Skocz do zawartości
Hrabja Miły III

[silnik] Nie pali...

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglada tak. Siadam do samochodu, wsadzam kluczyc do stacyjki, grzeje trzy razy swiece i krece krece kreece... nic. Znow grzeje, krece... to samo. Czy jakies znaczenie moze mniec to ze na dworze zimno jak nie wiem? :roll: Jeszcze sprawdze jak sie ociepli ale... co to moze byc? :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektrozaworek na pompie wtryskowej lub uciekające paliwo (przezroczyste przewody pełne?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starość nie radość ;)

 

Sprawdź czy na przewodach zapali ( a sądzę że tak), a wtedy do sprawdzenia swiece, do czyszczenia rozrusznik, ewentualnie do wymiany akumulator. Można też sprawdzić czy wtryski nie leją.

Jak to nic da, to trzeba albo kombinować ciepłe miejsce na noc, albo dodatkowy prąd do rozruchu, albo kapitalka....

Zimny diesel musi mieć niezłego kopa do odpalenia, zwłaszcza gdy już trochę przelatał i juz nie ta kompresja. Pamiętam co ćwiczyłem ze swoim golfikiem zimą - ratowałem się prądem od kobiety, która przyjeżdżała mesiem W124 otwierać kiosk - wzamian miała miejscówkę do parkowania :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paliwo dostaje? elektrozawor na krotko dziala? jak kreci to juz jest dobrze. mi to wyglada na brak paliwa, bo innego wyjscia nie ma. musialby zupelnie stracic kompresje zeby po dluzszym kreceniu nawet nie chwycil. swiece w takim przypadku roli nie graja, ale oczywiscie trzeba sprawdzic. pluje jakimkolwiek dymem czy zupelnie nic?

 

wczesniej jak palil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler jestes pewnien ze swiece nie maja znaczenia? bo wg mnie maja i to duze zwlaszcza jak kolega pisze ze zimno. 2 lata temu mialem 2 padniete z golfie 1,6d i potrafil zajechac aku i bez skutku odpalenia, po wymianie wszystkich 4 bez zajakniecia. Efektem odpalenia jak juz odpali na padnietych swiecach jest straszna trzęsionka przez pare sekund

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, to może i ja się podepnę. Dzisiaj już trzeci raz od wakacji przytrafiło mi się, że nie chciał zapalić. Otworzyłem maskę i... przeźroczyste przewody doprowadzające paliwo puściutkie! Akumulator ma roczek, więc pokręciłem jeszcze z minutę i zaskoczył. Z reguły pali bez problemu, jednak jak zauważyłem ten problem pojawia się po dłuższej jeździe np. kiedy zrobiłem 660 km bez postoju z Jastarni w lecie. Przyjechałem do domu wieczorem, a rano problem z odpaleniem i 30 sekund kręcenia. W zeszłym tygodniu po 200 km jazdy i 2 dniach stania to samo i dzisiaj znów. Zaczyna mnie to martwić. Gdzie ucieka ON z przewodów? Musi gdzieś do silnika, bo filtr jest wyżej. A tu zima coraz bliżej i przy -30 już minutę nie pokręcę rozrusznikiem. No chyba, że zaopatrzę się w filtr paliwa od Forda, ten miał taką zmyślną pompkę ręczną, ale kosztował dość sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byly przypadki nieszczelnosci czy przetarcia wezyka i sie zapowietrza i paliwo sie cofa, obmacaj dokladnie wezyki. cos mi gdzies dzwoni ze kolo czy pod akumulatorem jakos przewody szly i sie przecieralo, kurcze nie pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik z dobra kompresja pali bez swiec, oczywiscie zajmie mu to chwile, ale powinien zapalic, a nawet musi. jesli ucieka paliwo z wezy to do wymiany oring pod zaworkiem zwrotnym, uszczelnienie zlaczy wezy na filtrze i samych wezy pompa-filtr. jesli paliwo ucieknie to po nocce bedzie troche krecil bo: pompa sie zapowietrza, a do tego silnik zimny. moze sie zdarzyc, ze nawet po kilkukrotnym kreceniu nie chce odpalic - poluzowac srube powrotu na pompie i zakrecic, az pocieknie tam ropa. odpowietrzy sie natychmiast i czas calej operacji bedzie na tyle krotki, ze nie spoznimy sie do pracy. sruba chyba na klucz 19.

 

moj ma chyba 2 swiece spalone i pali na dotyk. oczywiscie rzuca nim, ale co mnie to obchodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec zaczne odpowiadac:

 

Sprawdź czy na przewodach zapali ( a sądzę że tak)

Sprawdze, dzisiaj postaram sie kogos poprosic o pomoc.

 

kombinować ciepłe miejsce na noc

nie da sie, garaz w budowie

 

albo kapitalka....

150 tysiecy jakies temu robiona...

 

paliwo dostaje?

Ciezko mi stwierdzic. Krecilem nim 3 razy po okolo 10-15 sekund i bylo czuc zapach ropy.

 

pluje jakimkolwiek dymem czy zupelnie nic?

zazwyczaj jak zapala to pierdnie białym troche, jak zapala...

 

wczesniej jak palil?

Cholera jak mało który sadzomiot w tym wieku z takiem przebiegiem. Trzy-cztery razy obrócil i juz palil.

 

 

Chce dodac jeszcze ze to stalo sie pierwszy raz odkad go mamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ciągle nie może odpalić?

Popatrz na pompę wtryskową, wchodzi do niej kabelek czarny z plastikową wtyczką

wyciągasz ten kabelek i dosztukowanym przewodem podłączasz blaszkę do której podłączona była biała wtyczka do plusa akumulatora, powinno być słyszalne cyknięcie

spróbuj wtedy odpalić auto (nie rozłączając kabelka)

uważaj żeby nie zrobić spięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samochód bez problemu odpalil po poludniu bez najmniejszego problemu.

Świece do wymiany?

 

odkrec listwe i sprawdz czy iskrza albo wykrecaj i podgrzewaj na krotko w kombinerkach. sprawdz takze przekaznik i bezpiecznik swiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtaho

Może się zawieszać(lub być brudny) elektrozawór w pompie wtryskowej(przy pompie), ja miałem taki sposób na złodzieja (ale to było dawno ;) ) - odpinałem kabelek od niego i był dokładnie taki efekt jak u ciebie! Świece grzał, rozrusznik działał, paliwo było czuć, kontrolki się świeciły a nie zapalił.

 

I jeśli mogę dodać, to żeby zwalić na stan silnika lub akumulatora to tak od -5 do -12 C' minimum musi w nocy być.

 

/Elektrozawór pompy od koło 40 zł powinien kosztować i wymiana nieskomplikowana./

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...) jesli ucieka paliwo z wezy to do wymiany oring pod zaworkiem zwrotnym, uszczelnienie zlaczy wezy na filtrze i samych wezy pompa-filtr. jesli paliwo ucieknie to po nocce bedzie troche krecil bo: pompa sie zapowietrza, a do tego silnik zimny. (...)

 

A który to ten zaworek zwrotny? To raczej nie nieszczelność przy filtrze, bo filtr jest dużo wyżej niż pompa wtryskowa, a ropa raczej do góry nie poleci. Co dziwne dziś było tylko 2C i zapalił bez problemu, więc potwierdza się moja teoria, że to raczej po dłuższej, ostrzejszej jeździe. Na razie stosuję dłuższe chłodzenie po dojeździe na miejsce (czekam tak z minutę na wolnych obrotach) ale wolał bym wiedzieć gdzie ten ON z wężyków ucieka (zwłaszcza, że nie widać jakichś wycieków i nie czuć paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mark73, a może jest jakiś problem w odpowietrzaniu zbiornika lub w zasyfiałym zasysaniem w zbiorniku, i przy dużym zużyciu paliwa nie zdąża prawidłowo napełniać układu? ( wtedy utrzymując długo wysokie obroty powinien się zacząć dusić..) Albo w powiązaniu ze wspomnianym zaworkiem zwrotnym wytworzone podciśnienie w zbiorniku cofa paliwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zentral

Witajcie

Miałem podobny przypadek w moim pasku (1,9D 1990 rok) musiałem krecic z 15 sekund zanim zapalił. Sprawdzałem wszystko wtryski, świece wymieniłem filtr paliwa, wymontowałem nawet pompe wtryskowa ale po sprawdzeniu okazało sie ze jest oki. Przyczyna była w korku od baku jest w nim zaworek i to on był wszystkiemu winien. Mozesz spróbowac mojego sposobu odkreiłem korek a w jego miejsce zakręciłem zakrętke z plastikowej bańki po oleju wywierciłem w nim dwa otworki i jezdziłem kilka dni. Efekt natychmiastowy samochód palił po jednym obrocie, podobą usterke miał kolega w golfie 2 z silnikiem 1.6D po usunieciu zaworka z korka samóchód palił na "tyk". Pozdrawiwm mozesz spróbowac moze to jest przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności