Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Bierz 2.0TFSI super się tym jeździ 200KM.

 

Przychylam się do zdania przedmówcy. :fajny Passatowi z tą jednostką napędową nie brakuje "pary" w żadnym zakresie obrotów. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jednostki typu 1.8 lub 2.0 ale N/A??

 

czy to 2.0 tfsi ma jakieś słabe strony oprócz turbo? (tzn, patrze tu pod względem szanowania przez poprzedniego właściciela)

 

jak spalanie tych silników wychodzi? średnio w 12 się zmieści ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mialbym kupic bezyne to tylko ta turbo.

wersja zwykle 2.0 jakos do mnie nie przemawia. raczej nic specjalnego nie mozna sie po tym spodziewac.

a co do spalania to sam jestem ciekaw ile ono wynosi w passatku 200ps turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla tych, którzy pytają o jak odróżnić 2,0 TDI PD od 2,0 TDI common rail.Najprościej po białych zegarach.Oczywiście ważny jest rocznik ale generalnie przełomem był koniec 2008.O ile się nie mylę w 46 tygodniu 2008 wyszedł nowy silnik 2,0 TDI CR (krótko bo ok. miesiąca wychodziły common raile z niebieskimi zegarami) a zaraz potem doszły białe liczniki jak w CC.To tak z grubsza można przyjąć bo oczywiście mógł jakiś "pośrednik" przełożyć licznik od CC do auta z pompowtryskiwaczami i próbować go wcisnąc jako common rail.A różnica jest kolosalna zwłaszcza jeśli chodzi o awaryjność.Mam kolegę, który od lat pracuje w serwisie VW i on mówi wprost, że pierwsze 2,0 TDI to nic innego jak rozwiercone 1,9 i totalna kaszana z tego wyszła.Zwłaszcza pierwszych roczników produkcji lepiej unikać.Natomiast 2,0 TDI common rail to inna bajka.Z pierwszego motoru została tylko ta sama pojemność a nowy silnik jest zupełnie inną konstrukcją (podobno ma jakieś pokrewieńtswo do 4,2 z audi).Kolega mówi, że mają już CR z przebiegami dochodzącymi do 400 kkm i jeżdżą bezawaryjnie!W połączeniu z manualem daje to naprawdę bezproblemową i długowieczną kombinację.Pewnie lepiej poczekać i nazbierać więcej kasy i kupić takie auto lub przy opcji niskobudżetowej sprawdzonego osiołka 1,9 TDI 105 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak spalanie tych silników wychodzi? średnio w 12 się zmieści ?
Spokojnie się zmieścisz w mieście z tym spalaniem. Ja w małym miasteczku zamykam się w 10l, no ale faktem jest ze korki są dużo mniejsze a właściwie ich brak. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie się zmieścisz w mieście z tym spalaniem. Ja w małym miasteczku zamykam się w 10l, no ale faktem jest ze korki są dużo mniejsze a właściwie ich brak.

 

Ja w większym miasteczku zamykam się w 11, więc naprawdę jest nieźle. :P Ten silnik naprawdę pali niewiele jak na swoją moc i masę Passata. Poza tym jest bardzo elastyczny i nie trzeba go butować, żeby coś z niego wykrzesać. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzedalem własnie 1.9 w b6 i się zastanawiam co kupić,

czy przejscie na 2.0 CR to dobry pomysł?

niestety ale roczne przebiegi są rzędu 50 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy przejscie na 2.0 CR to dobry pomysł?

niestety ale roczne przebiegi są rzędu 50 tyś.

Raczej jedyny słuszny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzedalem własnie 1.9 w b6 i się zastanawiam co kupić,

czy przejscie na 2.0 CR to dobry pomysł?

niestety ale roczne przebiegi są rzędu 50 tyś.

Kolego spoko!2,0 tdi CR to dobry wybór.Celuj na 170 PS.Jak lubisz komfort to z DSG, jak cenisz spokój to manuala.Zobaczysz jak kupisz dobry egzemplarz to będziesz baaardzo zadowolony.Wcześniej miałem passka z 1,9 tdi PD 131 PS i nie ma podskoku do CR pod żadnym względem.Spalanie CR w trasie potrafi zejść do 5 l, przy ostrej jeżdzie w cyku mieszanym max 7,5 l.Oleju od zmiany do zmiany (co 10 tyś) ubędzie na miarce 1 mm lub nic!Kultura pracy to dzień do nocy a i osiągi są przyzwoite V max 230 km/h.Szukaj dobrego common raila i nie sugeruj się opiniami na temat pierwszych 2,0 tdi bo nowe CR z wyjątkiem pojemności nie mają z nimi nic wspólnego a co najważniejsze są mało awaryjne.Mam w domu jeszcze dwa inne VW jeden w benzynie, drugi 1,9 w dieslu ale daaaleko im do CR.Napawdę mogę polecić ten motor z czystym sumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy też kupić 140KM na CR i bezpiecznie zmodyfikować.

Kolega, który ma bliźniaczego passata b7 jak mój służbowy tak zrobił. Kosztowało go to 1,5TPln (Poznań) i ze 140 KM zrobiło się mu 177KM, a moment obrotowy wzrósł do 407Nm. Modyfikacja prosta i szybka (Box z dwoma programami) - dwie wtyczki wpięte w instalację: czujnik ciśnienia na szynie CR i czujnik doładowania gdzieś koło turbiny. 1,5 godz instalacji i pomiarów na hamowni. W każdej chwili można Box wypiąć z układu i podobno nie ma śladu po ingerencji.

Czy to bezpieczne dla silnika? Tego nie potrafię ocenić. Parametry są o niebo lepsze niż w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym autora tematu o edytowanie nazwy tematu - proszę dopisać "liczymy do miliona" bo właśnie przez kilkadziesiąt stron, zadawane są w kółko te same pytania i liczba postów -> miliona.

A ci, którzy zadają tu pytania, nie raczą ***** cofnąć się o 2-3 strony, nie mówiąc niż o przejrzeniu forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem to wielu handlarzy sprzedaje Passaty z silnikami 2.0 170KM(siemens ppd) jako CRy...więc uważajcie żeby się nie dać nabrać.

Najważniejsza różnica jaką zobaczycie pod maską po zdjęciu osłony to listwa wtryskowa i oznaczenie silnika zaczynające się od C...czyli CBAB - 140KM, CBBB - 170KM wszystkie te samochody są wyposażone w filtr DPF. Jest on nieco inny niż w PD czy Piezo, ma katalizator wstępny i nieco trudniej jest go usunąć(my to robimy). Układ wtryskowy jest sterowany przez ECU EDC17, początkowe wersje da się programować przez OBD ale ograniczoną ilosc razy(jesli się ECU wysypie to tuner będzie miał duuuuży problem), nowsze są wyposażone w blokadę antytunerska i programuje się je na stole(każdy profesjonalny tuner to zrobi).

Z takich ciekawostek...ASO nie jest w stanie przekodować manuala na autm. i odwrotnie, nie są nawet w stanie przekodować klimatronika na klime manualna i na odwrót...dlatego większe rzeźby i strojenia powinno się wykonywać tylko na stole.

Ja kilka tych aut zrobiłem i uwalony ECU mam już za sobą...chyba byłem pierwsza osoba w PL która postawiła tego kompa bez wymiany na fabrycznie nowy...mimo że wszyscy mówili że się nie da.

Dlatego jeśli coś będziecie modyfikowali w tych autach to tylko w porządnych firmach które w razie fuckupu postawia wszystko na nogi.

 

Kolejna ciekawostka to mała popularność u złodziei...tych co potrafią ukraść to auto jest baardzo mało(no chyba że wciągną samochód na lawetę) więc nie ma takiego stresu jak sie fure na noc pod chmurką zostawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy też kupić 140KM na CR i bezpiecznie zmodyfikować.

Kolega, który ma bliźniaczego passata b7 jak mój służbowy tak zrobił. Kosztowało go to 1,5TPln (Poznań) i ze 140 KM zrobiło się mu 177KM, a moment obrotowy wzrósł do 407Nm. Modyfikacja prosta i szybka (Box z dwoma programami) - dwie wtyczki wpięte w instalację: czujnik ciśnienia na szynie CR i czujnik doładowania gdzieś koło turbiny. 1,5 godz instalacji i pomiarów na hamowni. W każdej chwili można Box wypiąć z układu i podobno nie ma śladu po ingerencji.

Czy to bezpieczne dla silnika? Tego nie potrafię ocenić. Parametry są o niebo lepsze niż w serii.

Też tego nie potrafię ocenić, ale mój znajomy zrobił kiedyś tuning 1,9 TDI w passku B 5FL na 150 PS.Ja w owym czasie miałem seryjne 131 PS, 320 niutków i 6 biegów.Jego "rakieta" rzeczywiście zbierała się lepiej mimo 5 biegów (oryginał chyba 100 PS ale nie jestem pewien) ale jego koniec był dość przykry...Passior, na temat którego krążyły legendy w całym powiecie wypluł olej i wystawił kopyto.Dlatego do tego rodzaju modyfikacji podchodzę ze sceptycyzmem i wychodzę z założenia, że lepiej fabryki nie poprawiać.Zwłaszcza, że 170 od 140 różni się nie tylko samym oprogramowaniem ale również m.i. innymi tłokami, większa turbiną itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę minut temu wróciłem z 'porównania' osiągów B7 na CR z boxem i serii.

Mój B7 seria (wg. hamowni): 143KM, 337NM

Kolegi B7 z box'em: 177KM, 407Nm.

Start równoległy (koło siebie) na prostej, te same opony, wczoraj zmienione na nowe zimówki:-( i pedał na maxa. Do 90km równo, dopiero powyżej 110 widać było, że powolutku pasek z boxem mi odjeżdza. Zaskakująco mała przewaga. Do 140 km/h szału nie ma (tylko dwie długości auta). Podejrzewam, że powyżej tej prędkości zacznie się ujawniać wyższość podkręconych osiągów (V max i elastyczność).

Powtórzyliśmy próbę 3 razy, wyniki takie same. Zamieniliśmy się autami, aby wyeliminować wpływ umiejętności kierowcy - to samo.

Na końcu zrobiliśmy inne porównanie - jadąc 40 km/h na trzecim biegu zaczeliśmy przyśpieszać. Tutaj przewaga boxa była już bardziej widoczna.

Podsumowując - mam wątpliwości, czy warto zakłądać box'a dla tak małych różnic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku bardziej miarodajna jest ostatnia próba. Moment obrotowy ujawni się dopiero podczas wyprzedzeń i przyspieszeń na poszczególnyc biegach.

Różnica 33 koników i 70 niutków w autach przy tej mocy to ogromna różnica.

Mój kolega ma bmw 740d . Ja mam 320d (192KM). Fakt - do 150 km/h idą podobnie. Tylko różnica jest kolosalna przy wciskaniu gazu na poszczególnycj biegach. Siódemka odjeżdża w mgnieniu oka.

Nie oszukujmy się - Fedwo - twoje auto przyspiesza zapewne do 100 km/h w ok. 10 sekund. Pasek twego kolegi zapewne ok. 8 sekund. 2 sekundy różnicy to bardzo dużo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejna ciekawostka to mała popularność u złodziei...tych co potrafią ukraść to auto jest baardzo mało(no chyba że wciągną samochód na lawetę) więc nie ma takiego stresu jak sie fure na noc pod chmurką zostawia.

Hehe, dobre. Dawno się tak nie uśmiałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mateuszlfc

Witam!

Aktualnie jeżdżę Passatem B5 1.9 TDI 116 km z 2000 roku , jestem z niego zadowolony , ale pomyślałem że czas na coś nowszego no i padło na Passata. Postanowiłem , że sprowadzę go z Niemiec. Znalazłem dwa - 3 modele które mnie zainteresowały .

Powiedzcie co sądzicie o Passatach z lat 2007 - 2008 . Silnik 2.0 TDI 140km , przebieg około 150 tyś km.

Czy chociażby na "oko " są warte zainteresowania ?

 

Passat I

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/details.html?id=152519755&origin=PARK

 

Passat II

 

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/details.html?id=151199960&origin=PARK

 

Pozdrawiam ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pasjonatów vw! Jest to mój pierwszy post na tym forum. Przeszukałem już troche wątków jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przymierzam się właśnie do zakupu mojego pierwszego Passata i chciałbym poradzić sie w pewnej sprawie. Oglądałem ostatnio auto i zauważyłem że zabrudzona jest szybka licznika od drugiej strony (centralnie na środku).. Czy szybka ta mogła być zdemontowana przy wyciąganiu nawigacji (podobno była demontowana żeby nikt jej nie ukradł)?? Czy uważacie że jest jakiś inny powód??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybka licznika może i często jest od drugiej strony brudna (widziałem to w autach z 2009 roku i starszych).

Są to takie 'wykwity' kurzu. Nie musi to świadczyć o ingerencji w licznik. Można to wyczyścić po jego demontażu.

 

Jeśli chodzi o licznik - to nie ma to nic wspólnego z wyjmowaniem nawigacji (RNS'a czy MFD 2).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cosby

Witajcie. Nie wiem czemu nie mogę założyć nowego tematu więc zapytam tutaj.

 

Szukam Passata B6 z roku 2006-2007. Czy możecie podpowiedzieć co za silnik ma oznaczenie BWU? Taki widnieje na naklejce we wnęce koła i w książce. Auto z 2006 roku naprawdę zadbane i doinwestowane, przelot 180 tys. Czy mam się tutaj czego obawiać? Zalano olej Castrol Edge - nie wiem czy jest tam DPF więc jeśli możecie pomóc to wyrażę wdzięczność ;)

 

VIN: WVWZZZ3CZ6E204221

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności