Gość eine Zgłoś #41 Napisano 18 Czerwca 2008 długiii - ten z tyłu silnika, to w takim razie co to jest? Ten czujnik na fotce jest przy wałkach a z tyłu masz kolejny - na dole silnika. I to tez jest czujnik Halla Ten który masz na fotce to czujnik wałka rozrządu a z tyłu masz czujnik na wale korbowym U mnie w 2.0 ten od wałka rozrządu wtyczkę ma w miejscu tego czujnika z fotki, natomiast sam czujnik bierze impuls z koła zębatego wałka rozrządu. Nie z wnętrza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #42 Napisano 18 Czerwca 2008 hmm...to ja juz nie wiem U mnie w tym miejscu jest czujnik Halla.Kiedy go odepne samochod normalnie chodzi,wiec napewno stąd nie bierze impulsów obrotów :637: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #43 Napisano 19 Czerwca 2008 hmm...to ja juz nie wiem U mnie w tym miejscu jest czujnik Halla.Kiedy go odepne samochod normalnie chodzi,wiec napewno stąd nie bierze impulsów obrotów :637: strzeliłbym fotkę, ale nic nie będzie widac, sam ledwo dojzalem ten czujnik. Jedyne co widać to tą wtyczkę od niego. Sam czujnik jest pomiędzy głowicą a kołem z wałka rozrządu. Impulsy bieżne z fartucha który jest na kole wałka, powiem szczerze że pierwszy raz widziałem taki czujnik Halla. Musiałem się męczyć i czyścić delikatnie malutkim pędzelkiem, najważniejsze że się udało. Przed zabiegiem wywalało mi błąd 16726 camshaft sesnsor - signal too low, Autko bylo mułowate tak że z klimą ledwo jechał - prawie jak syrenka. Z tego sensora u mnie impuls idzie do kopułki zapłonowej. Silnik pracował w trybie awaryjnym. Teraz auto jest zrywne tak że aż mi sie gęba cieszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #44 Napisano 9 Września 2008 ... może się komuś potem przyda no właśnie mi się przydało dzięki ............ Mój Passat podczas jazdy , zaraz po zmianie biegu na kolejny wyższy , chwilę przymula , czyli czytając j.w. to wina właśnie tego czujnika (mam taką nadzieję) Czy może Ktoś mi powiedzieć co dokładnie i czym najlepiej czyścić czy przemywać. Czy ten czujnik po wykręceniu to jest coś takiego , czy takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #45 Napisano 9 Września 2008 radas Czujnik z tej aukcji http://www.allegro.pl/item434882139_czujnik_halla_adr_aeb_1_8_20v_vw_passat_audi_a4.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #46 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) taa. rozumiem ,że aby dostać się do niego , to potrzeba zdjąć obudowę paska rozrządu. A już pod obudową będzie sterczało właśnie takie coś. Pozostaje to tylko odkręcić i wewnątrz "wyczyścić" np. takim czymś. aaa , i jescze jedno. czy potem trzeba VAgiem błędy kasować. Ja prawdę mówiąc nawet pod VAGa nigdy nie podłączałem , dlatego 100% pewnosci nie mam ,że to Halla . Po prostu mam takie objawy przymulenia jak opisywane i dlatego wnioskuję ,ze to on (choć chyba równie dobrze to morze być przepływomierz lub przepustnica). Jak nie ,to nie zaszkodzi profilaktycznie moje przeczyszczenie jego. ........... dodane >>> tak czytam i czytam to forum , a szególnie tematy o czujniku Halla i juz zbaraniałem. Kolega @Danek75 w kilku postach twierdzi ,że taki czujnik znajduje sie też z tyłu silnika , a gniazdo jego kabla jest pod zbiorniczkiem z płynem chłodniczym. I już całkiem zgłupaiłem. Za co się brać do czyszczenia ? Edytowane 10 Września 2008 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #47 Napisano 23 Stycznia 2009 Czy czujnik Halla może powodować problemy z rozruchem zimnego silnika? Dodam, że vag nie wywala mi błędów. Jak można sprawdzić vagiem czy jest on sprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #48 Napisano 23 Stycznia 2009 Panowie ,ja czegoś tutaj nie kumam:633: Czy czujnik halla to ten który daje główne impulsy z jaką prędkością obraca się wałczy(czy tam wogóle silnik) ?? Jeżeli tak to ten czujnik ,który jest pod pokrywą rozrządu działa na powyżej 3000 obrotów.Mnie interesowałby ten czujnik,który odpinając auto gaśnie,a nie wchodzi w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper00 Zgłoś #49 Napisano 25 Marca 2009 Jeżeli czujnik położenia wałka rozrządu (ten z przodu ) odepnę, to jaki ma to wpływ na pracę silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #50 Napisano 25 Marca 2009 nie wiem jakie zadanie bez turbiny ma ten czujnik,ale według kolegów auto powinno zgasnąć,a tak nie jest (tak zrozumiałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #51 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) Witam! Podczepię się do tematu drodzy koledzy bo własnie wróciłem z długiego weekendu i pięknie wszystko działało aż do dzisiaj otóż odczuwam brak mocy i jak mu depnę to tak przerywa tak jak by ktoś blokował dopływ paliwa lub powietrza myslałem że może filtr powietrz strasznie się zapylił bo jeździłem w lessowych pyłach w Kazimierzu, jak ktoś tam był to wie jak to jest w tych wąwozach, istny pył, ale okazało się że filtr jest ok więc załamałem się, wybieram się na vag ale chciałbym się coś więcej dowiedzieć by mechnik nie zrobił ze mnie idioty i przypadkiem nie wymienił połowy samochodu bo wiadomo że to oni lubią najbardziej. Próbowałem odpinać wtyczki między innymi od czujnika halla bo wyczytałem że to może on nawalił ale jak go odpinałem to jak robiłem przegazówkę to nie było różnicy czy podpięty czy nie, więc co o tym myślicie co poże być bo jak przepływkę wypinałem i wpinałem na pracującym silniku to silnik delikatni zareagował. Podpowiedzcie mi gdzie mam szukać. Poczytałem oczujniku Halla i myślę że to chyba to ale jutro rano postaram się znaleźć jakiegoś vaga to zobaczę i napiszę co to za usterka, mam nadzieję że znajdę specjalistę bo ten u którego dziś byłem to debil ale ponoć specjalista ale nie idzie z nim pogadać więc chyba zrezygnuję z jego usług. Pozdrawiam! Edytowane 6 Maja 2009 przez Arczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpion1vw Zgłoś #52 Napisano 30 Czerwca 2010 Witam Koledzy wymieniłem dziś kompletny rozrząd w 1.8T 20V 150KM silnik AEB. Po skończeniu i podpięciu do kompa wykazało mi kilka błędów ale skasowałem wszystkie oprócz jednego : 00515 czujnik Halla G40 nie można go skasować proszę o instrukcje co sprawdzić i jak, ewentualnie wymienić? Wydaje mi się że jest trochę mułowaty i na wolnych obrotach jak mu lekko depnę to szarpie (skacze),być może to wina LPG nie wiem ale coś chyba jest nie tak... Proszę o poradę co zrobić w pierwszej kolejności? Dzięki i Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morfer Zgłoś #53 Napisano 15 Lipca 2010 Piszecie tu Panowie tylko o silnikach benzynowych a co z TDI ?! Posiadam 1.9 TDI 130 KM (3bg) 2004, typ AWX, Po poprawce nastawu rozrządu, na VAG wyświetla się problem z czujnikiem ustawienia wałku rozrządu. Diagnoza mechanika jest taka że czujnik jest do wymiany. 358 PLN i do zamówienia tylko z serwisu VW. Próbuje znaleźć używany. I TU SIĘ ZACZYNAJĄ MOJE PROBLEMY. POMMMMMOCY. 1. Gdzie dokładnie w TDI znajduje się ten czujnik (wiem że znajduje się pod obudową rozrządu, dochodzi tam przewód do plastikowego elementu który jest skręcony śrubą do bloku silnika "nie wygląda jak w benzynowcach, nie jest w metalowej puszce) 2. Jak sprawdzić jaki jest numer seryjny/typ? 3. Czy można go wymienić bez ściągania przodu/oraz rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #54 Napisano 15 Lipca 2010 a ja zapytam dlaczego w temacie czujnika połozenia wału dla diesla piszecie o benzynie/??? niezły sie tu bu....zrobił wiec odpowiadam na post nr1 czyli tematu z dieslem czujnik połozenia jest czujnikiem z umieszczonym wewnatrz magnesem czasami przyklejają sie tam opiłki metalu i ecu wariuje miałem tak w aucie kolegi czyszczenie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #55 Napisano 16 Lipca 2010 kolego post nr 1 ukazał sie 3 lata temu, jesli jestes taki szybki to pomógłbyś koledze powyżej. W temacie tego wątku nie ma napisane, że to tylko do diesla. Czujnik spełnia tą samą funkcję czy to benzyniak czy to diesel. Czujnik znajduje się za kołem zębatym paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #56 Napisano 21 Lipca 2010 Witam! Mam problem z czujnikiem wałka rozrządu. Bylem u mechanika, podłączył pod VAG'a - pokazało błąd czujnika, wiec zostawiłem u niego auto żeby owy czujnik wymienić. po dwóch dniach: czujnik wymieniony, auto sprawdzone, jadę odebrać furmankę. Pierwsze odpalenie i kontrolka znów się zapaliła Silnik przed wymianą czujnika jak i po pracował normalnie. Chodził równiutko, odpalał bez problemów, może zrobiło auto się tylko lekko mułowate. Czy ktoś może wie jaka może być przyczyna? Passat B5 2001 1.6 benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #57 Napisano 21 Lipca 2010 Witam! Mam problem z czujnikiem wałka rozrządu.Bylem u mechanika, podłączył pod VAG'a - pokazało błąd czujnika, wiec zostawiłem u niego auto żeby owy czujnik wymienić. po dwóch dniach: czujnik wymieniony, auto sprawdzone, jadę odebrać furmankę. Pierwsze odpalenie i kontrolka znów się zapaliła Silnik przed wymianą czujnika jak i po pracował normalnie. Chodził równiutko, odpalał bez problemów, może zrobiło auto się tylko lekko mułowate. Czy ktoś może wie jaka może być przyczyna? Passat B5 2001 1.6 benzyna po 1 AHL jest do 2000r wiec popraw to po drugie jaka kontrolka się zapaliła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #58 Napisano 21 Lipca 2010 A dzięki, silniczek ALZ juz zmienilem. Zapaliła sie Lamka Ostrzegawcza spalin silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #59 Napisano 21 Lipca 2010 a jakie błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #60 Napisano 21 Lipca 2010 Błędów to ja dokładnie nie znam jakie wyskoczyły, mechanior powiedzial mi tylko ze czujnik położenia walka rozrządu do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach