Skocz do zawartości
Gość 1fruit

[ wnętrze] Wilgotne pasy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 1fruit

Mam passata B3 variant, gdy jest mokro, pada deszcz po jakimś czsie pas od strony kierowcy z przodu jest wilgotny. Którędy woda może się wlewać do słupka w tym autku? Może ktoś przerabiał już ten temat, nadmienię tylko jeszcze że dywaniki i podsufitka są suche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiam teraz ten sam temat - jak na razie zakleiłem (akurat miałem pod ręką to coś http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7493) dziurę jaka była w gumowej osłonie przy środkowych słupie (łączy słup z tylnymi lewymi drzwiami) - poinformuję za jakiś czas czy to akurat to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z wilgotnym pasem też jest, też zakleiłem tą szparę i to nic nie dało :( nie mam pojęcia skąd się leje bo szyber jest na 99% szczelny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Myślałem że jestem sam, atu proszę. Również mam mokry pas w B3 variant. :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit

Oglądałem jakiś czas temu tan kołnierz gumowy który do tylnych dzwi idzie ale wydaje się być w dobrym stanie i szczelnie przylega do słupka, z moich obserwacji wynika iż pas jest wilgotny na odcinku który jest rozwinięty w słupku, ta część która jest zwinięta jest zazwyczaj sucha. Zastanawiam się czy może się jakoś lać spod relingu - nie wiem jak się dostać do rynienki żeby nic nie połamać. Ciekawe że problem jwystępje tylko po stronie kierowcy. Szyber odpada, poprostu auto go nie ma....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

Na środkowym słupku jest taka plastikowa wklejka - jakby osłona słupka - u mnie z jednej strony nie było a z drugiej strony był nit i przez to lało się do środka. Byc może rozszczelniło któreś mocowanie własnie tego plastiku i woda wlewa się do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta szpara przy słupku to nie to, zaklajstrowałem to i nic nie dało

Dzisiaj uszczelniłem miejsce w którym ta plastikowa podłużna listwa na dachu łączy się z tym czymś nad drzwiami :-) bo to jedyne miejsce gdzie może lecieć, skoro problem występuje w autku bez szyberdachu. W nocy ma padać to napiszę jak się sprawdziło.

IM000091.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj uszczelniłem miejsce w którym ta plastikowa podłużna listwa na dachu łączy się z tym czymś nad drzwiami :-)

 

Chciałem to samo pisać - że być może jest to problem tej listwy na dachu - od kilku osób słyszałem, że właśnie to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna wilgotnych pasów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nocy trochę padało, pasy suche więc raczej problem rozwiązany :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit

ormowiec: Które dokładnie miejsce zakleiłeś? może wrzuć jakąś fotkę bo ciężlko się zorientować z Twojego opisu... Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poprzednich jego postach jest już zdjęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czarny akrylowy uszczelniacz do okien, coś jakby silikon tylko że twardszy i jakby bardziej suchy i matowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Hmmm... to dziwne.

Zdejmijcie tą listwę (jest wciskana na takie plastikowe zatrzaski a te z kolei założone są na wystające z dachu trzpienie zakończone jak łby gwoździ) i sprawdźcie w takim układzie co się pod nią dzieje. Ja swoje zdejmowałem przy okazji malowania - pod spodem jest po prostu miejsce łączenia blachy dachu z "boczkami" i tak je zamaskowali (samo łączenie blach jest zakitowane jakimś specyfikiem i dopiero pomalowane).

Nie ma opcji, żeby tam coś ciekło. No chyba, że rudy się wdał i przeżarł na wylot. Po prostu innej opcji nie ma. U mnie było śliczne, szczelne połączenie bez śladu uszkodzeń, w dodatku po zdjęciu podsufitki nie było śladów działania wody od spodu dachu.

Polecam się pomęczyć ciutkę i tą listwę delikatnie z wyczuciem zdemontować i sprawdzić, co się pod nią dzieje, skoro cieknie. Nie odwalajmy fuszerki, bądźmy profesjonalni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 1fruit

Napisz proszę dokładniej jak zdjąć tą listwę, podwarzyć i ciągnąć w górę? Ja mam na autq relingi które też muszą się jakoś trzymać dachu - jedyne co mi do głowy przychodzi to właśnie miejsce w którym środkowy wspornik relingu jest przymocowany do auta tyle że za skarby świata nie wiem jak to zdemontować tak żeby nie połamać/porysować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Jak masz relingi to rzeczywiście, może przez otwory mocujące je do dachu podciekać, ale relingi przykręcane są od spodu, więc na dobrą sprawę bez zdjęcia podsufitki się nie obejdzie...

Co do listwy: ona ma od spodu przez całą długość taką aluminiową prowadnicę, która wchodzi na plastikowe zatrzaski a te z kolei trzymają się dna rowka który zasłania listwa na kołkach spłaszczonych jak łby gwoździ. Jest ich bodaj 8 na jedną listwę (w sedanie). Generalnie bez obaw można ją do góry ciągnąć, jak zejdzie na którymś skrajnym, to już potem łatwo pójdzie, bo będzie można patrzeć, gdzie są pozostałe i w tym miejscu delikatnie podważać np. jakąś wąską listewką (aby nie pokaleczyć lakieru).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak klajstrowanie tej szpary nie pomogło, pasy przy większych opadach tak jak był mokre tak są. Wkurzyłem się, porozbierałem co trzeba i w końcu doszedłem przyczyny :cwaniak: Mianowicie, woda leje się na pas przez nieszczelność uszczelki między drzwiami tylnymi a słupkiem, dokładniej uszczelki która znajduje się na słupku i wchodzi w nią ogranicznik drzwi. Z czasem odkształca się i pęka.... Numery 357839267A (lewa) i 357839268A (prawa). Koszt w ASO (bo zamienników nie znalazłem) 48 zł/szt, jak za kawałek gumy to chyba trochę drogo :) w B3 i B4 są takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że da się to uszczelnić silikonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniłem wszystko co jest opisane wyżej, a pas w dalszym ciągu mokry.

Może ktoś wie jak jest mocowana taka okładzina środkowego słupka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności