-
Liczba zawartości
38 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O grz3chu
- Urodziny 03.01.1986
Informacje osobiste
-
Imię
Grzesiek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
WND
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2002
-
grz3chu obserwuje zawartość → "puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu, [B5 AFN] 3 sygnały i kontrolka ABS - błędy na vagu:, WYMIANA TYLNYCH AMORTYZATORÓW (amortyzator tylny) i oraz 4 innych
-
[B5 AFN] 3 sygnały i kontrolka ABS - błędy na vagu:
grz3chu odpowiedział Mathis → na temat → Kody błędów
Grzanie silnika dzieli się na dwie fazy: podgrzewanie jeśli zapłon zostanie włączony a temperatura silnika jest niższa niż +9°C, sterownik silnika uruchamia świece żarowe. Równocześnie zapala się lampka kontrolna świec żarowych. Po upływie czasu podgrzewania lampka kontrolna gaśnie i można uruchomić silnik. dogrzewanie Po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany, niezależnie od tego, czy przed rozruchem był podgrzewany. Zmniejsza to hałas spalania, poprawia bieg jałowy silnika i obniża emisję węglowodorów. Faza dogrzewania trwa maksymalnie 4 minuty i jest przerywana, gdy silnik osiągnie prędkość obrotową 2500 obr/min. Tak przynajmniej piszą w serwisówce do 1.9PD ale pewnie jest tak i silniku AFN. -
[B5 AFN] 3 sygnały i kontrolka ABS - błędy na vagu:
grz3chu odpowiedział Mathis → na temat → Kody błędów
Wystarczy Ja bym obstawiał 2 rzeczy: 1. Coś z przekaźnikiem świec żarowych, być może dlatego gaśnie bo temperatura do zapłonu jest słaba (pod kierownicą jest chyba). 2. Coś z samą kontrolką grzania świec. Czy jak dajesz zapłon to kontrolka grzania świec się pali? -
WYMIANA TYLNYCH AMORTYZATORÓW (amortyzator tylny)
grz3chu odpowiedział Slay → na temat → Poradniki i instrukcje
Fajny opis ja też na dniach będę wymieniał bo jeden już mam rozlany...te amorki to z allegro ? bo jak szukałem to właśnie takie komplety były czy może sklepowe ? -
Co do tych tulei to sprawa nie jest taka prosta. Podparłem silnik, odkręciłem łapę i zdjąłem. Tuleja jest ładnie zapieczona w tej ramie i to z obu stron, niema opcji żeby łatwo wyszła. Chyba, że nie mam jeszcze odpowiedniego patentu A ściągać całej ramy mi się nie chce, trzeba by odkręcać wszystkie poduszki + jeszcze wahacze na dole. Multum roboty także póki co zostawiam to, szczególnie, że tuleje w środku wyglądają jak nowe. nawet jest taki proszek/osad biały na nich jak w nowych poduchach. Wątpię żeby były rozsypane. Nie wiem co to jeszcze może być
-
Może dziś pokombinuje trochę na kanale z tymi tulejkami na tyle ramy. Odkręcę i zobacze czy dużo z tym roboty. Nie wiem czy ta tulejka wyjdzie łatwo czy trzeba o zgrozo wyciągać ramę i kombinować z prasami oby nie! Jeśli wszystko pójdzie ok do śmigne do IC i wymienie te 2 sztuki bo z przodem nie mam tyle czasu dziś. Objawy mam identyczne, miękkie bujnięcie silnika na 1,2 biegu. Ten luz na tej przedniej łapie też mam, ale ta przednia poducha ma za zadanie tylko tłumić drgania, ona nawet się czasem w katalogach pojawia jako tłumik drgań. Silnik powinien być sztywno na pozostałym zawieszeniu.
-
Dłuższa historia, ogólnie objawy były jak kolega pisał wyżej, czyli bujnięcia silnikiem najczęściej w korku. Wymieniłem, wszystkie poduszki profilaktycznie, niestety wiele się nie zmieniło, może trochę ciszej, ale głównego problemu nie rozwiązało. Mówię tu o poduszkach prócz tych 4 tulei które trzymają całą ramę. Ostatnio zauważyłem na kanale, że śruba którą trzyma tą płaską jakby łapę od tej tulei na samym końcu skrzyni była niedokręcona, a sama łapa trochę wygięta. Dokręciłem wszystko ale też to wile nie dało. Teraz mam w planie wymienić te tuleje, może właśnie słabo trzymają i skrzynia się rusza i dlatego ta łapa była wygięta. Koszt tego to ok 50zł (szt.)za zamienniki w IC.
-
Bez kanału będzie ciężko, ja wymieniałem ją z kumplem, on ja wciskał,a ja większym łomem odginałem cały silnik do tyłu. Hardcore trochę ale na 100% nie trzeba rozbierać przodu.
-
klucz do obudowy filtra oleju -macie pomysl?
grz3chu odpowiedział rokoszny → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Zakładasz na to klucz/nasadkę 27. Nie wiem czy ja akurat tak trafiłem, ale trzeba na ten filtr w samochodzie nałożyć jakąś cienką szmatkę i wtedy elegancko się odkręca. Bez szmatki to można pojechać te ząbki na plastiku bo kluczyk ma delikatny luz. -
klucz do obudowy filtra oleju -macie pomysl?
grz3chu odpowiedział rokoszny → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Ja jakiś rok temu kupiłem w intercarsie za coś ok. 20 zł. Nie pamiętam jakiej firmy ale można poszukać na warsztat.intercars.com.pl np. INDEKS: JDAH7614 NAZWA: Inne urządzenia do obsługi olejów i smar OPIS: TOPTUL Klucz nasadkowy do filtrów, średnica: 76mm, liczba zębów: 14 PRODUCENT: TOPTUL CENA NETTO: 14.75 zł Tylko trzeba się upewnić bo możliwe że jest to klucz do zwykłych filtrów. edit: Znalazłem. Kupiłem dokładnie KNECHTA, tylko teraz jest droższy: INDEKS: OCS1 NAZWA: KNECHT klucz nasadowy do filtra oleju, 76m CENA: 40,39 zł -
Może zrób diagnostykę. Przycisk obieg + ECON trzymasz i przekręcasz kluczyk. Wyświetlą się błędy. Jeśli 444 to brak usterek.
-
Kiedyś znalezione w necie 10 przykazań traktowania diesla. Pouczająca rymowanka ! 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu 2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz 3) czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku, inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku. 6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią. Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany, wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie. 9) pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem, gdy będziesz o niego dbał więcej wiele... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował monstrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj. Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
-
"puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu
grz3chu odpowiedział grz3chu → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Zawieszenie było sprawdzane dokładnie, to nie są takie puknięcia "zawieszeniowe". Tak jak opisywałem, szarpie przy zmianie biegów itd... na razie obstawiam dwumase. pomocna stronka: http://www.motofocus.pl/technika/technika_3316.php -
"puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu
grz3chu odpowiedział grz3chu → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Faktycznie, znalazłem na forum konkurencji z Vectry: I teraz pytanie, jak sprawdzić dwumase i czy dużo z tym roboty ? Sam tego nie będę robił ale przy negocjacji z mechanikiem wolałbym coś wiedzieć -
"puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu
grz3chu odpowiedział grz3chu → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
No niestety przeguby są OK, te łożysko też wygląda OK, a tego wieszaka niestety nie mam przy skrzyni, na wykresach AVF z etki też go niem. Dziś przez przypadek zauważyłem, że te walenie gdzieś nasila się jak wcisnę delikatnie sprzęgło, ledwo deptne, dodam gazu trzymając dalej sprzegło to strasznie trzęsie silnikiem. Wiem, że tak się nie robi, ale ten objaw właśnie nasila się w ten sposób. Może to coś ze sprzęgłem ? To by pasowało do tego, że czasem walnie przy zmianie biegów, bo zdarza się że nie odpuszczę sprzęgła a już dodam gaz. Już mnie .... strzela... -
"puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu
grz3chu odpowiedział grz3chu → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Wiem, ale to jest typowy luz, ja go czuje na lewarku, na pedałach...na 100% gdzieś jest luz. To nie jest tylko stukanie, to jest wrażenie jakby silnik na jednej śrubce wisiał no może przesadzam....dziś na ulicy ostro przygazowałem bez esp i przy włączeniu 2 biegu i gaz do podłogi....to coś tak jeb....że myslałem ze ktoś mi od podłogi jakimś drągiem przy....walił... Jak operuje tym gazem to mam wrażenie, tak jakby się coś bujało gdzieś, w korku jak mowilem na 1-2 biegu jak puszczam gaz to mam bujnięcie, aż mnie i pasażerów lekko rzuca do przodu.