Gość 1fruit Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2007 Mam passata B3 variant, gdy jest mokro, pada deszcz po jakimś czsie pas od strony kierowcy z przodu jest wilgotny. Którędy woda może się wlewać do słupka w tym autku? Może ktoś przerabiał już ten temat, nadmienię tylko jeszcze że dywaniki i podsufitka są suche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas63 Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2007 Przerabiam teraz ten sam temat - jak na razie zakleiłem (akurat miałem pod ręką to coś http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7493) dziurę jaka była w gumowej osłonie przy środkowych słupie (łączy słup z tylnymi lewymi drzwiami) - poinformuję za jakiś czas czy to akurat to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2007 U mnie problem z wilgotnym pasem też jest, też zakleiłem tą szparę i to nic nie dało nie mam pojęcia skąd się leje bo szyber jest na 99% szczelny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249 Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2007 Myślałem że jestem sam, atu proszę. Również mam mokry pas w B3 variant. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2007 Oglądałem jakiś czas temu tan kołnierz gumowy który do tylnych dzwi idzie ale wydaje się być w dobrym stanie i szczelnie przylega do słupka, z moich obserwacji wynika iż pas jest wilgotny na odcinku który jest rozwinięty w słupku, ta część która jest zwinięta jest zazwyczaj sucha. Zastanawiam się czy może się jakoś lać spod relingu - nie wiem jak się dostać do rynienki żeby nic nie połamać. Ciekawe że problem jwystępje tylko po stronie kierowcy. Szyber odpada, poprostu auto go nie ma.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2007 Na środkowym słupku jest taka plastikowa wklejka - jakby osłona słupka - u mnie z jednej strony nie było a z drugiej strony był nit i przez to lało się do środka. Byc może rozszczelniło któreś mocowanie własnie tego plastiku i woda wlewa się do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2007 Ta szpara przy słupku to nie to, zaklajstrowałem to i nic nie dało Dzisiaj uszczelniłem miejsce w którym ta plastikowa podłużna listwa na dachu łączy się z tym czymś nad drzwiami :-) bo to jedyne miejsce gdzie może lecieć, skoro problem występuje w autku bez szyberdachu. W nocy ma padać to napiszę jak się sprawdziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas63 Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2007 Dzisiaj uszczelniłem miejsce w którym ta plastikowa podłużna listwa na dachu łączy się z tym czymś nad drzwiami :-) Chciałem to samo pisać - że być może jest to problem tej listwy na dachu - od kilku osób słyszałem, że właśnie to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna wilgotnych pasów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2007 W nocy trochę padało, pasy suche więc raczej problem rozwiązany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit Zgłoś #10 Napisano 5 Października 2007 ormowiec: Które dokładnie miejsce zakleiłeś? może wrzuć jakąś fotkę bo ciężlko się zorientować z Twojego opisu... Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas63 Zgłoś #11 Napisano 5 Października 2007 W poprzednich jego postach jest już zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2007 ormowiec czym uszczelniałeś tę listwę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2007 czarny akrylowy uszczelniacz do okien, coś jakby silikon tylko że twardszy i jakby bardziej suchy i matowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #14 Napisano 5 Października 2007 Hmmm... to dziwne. Zdejmijcie tą listwę (jest wciskana na takie plastikowe zatrzaski a te z kolei założone są na wystające z dachu trzpienie zakończone jak łby gwoździ) i sprawdźcie w takim układzie co się pod nią dzieje. Ja swoje zdejmowałem przy okazji malowania - pod spodem jest po prostu miejsce łączenia blachy dachu z "boczkami" i tak je zamaskowali (samo łączenie blach jest zakitowane jakimś specyfikiem i dopiero pomalowane). Nie ma opcji, żeby tam coś ciekło. No chyba, że rudy się wdał i przeżarł na wylot. Po prostu innej opcji nie ma. U mnie było śliczne, szczelne połączenie bez śladu uszkodzeń, w dodatku po zdjęciu podsufitki nie było śladów działania wody od spodu dachu. Polecam się pomęczyć ciutkę i tą listwę delikatnie z wyczuciem zdemontować i sprawdzić, co się pod nią dzieje, skoro cieknie. Nie odwalajmy fuszerki, bądźmy profesjonalni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit Zgłoś #15 Napisano 7 Października 2007 Napisz proszę dokładniej jak zdjąć tą listwę, podwarzyć i ciągnąć w górę? Ja mam na autq relingi które też muszą się jakoś trzymać dachu - jedyne co mi do głowy przychodzi to właśnie miejsce w którym środkowy wspornik relingu jest przymocowany do auta tyle że za skarby świata nie wiem jak to zdemontować tak żeby nie połamać/porysować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #16 Napisano 7 Października 2007 Jak masz relingi to rzeczywiście, może przez otwory mocujące je do dachu podciekać, ale relingi przykręcane są od spodu, więc na dobrą sprawę bez zdjęcia podsufitki się nie obejdzie... Co do listwy: ona ma od spodu przez całą długość taką aluminiową prowadnicę, która wchodzi na plastikowe zatrzaski a te z kolei trzymają się dna rowka który zasłania listwa na kołkach spłaszczonych jak łby gwoździ. Jest ich bodaj 8 na jedną listwę (w sedanie). Generalnie bez obaw można ją do góry ciągnąć, jak zejdzie na którymś skrajnym, to już potem łatwo pójdzie, bo będzie można patrzeć, gdzie są pozostałe i w tym miejscu delikatnie podważać np. jakąś wąską listewką (aby nie pokaleczyć lakieru). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2008 A jednak klajstrowanie tej szpary nie pomogło, pasy przy większych opadach tak jak był mokre tak są. Wkurzyłem się, porozbierałem co trzeba i w końcu doszedłem przyczyny Mianowicie, woda leje się na pas przez nieszczelność uszczelki między drzwiami tylnymi a słupkiem, dokładniej uszczelki która znajduje się na słupku i wchodzi w nią ogranicznik drzwi. Z czasem odkształca się i pęka.... Numery 357839267A (lewa) i 357839268A (prawa). Koszt w ASO (bo zamienników nie znalazłem) 48 zł/szt, jak za kawałek gumy to chyba trochę drogo w B3 i B4 są takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2008 Trochę drogo ale za cenę braku wilgoci to nie dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2008 Myślę, że da się to uszczelnić silikonem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enauto Zgłoś #20 Napisano 16 Października 2009 Uszczelniłem wszystko co jest opisane wyżej, a pas w dalszym ciągu mokry. Może ktoś wie jak jest mocowana taka okładzina środkowego słupka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach