Skocz do zawartości
Navkol

falująca temperatura ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jutro przymierzam się do wymiany termostatu, bo temperatury mi nie trzyma,

jednakże dzisiaj dla pewności sprawdziłem odczyty z VAGa temperatury wskazywanej przez czujniki G62 i G2.

Na zimnym różnicy nie było w ogóle, natomiast na rozgrzanym różnica była między jednym a drugim 3-4 stopnie [odpowiednio było 93 i 97], na liczniku wskazówka stała na sztorc, a na climatroniku było tylko 75 stopni.

Czujnik też do wymiany czy jest okey ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehhhh no to se wymieniłem ......

okazało się że w AUM termostat jest na wysokości alternatora i za chiny tam sam nie dotrę, muszę zlecić tę robotę fachowcowi :[

hmmm według mnie to trzeba chyba wyciągnąć alternator albo kolektor dolotowy, bo w ogóle reki tam wsadzić nie można .... no mówi się trudno

 

edit: Jednak w niedzielę spróbuję jeszcze raz, tym razem wezmę sie za alternator :]

Edytowane przez elpaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten o-ring powinien pierwszy iść czy najpierw termostat??

dzisiaj zrobiłem dwa podejścia do wymiany termostatu i co się okazało, jak wyjmowałem stary to najpierw wyciągnąłem termostat a potem był o-ring [chyba] a jak włażyłem w ten sposób to po skręceniu wszystkiego i odpaleniu silnika od spodu prawie ciurkiem mi leciał płyn, prawdopodobnie z miejsca mocowania termostatu, bo centralnie pod nim. No to ponownie rozebrałem wszystko i zmieniłem, najpierw termostat [i tu jak wszedł to się trzymał centralnie na środku a jak najpierw dałem o-ring pierwszy to spadał na dół] a potem o-ring i teraz "chyba" wszystko wporzo.

Chociaż jak przejechałem kilka km to jeszcze mi płynu ze zbiorniczka ubyło, nie wiem czy gdzieś po drodze, czy jeszcze się odpowietrza układ, ale jak wszystko skręciłem to trochę pochodził więc powinien się już odpowietrzyć :[

Sam już nie wiem, macie jakieś rady ???

Edytowane przez elpaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś zdjęcie przerobionego korka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje ten temat w tak mrozna zime 2009. Powiedzcie mi jesli mam na zewnatrz -15'C i jade sobie...... termostat wskazuje mi rozgrzanie silnika do max +60 +80'C to jest normalne? Nie lapie mi nominalnej temp. +90. Czasem sie "powacha".... jak zmniejsze nawiew.....

Czy to moze sie wydarzyc czy czujnik do wymiany? Dodam ze ogrzewania chodzi prawidlowo i ostro grzeje.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam nadal..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzes ja mam tak samo jak ty i też nie wiem czy zmieniać termostat czy nie? ,jak skręce ogrzewanie na minimum albo całkiem wyłącze to wskakuje na 90 st ,a tak sie waha między 60 a 75 st...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle jest tematów - wszystko jest opisane a wy jeszcze po raz.... któryś.... zadajecie te same pytania. Wymieńcie termostaty.

A tym bardziej w ADR-rze nigdy nie widziałem, żeby mi wskazówka pływała od temperatury. bez względu na temperature zewnętrzna - zawsze ma 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.w moim pasku (1.9 tdi 110) 1998 bylo to samo,temperatura skakala w te i we te,myslalem ze termostat ale okazalo sie ze czujnik jest walniety.za czujnik dalem 80zl i od tamtej pory wszystko jest w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oka jutro jadę na compa i myślę, że będzie jak mówicie.... Zobaczymy, bo nie ma co ryzykować.... w końcu układ chłodzenia to nie przelewki jak coś zaczyna świrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem że taki problem opisuje tu setki ludzi ale ja tylko chcę mieć pewność czy dobrze chcę zrobić. Objawy temperatura nie chce dojść do 90 stopni, jak dojdzie to zaraz się cofa na jedną kreskę przed. Temperatura na Vag-u na postoju 72 stopnie, ale silnik rozgrzany po 30 km jazdy.

Do tego jakby spalanie wzrosło.

Myślę że to na 99 % termostat, chcę wymienić na Wahlera za 85 zł.

Z góry Dzięki za odp.

tempbf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swoim Passacie miałem taka historię że wskazówka od temperatury stala na 90 stopniach a na zakrecie opadała na sam dół więc wymieniłem czujnik temperatury i co sie okazalo ze po wymianie nie trzymalo 90stopni tylko kreskę wczesniej albo podchodzilo pod 90 i opadało 2 kreski poniżej. Po wymianie termostatu wrociło do normy i jest 90 stopni jak sie rozgrzeje, tylko w mrozy -20 czasami spadnie na ogrzewaniu, ale na moment

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wahlera za 85 zł.
ja za wahlera dalem 40 zł wiec nie przepłać za bardzo :) swoja droga myśle że po pół roku otwiera sie minimalnie za szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio 40 zł ?? W intercars 93 zł to na prawdę nie wiem skąd oni mają te ceny. 47 zł to kosztuje VERENT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ma byc 90 stopni a ni wiencej ani mniej mi sie wydaje ze juz termostat nie trzyma ja na twoim miejscu bym wymienil zwlaszcza ze to nie duzy koszt pozdrawiam u mnie jak i w miescie i w trasie jest caly czas 90 stopni pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

mam pytanie ile jest czujników temperatury wcześniej w audi miałem dwa jeden do deski a drugi do komopa i zastanawiam się czy w pasacie jest tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony na Wahlera za 72 zł. Temperatura wróciła do normy, ogrzewanie w środku też się poprawiło a spalanie na pewno też wróci do normy.

P/S Najlepszy tekst mechanika przecież ten termostat był dobry :-)) sprawdzałem we wrzątku. Nie chciało mi się tłumaczyć to po prostu powiedziałem że mam taki kaprys że chcę mieć nowy :-) Pomoc forum jest bezcenna :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony i ... pojawily sie nowe objawy (wiec moze to wadliwy czujnik??!!!), samochod mimo to, ze w garazu, po ok 30-40 sec gasna mi swiece zarowe i kiedy odpalam od razu ma 1500-2500 obrotow pomimo nie wciskania pedalu gazu. Podkreslam: auto stoi w cieplym garazu. Wczesniej przed wymiana nie mialem takich "przypadlosci", wiec podejrzewam ze to czujnik cosik "brodzi".

Czy to moze byc wina tego czujnika?? Pomozcie bo mnie juz wqr,... bierze.....

Dodam, ze comp nie wykazal zadnych bledow przed i po wymianie czujnika.

 

Zarazem najlepszego w 2010 roku zycze serdecznie!!

Edytowane przez Grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś czujnik o innym kodzie koloru, to moze i tak. A druga rzecz- jeśli czujnik jest odpowiednio dobrany, to sprawdź najpierw VAG-em - czy ci coś pokaże. Jeśli znowu czujnik, to gdzieś przewody ma przytarte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki to inny "kod koloru"? miałem taki czarny....ten ktory wymienilem.... (od lewej strony silnika sie go wymienialo pod wezem powietrza).

vag nic nie pokazywał przed i po wymianie...tzn przed wymiana pokazywal ze cosik z czujnikiem.... a po wymianie oszalal mi samochod..... wiec pewnie bedzie to wina czujnika.. a jaki konkretnie powinien byc? hm?

Edytowane przez Grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności