Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw to podepnij kompa, bo to jakaś grubsza sprawa, skoro padają ci zegary i całe elektryczne sterowanie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ładowanie. Może być problem że zbyt niskim napięciem akumulatora.

Ewentualnie bezpieczniki na akumulatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi się połączyć z absem ale jak już się połączył to brak błędów a po chwili nowy odczyt i cała litania dwa pierwsze nie znany kod później coś przekaźnik pompy absu i jeszcze czujnik rezerwy paliwa. Ale dziwne to dla mnie bo co to do tego ma. Nie wiem już sam. Bezpieczniki na pewno dobre bo to raz działa dobrze raz nie. a samo to że jak odpale po dłuższej chwili to chwile chodzi i po chwili gasną zegary i cała reszta. I śmierdzi w tym czasie jak by się instalacja przejarała w okolicy alternatora tam czuc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi zjarał się licznik, bo od pływaka poziomu paliwa w baku poszło zwarcie :fajny Może u ciebie cos podobnego się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jeżeli komuś się dzieją podobne rzeczy jak w moich postach to problem rozwiązany, padł regulator napięcia, aż dziwne że takie cyrki mogą występować, dzięki panowie za podpowiedzi. Moje pytanie zamykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dertax

Witam miałem podobny problem tylko ja wymieniłem pompe abs na nową , zakodowałem według tego sposobu lecz teraz nie moge odpowietrzyć układu. Loguje sie w absie kodem 40168 i kiedy wejde w basic settings blok pierwszy mi się wyświetla ale jak włącze drugi to pokazuje mi że jest niedostępny. Jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moim passatem otóż chodzi o ABS i ESP podczas odpalania zwłaszcza rano jest problem z tymi dwie kontrolki ale tylko podczas odpalania są trzy sygnały dźwiękowe przy tym potem kontrolki gasną nieraz ten problem kontrolek i dźwięków połączony jest z problemem odpalania jak auto długo stoi Podczas testu VAG był błąd 302 jakiś przekaźnik elektrozaworu ABS ale dało się go usunąć jakiś błąd sporadyczny tak pisało pomożecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, doszedłem do przyczyny świecenia się błędu ABS + ESP + (!)

U mnie był to komputer sterujący ESP który znajduje się pod dywanem od strony pasażera za schowkiem ( ololice już ściany grodziowej)

Było przejrzane dosłownie WSZYSTKO aż natrafiłem tam.

objawy jakie były : brak abs, denerwujące kontrolki i komunikaty, na poczatku błąd sporadyczny był a pozniej brak łącznością ze sterownikiem , raz błąd sie zapalał a raz nie.

Dotyczy to tylko pasków z ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było nie tak z tym komputerem ESP jeśli można dopytać? Problem ze złączami? Poprawiłeś złacza i problem ustał czy też skonczyła sie podmiana tego komputera? Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Styki były w porzadaku, zero jakiś nalotów czy innych takich, po jego otwarciu nie było widac zadnych zimnych lutów itp. był z wyglądu idealny lecz coś go ,, bolało,, co to niewiadomo, po włozeniu drugiego o takich samych numerach i tak nalezy zaprogramowac go VAS - em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest walnięty sterownik to nie połączysz się z Vagiem. Sprawdz czujnik abs, poziom płynu, koronkę. Słyszem że kontrolka ! zapala się nawet wtedy gdy nie jest dobrze dokręcony korek od wlewu płynu hamulcowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem z migającą kontrolką ABS i (!) jednocześnie tylko dochodzi do tego jeszcze wyłączenie się radia i klimatyzacji i całego podświetlenia. Szlak człowieka trafia jak to się dzieje. Po podłączeniu pod komputer wykazuje błąd tego typy że pompa dostaje za słabe napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój problem jest taki - Przy skręcie w prawo na łuku drogi przy prędkości ok. 60-70km na godz. włącza mi się ABS ( bez wciskania pedału hamulca ) kontrolka miga, pedał hamulca drga... jakby auto wpadało w poślizg, chodź na pewno tak nie jest ( droga sucha, opony ok ) czy może ktoś mi pomóc co tu nie gra ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie też kontrolka ABS świeci i mruga od ręcznego, dodatkowo piszczy przy zapłonie. Próbowałem się kablem połączyć(posiadam niebieski z przełącznikiem-przystosowanie do włoszczyzny osobno silnik/ABS/poduchy/akcesoria) i nie może nawiązać komunikacji ze sterownikiem, za to z podłączeniem pod kompa silnika, modułu komfortu, licznika, nawigacji i radia nie ma problemu. Winę sterownika ABS bym odstawił, bo jak auto oglądałem to ABS działał dopiero po którymś zapłonie ABS wywalił błąd. Poprzedni właściciel mówił, że prawdopodobnie czujnik lewy tył jest do zmiany, ale wolę się upewnić sprawdzając jaki błąd wyświetla komp. Co może być przyczyną braku możliwości nawiązania komunikacji ze sterownikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u znajomego elektryka i prąd do kostki sterownika ABS dochodzi, natomiast komunikacji z warsztatowym kompem niestety brak :/ W ostatnie mroziki ABS działał dopóki nie ruszyłem szybciej, bądź nie uruchamiałem samochodu ponownie, więc chyba do wymiany/naprawy sterownik ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam

sprawa dotyczy nie paska FL lecz superba 1 zapala się jak u wszystkich ABS i ASR czy idzie naprawić sterownik gdzies w okolicach warszawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam taki problem, kładłem wiązkę grzania foteli i w pewnym momencie patrzę, a lampka ABS się cały czas pali, no to szybko podłączyłem pod VAGA i wyskakuje błąd 00290 czyli lewy tylny czujnik ABS, po skasowaniu, powraca znowu, sprawdziłem oporność no i pokazuje 1,2k omha, prawy tak samo, z kolei mierząc w stronę sterownika absu na lewym pokazuje bardzo małą wartość (jakieś 6) na prawym 100..Dodam że sprawdzałem przejście od kostki do kostki przy pompie ABS i niby jest. (podpiąłem napięcie do kostki, a przy pompie ABS żarówkę, no i pali się, także kable niby ok) Teraz nie wiem w czym jest problem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie grzanie dokładałeś? Przednich foteli czy tylniej kanapy? Bo pod kanapą są złączki od tylnych czujników od abs-u, mogłeś tam coś rozpiąć albo poruszać i teraz może nie łączyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie grzanie dokładałeś? Przednich foteli czy tylniej kanapy? Bo pod kanapą są złączki od tylnych czujników od abs-u, mogłeś tam coś rozpiąć albo poruszać i teraz może nie łączyć ;)

 

Wiązkę przednich foteli, ale wiem gdzie są te złączki bo przecież je rozłączałem by sprawdzić oporność... Tylko bawiłem się nożem żeby wyciąć otwory na kostki w dywanie pod fotelem, a tam idzie ta wiązka główna, ale jak pisałem wcześniej sprawdziłem przejście i niby nic nie jest przecięte..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy błędzie 1044 i 778 (po wymianie taśmy G85) takie procedury powodują powrót do stanu działania ABS/ESP i zgaśnięcie kontrolek tychże systemów.

 

Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!!

Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni

1. 03 ABS

2. 11 Login - wpisać -09555

3. 07 Recode - wpisać- 04255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)

4. 11 Login - wpisać- 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]

5. 04 Basic Settings(Nastawy podstawowe), kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]

6. 06 wyjście

Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.

Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.

 

witam

wymienilem tasme bo swiecila mi poduszka po wymianie wyskoczyly bledy 1044 i 778 swieci esp/abs i mroga kontrolka recznego chamulca robie wszysto tak jak jest w opisie i nic nie pomaga silnik ajm automat bede bardzo wdzieczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności