rysio Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2007 W przyszłym tygodniu podjade do seriwsu ale chciałbym wiedziec co moze być przyczyną stuków w zawieszeniu. Co oprócz amorków siada z "tyłu"? Belka podobno jest nieśmiertelna. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #2 Napisano 17 Października 2007 Poszukaj postu o tulejach tylnego zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysio Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2007 Dzięki Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 18 Października 2007 Osobiście znam jeden tylko przypadek padniętch tulei metalowo gumowych zawieszenia tylnej osi ale to i tak był samochód po bocznym zderzeniu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #5 Napisano 18 Października 2007 Osobiście znam trzy przypadki (łącznie ze mną). Zdarzają się i to bez bocznej pukawki. Szybka jazda w zakrętach z dodawaniem gazzu je wykańcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #6 Napisano 18 Października 2007 rysio, mocowanie amortyzatorów tylnych jest również przyczyną stuków koszt ok 130zł za 1szt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #7 Napisano 18 Października 2007 To lepiej, żeby to były mocowania amortyzatorów. Tuleje są droższe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 19 Października 2007 pawelb6, steffy, koledzy mają na myśli poduszki pod amortyzatory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #9 Napisano 19 Października 2007 Ja pisałem o tulejach metalowo-gumowych tylnego zawieszenia. Jak masz etke to sobie zobacz. W amortyzatorach masz gumowe odboje. To coś zupełnie innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 19 Października 2007 steffy, źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi czy w Waszym rozumieniu mocowania amortyzatorów = poduszki pod amory (aluminiowo-gumowy uchwyt do amortyzatora. Temat odbojów (bałwanek + plastikowa rura) to zupełnie inna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysio Zgłoś #11 Napisano 19 Października 2007 Licze sie kosztem 1000zł ale wolałbym opcje mocowań amorków Pozdro i dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 19 Października 2007 sipowitz, tak mocowanie amora tj metalowo gumowy W amortyzatorach masz gumowe odboje tak tylko mi chodzi o mocowanie ich które nie jest gumowe a raczej aluminiowe zalane wewnątrz gumą a odboje nie stukały by głośno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #13 Napisano 19 Października 2007 @rysio nie ma się co zastanawiać bo w tylnim zawieszeniu nie ma się za bardzo co popuć są dwa głowne defekty: 1) Rozwalona tuleja aluminiowa zalana w środku gumą (ja to obstawiam na 99,9%) obiawem jest metaliczne stukanie na nierównościał w tylnim zawieszeniu 2) Rozwalony amortyzator: ja miałem rozwalony jeden amorek z tyłu do tego stopnia że ten element (nazwe go "trzpień tłoczyska" )który chowa się i wysówa w amortyzatorze latał sobie swobodnie na BOKI a nie w pionie no i auto mi "kulało" szczególnie zauważalne było to na zakrętach i też towarzyszył temu metalicznu dźwięk obijania tego "trzpienia tłoka" o samą obudowe amortyzatora. Kolega @hha jest dobrym znawcą passatów ale na dowód tego że te tuleje z pkt 1) potrafią sie rozwalić skoczę zrobie fotke i tu zaraz wrzuce Dodam że auta nie miało żadnego dzwona, ale za to do bagażnika wrzucało się to i owo czsami w nadmiernych ilościach tak więc warto również pamiętać że passat to nie auto dostawcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2007 Panowie jaki jest koszt takiej tulei? Dzis zauważyłem jadąc nieobciążonym samochodem takie charakterystyczne trzeszczenie na tylnej osi. Obstawiam, że to właśnie są te tuleje. Jak się domyślam to chodzi o element oznaczony na rysunku Nr 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2007 Martines zależy jakie to trzeszczenie było. U mnie trzeszczało np. łożysko amortyzatora tylnego. Ciezko było to zdjagnozować ale sie udało. Objawia sie ono trzeszczeniem głównie na nierównościach. I tak jest to numer 6 a koszt takiej gumeczki to około 300zł, bo to kupujesz gumę razem z całym tym metalowym korpusem. A ile masz przebiegu?? Bo te tuleje bardzo ciezko zajeździć, sa dosyc wytrzymałe. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2007 Mam 156 tyś km. Co do trzeszczenia to może źle ujęte. Lepiej może: chrobotanie Odczuwane przy jeździe po trylince. Na stronie InterCars znalazłem komplecik FEBI Bilstein za 552 zł! Co sądzicie o tej marce? I jakie ewentualnie sugerujecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2007 Febi to dobra firma. Cześci tej firmy szły na pierwszy montaż w Passatach 97-00 r natomiast lepszy bylby Lemforder, gdyż on szedł na pierwszy montaż w passatach 01-05. No ale niestety lemforder jest droższy od febi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #18 Napisano 11 Grudnia 2007 Dla zainteresowanych podaję numery i ceny części w poszczególnych serwisach ASO. Nazwa części: TULEJA OSADCZA Nr katalogowy: 4B0 501 521E dla strony lewej i 4B0 501 522E dla strony prawej! Tuleja osadcza jest identyczna jak w Skodzie SuperB - występuje nawet pod tym samym numerem. A ceny prezentują się w sposób następujący (oczywiście ASO) Serwis ASO VW ZASADA w Wawie - koszt 1 szt. to 334 zł Serwis ASO Skoda carsed Biała Podlaska - koszt 1 szt. to 413 zł Dla porównania komplet FEBI Bilstein tak jak na powyżej wspomniałem 552 zł za komplecik. Tak więc chyba doinwestuję i zakupię oryginały. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kicol Zgłoś #19 Napisano 12 Grudnia 2007 W intercarsie te część nazywa się silentblokiem belki zawieszenia i za lemfordera trzeba zapłacić 209,82 za febi 242,02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #20 Napisano 17 Kwietnia 2008 Czy te silentbloki wymienia się całe czy dokupuje się odpowiednie tuleje+gumy i wymienia? (mechanik <kolega> za wymiane powiedział 250 z częsciami) a kolega dowiadywał się w fota o cenę to 71,00 PLN 1 szt, LEMFÖRDER) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach