Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Ty się już Pietrek nie tłumacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już poprawiłem:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widocznie ma słabe dojścia...

Wytłumaczyłem w komentarzu o co chodzi, czytaj całość. Powtórzę- albo kupujesz coś wyeksploatowane albo walone i sprowadzasz i wtedy zarabiasz albo bierzesz rzeczywiście dobre auto, ale wtedy nie opłaca się sprowadzać, bo nikt w PL nie kupi takiego auta po tak wysokiej cenie, a wolontariatu żaden handlarz nie prowadzi. Tak samo jak nikt nie sprzeda auta w niesamowicie dobrym stanie za pół darmo.

 

Krajowe klejone z dwoch albo trzech ? nie dziekuje.... Rocznik w zasadzie obojetny zadowole sie i 4 - 5 letnim. A mam zaufanego czlowieka ktory mi sciagnie dokladnie to czego chce a dolozyc troche to nie problem. Głowne moje pytania: TDI czy TSI ? Co lepsze mniej awanryjne ? DSG czy manual ? Tak samo co tansze w utrzymaniu i mniej awaryjne ? Jezdzilem kiedys passatem CC z 2.0TSI i DSG wiec do zalet mnie namawiac nie trzeba.

Widzę żyjesz stereotypami, no cóż ja mam info z pierwszej ręki, z błędu nie będę Cię na siłę wyprowadzać.

Tak szczerze to nie wiem co będzie mniej awaryjne, zależy od stanu i szczęścia w dużej mierze, ale jeśli miałbym brać to dsg. Większa wygoda, kwestie "lepszego wyczucia" pozostawiam pod uśmiechem, bo passat to nie auto do jazdy na torze tylko zwykły kombi (albo sedan) dla rodziny i manual nie jest tak potrzebny. I też zależy iloma samochodami jeździsz, bo jeśli masz np. 3 auta to też lepszy automat. Szczególnie jeśli w każdym aucie inaczej chodzi sprzęgło, wierz mi, to wkurza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanie: czy 2.0 TSI bezproblemu jezdzi na Pb95 ? czy wymagane jest 98 ? No i jeszce nikt mi nie napisal co by bardziej polecil TDI czy TSI, slyszalem ze ponoc juz po 2011 te TDI sa znacznie poprawione ?

Edytowane przez Moonmaker05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jeździ na 95 i daje rade bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo w przypadku starego 2.2 turbo z audi przy 95 wystepowalo spalanie stukowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krajowe klejone z dwoch albo trzech ?

Jesli ktos kupil w Polskim salonie, to kazdy jest klejony z dwoch? Mysle, ze wieksze prawdopodobienstwo klejonych z dwoch/trzech bedziesz mial przy aucie sprowadzanym, bo ktos przeciez chce na tym zarobic jeszcze. Dlatego "dobre" auto z DE nie bedzie tansze od "dobrego" w PL. Tak jak nowe w salonie w DE nie bedzie tansze od tego w salonie w PL (roznice kursowe i podatkowe wlasciwie wchodza w gre).

 

Auta natomiast sprowadza sie, bo jak wiemy Polska nie jest zielona wyspa i 80% aut to sprowadzane, bo po prostu Kowalskiego nie stac na nowke. A krajowych uzywek jest za malo.

 

Widze non stop co do Polski sie wwozi (bo to cos nawet nie jezdzi). Jedna PORAZKA i STRACH. Smietnisko Europy w Polsce robia.

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co innego kupic od handlarzyka z gory kalwari czy z okolic gieldy slomczyn ktory byl klejony a byl sprowadzany, a ile jest takich krajowych na full wypasie ? Ja sie nie musze martwic ze ktos mi smietnik sciagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze takie pytanie: czy 2.0 TSI bezproblemu jezdzi na Pb95 ? czy wymagane jest 98 ? No i jeszce nikt mi nie napisal co by bardziej polecil TDI czy TSI, slyszalem ze ponoc juz po 2011 te TDI sa znacznie poprawione ?

W ogóle temat diesel vs benzyna jakoś nie dawno się przewijał. Według mnie jak ktoś dużo jeździ to diesel, rzeczywiście spalanie mniejsze, a jak mniej- benzyna, bo łatwiej trafić na mniejszy przebieg i co za tym idzie mniejsze wyeksploatowanie. A imho na miasto dobrze sprawdza się to 1.4 160 hp, ale pewnie i tak zaraz powiesz, że te silniki tylko się psują.

I od razu napiszę- tych silników nie da się zbyt sensownie zagazować. Ja jestem przeciwnikiem podtlenku, ale dla wielu to religia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie, mam starego peugeota 1.4 sporo pali zero mocy a mimo to nigdy nie myslalem zeby go zagazowac, nawet jakbym kupil b7 z r36 pod maska nie myslalbym o gazie (w sumie gdyby nie cło to bym bez zastanowienia bral V6), a co do 1.4 tsi to uwazam ze 160 koni jak na tak maly silnik to lekka przesada ale nie wiem czy sie psuja slyszalem kiedys ze w golfie lancuch na potege sie zrywal, raczej rozwazam wybor miedzy 2.0 TDI a 2.0 TSI, roznica w spalaniu jest spora ale patrzac po statystykach ile bym placil w 2.0 TSI za przejechanie 100km a ile teraz place to malo bym doplacil.

 

Takie pytanie dodatkowe: uogolniajac co jest glowna bolaczka B7 w kombi ?

Edytowane przez Moonmaker05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie, gdybym nie robil ponad 30 tys. km rocznie i to w trasach 1000 km+, to nie bralbym diesla. A jesli jezdzilbym mniej to, pomijajac aspekty techniczne, potencjalne oszczednosci w paliwie sa znikome.

 

To co cenie w TDI na trasie najbardziej to zasieg na pelnym baku (900-1000 km przy mojej jezdzie) + nizsze obroty silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm to fakt, obecnie najwiecej samochodem jezdze w trasy po okolo 100km, w miescie dosyc zadko ale sie zdarza.

 

ponawiam pytanie: uogolniajac co jest glowna bolaczka B7 w kombi ? I czy na forum jest jakis temat porownojacy pakiet R z passatem bez pakietu R ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm to fakt, obecnie najwiecej samochodem jezdze w trasy po okolo 100km, w miescie dosyc zadko ale sie zdarza.

 

ponawiam pytanie: uogolniajac co jest glowna bolaczka B7 w kombi ? I czy na forum jest jakis temat porownojacy pakiet R z passatem bez pakietu R ?

A tak z ciekawości- dołożyłeś sobie trudu aby przeczytać ostatnie 10 czy 20 stron? Chyba nie. Rozumiem temat jest długi i całego nie przeczytasz, ale przeczytanie 20 stron luźnych wypowiedzi to w porywach pół godziny dla kogoś, kto zbyt piśmienny nie jest.

Pytasz się czy jest taki temat, a użyłeś szukajki?

Naprawdę nie chcę sprowadzać dyskusji do poziomu elektrody, gdzie każdy temat kończy się od razu po poście "użyj google" ale zadaj sobie sam trochę trudu i poszukaj i poczytaj. Piszesz non stop posty z pytaniem czy brać tsi czy tdi i jakie wady ma b7 w kombi nie pisząc żadnych informacji czego dokładnie szukasz. Czekasz wróżbitę Macieja? Albo kogoś, kto powie Ci jakąś uniwersalną prawdę na temat b7?

Zadaj pytanie raz i czekaj, jakby każdy tu miał takie adhd to temat byłby jednym wielkim śmietnikiem okraszonym pytaniami tak ogólnymi, że nie sposób odpowiedzieć. Zresztą jeśli masz takiego fachowca od sprowadzania to dlaczego z nim nie pogadasz? Powinien wiedzieć takie rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obecnie najwiecej samochodem jezdze w trasy po okolo 100km,

 

Więc to są trasy a nie podjazdówki do pracy jak w moim przypadku 10km w jedną stronę i ja tam nie mam problemu z dieslem. Dla jednego trasa to jak widać tysiąc km a dla innego 20km jeżeli nie kręci się po mieście tylko jedzie z miasteczka do miasteczka.

Wadą diesla na krótkie odcinki będzie dłuższe nagrzewanie się w zimie a co za tym idzie komfort jazdy, ale 100km to jest kawał drogi.

Śmiało bierz diesla a opinie o tych trasach 1000km+ traktuj z przymrużeniem oka.

 

 

Naprawdę nie chcę sprowadzać dyskusji do poziomu elektrody, gdzie każdy temat kończy się od razu po poście "użyj google"

 

Ten twój post tutaj też powinien skończyć w koszu bo nie ma w nim żadnej merytorycznej treści. :D

Elektroda to forum typowo techniczne i tematy z pytaniem o działanie diody zakładane w dziale serwisowym musza być przenoszone do kosza choćby po to aby utrzymać odpowiedni poziom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śmiało bierz diesla a opinie o tych trasach 1000km+ traktuj z przymrużeniem oka.

Dlaczego? Chociazby jutro rano jade wlasnie w trase 1350 km. 10-11 godzin jazdy. Kwintesencja zalet TDI. Po miescie mnie szlag na niego trafia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pisałeś, że jedynie 1000+ ma sens a wg mnie 100km też ma sens, nie neguje tego, że robi się duże trasy bo sam jeżdżę 1500, jedynie pisałem, że długość tras nie powinna być wyznacznikiem pomiędzy dieslem a benzyną.

 

 

Po miescie mnie szlag na niego trafia.

 

W czym diesel tak przeszkadza w mieście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisalem o swoich preferencjach, bo to co mnie do szalu najbardziej na trasach wkurza, to czeste tankowanie. Przy tasie 100, czy 500 km to nie ma problemu. A jak sie non stop robi trasy 1000+ to juz ma to znaczenie.

 

A co do miasta, to wkurza mnie konkretnie:

1/ dlugie nagrzewanie sie silnika -- w korku moge przejechac i 30 min, a silnik wciaz nie uzyska w pelni temperatury

2/ dzwiek TDI

3/ drgania na kierownicy (nawet przy aucie klasy Audi A8 z TDI mozna to odczuc, wiec to nie tylko Passat); jest to jednak kwestia wrazliwosci osobnika tez i zapewne;

4/ przy jezdzie po miescie na niskich obrotach szybciej przyjdzie zmierzyc sie z problemem takim jak dwumasa czy DPF

 

OK, ale nie ma sensu sie juz przerzucac argumentami, kazdy niech jezdzi czym chce. Wyrazilem tylko swoja OSOBISTA opinie, mozesz miec inna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak z ciekawości- dołożyłeś sobie trudu aby przeczytać ostatnie 10 czy 20 stron? Chyba nie. Rozumiem temat jest długi i całego nie przeczytasz, ale przeczytanie 20 stron luźnych wypowiedzi to w porywach pół godziny dla kogoś, kto zbyt piśmienny nie jest.

Pytasz się czy jest taki temat, a użyłeś szukajki?

Naprawdę nie chcę sprowadzać dyskusji do poziomu elektrody, gdzie każdy temat kończy się od razu po poście "użyj google" ale zadaj sobie sam trochę trudu i poszukaj i poczytaj. Piszesz non stop posty z pytaniem czy brać tsi czy tdi i jakie wady ma b7 w kombi nie pisząc żadnych informacji czego dokładnie szukasz. Czekasz wróżbitę Macieja? Albo kogoś, kto powie Ci jakąś uniwersalną prawdę na temat b7?

Zadaj pytanie raz i czekaj, jakby każdy tu miał takie adhd to temat byłby jednym wielkim śmietnikiem okraszonym pytaniami tak ogólnymi, że nie sposób odpowiedzieć. Zresztą jeśli masz takiego fachowca od sprowadzania to dlaczego z nim nie pogadasz? Powinien wiedzieć takie rzeczy.

 

 

 

Własnie przeleciałem ostatnie 60 - 70 stron, jednak dalej nie wiem na co się decydować na TDI 170 czy TSI 210, samochodem będę robił raczej poniżej 10kkm rocznie jednak jak już jadę to bardziej poza miastem niż sama warszawa i stanie w korkach. Również nie znalazłem odpowiedzi na bolączki B7 variant. Z moich wstępnych wyliczeń wynika do TSI nie wiele musiałbym dołożyć jeśli chodzi o sama wachę. Nie mam ciężkiej nogi ale z takiego zapasu mocy chetnie czasem skorzystam (obecnym truchłem to mogę se deptać po pedałach.) A co do mojego fachowca to w najbliższym czasie sie z nim spotykam.

 

Takie male techniczne pytanko bo czytając ostatnie stron trochę się pogubiłem: Czy dwu mas zarówno w TSI jak i TDi jest tylko w manulach czy tez w DSG ? I jak to jest z tym "suchym i mokrym" DSG, pisaliście ze suchy jest w silnikach do 300 nm a 2.0 TSI ma 280Nm to jak to jest w końcu ? Czy tez kazda wersja 2.0 TSI DSG ma 4Motion ?

Edytowane przez Moonmaker05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czym diesel tak przeszkadza w mieście?

Zadam Ci lepsze pytanie- w czym pomaga?

 

Czy tez kazda wersja 2.0 TSI DSG ma 4Motion ?

Nie, z tego co pamiętam w zwykłym był fwd ze szperą, a w alltracku 4x4.

Sam śledzę ten temat od dość dawna i nie widziałem żadnego szczególnego narzekania na kombi, plusem są fabryczne relingi, jeśli zabierasz rowery/narty i to Twoje jedyne auto to może się przydać. I nie wiem czy wiesz, ale fotele można składać na 2 sposoby- same oparcia, albo najpierw siedzisko, a później oparcie- tak klasycznie i to imho jest świetna rzecz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadam Ci lepsze pytanie- w czym pomaga?

 

Jak polityk - pytaniem na pytanie, ale OK odpowiadam, że dla mnie nie ma znaczenia. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności