Skocz do zawartości
rysio

Stuki w tylnym zawieszeniu

Rekomendowane odpowiedzi

W przyszłym tygodniu podjade do seriwsu ale chciałbym wiedziec co moze być przyczyną stuków w zawieszeniu. Co oprócz amorków siada z "tyłu"? Belka podobno jest nieśmiertelna.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj postu o tulejach tylnego zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Osobiście znam jeden tylko przypadek padniętch tulei metalowo gumowych zawieszenia tylnej osi ale to i tak był samochód po bocznym zderzeniu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście znam trzy przypadki (łącznie ze mną). Zdarzają się i to bez bocznej pukawki. Szybka jazda w zakrętach z dodawaniem gazzu je wykańcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rysio, mocowanie amortyzatorów tylnych jest również przyczyną stuków koszt ok 130zł za 1szt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To lepiej, żeby to były mocowania amortyzatorów. Tuleje są droższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelb6, steffy, koledzy mają na myśli poduszki pod amortyzatory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o tulejach metalowo-gumowych tylnego zawieszenia. Jak masz etke to sobie zobacz. W amortyzatorach masz gumowe odboje. To coś zupełnie innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

steffy, źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi czy w Waszym rozumieniu

mocowania amortyzatorów = poduszki pod amory (aluminiowo-gumowy uchwyt do amortyzatora.

Temat odbojów (bałwanek + plastikowa rura) to zupełnie inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licze sie kosztem 1000zł ale wolałbym opcje mocowań amorków

Pozdro i dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz, tak mocowanie amora tj metalowo gumowy

W amortyzatorach masz gumowe odboje

tak tylko mi chodzi o mocowanie ich które nie jest gumowe a raczej aluminiowe zalane wewnątrz gumą

a odboje nie stukały by głośno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rysio nie ma się co zastanawiać bo w tylnim zawieszeniu nie ma się za bardzo co popuć są dwa głowne defekty:

1) Rozwalona tuleja aluminiowa zalana w środku gumą (ja to obstawiam na 99,9%) obiawem jest metaliczne stukanie na nierównościał w tylnim zawieszeniu

 

2) Rozwalony amortyzator: ja miałem rozwalony jeden amorek z tyłu do tego stopnia że ten element (nazwe go "trzpień tłoczyska" :D )który chowa się i wysówa w amortyzatorze latał sobie swobodnie na BOKI a nie w pionie no i auto mi "kulało" szczególnie zauważalne było to na zakrętach i też towarzyszył temu metalicznu dźwięk obijania tego "trzpienia tłoka" o samą obudowe amortyzatora.

Kolega @hha jest dobrym znawcą passatów ale na dowód tego że te tuleje z pkt 1) potrafią sie rozwalić skoczę zrobie fotke i tu zaraz wrzuce ;)

 

ea9c79b900bd9acfm.jpg 54f5a43cd258978cm.jpg 347f746a1255f638m.jpg 06173c530e2d7131m.jpg 4a9159ed08559faam.jpg 9a8b8710d6494aa4m.jpg e62caed2ccfe2768m.jpg 365c670f36b37ba4m.jpg 6f1cd291f07353f5m.jpg

 

Dodam że auta nie miało żadnego dzwona, ale za to do bagażnika wrzucało się to i owo czsami w nadmiernych ilościach tak więc warto również pamiętać że passat to nie auto dostawcze :wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki jest koszt takiej tulei? Dzis zauważyłem jadąc nieobciążonym samochodem takie charakterystyczne trzeszczenie na tylnej osi. Obstawiam, że to właśnie są te tuleje.

 

Jak się domyślam to chodzi o element oznaczony na rysunku Nr 6.

 

tylne.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martines zależy jakie to trzeszczenie było. U mnie trzeszczało np. łożysko amortyzatora tylnego. Ciezko było to zdjagnozować ale sie udało. Objawia sie ono trzeszczeniem głównie na nierównościach. I tak jest to numer 6 a koszt takiej gumeczki to około 300zł, bo to kupujesz gumę razem z całym tym metalowym korpusem. A ile masz przebiegu?? Bo te tuleje bardzo ciezko zajeździć, sa dosyc wytrzymałe.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 156 tyś km.

 

Co do trzeszczenia to może źle ujęte. Lepiej może: chrobotanie :) Odczuwane przy jeździe po trylince.

 

Na stronie InterCars znalazłem komplecik FEBI Bilstein za 552 zł! Co sądzicie o tej marce? I jakie ewentualnie sugerujecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Febi to dobra firma. Cześci tej firmy szły na pierwszy montaż w Passatach 97-00 r natomiast lepszy bylby Lemforder, gdyż on szedł na pierwszy montaż w passatach 01-05. No ale niestety lemforder jest droższy od febi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych podaję numery i ceny części w poszczególnych serwisach ASO.

 

Nazwa części: TULEJA OSADCZA

Nr katalogowy: 4B0 501 521E dla strony lewej i 4B0 501 522E dla strony prawej!

 

Tuleja osadcza jest identyczna jak w Skodzie SuperB - występuje nawet pod tym samym numerem.

A ceny prezentują się w sposób następujący (oczywiście ASO)

Serwis ASO VW ZASADA w Wawie - koszt 1 szt. to 334 zł

Serwis ASO Skoda carsed Biała Podlaska - koszt 1 szt. to 413 zł

 

Dla porównania komplet FEBI Bilstein tak jak na powyżej wspomniałem 552 zł za komplecik. Tak więc chyba doinwestuję i zakupię oryginały.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kicol

W intercarsie te część nazywa się silentblokiem belki zawieszenia i za lemfordera trzeba zapłacić 209,82 za febi 242,02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te silentbloki wymienia się całe czy dokupuje się odpowiednie tuleje+gumy i wymienia? (mechanik <kolega> za wymiane powiedział 250 z częsciami) a kolega dowiadywał się w fota o cenę to 71,00 PLN 1 szt, LEMFÖRDER)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności