asluka Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2007 Witam. Na miarce stanu oleju w passacie b5 TDI jest "odgięty" odcinek miarki na środku którego znajduje się zakropkowany obszar. Czy stan minimum to początek odgięcia czy najniższy punkt zakropkowanego obszaru? I odwrotnie- czy tak samo ma się do maximum?W tej chwili poziom oleju znajduje się poniżej zakropkowanego obrzaru ale jeszcze w polu "odgiętego odcinka miarki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2007 zakropkowane pole to informacja żebyś nie pomylił z całym bagnetem. Prawidłowy stan to zamoczone całe zakropkowane pole. Czyli 3/4 podziałki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2007 A skoro masz poniżej zakropkowanego pola, to już jest stan minimalny prawie. Absolutne minimum jest na dolnym zagięciu. A jakby ci przy "dolewce" drgnęła ręka, to górne zagiecie bagnetu oznacza poziom maxymalny. No i jak to Marek wcześniej pisał - najlepiej jest trzymać stan w górnej częsci zakropkowanego pola Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asluka Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2007 Dzięki bardzo za odpowiedzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz3chu Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2007 A ile oleju "wchodzi" pomiędzy ten zakropkowany obszar, po prostu chce wiedzieć ile oleju mi brakuje. Pisałem o tym w innym wątku ale jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2007 Od dolnego zagięcia do górnego powinno wejść ok. 1l, natomiast od dolnej krawędzi pola zakropkowanego do górnej tego pola ok. 0,5 l. poziom maksymalny którego nie wolno przekraczać to górne załamanie a minimalny dolne. Poziom zalecany tak jak napisał Marek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz3chu Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2007 Dzięki! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asluka Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2007 mechanik, który zmieniał mi olej stwierdził, że nie górne załamanie a górna granica zakropkowanego pola to stan maximum. teraz poziom oleju jest niższy od górnego zagięcia jednak wyższy og górnej lini pola zakropkowanego. Nie wiem więc już czy jest oleju za dużo, czy dobrze. Jak jest z tym bagnetem??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #9 Napisano 24 Września 2007 mechanik, który zmieniał mi olej stwierdził, że nie górne załamanie a górna granica zakropkowanego pola to stan maximum. teraz poziom oleju jest niższy od górnego zagięciajednak wyższy og górnej lini pola zakropkowanego. Nie wiem więc już czy jest oleju za dużo, czy dobrze. Jak jest z tym bagnetem??? Zmień mechanika. Poprzedni forumowicze się dobrze wypowiadali co to zagięcia na bagnecie, więc u Ciebie stan oleju jest OK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asluka Zgłoś #10 Napisano 24 Września 2007 Dzięki. Teraz jużjestem spokojny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ktomek Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2008 mam pytanko, od jakiegos czasu poci mi sie spod korka wlewu oleju oraz tych gumowych podkladek (czy jak to nazwac) pod nakretki mocujace pokrywe zaworów... sprawdzilem z ciekawości olej i... tu moje pytanie: gdzie jest wskazanie minimum a gdzie maksimum? czy jest to zakres od wgłębienia, czy tez zakrez wyznaczony poprzez "wykropkowanie" w tymże wgłębieniu? jak to rozumieć? p.s. poziom oleju ok, jak na to nie patrzeć, z gory dziekuje za odpowiedz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #12 Napisano 30 Marca 2008 dolne załamanie = min górne załamanie = max pomiędzy min a max mieści się 1l oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #13 Napisano 30 Marca 2008 "wykropkowanie" w tymże wgłębieniu? jak to rozumieć?wykropkowane rozum jako poziom zalecany,jaki nalezy utrzymywać. Poza tym dokładnie i syntetycznie określił to ADAMSPozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #14 Napisano 16 Maja 2008 Żeby nie tworzyć nowego wątku to zapytam tu. Dziś byłem u mechanika na wymianie oleju i filtrów. Zostawiłem auto rano, potem do pracy i po pracy odebrałem Pasia. Wróciłem do domu i postanowiłem sparwdzić ile mam oleju na bagnecie. No i się troszkę wku...łem. Mam przekroczony max, czyli powyżej górnego zagięcia (nie kropek tylko zagięcia) o ok. 7-8 mm!!! Czyli sporo. No i teraz dwa pytania. Przede wszyskim na co i na jakie elementy silnika negatywnie może wpłynąć za duży poziom oleju??? I dwa - jak najlepiej pozbyć się nadmiaru oleju??? Pewnie odciągnąć jakąś strzykawką z wężykiem przez korek wlewu. No chyba, że są inne metody. Pozdrawiam i czekam na info. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 16 Maja 2008 Sam sobie odpowiedziałeś- odciągnąć strzykawką z wężykiem.Powodzenia:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #16 Napisano 16 Maja 2008 A pierwsze pytanie??? Jakie negetywne konsekwencje jeżdżenia z przekroczonym "maxem" mogą być dla konkretnych elementów silnika??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 16 Maja 2008 A pierwsze pytanie???Jakie negetywne konsekwencje jeżdżenia z przekroczonym "maxem" mogą być dla konkretnych elementów silnika??? Odciągnij potrzebną ilość oleju do stanu max i w tym temacie nie staraj się ''poprawiać fabryki''. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #18 Napisano 16 Maja 2008 Nie chodzi o poprawianie kogokolwiek. Olej odcągnę tak czy tak. Chodzi o infirmację czy ponad "max" ma na ccś wpływ czy nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 16 Maja 2008 Chodzi o infirmację czy ponad "max" ma na ccś wpływ czy nie. Powywala ci uszczelki w silniku i spoci się .... i to bardzo. A co dalej za tym idzie? Domyśl się Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #20 Napisano 16 Maja 2008 Powywala ci uszczelki w silniku i spoci się .... i to bardzo. A co dalej za tym idzie? Domyśl się No i to jest konkretna odpowiedź. Jutro się "zasysam" za to. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach