę 300km i temperatura na wskaźniku 60st. To wina termostatu czy coś jeszcze mogło zdechnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wina termostatu czy coś jeszcze mogło zdechnąć?
to czujnik raczej kolega miał to samo po wymianie działa ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobie jakąś trasę i obmacam węże. A taki czujnik to jaki koszt mniej więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro zrobie jakąś trasę i obmacam węże. A taki czujnik to jaki koszt mniej więcej?
od 40 do 150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, jutro napisze jak wygląda sprawa z wężami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 40 do 150zł

 

te najtansze bym odpuscil na starcie bo sporo mozna przeczytac ze przeklamuja i szybciej siadaja

 

w Poznaniu w ASO VW 115pln co ciekawe w ASO Skoda 123pln :)

 

a podlaczal kolega komputer?

 

To pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja?

 

u kolegi w skodzie octavii tez jednego dnia wskazowka tem cieczy nie wstala - juz zabieral sie za zakup i wymiane ale nastepnego dnia problemu nie bylo i tak juz smiga ponad miesiac i temat nie powrocil jak na razie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś miesiąca widzę, że mi sie nie dogrzewa. Podłacze pod komputer dopiero w czwartek albo piątek.

 

Dzisiaj zrobiłem koło 40km i zabrałem się za macanko węży, i górny i dolny są ciepłe.

Wskaźnik pokazywał jakieś 75st.

Edytowane przez PabloV8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wskazania jak pisalem w poscie #329 - jesli czujnik bedzie ok to termostat za szybko ci otwiera duzy obieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, od pewnego czasu czytam ten wątek i postanowiłem się poradzić bardziej doświadczonych ode mnie :mlask

Przepraszam za zbyt długi opis ale chcę wszystko dokładnie przedstawić:

 

Wszystko zaczęło się banalnie czyli jak w 99% przypadków, samochód bardzo szybko na postoju tracił temperaturę tzn:

w trakcie jazdy strzałka nigdy nie dochodził do 90 stopni zatrzymywała się na około 85 stopniach.

Prawdziwy dramat zaczął się na postoju czyli spadek temp. do około 70 stopni na zegarze co w praktyce oznacza może z 60 stopni w silniku.

Nadmienię tylko że jakieś 4 miesiące temu wymieniłem czujnik temp na oryginalny z serwisu

Teraz wymiana padała na termostat firmy WAHLER, niestety wymiana nic nie pomogła i objawy szczególnie na postoju były takie same.

Kolejna wymiana na oryginał z serwisu i tym razem w trakcie jazdy dochodzi strzałka dochodzi do 90 stopni, natomiast ku memu przerażeniu na postoju to samo - czyli spadek temp.

 

W trakcie oględzin zauważyłem że termostat pomimo 90 stopni na zegarze nie otwiera dużego obiegu, tzn cały czas dolny wąż jest zimny, natomiast górny wąż jest gorący.

Panowie co robić i co może być przyczyną nie osiągania temp przez silnik ?

Czytałem wątek o świecach dogrzewających płyn w układzie ale mój silnik ich chyba nie posiada: silnik AVF 1.9TDI 131 KM autko z 2003r.

 

Proszę o pomoc bo ręce mi opadły i powoli brakuje mi pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisze to co wyzej :)

 

sprawdzales na komputerze wskazania czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności