Skocz do zawartości
Jotes

Ustawienie aparatu zapłonowego a kąt wyprzedzenia zapłonu

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrząd na znaki, palec na wycięcie, silnik 80 st.C, podpiąć lampę i sprawdzić zapłon na kole zamachowym znak 0, zapłon ustawiany przez ECU.

Można sobie przetłumaczyć.

Ignition timing electronically controlled. No adjustment possible.It ignition timing not as specified: Carry out component and electrical test.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę go jeszcze sprawdzić u innego mechanika,niech zobaczy,bo ten może wcale nic nie ustawiał ;)

Kiedyś jak mi ustawili w B3 na lampę to nie chciał jechać,więc sam go ustawiłem na słuch ;) i latał jak ta lala,dlatego pytam jak jest w tym silniku,czy samemu kręcić aparatem i próbować jak będzie?czy się nie czepiać samemu i podjechać do innego majstra niech go jeszcze zobaczy,bo coś strasznie dużo mi pali tej benzynki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego pytam jak jest w tym silniku,czy samemu kręcić aparatem i próbowa

Jak strzela w tłumik to masz za późny zapłon....na słuch się też da ale w 2E to trzeba czujnik temp. rozłączyć ...nie wiem jak jest w ADY...przekręć "leciutko"na wcześniejszy zapłon (czyli w lewo) i oceń czy się lepiej zbiera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok.dzięki lebow jutro może będę coś próbował pokręcić tym zapłonem i zobaczę co z tego wyjdzie,bo teraz wydaje mi się że jest słabszy i dużo więcej pali :( no i jeszcze strzela delikatnie w tłumik,ale to tylko jak stoi i jak dam gazu i szybko puszczę to wtedy strzeli,ale i to nie zawsze.

Jeszcze tak się zastanawiam czy to nie może być wina katalizatora? Ale tego to już nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w silniku 1.8gl od 3tys. obrotuw do 3.7 tys. silnik sie troche dusi a puzniej idzie normalnie co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik sie troche dusi a puzniej idzie normalnie co to moze byc?

Sprawdż wieczorem czy iskra nie skacze z przewodów WN na masę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lebow a możesz powiedzieć mi jak ustawić zapłon w b3 silnik 2e z gazem.mechanik coś pokręcił i teraz strzela w tłumik i jest słabszy.za to jak przyspieszyłem zapłon to ładnie się zbierał bez wystrzałów ale wolne obroty miał 1500!!jak mam to ustawić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wolne obroty miał 1500!!jak mam to ustawić???

Takie obroty to za wczesny zapłon.

Ustaw rozrząd na znaki czyli wałek rozrządu-pokrywa zaworów i koło zamachowe ...na kole będziesz miał OT to przekręć wtedy rozrząd na drugi znak za OT , przekręć na zapłon poluźnij aparat i delikatnie przekręć go w lewo a potem w prawo aż usłyszysz pstrykniecie na wtryskach i buczenie pompki paliwa....i wsio(zdejmij kopułkę -to pstrykniecie pojawi sie gdy jedna z czterech blaszek wyjdzie spomiędzy styków impulsatora).

Można delikatnie bardziej przekręcić rozrzad czyli dalekj niż drugi znak na kole zamachowym to wtedy będziesz miał dopasowany zapłon do LPG. wszystko rób na odłączonym czujniku temp. a po wszystkim odpal go bez zakładania cxzujnika i daj mu na około 5 do 10 sec 2000 tys. obrotów-poczekaj aż obroty sie ustabilizują i doreguluj śrubą od dodatkowego powietrza na przepustnicy,sama przepustnica też powinna byc ustawiona prawidłowo. Gdy juz będą okey wolne obroty to zgaś silnik, załóż wtyczke na czujnik temp. odpal auto i niech silnik popracuje na wolnych obrotach aż went. zaczna pracować, podczas adaptacji może Ci silnik kilka razy sfiksować czyli przydławiać sie i wchodzić na wyższe obroty....to tyle dodam jeszcze że przepustnica musi być ustawiona od całkowitego zamknięcia o jeden -góra dwa obroty śruby reg. jej otwarcie.

 

Wszysto to co opisałem rób na benzynie.

EDYTKA.

Bylo tak...i trochę moze to zmylić...poluźnij aparat i delikatnie przekręć go w prawo a potem w lewo aż usłyszysz pstrykniecie w cewce....i wsio(zdejmij kopułkę -to pstrykniecie pojawi sie gdy jedna z czterech blaszek wejdzie między styki impulsatora).

 

Na aparacie pod plastikową pokrywka jest lub powinno być naciecie---tył palca powinien sie z nim zrównać.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Lebow za informacje ustawienia zapłonu,ale teraz mam jeszcze lepszy numer.Podjechałem do elektryka na ustawienie zapłonu i zrobili to ze specjalistycznym sprzętem komputerem,kątową lampą stroboskopową a on dalej strzela!!zarówno na gazie jak i na benzynie.Czy możliwe jest żeby jednak źle go ustawili??poprawiły się jego osiągi.szukałem lewego powietrza i znalazłem na wężyku od silnika krokowego(trzeba było włożyć do końca wężyk)i nic innego gołym okiem już nie widać.nie wiem już co mam robić bo po każdym strzale silnik przestaje pracować(np. na trasie szybkiego ruchu)a muszę tylko założyć gumy z powrotem i dalej jadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
on dalej strzela!!zarówno na gazie jak i na benzynie

Na benzynie w wydech a na gazie w dolot?

No to masz za późny.pewnie Ci na 6 stopni ustawili-)powinno być 8 a przy LPG może byc nawet na 10 stopni), będzie wtedy strzelał na LPG w przepływomierz. Choć niekoniecznie, po tych manewrach z regulacja powinieneś zaadoptować sterownik aby na nowo dobrał mapy wyprzedzania zapłonu, lub tez ustawili Ci zapłon wg, tego co im sterownik pokazał a powinno się go zblokować poprzez zdjęcie czujnika temp.

Dodam tylko że strzelanie na LPG w dolot to też zbyt mała dawka gazu jak i zasysanie benzyny poprzez nieszczelny reg. ciśnienia paliwa na wtryski...sprawdż czy wężyk podciśnienia podłaczony pod ten regulator nie jest w środku mokry od benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety strzały są takie same na benzynie i gazie:spada obejma za filtrem powietrza

powinno się go zblokować poprzez zdjęcie czujnika temp.

tak też był ustawiany.bez czujnika temperatury,jutro jeszcze raz spróbuję poszukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety strzały są takie same na benzynie i gazie

Jeśli strzela na benzynie to bardzo dziwne...może strzelić ale to wtedy gdy przełączymy z LPG na benzynę...są jeszcze opary gazu w dolocie...

Radzę dobrze sprawdzić czy silnik nie ciągnie jednocześnie i benzynę i gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj mi tak walnął że zgubiłem gdzieś łącznik pomiędzy dwoma gumami i musiałem majstrować z pomocą apteki(plastry opatrunkowe) i podjechałem do mechanika.podejrzewa że przeskoczył rozrząd,bo gamoń który zmienił mi uszczelkę pod głowicą zmniejszył obroty zapłonem a pierwszy raz mi strzelił zanim zdążyłem podjechać na regulację i sądzę że wtedy mógłby przeskoczyć.teraz wszystko w rękach mechaników,bo ja chwilowo poległem na froncie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety strzały są takie same na benzynie i gazie:spada obejma za filtrem powietrza
Ja miałem identycznie ale wymieniłem przewody WN i wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety strzały są takie same na benzynie i gazie

Do sprawdzenia rozrząd w pierwszej kolejności.

Jeśli rozrząd jest złożony dobrze i nadal strzela na benzynie to ma po prostu podpalone zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory są ok.niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicą i zawory były w dobrym stanie.ma kompresję rzędu 14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyną usterki była cewka która miała przebicie.czasami dostawał iskrę drugi raz i strzelał.teraz po wymianie jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorka za odgrzanie tematu ale mnie bardzo zaciekawiła ta regulacja i ja mam takie tylko pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem a mianowicie jak podłączę lampę stroboskopowa z regulacją kąta i ustawie na niej 6 st to wtedy znaki np na rozrządzie OT powinny się pokryć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzybeklca

witam a jak ustawic zapłon w b3 wie ktoś prosze o pilną odpowiedz najlepiej na priw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam a jak ustawic zapłon w b3 wie ktoś prosze o pilną odpowiedz najlepiej na priw

 

Najlepiej na znaki rozrząd a pompa juz kąt wtrysku jak chodzi ci o diesla, a po to masz forum żeby na priw pisać porady? nie tędy droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności