Skocz do zawartości
Gość morph

brak ssania 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość morph

Witam.

Czy ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną braku ssania. Odpalam samochód po długich postojach (nawet kilkunastogodzinnych na dworze) i cały czas 800 obrotów :zdziwko: . Zaczęło się tak dziać po wymianie filtra powietrza, choć to pewnie zbieg okoliczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

nie znam dokładnie tego silnika ale za ssanie odpowiada czujnik temp silnika (płynu chłodzącego dla kompa )który który chyba jest wkręcony w króciec z wodą od góry zielony tylko że u ciebie on ma 4 styki jest jak był podwójny

 

jak go umiejscowisz można go sprawdzić wykonując pomiar jego rezystancji ale też nie wiem jaki jest dla niego wykres temp/R

 

lub sensor temperatury który wchodzi gdzieś z tylu korpusu przepustnicy przy kolektorze ssącym

w każdym razie to objaw braku sygnału z czujnika miałem tak w audi 80 na Vagu na pewno pokaże który to czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio stwierdziłem to samo u siebie, po uruchomieniu zawsze było ok. 1200 obrotów i spadało z czasem do ok. 750-800. Teraz po uruchomieniu jest ok. 900 i później normalnie spada do ok. 750-800. W sobotę był podłączany pod VAG i wyszło że jest uszkodzony czujnik G62 (błąd chyba 16875). Inny błąd to czujnik pedału sprzęgła, do czego to służy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

morph, podpinaj się pod komp.

 

G62 to stały numer o tej porze roku i efekty są jakie są. Silnik nieświadomy swojej temperatury przyjmuje stałą, awaryjną wartość temperatury i dobiera mieszankę optymalną do temperatury znamionowej - co rano, przy niskiej temperaturze może nie być do końca szczęśliwym wyborem, ale pozwala bezproblemowo jeździć jak auto się już rozgrzeje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7
Silnik nieświadomy swojej temperatury przyjmuje stałą, awaryjną wartość temperatury

 

nie rozumie czujnik zmienia swoja oporność w zalężności od temp płynu i taki podaje sygnał i jest swiadowmy tego

jek się rozgrzeje to juz ssanie jest niepotrzebne i musi normalnie jechać

sprawdź przewody przy czujniku bo przyjdzie zimno i będziesz miał ssanie w pod stopą

czujnik w ASO chyba coś kolo 70 zl wymiana sam lub parę złotych groszy

 

rys czujnika

 

http://img238.imageshack.us/my.php?image=1je2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morph
morph, podpinaj się pod komp.

 

G62 to stały numer o tej porze roku i efekty są jakie są. Silnik nieświadomy swojej temperatury przyjmuje stałą, awaryjną wartość temperatury i dobiera mieszankę optymalną do temperatury znamionowej - co rano, przy niskiej temperaturze może nie być do końca szczęśliwym wyborem, ale pozwala bezproblemowo jeździć jak auto się już rozgrzeje...

 

Po podpięciu pod VAG-A w serwisie chłopaki powiedzieli, że to termostat i przez niego czujniki głupieją. Błąd jaki mi odczytali to 17704.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie zauważyłem to samo.Po zapaleniu chwile pochodzi tale ylko na niskich obrotach 800-900 i po chwili gaśnie. Jak się rozgrzeje to jest ok tylko zaczyna mnie to wkurzać coraz mocniej. :kwasny: Podpięty VAG nie wykazuje żadnego błędu - czy to możliwe? Jaka może być przyczyna? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana G62 pomogła, ssanie wróciło, check się już nie zapala. W przypadku wymiany zwróćcie uwagę na kolor czujnika, do AWT były wkładane czarne, niebieskie i zielone (u mnie jest ten ostatni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba mam ten sam problem. Na vagu brak bledów. W ostatnim czasie strasznie wolno szła mi wskazowka tmp do góry. (termostat wymieniony w maju). Wczoraj wydawalo mi sie ze delikatnie spadla tmp... dzisiaj sobie jade rano do roboty i wskazówka podnosi sie powoli i jakby minimalnie spadla... od razu sie zatrzymalem zeby zweryfikowac co i jak. Wskazówka spadla do zera :) wiec pewnie czujnik tmp bo termostat ma inne objawy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy padniętym czujniku temp. płynu był błąd na VAG, chyba 16875, ale głowy nie dam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podczepię się do tematu bo sam ostatnio wymieniłem czujnik G62 bo ssanie raz było a raz nie a teraz po wymiania też raz jest raz nie ma a jak za długo jedzie na ssaniu to muszę go zgasić i ponownie uruchomić to wskoczy juz na te około 900 obr. a przecież jest maj i gorąco jak djabli. Byłem na VAG-u i wykasowali stare błędy od czyjnika ale objawy są takie same, no i oczywiście jak zapalam po długim postoju to po chwili gaśnie , a po powtórnym zapaleniu chodzi juz normalnie.

Przypuszczam że to ten nowy czujnik też jest rąbnięty mimo ze nie pokazuje błędów ale nie wiem co to może być może podpowiecie mi jak u was udało się usunąć te usterki.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arczi - jeśli masz dostęp do VAGa, sprawdź jakie wartości zbiera przepływomierz w trakcie jazdy i postoju - pokaż logi. Twój objaw może być związany z kilkoma rzeczami, niekoniecznie błędnie działającym czujnikiem G62. Nie posiadasz przypadkiem instalacji LPG? Kiedy ostatni raz czyściłeś przepustnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że posiadam LPG. Nie napisałem że przeustnica tez posiada jakiś tam błąd i ustawiłem się na 19 do mechanika na czyszczenie i adaptację, nie chciał mi zrobić tego jak ostatnio byłem bo powiedział że przyniesie profesjonalnego Vaga z pracy to zrobi mi to jak należy. Dorabia sobie w domu po pracy węc zrobi mi to taniej.

A co LPG może tak zapaskudzic przepustnicę??? Gaz mam od jesieni więc może 3000 przejechałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście że posiadam LPG

oczywiście tylko zapomniałeś wspomnieć ;) dziurawy reduktor puszcza LPG do kolektora przez co auto się dławi podczas odpalania, a jak zakręcisz drugi raz, to odpala jak gdyby nigdy nic... Zakręć gaz w butli i wyjeździj tą resztkę, która jest w przewodach (po prostu daj mu zgasnąć na LPG po zakręceniu butli). Zostaw go tak na noc i sprawdź rano...

 

dodatkowo kilka innych rzeczy może Ci się nakładać - od uszkodzonej sondy lambda, przez problemy z przepustnicą aż po przepływomierz, który pokazuje "za mało" powietrza i takie kwiatki wychodzą...

 

Podstawa to zmierzyć jak wygląda wartość z przepływomierza - czy narasta pod obciążeniem równomiernie i jaka jest wartość przy wyższych obrotach. Może ktoś porówna z jego działającym i będzie można coś powiedzieć. Uszkodzony przepływomierz przeważnie nie zostawia błędów, co nie oznacza, że jest sprawny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mi teraz zadałeś gwoździa musze sprawdzić tak jak mówisz LPG na gwarancji jeszcze więc jak by co to niech się bujają i wymienią na nowy, zrobie jeszcze to czyszczenie i adaptację przepustnicy we wtorek może pomoże. Dziś np. rano było całkiem ok nie zdechł po zapaleniu ale z koleii ssanie jakby nie było tylko około 900 obr miał ale jechał całkiem poprawinie i kopyto też było:rolleyes: zgłupiec już idzie, zobaczymy czy do wtorku zbiorą się jakieś błędy oprócz tej przepustnicy. Na razie nic nie odpinam bo jak zaczołem sprawdza,ć po swojemu i odpinałem czujniki by sprawdzić czy są różniece w pracy silnika to nazbierałem aż 9 błędów ale po wykasowaniu nie wróciły tylko ta przepustnica jak na razie ma 2 błędy.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez podczepie sie pod temat:

mi z kolei gasnie na goracym (przy lpg) po ponownym odpaleniu.

Odpialem dwa czujniki (czarny i niebieski) na przewodzie do kolektora ssacego zeby sprawdzic czy one sa odpowiedzialne za ciągłe miganie temp. wody; i on mi miga caly czas....

Gdzie jest ten czujnik co odpowiada za tą diode??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez podczepie sie pod temat:

mi z kolei gasnie na goracym (przy lpg) po ponownym odpaleniu.

Odpialem dwa czujniki (czarny i niebieski) na przewodzie do kolektora ssacego zeby sprawdzic czy one sa odpowiedzialne za ciągłe miganie temp. wody; i on mi miga caly czas....

Gdzie jest ten czujnik co odpowiada za tą diode??

 

Witam!

Jeśli Ci gasnie na rozgrzanym a masz LPG to jedź do gazownika bo pzypuszczam że problem tkwii włśnie w instalacji LPG tak mi ostatnio mówił gazownik. U mnie było inaczej gasł na zimnym z rana a za drugim odpaleniem było ok. Kumpel przeczyścił mi przepustnicę i przeprowadził nową adaptację no i wymienił mi jakieś przewodziki takie cieniutkie od podciśnienie średnica chyba fi 6 no i musze powiedzieć że jak wsiadłem to myślałem że to jakaś rakieta:) idzie super:)no ale rano znów mi dławił się po odpaleniu więc pojechałem do gazownika no i okazało się że zalewa, dziwne bo przecież odpala na bęzynie więc niby tak nie powinno być ale chyba coś jednak musi bo wczoraj i dziś z rana było ok. Mam nadzieję że to było to i teraz bedzie ok. No i moze mniej bedzie palił:) może zejdę do 8l bo tak 9l LPG w cyklu mieszanym miałem.

I jeszce jedno do kolegi ugafike nie odpinaj czujników bo to powoduje nałapanie błędów do kompa i jeszcze gorzej będzie ci fiksował. Musisz jechać teraz na VAG i pokasować to bo inaczej mimo usunięcia mechanicznej usterki i tak może chodzić źle.

Pozdrawiam!

Edytowane przez Arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie jest ten czujnik co odpowiada za tą diode??

pod spodem zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej (wtyczka wpięta od dołu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wam za odpowiedz...

Juz wlasnie zrobilem fote bo myslalem ze to ten czujnik:

(a od czego on ?)

A jeszcze apropos gasniecia:

Problem jest tylko na wlaczonych swiatlach.

Gdy je wylacze to jest 100% ok.

27-05-09_1910.jpg

Edytowane przez ugafike
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności