Skocz do zawartości
Gość Krawcol

Jakie macie opony ZIMOWE w swoich Passatach plus opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Łysy chyba cos pokreciles dzwonilem do producenta i 91T 190km/h a 91H 210km/h ale nosnosc opony sie nie zmienia wiec opona scierac sie szybciej nie bedzie jak pisales. przy indeksie 91 wychodzi okolo 620kg na opone wiec jest ok. Nie mam w planach w zime jezdzic szybciej niz 190:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem ze pytanie dosc teoretyczne ale powiedzmy w teori ile % szybiej benda sie scieraly 91T od 91H

Wydaje mi się że te opony różnią się konstrukcją, osnową itd, ale mieszanka bieżnika jest taka sama więc czysto teoretycznie przy eksploatacji do 130-140 km/h nie powinno być żadnej różnicy - a jak często zimą przekraczasz takie prędkości (chyba że codziennie autostradą dojeżdżasz 80km do pracy).

Nie wiem jak dużo jeździsz, ale opony zimowe po ok 5 latach robią się twarde, tracą swoje właściwości i nieraz mimo jeszcze głębokiego bieżnika zaleca się ich wymianę. Ja tak miałem w służbowym aucie. Przebiegi ok 25 kkm rocznie (czyli na zimówkach około 10 kkm/rok) - po chyba 4 zimach bieżnik był jeszcze ok, ale guma była twarda jak skała i poszły na ..... Allegro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tylko chodzi o prędkość maks i nośność. Ale też o skład mieszkanki z jakiej jest opona wykonana. Dla mnie jeździj na czym chcesz bo to twoje auto. Skoro nie miałoby to znaczenia to po co oznaczenia na oponach ? ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

ale mieszanka bieżnika jest taka sama

 

No to ja zupełnie inaczej doczytałem kiedyś tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie tylko chodzi o prędkość maks i nośność. Ale też o skład mieszkanki z jakiej jest opona wykonana.

Nośność odpuszczamy, bo o to kolega nie pytał.

 

Indeks prędkości oznacza maksymalną prędkość przy jakiej opona spełnia założenia konstrukcyjne.

Od prędkości zależy siła odśrodkowa jaka działa na osnowę opony i temperatura jaka działa na bieżnik opony.

Między indeksem T i H jest różnica 20km/h więc różnice temperatury bieżnika nie będą znaczne - mieszanka bardzo zbliżona jeśli nie identyczna.

 

Dla mnie jeździj na czym chcesz bo to twoje auto. Skoro nie miałoby to znaczenia to po co oznaczenia na oponach ?
Napisałem że nie ma to znaczenia przy eksploatacji do 130-140km/h. Jeśli zbliżamy się do prędkości maksymalnych danego indeksu zaczyna mieć to ogromne znaczenie.

 

Nie mam w planach w zime jezdzic szybciej niz 190

Więc po co płacić więcej za oponę z indeksem H skoro i tak nie wykorzystasz tego w czym jest lepsza od tej, którą masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hary moje odpowiedzi były do kolegi neon ;) więc się trochę wyluzuj kolego :)

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie jest oczywiście tak że jak pojedziesz chwile na oponie z indeksem T ponad 210km/h to coś się od razu stanie. Opony muszą mieć margines błędu. Passat jest dość ciężkim autem więc indeks nośności 91 to minimum. Ale jeśli już dość często jeździsz z 2/3 osobami plus jakieś bagaże to lepiej spojrzeć na opony z indeksami 93. Opona wtedy inaczej się układa pod ciężarem co ma znaczenie właśnie do szybkości zużycia się (ścieralności).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w homologacji? Ma ktoś? I jaką producent do danego rozmiaru zaleca nośność opony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

91 jest zgodny z instrukcją.

 

A ja żeby było śmieszniej mam na tylnej osi jedną 91H a drugą 95H :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nie jest oczywiście tak że jak pojedziesz chwile na oponie z indeksem T ponad 210km/h to coś się od razu stanie. Opony muszą mieć margines błędu. Passat jest dość ciężkim autem więc indeks nośności 91 to minimum. Ale jeśli już dość często jeździsz z 2/3 osobami plus jakieś bagaże to lepiej spojrzeć na opony z indeksami 93. Opona wtedy inaczej się układa pod ciężarem co ma znaczenie właśnie do szybkości zużycia się (ścieralności).

 

Co do jazdy powyżej indeksu prędkości - indeks prędkości mówi, jaką prędkość opona zniesie długotrwale oraz obciążona maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem. I do tych założeń musi być jeszcze jakiś margines błędu. Tak więc można być spokojnym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam na oku kilka passatów b6 i wydaje mi się, że jeden z nich wkrótce łyknę. Będę potrzebował też do nich zimówek, są to zwykle rozmiary 195/65R15.

 

To wersje ekspozycyjne...? W B6 minimum to 16...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam na oku kilka passatów b6 i wydaje mi się, że jeden z nich wkrótce łyknę. Będę potrzebował też do nich zimówek, są to zwykle rozmiary 195/65R15. W jakie opony zimowe warto zainwestować? Spotkałem się z pozytywnymi opiniami na temat tych dunlopów: http://www.motointegrator.pl/produkty/1197773-dunlop-sp-winter-response-2-19565r15-91t ale czy będą one się mocno różniły od Dayton-ów np DW510 EVO w podobnym rozmiarze, ale już 50 zł taniej na sztuce?

 

do B6 nie wejdą 15 ze względu na wielkość hebli 16 to minimum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem 2 Vredestein na przód, na tyle mam 5 letnie (4,5mm) Dunlop. Ostatnio się lekko przestraszyłem, w Austrii na serpentynach (mokro, temperatura +4), przy predkosci ~30kmh tył stracił przyczepność na zawrotce z górki, sytuacja podbramkowa, autobus z przeciwka ale uratowałem. Już się zastanawiałem że może amorki są już wyrobione, ale wydaje mi się że to jednak przez opony. Jechałem w 2 osoby, ale ciśnienie z tyłu 2,5, bo kilka dni wcześniej jechałem załadowany. Jak myślicie co mogło być przyczyną? za duże ciśnienie, wiek opony czy mokra nawierzchnia? bo jak przy +4 zarzuciło to nie wiem co będzie na śniegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wątek od tego typu pytań. Nie rób kolego OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro już Carter19 zapytał, to odpowiem. Otóż mokra nawierzchnia, ciasny zakręt, opony z trochę niskim bieżnikiem, lekko przepompowane (choć ja też tak pompuję), do tego - jeśli masz kombi - to niestety ma on skłonności do nadsterowności, ALE mimo to przy 30 km/h nie powinien uciekać tył - no matter what. Chyba że na totalnej szklance.

 

A ESP nie zainterweniował? Bo mnie już nieraz ratował z opresji - mam kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie kupiłem 2 Vredestein na przód, na tyle mam 5 letnie (4,5mm) Dunlop. Ostatnio się lekko przestraszyłem, w Austrii na serpentynach (mokro, temperatura +4), przy predkosci ~30kmh tył stracił przyczepność na zawrotce z górki, sytuacja podbramkowa, autobus z przeciwka ale uratowałem. Już się zastanawiałem że może amorki są już wyrobione, ale wydaje mi się że to jednak przez opony. Jechałem w 2 osoby, ale ciśnienie z tyłu 2,5, bo kilka dni wcześniej jechałem załadowany. Jak myślicie co mogło być przyczyną? za duże ciśnienie, wiek opony czy mokra nawierzchnia? bo jak przy +4 zarzuciło to nie wiem co będzie na śniegu...

 

kamil na tył zakłada się zawsze lepsze opony więc szybko zamieniaj .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do b6 kombi 4szt nokian wr d3 bieżnik jodełka 205/55R16 opony premium w trzech testach w tym rozmiarze nr 1,2 lub 3 przedział cenowy 258-330 , kupiłem za 258 po co przepłacać za opony bardziej reklamowane na których i tak można jeżdzic max 4-5 sezonów zimowych przykład samochód żony jazda miejska volvo s60 d5 w 6-stym sezonie jazdy na continental ts 205/55R16 musiałem zmienić opony na nowe Bridgestone Blizzak LM-32 205/55R16 bieżnik jodełka bo te nie dawały rady pomimo głębokiego bieżnika. Latem Passacik śmiga na nokian zline 235/45R17 XL godne polecenia a volvo na Pirelli p7 205/55R16 też godne polecenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kamil na tył zakłada się zawsze lepsze opony więc szybko zamieniaj .

 

Tak mówi fizyka, jednak żadko jeżdże po takich krętych drogach, raczej robie trasy i wydawało mi się że lepiej nowe na przód. ESP nie mam. Mogło byc również tak że był jak jakiś drodny piasek, którego nie zauważyłem. Ale zdziwienie było przeogromne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny post na nie temat - ostrzeżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracając do tematu :P

 

1. B5 Kombi

2. Matador

3. 195/65 R15

4. Stalowe

5. Nowe

6. Ciche, dobra przyczepność po różnych nawierzchniach

7. Negatywów nie stwierdzam

8. Uważam że opony są nie do zdarcia, fajnie się na nich jeździ, zaczynam drugi sezon. Zobaczymy jak będzie tej zimy

 

Pozdrawaim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności