Gość navi-forum.pl Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2007 Przy zakupie nowego Passata skusiłem się na droższy silnik 170PS zamiast 140. Silnik ten ma filtr cząsteczek stałych i słyszałem że z tego powodu nie da się porządnie go zaszczepić. Ktoś zaoferował chipa 20PS przyrostu ale dla 20PS więcej nie warto sobie głowy zawracać moim zdaniem ale około 30% przyrost mocy/momentu by mnie interesował. Czy ktoś robi profesjonalnie chipa do tego motoru? Czy to prawda że można pominąć ten filtr cząsteczek lub całkowicie go wywalić? Ostatnio leciałem po autostradzie i miałem problem z wyprzedzeniem 140 konnego Tourana i myślałem że szlag mnie trafi ale w końcu go powoli wziołem. Takie zdarzenie może lekko człowieka zirytować bo nie wiadomo czy ten Touran miał chipa czy może mój motorek tak kiepsko kręci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2007 Zadna firma w PL o ile wiem nie oferuje narazie chipsa na ponad 200KM. Nie jest to zwiazane z brakiem profesjonalizmu a po prostu ograniczeniem konstrukcyjnym motoru poprzez FAP (filtr czastek stalych). Powyzej tej granicy zaczyna wystepowac efekt jego blyskawicznego zapychania i koniec zabawy. Z tego co wiem Masters proponuje ok 195KM bezpiecznego. Wez tez pod uwage ze tam siedzi turbina GT17 wiec tez duzo wiecej sie nie da. Idealnym rozwiazaniem by bylo wywalic FAPa z ukladu, wstawic GT22 i wtedy atakowac 220-230KM ale jak napisalem wyzej pewne proby juz trwaja natomiast nie ma gotowej oferty dla klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2007 kurde mogłem się o to zapytac zanim kupowałem Passata, te fabryczne 30PS więcej co mam kosztowało mnie 5000zl, samej turbiny to nie chciałbym wymieniać bo auto z grudnia 2006 wiec gwarancja i te sprawy, czy wywalenie filtra tych cząstek spowoduje że ubędzie mi mocy i czy to jest skąplikowane zadanie? jak da się zaszczepić taki motorek już bez filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2007 Z tego co sie orietuje to w tylnim tlumiku jest FILTR CZASTEK.. i jakis czujnik.... wiec ominac go mechanicznie nie problem nowy tlumika ale programowo...to juz co innego Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #5 Napisano 13 Września 2007 czy wywalenie filtra tych cząstek spowoduje że ubędzie mi mocy i czy to jest skąplikowane zadanie? Teoretycznie mocy powinno byc wiecej. Natomiast z tego co wiem nikt jeszcze nie rozkminil tego softa na tyle by usunac sterowanie FAP bez problemu. Podejzewam ze auto w najlepszym razie by w trybie awaryjnym jechalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #6 Napisano 13 Września 2007 navi-forum.pl, chłopaki z CompoSportu robią takie autka na 195 PS - więcej się nie da (przynajmniej na razie) - problemem nie jest filtr cząstek stałych lecz czujnik temperatury spalin umieszczony w turbinie - nie da się go obejść. Podobno cały ten silnik to jedna wielka porażka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chodi Zgłoś #7 Napisano 13 Września 2007 , te fabryczne 30PS więcej co mam kosztowało mnie 5000zl, A mnie 40 hp kosztowało 1000 zł w compsporcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #8 Napisano 13 Września 2007 navi-forum.pl, chłopaki z CompoSportu robią takie autka na 195 PS - więcej się nie da (przynajmniej na razie) - problemem nie jest filtr cząstek stałych lecz czujnik temperatury spalin umieszczony w turbinie - nie da się go obejść. Podobno cały ten silnik to jedna wielka porażka. Czujnik temp spalin limituje dawke paliwa jesli spaliny osiagnal okreslona wartosc. OK ale juz sie to obrabia. Natomiast jak ominiesz te ograniczenie to FAP zaczyna sie zapychac.... No i faktycznie do dlubania ten silnik to poracha... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #9 Napisano 13 Września 2007 Witam!konkretów nei udziele ,ale to nie jest dobry pomysł z wywaleniem fitra czastek stałych , elektronika jest zestrojona pod wydech z filtrem,trzebaby wszytsko od nowa stroic po modyfikacji wydechu . co do samej zmainy oprogramowania do .2.0 TDI 170 KM to jescze nie słyszałem zeby ktos podjał sie takiej przeróbki .do tego silnika trzeba podejsc bardzo indywidualnie ,wbrew pozorom róznic konstrukcyjnych w oporównaniu ze 140 konna wersja jest bardzo duzo,to w zasadzie 2 zupełnie inne silniki .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #10 Napisano 14 Września 2007 co do samej zmainy oprogramowania do .2.0 TDI 170 KM to jescze nie słyszałem zeby ktos podjał sie takiej przeróbki .do tego silnika trzeba podejsc bardzo indywidualnie ,wbrew pozorom róznic konstrukcyjnych w oporównaniu ze 140 konna wersja jest bardzo duzo,to w zasadzie 2 zupełnie inne silniki .Pozdrawiam Prosze uprzejmie. Ma to już ze 3 miesiące. * wykresy dzięki uprzejmości Masters Tuning - M.Staszewski HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #11 Napisano 14 Września 2007 uki145, oj chyba nie wiele wiesz.... Patryk z Compsportu tez już takie autka dłubał. Lepiej kupić 2.0TDI i zrobić je na 180 PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #12 Napisano 15 Września 2007 Witam! noze faktycznie niewiele wiem ,za Boga w kwestiach motoryzacji nigdy sie nie uwazałem tak czy inaczej mysle, ze do modyfikacji jakiegokolwiek silnika nalezy podchodzic indywidualnie i z dystansem . zmiana oprogramowania to jedna rzecz, druga to fakt jak bedzie sie kształtowac trwałosc jednostki i układu przeniesienia napedu (takich informacji niestety nie jestescie w stanie udzielic z uwagi na młody wiek 2.0 TDi 170 KM). ciekawe jak bedzie wygladac eksploatacja tak zmowdyfikowanego silnika np po 100 000 km ? tzw hi endowe silniki typu 177 konny D4D toyoty czy własnie omawiany motor VW to jednostki na tyle zawansowane ,ze osobiscie bałbym sie ryzykowac tak solidnych modów ,bez kilkuletniej praktyki warsztatu dokonujacego "zmian" na danym silniku . tak czy inaczej bardzo ciekawe informacje .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 15 Września 2007 jak bedzie sie kształtowac trwałosc jednostki i układu przeniesienia napedu osobiscie bałbym sie ryzykowac tak solidnych modów ,bez kilkuletniej praktyki warsztatu dokonujacego "zmian" na danym silniku ale tu jest gadka na ile mozna go zrobic, a nie ile wytrzyma. co do praktyki, to chyba nie powiesz mi, ze masters nie wie o co lata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 15 Września 2007 Podobno ma wyjsc 2.0TDI 200KM wiec moze lepiej nie robic a poczekac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #15 Napisano 15 Września 2007 A czy nie lepiej i taniej kupic uzywke 3BG 1,9TDI 130KM z napedem na 4 kola i solidnie go zmodyfikowac na 200KM?? Bedzie taniej szybciej i przedewszystkim LEPIEJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #16 Napisano 16 Września 2007 A temat jest o nowym pasku i o 170KM,pewnie że lepiej ze 130KM 3BG,ale można za 140KM 3C,ale właściciel chce dłubnąć auto które ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DigiTech Zgłoś #17 Napisano 18 Września 2007 Nie ważne jest czy przyrost rzędu 20 -30KM najważniejsze, że te silniki od niedawna można już chipować bez otwierania sterownika. Programuje się "po kabelku" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2007 No to najdelikatniej mówiąc jak tylko potrafię jest dupa blada póki co z tym motorkiem Ostatnio ktoś mi powiedział że przyrost koni mechanicznych bardziej daje większą prędkość maksymalną a przyrost momentu odpowiada bardziej za przyspieszenie. Jeśli to choć częściowo prawda to może chipek, który da mi ze 170 około 190-200 PS wystarczy jeśli do tego dobrze moment pójdzie mi do góry bo najbardziej zależy mi na lepszym odejściu. Prędkość maksymalną fabrycznie mam 225 km/h (230 już leciałem nie z górki) i to w zupełności wystarczy. Jeśli tak się da to może nie bede czekał aż coś wymyśli jakaś mądra głowa tylko zaszczepię Pasa. Często latam na trasie Kraków - Szczecin więc w tych okolicach lub po drodze jest któryś z tych znantch lepszych zaszczepiaczy? Jeśli chodzi o to że lepiej było kupic 140 PS to teraz wiem ale nie zmienie tego faktu już i to przez najbliższe ponad 2 lata bo Passat jest z grudnia 2006r i mam jeszcze 27 rat leasingowych przed sobą ale nie narzekam bo lata się nim super. Ciekaw jestem tylko czy ewentualnych modyfikacji w silniku nie wykryją mi przypadniem w ASO bo gwarancji nie chcialbym stracić. Kolego hha nie bardzo orientuję się co przedstawiają Twoje tabelki, może objaśnisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #19 Napisano 21 Września 2007 nie bardzo orientuję się co przedstawiają Twoje tabelki, może objaśnisz? a powiększyłeś? przecież to są przyrosty mocy twojego silnika,którzy mają przeprogramowany na 200kucy i jeżdżą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #20 Napisano 21 Września 2007 którzy mają przeprogramowany na 200kucy i jeżdżą. pytanie: jak długo Ogólna opinia o silnikach 2,0TDI jest bardzo niepochlebna - 140 jeszcze jakoś przejdzie ale na 170 same psy ludzie wieszają....ciekawe jak szybko VW wycofa te silniki. Szkoda, że w passacie nie montują 3.0TDI - lekki wirus i masz 300 kucy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach