Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

No to 3-4 lata testow i poprawek i bedzie mozna podejmowac decyzje o kupnie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bluetooth masz, bo masz zewnetrzny modul (instalowany pod fotelem pasazera). RNS 510 nie ma go w sobie. MP3 tez dzialaja u mnie, ale nie czyta wszystkich tagow i wtedy wyswietla nazwe pliku. Co do szybkosci dzialania to znana kwestia -- RNS 315 jest po prostu szybszy od RNS 510. Tak czy siak, RNS 315 jest dla mnie w pelni wystarczajacy i wracam do niego :)

 

Jak na razie znalazłem jedna poważną wadę w rns 315 (oprócz oczywiście braku podglądu trasy w nav) która mnie strasznie irytuje i nie mogę w tu uwierzyć że o tym nikt nie pomyślał.

Otóż nie ma funkcji pauzy/stopu podczas słuchania utworu. Jak nie chce już słuchać muzyki a nie chce wyłączać radia bo korzystam z nawigacji to mogę jedynie przełączyć na radio i zciszyc.

Ale to jak na sprzęt za który żądają dopłaty ponad 3 tys rozwiązanie bardzo prymitywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Z góry proszę o komentarze wyłącznie użytkowników B6 170KM BMR.

no to chyma moge coś powiedzieć- miałem takie auto pare lat temu.

Po sprawdzeniu VINu na stronie vw okazuje się że nie był objęty akcją serwisową dotyczącą wadliwych pompowtryskiwaczy. Dotychczasowy właściciel twierdzi że nic z nim nie robił

skoro on nic nie robił to albo mu zrobili bez jego wiedzy- nie jest to rzadki przypadek, albo po prostu zrobią to Tobie. Jak by nie patrzył i jedno i drugie wychodzi na PLUS.

sypały to raczej z przelotem powyżej 150 tys. km

sypały sie może więcej bo to zrozumiałe że skoro się psuły w ogóle i nie zapsyły sie na 149.000 to wieksze prawdopodobieństwo że zepsuja sie na 150.

Ale psuły sie tez i na 40 i na 70 - nie ma reguły.

Co się dzieje po wymianie pompowtryskiwaczy? Tzn. ile da się jeździć do kolejne wymiany?

jak to co sie dzieje? masz wymieniony wadliwy element, ktory lubił zepsuc niejednej osobie wyjazd na wakacje z rodzina. Masz wymieniony na taki, ktory juz raczej bezpiecznie wiezie Cie do wyznaczonego celu. bez obowiazkowego noclegu po drodze na koszt Assistance (Jesli kupiłes)

Co innego może się posypać i wymagać kosztownej naprawy?

naped pompy oleju, tzw ołówek.

koszt w ASO 11 zł (jedenaście) wymiana podsczas zmiany oleju kilkadziesiat do 100.

to ustrojstwo jak sie popsuje to powoduje brak smarowania i pada pompa oleju a zaraz za nia pada turbo, tzn po kilku sekundach.

Dlatego warto to koniecznie zrobić.

warto go trzepać w serwisie.

polecam trzepać jak najbardziej.

jesli w miare jestes przekonany do tego auta to dołóz te 400 zł i miej pewnośc że wszystko jest OK.

zazwyczaj podczas takich ogledzin wychodzą sprawy, ktorych nie dojrzałeś, serwis mowi ile to kosztuje, ty sie łapiesz za głowe, podobnie sprzedajacy, jest powód do urwania ceny a naprawisz sobie lub olejesz sprawę w nieASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy można dorwać paska sedan z 2008r w highline w CR lub 1.8 tsi do 33 tys czy będzie za mało, w lipcu mam zamiar sprowadzić

i drugie pytanko jaki samochód polecacie{w sensie jakiś ładny} sedan, hatchback do 35tys którego można by zarejestrować jako auto z kratką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1 kwietnia homologacja chyba już nic nie daje więc to chyba bez sensu szukać z kratka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale kasa idzie z dotacji i nie wiem jeszcze dokładnie czy będzie musiał być to samochód specjalistyczny, czyli z kratką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka obserwacji i subiektywnych wrażeń na temat ostatnio wyprodukowanych B7.

Właśnie przechodzi mi przez ręce parę samochodów, które się pojawily w firmie. 2 Passaty kombi 2.0 TDI 177KM (w tym jeden z DSG) i 2 Octavie III kombi 2.0 TDI 150KM (w tym jedna z DSG).

- DSG w Passacie sprawia wrażenie, jakby działała płynniej niż niby to samo DSG w Skodzie...

- w jednym z Passatów od nowości było uszkodzone sprzęgło. Wyciek oleju na nie, po 400km do serwisu.

- w tym samym Passacie udało mi się zatrzasnąć kluczyki w środku, pomimo systemu Kessy (teoretycznie nie powinien pozwolić zamknąć samochodu, jeśli wykryje kluczyk w środku. No nie wykrył... Baj de łej - interesująco wygląda interwencja Assistance :D )

- Passat z otwieranym dachem głośniejszy od tego bez.

- dynamika 177KM ładna, prędkości obrotowe silnika przy określonej prędkości podróżnej takie same jak w słabszej wersji (czyli dla zachowania lepszego przyspieszenia tej mocniejszej wersji)

- zestopniowanie skrzyni DSG inne ("krótsza") niż w ręcznej, oczywiście ta sama moc silnika.

 

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal, mam jeszcze kilka pytan, jesli mozna :)

 

1/ Czy silnik 177 KM jest ewidentnie mocniejszy od tego w OIII 150 KM? OIII jest w sumie nieco mniejsza, a przede wszystkim lzejsza.

 

2/ Zwrociles moze uwage na wyciszenie kabiny, zwlaszcza przy predkosciach autostradowych?

 

3/ Korzystales moze w OIII z navi Columbus?

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W łapy wpadł mi prospekt B7 (z 2011 roku) z pełnym cennikiem. Kiedyś o to pytałem ale nikt nie wiedział więc się dziele cenami :

 

Xenon :2300 - 2800

Panorama: 1200

Rns 510: 2200 (Euro).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michal, mam jeszcze kilka pytan, jesli mozna :)

1/ Czy silnik 177 KM jest ewidentnie mocniejszy od tego w OIII 150 KM? OIII jest w sumie nieco mniejsza, a przede wszystkim lzejsza.

2/ Zwrociles moze uwage na wyciszenie kabiny, zwlaszcza przy predkosciach autostradowych?

3/ Korzystales moze w OIII z navi Columbus?

 

Hej Mav !

już odpowiadam :

1) nie jest. 150KM w lżejszym samochodzie (Octavii) funkcjonuje podobnie do 177KM w Passacie. Różnice w dynamice (na korzyść Passata) są naprawdę kosmetyczne.

2) wyciszenie jest dla mnie bardzo ważne, zwróciłem uwagę. Octavia jest głośniejsza. Coś na poziomie jak w B6. Trzeba mówić trochę głośniej w Octavii. Najciszej jest w B7 bez dachu otwieranego. Oczywiście mówię o jeździe przy zamkniętym dachu :D :D Ale serio, to oczywiście widać w każdej wersji Passata, że tu się bardziej dba o komfort, w tym akustyczny. W Octavii III hałas pochodzi z szumu powietrza opływającego karoserię, moim zdaniem od przodu (nie lusterka, nie od podwozia jak w Octavii II ).

3) niestety nie, Octavia jest bez fabrycznej nawigacji.

 

Z dodatków, które cenię najbardziej to: DSG, ogrzewanie postojowe.

Najmniej mi się spodobało (wręcz wkurza): elektryczne otwieranie bagażnika.

 

Co jest w jednym Passacie, a czego jakoś nie było dotychczas okazji jakoś lepiej sprawdzić, to zawieszenie regulowane. Jeździłem na normal, przestawiłem na "comfort" i dalej tęsknię za Citroenem C5 ;):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Michal za odpowiedzi.

Sam myslalem swego czasu na OIII, zanim jeszcze pomysl na Passat'a sie pojawil.

Jesli ktos korzysta z auta w trasach, to pewnie Passat bedzie lepszym wyborem (lepsze wyciszenie).

Teraz jeszcze przypomniala mi sie jedna roznica: w OIII niestety z tylu jest belka skretna :-/

OIII za to powala Passata na lopatki cena :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Precyzując to w O3 masz wielowachacz od 150KM w górę, poniżej faktycznie belka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz jeszcze przypomniala mi sie jedna roznica: w OIII niestety z tylu jest belka skretna :-/

Hej Jacek,

podobno robili test O III z belką i z tym niezależnym zawieszeniem z tyłu. Zakręt wyposażyli w różnego rodzaju utrudnienia, małe garby, no po prostu wszystko co powoduje, że koło się musi odrywać i nie prowadzi się precyzynnie. I co wyszło? Że z zakrętu wyleciała wersja z niezależnym zawieszeniem. Ta z belką przeszła tak utrudniony zakręt (!). Więc...

A, jeszcze mnie coś w Skodzie zaskoczyło - w O III jest w środku tyle samo miejsca co w B7. Jeśli komuś zależy na wyciszeniu, to musi przeliczyć, czy ta różnica w cenie jest po prostu tyle dla niego warta by kupić Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A, jeszcze mnie coś w Skodzie zaskoczyło - w O III jest w środku tyle samo miejsca co w B7.

 

No nie przesadzaj to jest jednak mniejszy samochód od Passata. W Polsce się przyjęło że Octavia to to samo co Passat. Cóż za bzdura.

Octavia to Golf Variant więc jest to mniejsze auto. No chyba że niski człowiek jesteś to pewnie w środku czujesz się tak samo. Ja przy swoim 182 wzroście w Octavi czuję się ciasno czego nie powiem o Passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem na etapie wymiany auta na nowe, fabrycznie nowe. Szukałem b7 ale to jednak nie to co chce. Octavia III kusi i to bardzo(cena) ale i Seat Leon najnowszy w wersji FR. Jak nic nie kupie to zaczekam na b8 Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OIII znacznie urosla wzgledem OII. Jest wciaz nieco mniejsza od Passata, ale tez i wieksza od Golfa Variant.

Co do belki skretnej: ile osob, tyle opinii :) Jednym cos stuka, drugim nie, itd. :) Jechalem OIII z belka i jak bym nie przeczytal, ze jest tam belka, to bym nie wiedzial po samej jezdzie (TDI 150 KM ma jeszcze belke, dopiero powyzej jednostki maja faktycznie wielowahacz).

 

OIII na pewno ma swietny wspolczynnik cena/jakosc/gabaryty. Gdyby nie fakt, ze od Passata moglem odliczyc VAT, to pewnie dzis tez bym jezdzil Skoda :)

 

Chociaz sa takie male detale, gdzie widac, ze Passat to jednak wyzsza polka (ale tez i cena).

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaz sa takie male detale, gdzie widac, ze Passat to jednak wyzsza polka (ale tez i cena).

Tak, oczywiście, to bez wątpienia.

I oczywiście sam wolałbym Passata (nawet używane B7) niż za te same pieniądze O III.

Nie mniej jednak rzadko kiedy ma się aż tak super komfort wyboru i wydatku :) Gdybym miał kupować samochód prywatnie, to poszukałbym pewnie kilkuletniego B7, za znacznie niższe pieniądze niż nowa Octavia III.

 

No nie przesadzaj to jest jednak mniejszy samochód od Passata. W Polsce się przyjęło że Octavia to to samo co Passat. Cóż za bzdura.

Nie zarzucaj mi bzdury, bo ja też mogę powiedzieć "gadasz bzdury chłopie". Po prostu wsiądź do O III, dodatkowo weź linijkę :) , poczytaj o wymiarach, popatrz ile masz miejsca w B6/B7 za swoim fotelem, ustaw tak samo w O III i sam zobaczysz. Ja się temu dokładnie przyglądałem, oba samochody z 2014, oba kombi. Oba czarne, jeśli to ma mieć znaczenie jeszcze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

belka jest tylko w silniku 1.2TSI. Reszta ma to lepsze... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, oczywiście, to bez wątpienia.

 

 

Nie zarzucaj mi bzdury, bo ja też mogę powiedzieć "gadasz bzdury chłopie".

 

 

 

Majki przeczytaj jeszcze raz co kolega napisał

 

No nie przesadzaj to jest jednak mniejszy samochód od Passata.

 

W Polsce się przyjęło że Octavia to to samo co Passat. Cóż za bzdura.

 

Mam nadzieje że teraz zrozumiałeś wypowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, przepraszam.

Faktycznie powszechne powtarzanie, że Octavia to to samo co Passat, jest bzdurą. Odebrałem to do realiów, które w mojej ocenie (B7 kontra O III) jeśli chodzi o ilość miejsca w środku, w kabinie, powodują, że obecna generacja Octavii jest tu konkurencyjna dla schodzącego z rynku Passata, bo ilość miejsca wg. mnie jest teraz w środku taka sama. Pomijam wymiary zewnętrzne czy ilość miejsca w bagażniku. Mam nadzieję, że się teraz precyzyjnie wyraziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności