herflik-00 Zgłoś #21 Napisano 21 Października 2007 Witam Zarówno zewnetrzny jak i wewnetrzny są wymienialne . Koledze z tym "sztywnym zwiazaniem " chodzilo zapewne o to ze przegub jest przykrecony na sztywno do piasty. Do wymiany wewnetrznego skrzyni wymontowywac nie trzeba . Roboty specjalnie duzo tez nie ma ( trzeba tylko posiadac klucze z koncówką TORX ) . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #22 Napisano 21 Października 2007 Nie, jest jak najbardziej wymienialny, tylko jest sztywno połączony z kołem ze względu na swoją konstrukcję. Nie ma w nim luzu wzdłużnego (z perspektywy półosi patrząc). Jak są drgania odczuwalne na kierownicy, to znaczy, że koło musi doznawać drgań poprzecznych, czyli wzdłuż półośki. Luz w przegubie zewnętrznym raczej by tego nie spowodował, to (moim zdaniem i na moją techniczną wiedzę na temat konstrukcji tych przegubów) może powodować tylko przegub wewnętrzny. Przy wymianie wewnętrznego nie trzeba wywalać skrzyni. Trzeba: 1. Odkręcić nakrętkę półosi. 2. Podnieść przód auta i zdjąć koło. 3. Odkręcić śrubę mocującą sworzeń do zwrotnicy. 4. Dla wygodniejszego demontażu odkręcić łącznik stabilizatora. 5. Zdjąć kolumnę ze sworznia i odchylić w bok, wyciągając jednocześnie końcówkę półosi (a w zasadzie końcówkę przegubu zewnętrzneg0) z piasty. 6. Odkręcić 6 śrub mocujących przegub wewnętrzny do tarczy zabierakowej przy skrzyni biegów. 7. Wyjąć półoś. 8. Wymienić przeguby. 9. Złożyć w kolejności odwrotnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #23 Napisano 21 Października 2007 -uki- wielkie dzięki! Od razu widać, że znasz się na temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #24 Napisano 22 Października 2007 Widze ze chyba trafiliscie, bylam u nowego mechanika i tez stwierdzil ze przegub wewnetrzny jest suchy. W sobote jedziemy na robote zobaczymy czy sie poprawi Oby to bylo tylko to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #25 Napisano 22 Października 2007 Nie "trafiliście", tylko "trochi" trzeba pogłówkować i obejrzeć konstrukcję. Wyciągnąć wnioski i... wszystko jasne Ja się też pewnie w weekend za swoje przeguby zabiorę, bo jak jechałem po trasie, to przy wciskaniu gazu wydawały odgłos w stylu "odpuść albo pierdzielnę" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #26 Napisano 7 Listopada 2007 ehh, z przegubami wszystko wporządku, sprawdzone półośki, też ok. Wychodzi na to że sypie się łożysko na wałku w skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crow444 Zgłoś #27 Napisano 7 Lutego 2008 Poruszam ten problem jeszcze raz! W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza. Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego. Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawh Zgłoś #28 Napisano 7 Lutego 2008 A czy przy podjeżdżaniu pod krawężnik też stuka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crow444 Zgłoś #29 Napisano 7 Lutego 2008 nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z. Zgłoś #30 Napisano 12 Lutego 2008 No to mam dokładnie to samo. Jak jadę w lewo to jest cicho. Wycie wyrażnie pochodzi z lewej strony. Podkładałem dwie inne piasty i qpa. Raczej chyba wyluczam żeby jakiś przegub tak wył, nigdy się z tym nie spotkałem i nie słyszałem o tym. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś oświeci. Pozostaje łożysko na mechaniźmie różnicowym w skrzyni biegów. Wycie ustępuje gdy skręcamy w lewo ponieważ wtedy większa moc jest przekazywana na prawe koło. Lewe sobie trochę odpoczywa, mniejszy jest nacisk na lewe łożysko i mniejsze wycie. A teraz pytanko: jaki koszt wymiany łożyska we własnym zakresie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey Zgłoś #31 Napisano 18 Marca 2008 No witam po przerwie u mnie dalej to samo, Passek stoi w warsztacie i czeka na diagnoze dokładną Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kantor Zgłoś #32 Napisano 25 Listopada 2008 Witam wszystkich mam dokładnie taki problem w pasku B4 Kombi 1,9TDI jak: crow444 Poruszam ten problem jeszcze raz! W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza. Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego. Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!! crow444 nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie.Znaczy dźwięk nie jest taki straszny po prostu wkurzający (tak jakby łożysko pracujące na sucho) tylko w sytuacjach jakie opisał crow444 Czy ktoś wie co to za usterka - uszkodzenie? Janusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #33 Napisano 25 Listopada 2008 Halas jest z przodu czy z tylu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kantor Zgłoś #34 Napisano 25 Listopada 2008 (edytowane) zuczek727 Halas jest z przodu czy z tylu??zdecydowanie z przodu co do strony to nie mam pewności. Hałas - szum jest podczas jazdy na wprost oraz w prawo. Wyglada to mniej więcej tak jadę na wprost powiedzmy ok 30-50km/h i szumi wystarczy lekko skręcić kierownicą w lewo i szum znika - powrót do jazdy na wprost i znowu szumi Czy ktoś wie co to może być nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać dobrych części? Passata posiadam od ok dwóch miesięcy szumi od ok dwóch tygodni. Nie jest to wina kół zaczęło szumieć na letnich od tygodnia mam zimowe (wymienione całe koła nie tylko opony) i dalej to samo Łożysko lewego koła? Czy coś z łożyskiem mechanizmu różnicowego? Janusz Edytowane 26 Listopada 2008 przez kantor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kantor Zgłoś #35 Napisano 30 Listopada 2008 witam Nadal nie potrafię znaleźć przyczyny szumu - hałasu mam dokładnie taki problem w pasku B4 Kombi 1,9TDI jak: Cytat: crow444 Poruszam ten problem jeszcze raz! W moim pasku wlasnie wystapilo takie dziwne wycie albo mozna to rownie dobrze nazwac jakims ocieraniem. Wystepuje ono tylko przy jezdzie na wprost oraz skrecie w prawo a jak robie łuk w lewo jest cisza. Jakie macie Panowie pomysly co to moze byc? Czy to jest mechanizm różnicowy czy moze cos innego. Za wszelkie informacje z gory dziekuje!!!! Cytat: crow444 nie!ten glos slyszac dopiero jak jade ponizej 30km/h a przy mniejszych predkosciach jest prawie nieslyszalny. wraz ze wzrostem V nasila sie i jest tak samo slyszalny przy jezdzie na luzie jai i normalnie. Znaczy dźwięk nie jest taki straszny po prostu wkurzający (tak jakby łożysko pracujące na sucho) tylko w sytuacjach jakie opisał crow444 niestety nasi mechanicy są .... u każdego inna diagnoza.Przepraszam za nieedytowanie posta ale nie potrafię znaleźć odpowiedzi... Dlatego podbiłem temat Na razie jeżdżę ale boję się co się moze stać przy dalszym wyjeździe proszę o pomoc Janusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #36 Napisano 30 Listopada 2008 Kantor - łożysko lewego koła.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #37 Napisano 30 Listopada 2008 Tez wydaje mi sie ze to lozysko......odciazone lozysko nie szumi,obciazone(podczas skretu w prawo i jazdy prosto)halasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #38 Napisano 14 Grudnia 2008 zdecydowanie z przodu co do strony to nie mam pewności. Hałas - szum jest podczas jazdy na wprost oraz w prawo. Wyglada to mniej więcej tak jadę na wprost powiedzmy ok 30-50km/h i szumi wystarczy lekko skręcić kierownicą w lewo i szum znika - powrót do jazdy na wprost i znowu szumi Czy ktoś wie co to może być nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać dobrych części? Passata posiadam od ok dwóch miesięcy szumi od ok dwóch tygodni. Nie jest to wina kół zaczęło szumieć na letnich od tygodnia mam zimowe (wymienione całe koła nie tylko opony) i dalej to samo Łożysko lewego koła? Czy coś z łożyskiem mechanizmu różnicowego? Janusz Mam paska z 2002 i od około sierpnia też nasilał mi sie taki dzwięk, ni to wycie, ni to gwizd. Zaczyna sie przy 60km/h i wyżej. Do 60km/h jest cisza. Wymieniłem już prawą półoś razem z przegubami (na używaną, ale bez luzów),bo mechanik stwierdził ze to przegub wewnetrzny ma luz i powoduje wycie. Jednak to nie było to. Po wymianie stwierdził ze to prawdopodobnie łożyska na wałku głównym w skrzyni biegów, coś z mechanizmem róznicowym. Nie opłaca sie tego robić, lepiej poszukać innej skrzyni. Mam skrzynie 6-biegową, to trochę pociągnie po kieszeni. Zdaje mi sie ze słychac to bardziej z prawej strony przód, nie wiem czy wymienić prawe łóżysko w kole, czy tylko blefuje. Jeżdże za granice na dłuższe trasy i chciałbym to zrobić, bo nigdy nie wiadomo. Co obstawiacie? Skrzynia? Łożysko koła? Lub widze ze siadają tez łożyska w amortyzatorach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gutek Zgłoś #39 Napisano 15 Grudnia 2008 witam ja jakiś czas temu też miałem taki głośne wycie okazało się że to łożysko w kole myslałem ze to skrzynia ale postawiłem auto na lewarku i dobrze się przysłuchałem okazało się że właśnie łozysko i u mnie było jeszcze jak chamowałem to strasznie wyło pozdrawiam mam nadzieje ze pomogłem komuś z was Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #40 Napisano 19 Grudnia 2008 I wszystko jasne! Jeśli ktoś ma te same objawy, to łożyska w skrzyni do wymiany, wymieniłem całą skrzynie i cisza! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach