Skocz do zawartości
polik-80

Czujnik stuku G61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Dziś podpiołem VAGa pod samochód i wyświetliło mi błąd "00524-czujnik stuku G61". Po skasowaniu i krótkiej prubie autka błąd już się nie pojawił. Co więcej samochód ma znacznie większego kopa. Co ma za zadanie ten czujnik i gdzie go mogę znaleźć? Zdarzyło mi się kilka razy że strzelił mi gaz - może to ma związek. Choć bardziej stawiałbym (ze względu na nazwę) na to iż jest to czujnik spalania stukowego - czyżby nagar?

Może ktoś mi podpowie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik spalania stukowego - daje informację do sterownika silnika, i sterownik opóźnia zapłon o 4st. w cylindrze, w którym występuje zjawisko, jeśli spalanie stukowe trwa nadal opóźnia zapłon w pozostałych cylindrach. Po ustaniu spalania stukowego sterownik stopniowo przyspiesza zapłon do wartości nastawczych :przestraszony: tyle wyczytałem w książce, ale nie napisali gdzie go szukać i jak wygląda - sam chętnie bym się dowiedział, więc podłączam się do pytania.

 

Edit: Poszukałem w necie i już wiem jak wygląda (to jest do cytryny, ale było najlepsze zdjęcie na allegro :hyhy: ):

 

stukowyzp5.th.jpg

 

W moim 2E jest przykręcony do bloku niedaleko filtra oleju mniej więcej na środku.

 

Działa on nieco podobnie do mikrofonu tj zamienia drgania na impuls elektryczny (w dużym uproszczeniu). W chwili występowania spalania stukowego pojawiają się specyficzne drgania, które przenoszą si na cały silnik i drgania te odczytuje właśnie nasz czujnik. Bardzo ważne jest aby był właściwie przykręcony.

Zastanawiam się tylko, jakim cudem może rozpoznać w którym cylindrze wystapiło takie spalanie :zdziwko: Na mój prosty rozum, skoro jest jeden czujnik przykręcony do bloku to nie jest on w stanie zgadnąć w którym to konkretnie cylindrze nastąpiło spalanie stukowe, i powinien opóźnić zapłon we wszystkich cylindrach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę sobie podłączyć się do tematu.

 

Czy w silniku 1,8 ADZ również jest czujnik spalania stukowego? Jeśli jest - to gdzie?

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomcio, moja ciekawość została zaspokojona ja też przewaliłem google ale nic nie znalazłem. Ale co do

nie jest on w stanie zgadnąć w którym to konkretnie cylindrze nastąpiło spalanie stukowe
to się nie zgodzę jest czujnik położenia wału który mówi kiedy jest położenie 0 a na jeden obrót wału przypadną 2 zapłony więc sterownik może określić co który raz powinien opużnić zapłon. przecież nie koniecznie musi on wiedzieć że to "trzeci z lewej" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polik-80 - no i udowodniłeś że mam prosty umysł :rotfl:

 

Jotes -sory, ale nie wiem. O umiejscowieniu w 2E dowiedziałem się dziś o 15:10. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten czujnik stuku to coś w podobie czujnika obrotu wałka lub wału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomcio,

no i udowodniłeś że mam prosty umysł
wcale nie poprostu jestem automatykiem i zakładam że tak może być. Natomiast to co napisałeś oznacza że strzał gazu nie mógł raczej wywołać u mnie "chwilowego" uszkodzenia czujnika a więc wcześniej czy puźniej problem się pojawi ponownie. to oznacza że muszę przejżeć elektrykę i sprawdzić sam czujnik.

ciekawe jest to że samochód ma na prawdę większego kopa :hurra: (choć po SUBARU Imprezie tylko smród opon wąchałem) oznaczało by to iż uszkodzenie tego czujnika powoduje ograniczenie mocy lub coś w stylku przejścia sterownika w awaryjny tryb pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę sie do tematu, otóż ostatnio w chłodne poranki i wilgotne mam taki objaw w swoim pasku są problem z jakością obrotów zaraz po odpalenu dusi się , nie równo chodzi czasami zgaśnie,

byłem na vagu i pokazało się: 17734 P1326 Cylinder #2 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D, Dokładny opis na vagu (odczyt stuku regulacja ststyczny cyl.2) napięcie na tym cylindrze około 1000V i waha się, na pozostałych około 800V więc coś jest z drugim cylindrem, przypuszczam że to może przewody ale nie wiem sam.

Pomóżcie bo mechanicy tylko gdybaja i sami dokładnie nie wiedzą!

Pozdrawiam!

Edytowane przez Arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też co 2 m-ce wyrzuca ten czujnik na komputerze, ale nie pamietam co tam pisze do tego. Chyba..

Zwarcie z masą- co to by znaczyło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności