polik-80 Zgłoś #1 Napisano 26 Października 2007 Witam!! Dziś podpiołem VAGa pod samochód i wyświetliło mi błąd "00524-czujnik stuku G61". Po skasowaniu i krótkiej prubie autka błąd już się nie pojawił. Co więcej samochód ma znacznie większego kopa. Co ma za zadanie ten czujnik i gdzie go mogę znaleźć? Zdarzyło mi się kilka razy że strzelił mi gaz - może to ma związek. Choć bardziej stawiałbym (ze względu na nazwę) na to iż jest to czujnik spalania stukowego - czyżby nagar? Może ktoś mi podpowie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 26 Października 2007 Czujnik spalania stukowego - daje informację do sterownika silnika, i sterownik opóźnia zapłon o 4st. w cylindrze, w którym występuje zjawisko, jeśli spalanie stukowe trwa nadal opóźnia zapłon w pozostałych cylindrach. Po ustaniu spalania stukowego sterownik stopniowo przyspiesza zapłon do wartości nastawczych tyle wyczytałem w książce, ale nie napisali gdzie go szukać i jak wygląda - sam chętnie bym się dowiedział, więc podłączam się do pytania. Edit: Poszukałem w necie i już wiem jak wygląda (to jest do cytryny, ale było najlepsze zdjęcie na allegro ): W moim 2E jest przykręcony do bloku niedaleko filtra oleju mniej więcej na środku. Działa on nieco podobnie do mikrofonu tj zamienia drgania na impuls elektryczny (w dużym uproszczeniu). W chwili występowania spalania stukowego pojawiają się specyficzne drgania, które przenoszą si na cały silnik i drgania te odczytuje właśnie nasz czujnik. Bardzo ważne jest aby był właściwie przykręcony. Zastanawiam się tylko, jakim cudem może rozpoznać w którym cylindrze wystapiło takie spalanie Na mój prosty rozum, skoro jest jeden czujnik przykręcony do bloku to nie jest on w stanie zgadnąć w którym to konkretnie cylindrze nastąpiło spalanie stukowe, i powinien opóźnić zapłon we wszystkich cylindrach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #3 Napisano 26 Października 2007 Witam. Pozwolę sobie podłączyć się do tematu. Czy w silniku 1,8 ADZ również jest czujnik spalania stukowego? Jeśli jest - to gdzie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #4 Napisano 26 Października 2007 Tomcio, moja ciekawość została zaspokojona ja też przewaliłem google ale nic nie znalazłem. Ale co do nie jest on w stanie zgadnąć w którym to konkretnie cylindrze nastąpiło spalanie stukowe to się nie zgodzę jest czujnik położenia wału który mówi kiedy jest położenie 0 a na jeden obrót wału przypadną 2 zapłony więc sterownik może określić co który raz powinien opużnić zapłon. przecież nie koniecznie musi on wiedzieć że to "trzeci z lewej" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2007 polik-80 - no i udowodniłeś że mam prosty umysł Jotes -sory, ale nie wiem. O umiejscowieniu w 2E dowiedziałem się dziś o 15:10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamel Zgłoś #6 Napisano 26 Października 2007 A czy ten czujnik stuku to coś w podobie czujnika obrotu wałka lub wału? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #7 Napisano 26 Października 2007 Tomcio, no i udowodniłeś że mam prosty umysł wcale nie poprostu jestem automatykiem i zakładam że tak może być. Natomiast to co napisałeś oznacza że strzał gazu nie mógł raczej wywołać u mnie "chwilowego" uszkodzenia czujnika a więc wcześniej czy puźniej problem się pojawi ponownie. to oznacza że muszę przejżeć elektrykę i sprawdzić sam czujnik. ciekawe jest to że samochód ma na prawdę większego kopa (choć po SUBARU Imprezie tylko smród opon wąchałem) oznaczało by to iż uszkodzenie tego czujnika powoduje ograniczenie mocy lub coś w stylku przejścia sterownika w awaryjny tryb pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #8 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam! Podepnę sie do tematu, otóż ostatnio w chłodne poranki i wilgotne mam taki objaw w swoim pasku są problem z jakością obrotów zaraz po odpalenu dusi się , nie równo chodzi czasami zgaśnie, byłem na vagu i pokazało się: 17734 P1326 Cylinder #2 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D, Dokładny opis na vagu (odczyt stuku regulacja ststyczny cyl.2) napięcie na tym cylindrze około 1000V i waha się, na pozostałych około 800V więc coś jest z drugim cylindrem, przypuszczam że to może przewody ale nie wiem sam. Pomóżcie bo mechanicy tylko gdybaja i sami dokładnie nie wiedzą! Pozdrawiam! Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez Arczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2010 Mi też co 2 m-ce wyrzuca ten czujnik na komputerze, ale nie pamietam co tam pisze do tego. Chyba.. Zwarcie z masą- co to by znaczyło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2010 http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki/cz_polo.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach