Gość Kamil Włodi Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2007 Wiitam kilka dni temu kupiłem passat i chciałbym wymienić olej, tylko nie wiem jaki... gość mówił i jest też metka że był castrol GTD tylko jaki to już nie pisze i nie wiem czy lać 5,10 czy 15W... proszę o jakieś porady silnik ma według licznika 230tyśkm ale kto wie ile ma naprawdę... jest z 1994r. i najważniejsze 1.9TDi i dołączam drugie pyatnie, pokazał mi się olej tak jakby zapocenie części rury która jest zaraz pod zderzakiem z przodu po prawej stronie czyli kierowcy. Dokręciłem tą opaskę ale co to może być czy to jest Intercooler, i czy ten wyciek to jakiś zły objaw... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2007 po takim przebiegu wypadaloby caly dolot wyczyscic, a ten olej moze oznaczac, ze juz go sie troche w icku nazbieralo. olej zalej 10w. firma do wyboru - mobil, castrol, shell, texaco, liqui moly, motul... najlepiej wyprodukowany w niemczech, a nie z banki od pana rycha albo z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil Włodi Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2007 po takim przebiegu wypadaloby caly dolot wyczyscic, a ten olej moze oznaczac, ze juz go sie troche w icku nazbieralo. wyczyścić tzn. zdjąć tą obejmę i powycierać olej ze środka i tu i tam...? to mój pierwszy TDi więc trochę kaleczę rzemiosło domowych napraw... a tak wogóle powinno tam być trochę oleju czy powinno być suche...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2007 olejowy nalot bedzie zawsze, bo masz odme podpieta do dolotu. wyjmij icka i wylej z niego olej. mozesz przeplukac czyms. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil Włodi Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2007 oki tak zrobię ale to nie jest chyba jakaś poważan usterka...? a jeszcze jedno pyatnie w TDi co ile się olej wymienia w silniku pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2007 w 1Z co 15tkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2007 ja używam Castrol high milage 15w-40 jest on do silników powyżej 100 tys. km i jestem z niego zadowolony. w 1Z co 15tkm wszystko zależy od tedo jaki olej lejesz ja wymieniam co 10tkm kumpel jeździ na valvoline i wymienia co 20 co do oleju w przewodach od interculera to radził bym go wyjąć i wymyć razem z przewodami jeśli po pewnym czasie znów pojawi się dużo oleju to możesz mieć problem z turbę. Mianowicie może mieć luzy i puszcza olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2007 napisałem to co zaleca producent dla tego silnika, bazując na instrukcji i ksiązce obsługi auta, gdzie olej zaleca sie wymieniać co 15 tkm lub co rok a stosować olej "wielozesonowyo lepkości SAE 20W50 15W50 15w40, odpowiadający normom API CD, CCMC PD3" (więc nie widzę sensu częstszej wymiany przy std. użytkowaniu auta i nienajgorszym oleju, ja zalewam ELFa Turbodiesel 15W40, tylko trzeba uważać bo są w opakowaniach z czerwoną nalepką, te spełniają normy np. VW, są też elfy turbodiesle 15w40 z żółtą naklejką i one już oznaczenia o normie nie posiadają, tegoż ELFa zmieniam co 15tkm, nie mam od 2 lat żadnych problemów z silnikiem zużycie oleju prawie żadne, między wymianami może 0,3-0,5l, nawet konkretnie nie pamiętam). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2007 jak pijesz wodke to tez najtansza, czy jednak lubisz dobra, ale odrobine drozsza? daj swemu autu poczuc oddech i nie katuj go mineralem. prosze cie zalej mu 10w40 i zmieniaj co 10kkm. moje auto jest starsze, bardziej skatowane i jezdzi na 10w, bo minerala nie uznaje do diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2007 wybacz ale nic z tego to auto od nowego miało lany dobry mineral i będzie go miało nadal bo jak widać dobrze mu służy, nawet po tych 11 latach użytkowania i 283 tkm przejechanych, więc "babciu, po co to wszystko..." co do najtańszej wódki właśnie powyżej napisałem że najtańsze minerale omijam z daleka, porównując piątka taniego oleju to koszt ok. 50 zł, elf się normalnie ceni powyżej 90zł za 4l (piszę normalnie bo ja go wyciągam po 75zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2007 mnie nie przekonasz do minerala. co innego gdybym mial benzyne, to moze moze... dobry mineral zly nie jest, ale moje auto jakby troche dlubane jest, wiec i rzadszego oleju potrzebuje przy katowaniu, choc od 4kkm silnik nadaje sie do remontu wiec tego katowania tez nie widzi pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2007 edde mineralny olej to ostateczność, jeżeli syntetyk już ginie to półsyntetyk wystarczy, mineralny olej bardziej uszczelnia ale stawia większe opory przy rozruchu no i zimą łatwo zauważyć robiąc test że mineralny olej mocniej gęstnieje i potrzebuje chwili nagrzania by stworzyć konsystencję płynną. Do naszych pasków najlepszy jest olej półsyntetyczny no chyba że ktoś miał od nowości syntetyk i jest na nim oki. Jeżeli już zalałeś minerał i będziesz chciał wrócić do pół syntetyka to klapa bo rozszczelni się coś napewno na uszczelkach. Celowo nie podaję jaki producent oleju jest dobry bo opinie mogą być znacznie podzielone więc wystarczy iść do sklepu i spytać co polecają wielosezonowego do tdi z półsyntetyków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2007 Jeżeli już zalałeś minerał i będziesz chciał wrócić do pół syntetyka to klapa bo rozszczelni się coś napewno na uszczelkach. i tu cie mam jak byl dobry mineral to mozna smialo zmieniac na 10w. nic sie nie rozszczelni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2007 Jeżeli już zalałeś minerał przyjacielu, jak pisałem mineral był w moim pasku od samego początku i tak pozostanie, to nie tak że miał półsyntetyk czy syntetyk a ja go potępiłem mineralem, on po prostu od nowego go miał, ma się z nim za pan-brat i tak już pozostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca Zgłoś #15 Napisano 24 Października 2007 podczepiam się. do afn 160 tys km polsyntetyk? jakiegos mobil1 do diesela? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora Zgłoś #16 Napisano 25 Października 2007 Wróciłem z Niemiec-ponad 1000km predkość 140-160. Na miarce na zimnym silniku miałem min-dolałem jakies 0,5-0,7 l i stan max dalej na zimnym silniku. Od wymiany ok. 9 tyś nic nie dolewana chociaz wydaje mi sie, że było mniej oleju po wymianie anizeli po mojej dzisiejszej dolewce.Olej mineralny 15W-40. Po weekendzie chce wymienic olej-przechodzic na połsyntetyk czy dać sobie spokój?Przebieg blizej nieznany-poprzedni własciciel jezdzi na mineralnym:/// ja dwa razy również zmieniłen na minerał...poprosze o konkretne rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #17 Napisano 25 Października 2007 Ja miałem półsyntetyk i nie wiem co było od nowości bo nie miałem autka wcześniej ale jeżeli mieliście minerał to dowiedziałem się czegoś nowego i zwracam honor kolegom zresztą te paski to magiczne samochody jak widać nie tylko z wyposażeniem wnętrza, jeden ma to a inny tamto, np klimę i szyby na korby lub skórę szyby elektryczne a klimy nie ma, no cóż widocznie tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora Zgłoś #18 Napisano 26 Października 2007 a wiec konkretnie-zmieniac czy nie?a jesli tak na co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #19 Napisano 26 Października 2007 konkretnie to musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć bo i le pstów będzie tyle opinii i to rzadko kiedy obiektywnych niestety przeanalizuj wszystkie za i przeciw i podejmij męską decyzję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #20 Napisano 26 Października 2007 a wiec konkretnie-zmieniac czy nie?a jesli tak na co? Marcin pisalem ci juz - lej smialo. Tomcio taka zmiane robil przy przebiegu rzedu 350kkm i jest zajebiscie zadowolony, a silnik krecony. popychacze powinny troszke lepiej pracowac, ciszej. zreszta widzisz, ze moj silnik tez swoje koniki ma, a leje 10w40 mobila i jezdze. zmiany co 10kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach