Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy co masz na myśli? Silniki, korozję budy, elektrykę . . . ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będę kupywał auto marki volkswagen już niedługo

Jak wiadomo najwięcej problemów sprawiają silniki i jego komponenty (rozrząd) np pierwsze osławione wersje v6 2,5tdi które pe pewnym przebiegu pierniczyły się na każdy sposób (głownie wycieki)

Chciałbym zapytac jakie auto marki volkswagen z jaką wersją silnika najlepiej wybrac aby poźniej było jak najmniej kłopotów?

W zasadzie priorytetem byłlby silnik beznynowy, - jakiś taki flagowy silniczek, który jest sprawdzony już jako udana konstrukcja i ogólnie jest on pewny

 

Piszę o silnikach bo nie jestem zdecydowany jeszcze czy to będzie Jetta , Golf czy Passat, lub Bora a zapewne montowane są te same jednostki, - ewentualnie może jakieś sugestie co do modelu auta..

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zasadzie priorytetem byłlby silnik beznynowy, - jakiś taki flagowy silniczek, który jest sprawdzony już jako udana konstrukcja i ogólnie jest on pewny

 

Jeżeli chcesz jakiś flagowy silnik to polecam W8 4.0L w Passacie, jak był dobrze "traktowany" i serwisowany to nie powinno być problemu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek dzięki za odp ale pojechałeś konkretnie teraz

Mam zamiar wyjechac za granicę popracowac pare latek i wrocic do mojej Polshy

Juz muszę myślec jakie auto sprawic aby generowało jak najmniej problemów i kosztów

Ze względu na koszty 4,0L odpada

Chcialbym raczej cos benzynowego bo tam ropa mniej popularna i raczej sporo drozsza

Cos co oscyluje w okolicach 2litrów, tak se myśllę ze bez turbiiny - bo to poprostu następna rzecz do "psucia się"

Napewno auto z grupy Vag - bo łatwo diagnozowac (zeby mnie zaden mechanik w konia nie zrobił)

Napewno VW (Audi fajnie ale za drogie)

No i kwestia teraz silnika i modelu (Passat,bora,golf,jetta)

przykładowo wiem że takim flagowym modelkiem był w pasatkach 115km 1,9tdi w b5, sam go miałem - niewielkie koszty eksploatacji, niewiele pali ogólnie niewielle problemów

Proszę o podpowiedź

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam AKN z 2003 roku w Kombi , Highline + skóra i co on tam jeszcze może mieć ... kupiłem zadbanego, VAG + kumaty diagnosta nie znalazł żadnych uchybień czy nieprawidłowej pracy silnika , skrzynia Tiptronic i sie jedzie jak człowiek ;) jestem jak narazie bardzo zadowolony z zakupu i mam nadzieję tak pozostanie. Ale co tam ... każdy AKN'a odradzi chociaż mało kto tym jeździł bo 1.9 rządzi. Grunt to mieć głowę na karku i nie dać sobie sztrucla wcisnąć, bo zaniedbane 1.9 stworzy więcej kłopotów niż nie jeden AKN ... także troche zimnej krwi i głowy na karku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek dzięki za odp ale pojechałeś konkretnie teraz

Mam zamiar wyjechac za granicę popracowac pare latek i wrocic do mojej Polshy

Juz muszę myślec jakie auto sprawic aby generowało jak najmniej problemów i kosztów

Ze względu na koszty 4,0L odpada

Chcialbym raczej cos benzynowego bo tam ropa mniej popularna i raczej sporo drozsza

Cos co oscyluje w okolicach 2litrów, tak se myśllę ze bez turbiiny - bo to poprostu następna rzecz do "psucia się"

Napewno auto z grupy Vag - bo łatwo diagnozowac (zeby mnie zaden mechanik w konia nie zrobił)

Napewno VW (Audi fajnie ale za drogie)

No i kwestia teraz silnika i modelu (Passat,bora,golf,jetta)

przykładowo wiem że takim flagowym modelkiem był w pasatkach 115km 1,9tdi w b5, sam go miałem - niewielkie koszty eksploatacji, niewiele pali ogólnie niewielle problemów

Proszę o podpowiedź

Pozdrawiam

Jak sie w strone UK kierujesz to w bledzie jestes, mamy tu ropke od chlopakow z ciezarowek, waga ma co drogi polak, jak bedziesz jechal w strony Stoke-on-trent, Crewe, Manchester, Liverpool to dawaj znac w razie problemow;)

Co do auta, jak dbasz to kazdy sie nie psuje, czy 1.8T (mielem) czy 1.9Tdi (mam) odwdzieczy ci sie wielokilometrowa wspolpraca bez zgrzytow w zamian za regolarne(co pol roku) serwisiki i brak ciezkiej nogi;).

Spalanie jakie mialem w 1.8T kombi 99 to:

-najmniejsze odnotowane ok 6 trasa

-przecietnie trasa 7-8

 

-najmniejsze miasto kolo 6-7

-przecietnie 8-10

 

Usterki (gdyby nie moja noga i brak szacunku do zawiechy) to w 2 lata:

-przeguby napedowe x 3

-wachacze (wymagaly zmiany po kupnie)

-chlodniczka oleju (miala dziore zaklejana poxilina jak kupilem)

-reflektory (uszkodenie mechaniczne,nie wada wlasna)

 

ogolnie nic by sie nie dzialo gdyby nie ja i to jak traktowalem auto.

1.9TDI szanuje i mnie nie zawodzi.

Pozdrawiam;)

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

 

A i spalanko tdi:

-trasa majmniejsze odnotowane 4.5

-normalnie 5-6

 

-miasto najmniejsze odnotowane kolo 5.5

-przecietnie 6-7

 

Tdi to Kombi 2001 SPORT AVF 6 biegow 145km (3 czerwone literki na klapie i silniku) ciezko trafic taki, ale byly w austrii, szwajcarii, uk i chyba niemczech(tak bylo na forum)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Stavros

Moze i szkoda że nie UK bo dobrze by byłlo miec pomocnego sąsiada.

Jade stety lub niestety do szikagowa, tam jest ropa drozsza , a benzyna nie tylko tansza ale i bardziej dostępna i koniec (nie na kazdej stacji dostaniesz rope)

Co do mechaaników - tam jakoś najwięcej do tego rodzaju zajęcia się pchają portoryki, czasem meksyki (choc głównie oni od scinania trawy) więc jak taki cos wyczuje ze nie zabardzo kumasz to ci wymyśla jeszcze kupe innych rzeczy,

Ja jestem tolerancyjny ale miełem z nimi nie raz do czynienia i z czystym sumieniem mówię że wiekszośc z nich to poprostu kakrocie

Dlatego w miarę możliwości wolę sam dbac o autko

Kwestia teraz wybrac dobrą jednostkę, małoawaryjną

Kurde słyszałem tam dużo dobrego o toyotkach ale martwie się o to że nic nie zdiagnozuję, a vag to ma chyba najlepiej rozbudowane ze wszystkich

W każdym razie na ropkę raczej odpada

Rozumiem że Twoim zdaniem 1.8T jest godny uwagi - pomyśle nad nim(troche się boję tej turbiny - jak kupie to może byc juz na wykonczeniu)

 

Maquu - widze że polecasz swego AKN-a ale jak wnioskuje z Twojej wypowiedzi wynika że wiele użytkowników ma trochę z nim problemów.

Pewnie że jak dobrze dbasz o silnik to nawet jak on jest najbardziej nieudany to dłużej przetrwa niż w przypadku użytkownika olewającego to.

Ja miałem 3 Audi A6 - dwie C5 i jedna C4, Obudwie C5 były naprawde zadbane, jest elegancki mechanik u mnie, mówił nawet że jak na ten rodzaj silnika to pracuje rewelacyjnie ale mimo wszystko z jednego i drugiego ciekło - poprostu każde 2,5tdi do 2003 to brzydka kupa

Co innego 2,5 z C4, fajny silnik ale to inna bajka

 

Chciałbym w każdym razie zebrac troche opinii przed zakupem , ale jak narazie mimo wszystko dużo osob poleca 1,8t - choc gdzies znalazłem jakies problemy ze smarowaniem turbiny w tej jednostce

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec, z tyrbinka problemu nie ma, jak studzisz i rozgrzewasz a nie wsiadasz i ogien a pozniej wysiadasz i do domu...

Spalanie mniejsze niez w 1.8 bez turbo, dynamika bez porowniania, elastycznosc i podatnosc na wszelkie tuningi swietan.

Jednym slowem jak by nie ceny paliwa w stosunku do moich przebiegow rzedu 30-40 (tygodniowo nawet 900 mil czasami) tysiecy mil rocznie to bym z wyciu nie zamienil.

1.8 ok, ale spalanie w stosunku do osiagow-kiszka.

Toyota hmmm...ja mam vw w kodzie dna od pokolen wiec co ci moge doradzic...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Audi A6 2,7T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem ze 1.8t delikatnie więcej pali niz 1.8 ale to nie ma znaczenia

W każdym razie wyczytałlem również że 1.8t ma normalnie 150koni, a wersje na Usa 170 - ciekawe czy to prawda.....

No nic zastanowie się nad tą jednostką - ale w sumie jeszcze jedna rzecz mi wpadła do głlowy - używane auto ma już pewien przebieg no i jak wiadomo duże przebiegi lepiej znoszą diesle niz benzyna dlatego amerykanie na benzynke to głownie maja 2 razy takie silniki

Jak z wytrzymałością jego - po przekroczeniu 200-250tys km się nie posypie>?

 

Zyggy- brat właśnie takie Audi sprzedaje, użytkował ok 3ch lat,

Mowi że teraz jakby nie sprzedawał to by musiał włożyc killa tys $ aby wymienic rozrząd turbiny i pare rzeczy których juz nie pamietam

 

Auto bardzo fajne ale dosyc drogie w utrzymaniu

pzdr

Edytowane przez l007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T pali tyle samo a oszczedni to i mniej niz 1.8(poczytaj na forum) wiem bo mialem 1.8t a w rodzinie (kilka ulic dalej)jest 1.8.

Co do wytrzymalosci to muj mial nalatane (w epromie) 240tysiecy mil a ja dobilem mu 70 tysiecy.

Jak byl sprzedawany sprawowal sie idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem troszku, ten 1.8T to ma dwie turbiny czy jedną ?

Link do auta

 

Tu pisze ze 2, czy to jest wogóle ten sam silnik o którym mowa?

Czy wszystkie opinie na temat 1,8t tego sillnika też się tyczą?

 

---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:33 ----------

 

Ponad to najwyrazniej 2,8L V6 pali mniej niz te 1,8T link...

i jest mocniejszy........

Jak to jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukałem troszku, ten 1.8T to ma dwie turbiny czy jedną ?

Link do auta

 

Tu pisze ze 2, czy to jest wogóle ten sam silnik o którym mowa?

Czy wszystkie opinie na temat 1,8t tego sillnika też się tyczą?

 

---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:33 ----------

 

Ponad to najwyrazniej 2,8L V6 pali mniej niz te 1,8T link...

i jest mocniejszy........

Jak to jest ?

Ktos pogmeral troche... 2.8 i to jeszcze v (jak wiadomo V zawsze pali wicej) pali okolo 12l w trasie.

1.8T ma jedna turbine K03.

Spalanie to 32mpg-45mpg miesto

40mpg-55mpg trasa

 

2.8 v6 to kolo 16mpg-26mpg miasto

28mpg-35mpg trasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na aukcji 1.8T :

 

"UP FOR AUCTION IS A 2004 AUDI A4 QUATTRO WITH THE 1.8 TWIN TURBO ENGINE"

- Rozumiem że twin turbo to pojedyncza turbina?

"Fuel economy EPA highway (mpg): 28 and EPA city (mpg): 20" - gosc sam zawyża spalanie>?

 

Aulcja 2.8 V6 :

 

"City 20MPG and Hwy. 30MPG" - wygląda że przy wyższej mocy pali podobnie lub mniej (bo posiada te 20KM więcej)

- może chodzi o to że te auto z racji większego silnika mniej go przeciąża i przy standardowej jezdxie pali poprostu mniej?

pzdrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na aukcji 1.8T :

 

"UP FOR AUCTION IS A 2004 AUDI A4 QUATTRO WITH THE 1.8 TWIN TURBO ENGINE"

- Rozumiem że twin turbo to pojedyncza turbina?

"Fuel economy EPA highway (mpg): 28 and EPA city (mpg): 20" - gosc sam zawyża spalanie>?

 

Aulcja 2.8 V6 :

 

"City 20MPG and Hwy. 30MPG" - wygląda że przy wyższej mocy pali podobnie lub mniej (bo posiada te 20KM więcej)

- może chodzi o to że te auto z racji większego silnika mniej go przeciąża i przy standardowej jezdxie pali poprostu mniej?

pzdrr

No czyli w 1.8T pomylka jest lub spalanie przy 200 na godzine albo i lepiej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a te TwinTurbo omijasz więc rozumiem że sam nie wiesz.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No a te TwinTurbo omijasz więc rozumiem że sam nie wiesz.. ?

2.7 bi turbo w audo chyba ciagnie cos kolo 14 w trasie i kolo 20 w miescie.

Sam chetnie bym kupil allroad 2.t biturbo, naprawde warto, niesamowity silnik i wrazenia z jazdy, ale to spalanie....:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stavros, jeździłem 2,7biturbo ładnie idzie ale szczerze mówiąc z tych większych silników najlepszy dla mnie jest 3,5 od bmw rzędowy, miałem kiedys takie 535 dla mnie to był ideał, szedl jak burza prosty w naprawie, spalanie 12-16 z ręką na sercu ale ....

 

Ty nie zrozumiałeś wogle - ja nie pytałem o 2,7biturbo

Cały czas pytam o 1,8T - jest napisane że jest to silnik Twin turbo

Zapytałem więc ciebie czy to sillnik z 1 czy 2 ma turbinami napisałes ze z jedną

Ja ci przytoczyłem cytat "UP FOR AUCTION IS A 2004 AUDI A4 QUATTRO WITH THE 1.8 TWIN TURBO ENGINE" natomiast ty tlko napisałes cos o spalaniu więc pytam cię dlatego czy omijasz to pytanie bo dokładnie sam się nie orientujesz w 1,8T?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stavros, jeździłem 2,7biturbo ładnie idzie ale szczerze mówiąc z tych większych silników najlepszy dla mnie jest 3,5 od bmw rzędowy, miałem kiedys takie 535 dla mnie to był ideał, szedl jak burza prosty w naprawie, spalanie 12-16 z ręką na sercu ale ....

 

Ty nie zrozumiałeś wogle - ja nie pytałem o 2,7biturbo

Cały czas pytam o 1,8T - jest napisane że jest to silnik Twin turbo

Zapytałem więc ciebie czy to sillnik z 1 czy 2 ma turbinami napisałes ze z jedną

Ja ci przytoczyłem cytat "UP FOR AUCTION IS A 2004 AUDI A4 QUATTRO WITH THE 1.8 TWIN TURBO ENGINE" natomiast ty tlko napisałes cos o spalaniu więc pytam cię dlatego czy omijasz to pytanie bo dokładnie sam się nie orientujesz w 1,8T?

pzdr

Nigdy nie slyszalem o fabrycznym twin turbo jezeli to nie V w vw.

To czyjas przerobka.

Podejrzewam ze bardzo udana.

 

 

Na 100000000% nie bylo 1.8T twin turbo w autach VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale wygląda że to fabrycznie tak jest zrobione, nie mówie o przeróbkach bo nie jestem za "żyłowaniem" silników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności