toldek1 Zgłoś #41 Napisano 10 Października 2010 Rozrząd na znaki, palec na wycięcie, silnik 80 st.C, podpiąć lampę i sprawdzić zapłon na kole zamachowym znak 0, zapłon ustawiany przez ECU. Można sobie przetłumaczyć. Ignition timing electronically controlled. No adjustment possible.It ignition timing not as specified: Carry out component and electrical test. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #42 Napisano 10 Października 2010 Muszę go jeszcze sprawdzić u innego mechanika,niech zobaczy,bo ten może wcale nic nie ustawiał Kiedyś jak mi ustawili w B3 na lampę to nie chciał jechać,więc sam go ustawiłem na słuch i latał jak ta lala,dlatego pytam jak jest w tym silniku,czy samemu kręcić aparatem i próbować jak będzie?czy się nie czepiać samemu i podjechać do innego majstra niech go jeszcze zobaczy,bo coś strasznie dużo mi pali tej benzynki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #43 Napisano 10 Października 2010 dlatego pytam jak jest w tym silniku,czy samemu kręcić aparatem i próbowa Jak strzela w tłumik to masz za późny zapłon....na słuch się też da ale w 2E to trzeba czujnik temp. rozłączyć ...nie wiem jak jest w ADY...przekręć "leciutko"na wcześniejszy zapłon (czyli w lewo) i oceń czy się lepiej zbiera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #44 Napisano 10 Października 2010 ok.dzięki lebow jutro może będę coś próbował pokręcić tym zapłonem i zobaczę co z tego wyjdzie,bo teraz wydaje mi się że jest słabszy i dużo więcej pali no i jeszcze strzela delikatnie w tłumik,ale to tylko jak stoi i jak dam gazu i szybko puszczę to wtedy strzeli,ale i to nie zawsze. Jeszcze tak się zastanawiam czy to nie może być wina katalizatora? Ale tego to już nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1985 Zgłoś #45 Napisano 18 Października 2010 w silniku 1.8gl od 3tys. obrotuw do 3.7 tys. silnik sie troche dusi a puzniej idzie normalnie co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #46 Napisano 18 Października 2010 silnik sie troche dusi a puzniej idzie normalnie co to moze byc? Sprawdż wieczorem czy iskra nie skacze z przewodów WN na masę silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #47 Napisano 18 Października 2010 lebow a możesz powiedzieć mi jak ustawić zapłon w b3 silnik 2e z gazem.mechanik coś pokręcił i teraz strzela w tłumik i jest słabszy.za to jak przyspieszyłem zapłon to ładnie się zbierał bez wystrzałów ale wolne obroty miał 1500!!jak mam to ustawić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #48 Napisano 19 Października 2010 (edytowane) ale wolne obroty miał 1500!!jak mam to ustawić??? Takie obroty to za wczesny zapłon. Ustaw rozrząd na znaki czyli wałek rozrządu-pokrywa zaworów i koło zamachowe ...na kole będziesz miał OT to przekręć wtedy rozrząd na drugi znak za OT , przekręć na zapłon poluźnij aparat i delikatnie przekręć go w lewo a potem w prawo aż usłyszysz pstrykniecie na wtryskach i buczenie pompki paliwa....i wsio(zdejmij kopułkę -to pstrykniecie pojawi sie gdy jedna z czterech blaszek wyjdzie spomiędzy styków impulsatora). Można delikatnie bardziej przekręcić rozrzad czyli dalekj niż drugi znak na kole zamachowym to wtedy będziesz miał dopasowany zapłon do LPG. wszystko rób na odłączonym czujniku temp. a po wszystkim odpal go bez zakładania cxzujnika i daj mu na około 5 do 10 sec 2000 tys. obrotów-poczekaj aż obroty sie ustabilizują i doreguluj śrubą od dodatkowego powietrza na przepustnicy,sama przepustnica też powinna byc ustawiona prawidłowo. Gdy juz będą okey wolne obroty to zgaś silnik, załóż wtyczke na czujnik temp. odpal auto i niech silnik popracuje na wolnych obrotach aż went. zaczna pracować, podczas adaptacji może Ci silnik kilka razy sfiksować czyli przydławiać sie i wchodzić na wyższe obroty....to tyle dodam jeszcze że przepustnica musi być ustawiona od całkowitego zamknięcia o jeden -góra dwa obroty śruby reg. jej otwarcie. Wszysto to co opisałem rób na benzynie. EDYTKA. Bylo tak...i trochę moze to zmylić...poluźnij aparat i delikatnie przekręć go w prawo a potem w lewo aż usłyszysz pstrykniecie w cewce....i wsio(zdejmij kopułkę -to pstrykniecie pojawi sie gdy jedna z czterech blaszek wejdzie między styki impulsatora). Na aparacie pod plastikową pokrywka jest lub powinno być naciecie---tył palca powinien sie z nim zrównać. Edytowane 20 Października 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #49 Napisano 21 Października 2010 dzięki Lebow za informacje ustawienia zapłonu,ale teraz mam jeszcze lepszy numer.Podjechałem do elektryka na ustawienie zapłonu i zrobili to ze specjalistycznym sprzętem komputerem,kątową lampą stroboskopową a on dalej strzela!!zarówno na gazie jak i na benzynie.Czy możliwe jest żeby jednak źle go ustawili??poprawiły się jego osiągi.szukałem lewego powietrza i znalazłem na wężyku od silnika krokowego(trzeba było włożyć do końca wężyk)i nic innego gołym okiem już nie widać.nie wiem już co mam robić bo po każdym strzale silnik przestaje pracować(np. na trasie szybkiego ruchu)a muszę tylko założyć gumy z powrotem i dalej jadę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #50 Napisano 21 Października 2010 on dalej strzela!!zarówno na gazie jak i na benzynie Na benzynie w wydech a na gazie w dolot? No to masz za późny.pewnie Ci na 6 stopni ustawili-)powinno być 8 a przy LPG może byc nawet na 10 stopni), będzie wtedy strzelał na LPG w przepływomierz. Choć niekoniecznie, po tych manewrach z regulacja powinieneś zaadoptować sterownik aby na nowo dobrał mapy wyprzedzania zapłonu, lub tez ustawili Ci zapłon wg, tego co im sterownik pokazał a powinno się go zblokować poprzez zdjęcie czujnika temp. Dodam tylko że strzelanie na LPG w dolot to też zbyt mała dawka gazu jak i zasysanie benzyny poprzez nieszczelny reg. ciśnienia paliwa na wtryski...sprawdż czy wężyk podciśnienia podłaczony pod ten regulator nie jest w środku mokry od benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #51 Napisano 21 Października 2010 niestety strzały są takie same na benzynie i gazie:spada obejma za filtrem powietrza powinno się go zblokować poprzez zdjęcie czujnika temp. tak też był ustawiany.bez czujnika temperatury,jutro jeszcze raz spróbuję poszukać przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #52 Napisano 22 Października 2010 niestety strzały są takie same na benzynie i gazie Jeśli strzela na benzynie to bardzo dziwne...może strzelić ale to wtedy gdy przełączymy z LPG na benzynę...są jeszcze opary gazu w dolocie... Radzę dobrze sprawdzić czy silnik nie ciągnie jednocześnie i benzynę i gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #53 Napisano 22 Października 2010 dzisiaj mi tak walnął że zgubiłem gdzieś łącznik pomiędzy dwoma gumami i musiałem majstrować z pomocą apteki(plastry opatrunkowe) i podjechałem do mechanika.podejrzewa że przeskoczył rozrząd,bo gamoń który zmienił mi uszczelkę pod głowicą zmniejszył obroty zapłonem a pierwszy raz mi strzelił zanim zdążyłem podjechać na regulację i sądzę że wtedy mógłby przeskoczyć.teraz wszystko w rękach mechaników,bo ja chwilowo poległem na froncie:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #54 Napisano 23 Października 2010 niestety strzały są takie same na benzynie i gazie:spada obejma za filtrem powietrza Ja miałem identycznie ale wymieniłem przewody WN i wszystko wróciło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #55 Napisano 23 Października 2010 niestety strzały są takie same na benzynie i gazie Do sprawdzenia rozrząd w pierwszej kolejności. Jeśli rozrząd jest złożony dobrze i nadal strzela na benzynie to ma po prostu podpalone zawory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #56 Napisano 23 Października 2010 zawory są ok.niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicą i zawory były w dobrym stanie.ma kompresję rzędu 14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ckwilk Zgłoś #57 Napisano 26 Października 2010 przyczyną usterki była cewka która miała przebicie.czasami dostawał iskrę drugi raz i strzelał.teraz po wymianie jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #58 Napisano 19 Lutego 2013 Sorka za odgrzanie tematu ale mnie bardzo zaciekawiła ta regulacja i ja mam takie tylko pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem a mianowicie jak podłączę lampę stroboskopowa z regulacją kąta i ustawie na niej 6 st to wtedy znaki np na rozrządzie OT powinny się pokryć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzybeklca Zgłoś #59 Napisano 22 Lutego 2013 witam a jak ustawic zapłon w b3 wie ktoś prosze o pilną odpowiedz najlepiej na priw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #60 Napisano 22 Lutego 2013 witam a jak ustawic zapłon w b3 wie ktoś prosze o pilną odpowiedz najlepiej na priw Najlepiej na znaki rozrząd a pompa juz kąt wtrysku jak chodzi ci o diesla, a po to masz forum żeby na priw pisać porady? nie tędy droga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach