Skocz do zawartości
Radar

Ciężko odpala na zimnym - AWT 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście wolę widzieć ori błąd w języku EN niż tłumaczenie.
Prosze ;)

bb07d9c351b8fd73m.jpg

 

To świadczy o tym, że na gazie jest ubożej czas wtrysku się wydłuża, a tym samym jest większe spalanie chwilowe na kompie.
Sprawdzilem teraz i mapa po trasie wyglada tak:

b134b1d4969ad895m.jpg

 

NIe pamietam jaki jest czas wtrysku dla stalej predkosci 120 i 140km/h. Wtedy moze bym doszedl czemu takie rozne wskazania mialem na FIS. Korekta wyszla +4.7%.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosze

Spokojnie zdążyłem już wcześniej po nr znaleźć odpowiednią treść. ;)

Dodatkowo widać, że błąd sporadyczny więc na początek wypadało by przejrzeć wiązkę, kostkę i sam czujnik obejrzeć.

Sprawdzilem teraz i mapa po trasie wyglada tak:

Osobiście nie jestem zwolennikiem strojenia na mapy tylko na korekty ;) Z punktu widzenia map to LPG było by od 4-12ms odrobinę za bogato, a od 15-18 za ubogo, ale tak naprawdę różnie przekłada się to na pracę silnika, dlatego lepszym wyznacznikiem są korekty.

Ja bym Ci proponował sprawdzić szczelność, bo wiedzę o strojeniu masz, więc wykluczam złe strojenie, a takie wianki może powodować mała nieszczelność, która na PB będzie mało widoczna, a na LPG może się nasilać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z punktu widzenia map to LPG było by od 4-12ms odrobinę za bogato, a od 15-18 za ubogo
A nie odwrotnie? ;)

 

Male OT sie zrobilo.

Kontynuujmy rozmowe w temacie o instalkach do 1.8T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie odwrotnie?

Oczywiście, że odwrotnie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na początek wypadało by przejrzeć wiązkę, kostkę i sam czujnik obejrzeć.
Czujnika nie przejrzalem, bo usterka byla sporadyczna. Jednkaze od kilkunastu dni doszedl sporadyczny problem z odpalaniem na zimnym silniku. Przy probie odpalenia po paru sek slychac glosny strzal spod maski. Po odpaleniu silnik pracuje rowno. Blad bez zmian 16706.

 

Jak za dlugo krece to wywala mi kontrolke CE, ktora gasnie po zgaszeniu i powtornym odpaleniu.

 

Czyli nie zastanawiac sie nad czyszczeniem, i od razu wymieniac G28, czy moze to cos innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 2,5h walki czujnik G28 wymieniony - dostep kiepski. Zobaczymy czy to on byl winowajca bledu 16706.

 

 

===============

Po wymianie czujnika zrobilem juz ok 700km.

Zauwazylem, ze na zimnym troche szybciej odpala, a na cieplym dwa razy szybciej niz przed awaria czujnika.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z odpalaniem w moim pasku. chodzi o to ze gdy rano np do pracy gdy zaczynam krecic to kreci kreci i jakby chcial zalapac ale nie moze i gasnie odrazu nawet na 4 gary nie zalapal, ale zaraz jak 2 raz przekrecam kluczyk odrazu od strzala. Dzis zrobilem takie cos ze z 2 razy przekercilem kluczykiem ale nie odpalem czekalem az pompa da cisnienie i zakrecilem i odpalil troszke ciezko ale odpalil i normalnie chodzil wymieniony rozrzad komplet i wymienialem tez napinacz faz rozrzadu oryginal dodam ze z odpalaniem mialem wczesniej problem ale czasami teraz to codziennie jak dluzej postoi. Myslalem nad reduktorem cisnienia paliwa? zadnych bledow nic nie ma. a sie wykosztowalem ostatnio wiec nie chcialbym szalec z wymiana wszystkiego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie reduktorem, a regulatorem ciśnienia paliwa, w takim przypadku pasuje sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej, bo może okazać się że regulator jest walnięty, i paliwo może się cofać do zbiornika, można też sprawdzić czy po ściągnięciu przewodu pod ciśnienia z regulatora nie cieknie z niego paliwo, bo świadczyĺo by to że regulator jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z odpalaniem w moim pasku.
Ja miałem problemy z odpalaniem głównie na cieplym motorze. Uszkodzony byl czujnik polozenia walu, chyba G40.

 

Masz gaz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam gazu czysta benzynka:) ale można powiedzieć że zrobione bo poruszaniem czujnikiem od cieczy i od faz rozrządu i odpala:) ale prawdopodobnie mam problem z 1 wtryskiem strasznie mi cyka jak odpali ale potem trochę się uspokaja ale rano trzęsie buda i dodam gazu to tak tyrkocze coś. . Musze wlać jakiś środek do wtryskowe zobaczę czy coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musze wlać jakiś środek do wtryskowe zobaczę czy coś pomoże.
Mozesz zawsze wybrac sie na czyszczenie wtryskow na aucie. Koszt ok 120zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozesz zawsze wybrac sie na czyszczenie wtryskow na aucie. Koszt ok 120zl.

 

Ooo a w jakim serwisie to mozna znalezc?:) u znajomego mam za wtrysk 155zl boscha i narazie sprawdze jak srodek pomoze taki i taki jak nic jeszcze do vw podjade niech sprawdza dokladnie i bede wiedzial:) Jericho dzieki za wszelkie info a powiedz dlugo tak nim jezdzisz? czy jakies zawory dv czy inne wymieniales? bo mam kilka pytan dotyczace tych zaworków:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ooo a w jakim serwisie to mozna znalezc?
O, np. tu:

http://www.feuvert.pl/oferta/uslugi/czyszczenie-wtryskiwaczy-172.html

http://www.mototech24.pl/jet.html

 

 

a powiedz dlugo tak nim jezdzisz?
Od 2011.09., Jakies 48kkm.
czy jakies zawory dv czy inne wymieniales?
Tylko zaworek zwrotny w ukl. podcisnienia. Male cholerstwo, a kosztuje jedyne ok 65zl plus guma laczeniowa za 25zl na grodzi w ukl podcisnienia, bo mi dodatkowa pompka powietrza od hamulcow szwankowala (wystepuje tylko w wersji z automatem), a tak to nic wiecej. Nakulane juz 256kkm, z tego ok 46kkm na LPG. Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko zaworek zwrotny w ukl. podcisnienia.

a to nie duzy koszt a powiedz mi gdzie on sie znajduje bo ja tyc zaworkow widze od groma pod ssacym i przy turbo pare:D a do gdanska nie daleko mam to chyba sie wybiore:) ja mam 235kkm:) a jakies 6kkm jezdze:) ale lpg zapewne oplacalne ale nigdy nie mialem przekonania i czysta benzynka to benzynka:) a jak nie szaleje to po miescie do 10-11L na luzie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to musze zobaczyc bo tam raz zauwazylem ze taki przewod jakby do przepustnicy czy gdzies pod ssacy podlaczony i on az taki zassany jest moze cos tam mi szwankuje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mnie również dopadła taka przypadłość, ale po wymianie filtra paliwa. Objawy są takie jak u wszystkich - po nocy trzeba dłużej zakręcić, a jak zaskoczy to przez chwile się dusi, a potem wszystko wraca do normy. Kolejne odpalenie jest "na dotyk".

 

Przypuszczam, że problem dotyczy układu paliwowego. Po wymontowaniu starego filtra, zahaczyłem ręką o rurkę idącą do silnika, z której pod ciśnieniem wystrzeliło paliwo. Na którymś forum o silniku 1.8T znalazłem informacje o zaworze (??), który blokuje cofanie paliwa do baku. Wiecie coś o tym zaworze ?

 

Nowy filtr paliwa ma takie same oznaczenia jak stary. Auto bez gazu. Przed wymianą "paliło na dotyk". Układu paliwowego nie odpowietrzałem bo podobno sam się odpowietrza. Vag nie wyrzuca żadnych błędów.

 

Wszelkie komentarze mile widziane

Pozdrawiam :roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ni z tego ni z owego, od tygodnia zaczął gasnąc od razu przy pierwszym rozruchu na zimnym. Kolejne odpalenie już normalne. Ostatnio nic nie grzebane. Błędów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie ni z tego ni z owego, od tygodnia zaczął gasnąc od razu przy pierwszym rozruchu na zimnym. Kolejne odpalenie już normalne. Ostatnio nic nie grzebane. Błędów brak.

 

wypisałem elementy do sprawdzenia. Może Ci sie przyda :jasne

  • sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej - VAG kanał 004 lub klimatronik kanał 44 (czujnik znajduje sie za głowica, koło ściany grodziowej i jest koloru czarnego (oryginał) lub zielonego (zamiennik). Trzeba uważać żeby nie pomylić z czujnikiem faz rozrządu, który jest obok.
  • sprawdzić temperaturę w dolocie - VAG kanał 004
  • sprawdzić filtr paliwa
  • sprawdzić pompę paliwa, manometr - powinna pompować 3 lub 4 bary (info do sprawdzenia)
  • sprawdzić świece + cewki - VAG

 

Nie weryfikowałem tej listy. Narazie sprawdzę układ paliwowy bo od tego sie zaczęły problemy.

 

Zastanawia mnie ten zawór "który blokuje cofanie paliwa do baku" - jeśli takowy gdzieś jest to mogłem go ubić :kwasny

 

 

Jericho - jaki masz przebieg i jak długo jadzisz na gazie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jericho - jaki masz przebieg i jak długo jadzisz na gazie ?
Od prawie 4 lat i ok 50kkm.

 

zawór "który blokuje cofanie paliwa do baku"
Nie slyszalem o takim w naszych furach.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej - VAG kanał 004 lub klimatronik kanał 44
U mnie to jest kanal 45.
sprawdzić świece + cewki - VAG
Brak wypadania zaplonow, rowna praca silnika.
sprawdzić filtr paliwa
Ma niecaly rok i jakies 10kkm. Stary byl od nowosci i 250kkm ;)

 

sprawdzić pompę paliwa,
Pompa "nowa" uzywana, bo stara padla. Ta chodzi duzo ciszej i na trasie przy bucie tez daje rade, gdy przelacze na Pb.
sprawdzić temperaturę w dolocie - VAG kanał 004
A to po co? No ale sie zajrzy pozniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności