poldeczek1 Zgłoś #41 Napisano 7 Stycznia 2008 ja bym jeszcze sprobowal wymienic termostat nawet jesli na zegarach pokazuje 90st to w rzeczywistosci moze miec nawet 75st ja mialem podobna sytuacje na zegarrach caly czas 90 a jak pojezdzilem z laptopkiem to nie poszed wyzej niz 81 po zrobieniu logow dynamicznych czyli po dobrym deptaniu przy takich kosztaj jakie ponosisz tankujac to niewiele zeby sprubowac ale termostat tylko oryginalny pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #42 Napisano 7 Stycznia 2008 Witam Zakupiłem 4 dni temu Paska 1.6 AHL. Przejechałem 250 Km a wskazówka zbliża się do połowy[1 kreska].Jeżdżę krótkie odcinki głównie w mieście i krótkie trasy.Klima cały czas włączona. Na moje oko wychodzi 10-11 l/100 Km. Czy to dobry wynik:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #43 Napisano 7 Stycznia 2008 VW POLO 1.0 spalanie w mieście 11.0 poza miastem 6.3 cykl mieszany 8.0 w/g danych technicznych Biorąc pod uwagę okres zimowy i jazda na krótkich odcinkach moim zdaniem mieścisz się w normach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #44 Napisano 7 Stycznia 2008 Polo 1.0 jesli masz Paska cztery dni to nie miałes nigdy włączonej klimy,jest po prostu za zimno by sprężarka się załączyła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #45 Napisano 11 Stycznia 2008 A mnie zastanawia u mnie mała różnica w spalaniu poniędzy cyklem miejskim a trasą. W mieście prawie 11l a w trasie ok 9l. Co do miasta to rozumię i z bólem akceptuje ale w trasie to powinien chyba trochę mniej konsumować. Jeżdżę raczej delikatnie i bez nadmiernego obciążenia (2 osoby + pies) - silnik ADR 1,8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #46 Napisano 6 Lutego 2008 c.d. Wczoraj po zalaniu do pelna wyszlo mi 11,5l/100km. Jazda glownie w miescie, odcinki 3-5 km. No i jak na taka jazde w "zimie" to moze byc. Ale jak pisalem wyzej w trasie ciezko mu zejsc ponizej dychy. Moze ten silnik (ADR) wymaga jakiejs specjalnej techniki jazdy albo po prostu za delktatnie go traktuje i powinienem go co jakis czas przepedzic ponad 4000 obrotow? Z reguly mam 2000-3500. Co jakis czas podlaczam sie z laptopkiem i sprawdzam co mi tam powymyslal. I nie znajduje zadnych bledow na standardowym automatycznym skanowaniu. Myslalem moze ze to sonda lambda juz mi siada ale zadnego komunikatu o bledzie nie ma. Jak to moge sprawdzic? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo_32 Zgłoś #47 Napisano 6 Lutego 2008 Mikropory materiału ceramicznego sondy lambda zostaną zatkane przez popioły co będzie skutkować wydłużeniem czasu reakcji sondy, a co za tym idzie błędną (spóźnioną) korekcją składu mieszanki. Należy oczyścić czujnik tlenu nie zapominając jednak o likwidacji przyczyny nadmiernego zanieczyszczenia wtrącę się w temat piszecie że należy oczyścić sondę lambda podpowiedzcie mi czym to zrobić i w jaki sposób Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #48 Napisano 6 Lutego 2008 Marcel ,ADR w trasie nie powinien spalić wiecej jak 8/100 .Miałem kiedyś taki motor i na trasie auto paliło ok.7,5 a średnia oscylowała w granicach 8-5-9.B Nie jeżdziłem jak za pogrzebem więc uwazam że to dziwne, iż auto nie schodzi poniżej dychy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #49 Napisano 12 Lutego 2008 A moze mi kto podpowiedziec (albo odeslac na jakas stronke) jak sprawdzic czy sonda lambda dziala prawidlowo bez wykrecania jej i odlaczania? Sprawdzalem sam Vagiem robiac test standardowy ale zadnych bledow nie wykrywa. Podobno mozna jakos to przesledzic na wykresach na Vagu ale moja wiedza i umiejetnosci jeszcze tak sie nie rozwinely w tym kierunku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek.L Zgłoś #50 Napisano 14 Lutego 2008 Witam Mój pali mi dokładnie 10 litrów - jazda tylko w mieście. Jeżeli auto Ci przerywa to może warto sprawdzić go na komputerku. Miałem podobny problem, przerywanie, brak mocy, czasami gasł jak się nagrzał, nie mogłem osiągnąć maksymalnej prędkości.Po podpięci na kompa - błąd czujnika G28. Wymiana czujnika w stacji Bosh w Gdyni Chyloni przywróciła auto do normalnego funkcjonowania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #51 Napisano 15 Lutego 2008 Komputerkiem to ja go sprawdzam co tydzień. Robię taki test jaki potrafię czyli podstawowy. A żadnych innych probelmów nie wyczuwam tylko duży apetyt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzo-Dzo Zgłoś #52 Napisano 15 Lutego 2008 koledzy tak czytam ten temat i jezeli mozna to bym chwilke zajoł paska kupiłem tydzień temu przejechałem okolo 550 km wczoraj bylem w opolu spalanie srednie 7,5 jak ktos nie wierzy to moge zdjecie wysłać wraz ze zrobioną ilością km wjezdzając do miasta no robi sie nie ciekawie spalanie 10 - 10,7 na drugim fisiem pokazuje całą ilosc km która nie kasuje i wyszlo 9,2 miasto i trasa Dziś jade o 15.00 do wrocławia zobaczymy co to wyjedzie wiadomo ze na trasie nie bede jechał 90 tylko 120 jutro wracam wiedz opisze jak ze spalaniem aha a w pon. zakladam gaz sekwencjie w czewie koszt 2200 :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #53 Napisano 16 Lutego 2008 dziś i ja zrobiłem test gdyż ostatnio miałem problem ze wskazaniem temperatury cieczy chłodzącej, mianowicie wskaźnik pokazywał przeważnie 70C a czasami potrafił dojść do 80C i nagle spaść do 60C i ponownie się podnieść do 80-85C poczytałem trochę na forum i wychodziło na uwalony termostat lub czujnik G62/G2 więc dzisiaj rano przejechałem się i wskazówka wahała się między 70C a 80C przy włączonym na HI ogrzewaniu (lecz w aucie nie było wcale gorąco) po czym po wyłączeniu ogrzewania raczyła wskoczyć na 90C po otworzeniu maski zacząłem macać węże idące do i od chłodnicy, wynik: górny ciepły (nie gorący) a dolny zimny oraz płyn w zbiorniczku wyrównawczym również zimny zakupiłem w ASO termostat ~ 83pln oraz 2 x 1,5L płynu G12 (2 x 25pln) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #54 Napisano 19 Lutego 2008 ...a jak się to ma do tematu dużego spalania? U umnie też za gorąco nie jest ale to może mieć jakiś związek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #55 Napisano 19 Lutego 2008 ...a jak się to ma do tematu dużego spalania? U umnie też za gorąco nie jest ale to może mieć jakiś związek? a tak to się ma, że jak auto jest niedogrzane (tzn termostat cały czas jest otwarty) to auto więcej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #56 Napisano 20 Lutego 2008 a tak to się ma, że jak auto jest niedogrzane (tzn termostat cały czas jest otwarty) to auto więcej pali oooo tak. ja wlasnie wymienilem czujnik temp i termostat bo oba byly padniete i na baku zrobilem 100km wiecej!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #57 Napisano 22 Lutego 2008 A na Vagu nie powinien wyjść błąd jakby czujnik albo termostat był uszkodzony? Bo mi żadnych błędów nie wywala. A jak to można zdiagnozować w prosty sposób? Bez robienia bez sensu zbędnych kilometrów w celu zagrzania silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #58 Napisano 4 Marca 2008 dziś i ja zrobiłem test gdyż ostatnio miałem problem ze wskazaniem temperatury cieczy chłodzącej, mianowicie wskaźnik pokazywał przeważnie 70C a czasami potrafił dojść do 80C i nagle spaść do 60C i ponownie się podnieść do 80-85Cpoczytałem trochę na forum i wychodziło na uwalony termostat lub czujnik G62/G2 więc dzisiaj rano przejechałem się i wskazówka wahała się między 70C a 80C przy włączonym na HI ogrzewaniu (lecz w aucie nie było wcale gorąco) po czym po wyłączeniu ogrzewania raczyła wskoczyć na 90C po otworzeniu maski zacząłem macać węże idące do i od chłodnicy, wynik: górny ciepły (nie gorący) a dolny zimny oraz płyn w zbiorniczku wyrównawczym również zimny zakupiłem w ASO termostat ~ 83pln oraz 2 x 1,5L płynu G12 (2 x 25pln) No to ja tez dzis zrobilem test temeperatury... Bylem zmuszony podladowac akumulator wiec zgodnie z zaleceniami odlaczylem od niego obie klemy wskutecz czego komputerek zapomnial o swoich nastawach, ale spodziewalem sie tego. Zgodnie z zaleceniami jakie kiedys wyczytalem w innym watku, po podlaczeniu akumulatora trzeba odpalic auto i na wolnych obrotach doprowadzic do wlaczenia wentylatora na chlodnicy i jak sie to osiagnie wylaczyc zaplon. Wiec odpalilem silnik, zatkalem kratke na grilu zeby szybciej osiagnac zamierzony efekt. Temperatura powolutku rosla przy stalych obrotach ok 810-820. Swoj max osiagnela przed magiczna kreska 90 stopni. W sumie doprowadzenie do tej temp. (ok 89 stopni) trwalo pol godziny. A potem ni cholery wyzej pojsc nie chciala i oczywiscie wentylator sie nie wlaczyl. Otworzylem wiec maske zeby ocenic organoleptycznie stan silnika. Chlodnica ciepla ale nie goraca, plyn w zbiorniczku letni. Zamknalem maske i podeptalem go z 5 min na 3000 obrotach. Temperatura na wskazniku jednak nie wzrosla. Weze od chodnicy zrobily sie dobrze gorace a i plyn w zbiorniczku sie oceplil (mogl miec 60-70 stopni), jednak wiatrczek sie nie zalaczyl... Pozniej zrobilem ok 5 km jazdy (bo musialem babe do roboty odwiezc). W czasie jazdy (juz przy odslonietym grilu) temp. spadala 40-60 stopni. Pozniej jeszcze postalem z wlaczonym silnikiem i znowu doszla do 89 stopni i ani grama dalej i oczywiscie wiatraczek sie nie wlaczyl. Po tym probach zrobil sie mulowaty ale pewnie mu przejdzie jak troche pojezdze. A na koniec pytanie, czy jesli nie osiagam tej wymarzonej temp. dziewiecdziesiat klika stopni to znaczy, ze mam czujk albo termostat do wymiany? Czy moze jedno i drugie? Prosze o rade... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #59 Napisano 4 Marca 2008 Obserwacji ciąg dalszy... Po wymianie akumulatora, porannych próbach i krótkiej jeździe zdiagnozowałem go Vagiem i otrzymałem błąd: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559-35-10- Intermittent. znalazłem taką podpowiedź: 01165 Moduł kontroli stanu przepustnicy – J338 Więc o ile błąd się nie powtórzy to by znaczyło, że przepusnica po podłączniu naładowanego akumulatora już się ustawiła optymalnie i tym nie należy się przejmować, tak? Wykasowałem błędy i jeszcze go w garażu troszkę pomęczyłem. Najpierw sprawdziłem temp. węży przy chłodnicy i samego płynu. Były zimne. Odpaliłem silnik i pochodził na wolnych obrotach a ja z palcem w zbiorniku i drugą ręką na górnym wężu chłodnicy czekałem na wzrost temperatury. Wąż górny robił się ciepły stopniowo a płyn w zbiorniku o wiele wolniej. Przy temp ok 80 stopni wąż był już gorący, że ciężko go było utrzymać a płyn w zbiorniku zaledwie ciepły. W końcu teperatura stanęła na 90 stopniach i wtedy także płyn w zbiorniku stał się gorący. Pochodził jeszcze z 10 min i temp. wyżej już nie poszła i oczywiście wiatraczek się nie włączył. Podeptałem go więc jeszcze z 5 min. na 2000 obrotów ale wskazówka ani drgnęła i stała na 90 stopniach. Więc nie doczekałem się włączenia wiatraczka. Więc powtórzę pytanie: czujnik czy termostat, czy jedno i drugie? Wiem, że najprościej byłoby wymienić jedno i drugie bo koszt nie jest zbyt duży, tylko żeby wymienić termostat w moim egzeplarzu to pewnie (tak jak przy wymianie rozrządu) cały przód trzeba zdemontować, chyba że się mylę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #60 Napisano 4 Marca 2008 W połowie stycznia 2008 miałem podobny problem; temperatura na wskażniku max.70 st.,choć bym nie wiem jak'' pogonił "silnik; powodem był padnięty termostat ( kupiłem Wahler ).Przynajmniej w moim silniku potrzeba było zluzować pasek wielorowkowy , bo obudowa pompy wspomagania zasłaniała jedną ze śrub od termostatu. Można to zrobić bez demontażu przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach