Skocz do zawartości
Gość gora333

Tarcze hamulcowe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gora333

Witam, mozna zamiast wentylowanych tarcz z tylu zalozyc zwykle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A miałeś z tyłu wentylowane ? :przestraszony: Nawet VR ma pełne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gora333 z tego co mi wiadomo mam taką samą zawieche co VR i wętylki mam tylko z przodu a z tyłu zwykłe pełne tarcze. Jeśli masz z tyłu wentylowane no to ktoś chyba prubował uleprzyć Ci paska i z wstawieniem zwykłych nie powinno być problemu, no chyba ze są tam jakieś wieksze przeróbki( jak masz tarcze z tyłu to koło powinienes miec przykręcane na 5 srub)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gora333

no chlopaki, macie racje, z tylu nie ma wentyli... pare miesiecy temu sciagalem kola a teraz mi sie wydawalo ze wtedy widzialem wentylowane. w kazdym razie poszedlem i sobie odkrecilem dzisiaj kolo no i pelne sa :) przynajmniej nie ma problemu hehe

 

ale bedac w temacie juz, ciezko sie sciagaja tarcze dawno nie zmieniane? potrzebny bedzie mlotek...?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Młotek to zawsze się przyda :-)

Spróbuj na bujanie, a jak nie pójdzie to ostukaj młotkiem i musi puścić.

 

grzyb - niekoniecznie musi być 5 śrub. Brat ma w B3 (2,0 115KM) z tyłu tarcze na 4 śruby. Ja u siebie w VR mam już na 5 śrub.

 

A jak już jesteśmy w temacie tarcz..

Masz ABS? Bo wtdey na tarczy jest koronka ABS-u. Ktoś ją ściągał? Jak się za to zabrać? I czy ewentualnie można gdzieś kupić nową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka?? :przestraszony: czhyba czujnik obrotów koła czyli czujnik ABSu no i z tyłu za tarczą taką obręcz (sorry zapomniałem jak to się nazywa) z dziurkami która kręci się razem z kołem /tarczą. Samą tarczę jak zdejmiesz to nie będziesz się musiał ruszać podzespołów ABS. Tarzcza sama zejdzie jak ją obstukasz a reszta zostanie. Dodam jeszcze jak już będziesz zakładał tarczę to sprawdż szczelinę między tą tarczką z dziurkami od ABSu a samym czujnikiem . Nie powinna być większa niż 3 mm i nie powinno być tak że kręcąc koło raz ma 1mm a raz 3mm. Poprostu delikatnie ją dognij

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
( jak masz tarcze z tyłu to koło powinienes miec przykręcane na 5 srub)

i tu sie mylisz, koło może mieć tarcze z tyłu a przykręcone być na 4 śrubach, czego mój pasek jest dowodem

 

jakieś dwa miechy temu zmieniałem łożysko z tyłu co wiąże się z demontażem tarczy, schodzi bez problemu (nie mam absu), jedyny problem który miałem i to niemały to śruby mocujące jarzmo, dokładnie dolna śruba, dwa imbusy złamane i nic, pomógł przecinak i młotek ale sruba prawie zniszczona a gwint nietypowy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kontrolka?? czhyba czujnik obrotów koła czyli czujnik ABSu no i z tyłu za tarczą taką obręcz

No właśnie nie do końca. Ostatnio u siebie w VR-ze wymieniałem łożyska z tyłu i chciałem zmienić tarcze (na szczęście stare okazały się jeszcze całkiem niezłe). Po zdjęciu tarczy okazało się, że na ich wewnętrznej stronie jest wciśnięta koronka od ABS-u.

Na nowych tarczach miałem jedynie wyżłobienie na tą koronkę. Trochę bałem się ją ściągać ze starej tarczy żeby mi nie pękła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 Śrub miał AAA, ABF, AFN i ABV.

 

Jak tarcze nie były zmieniane to może być problem z

 

to śruby mocujące jarzmo, dokładnie dolna śruba, dwa imbusy złamane i nic, pomógł przecinak i młotek ale sruba prawie zniszczona a gwint nietypowy

 

A jeżeli chodzi o koronkę ABS'u to można ją przyłapać migomatem lub kupić nową za ok 40 pln w ASO. Nowa powinna wejść "na styk" ale nie zawsze może pasować. Uzależnione jest to od producenta tarczy bo może okazać się że gniazdo koronki będzie o 0.1 mm większe i co wtedy?

U mnie koronki są założone stare, przyspawane migomatem :) i z ABS'em nie ma problemu :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem z kad pomysł, żeby tarczowe chamilce tylnej osi wymagały 5-ciu śrób u mnie przy 2E są 4 szpilki w kole i tarcze na tylnej osi :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gora333

niestety nie dałem rady odkręcić śrub mocujących z tylu, imbusowych, ale stwierdziłem ze tarcze jeszcze trochę wytrzymają, były w miarę równe i założyłem nowe klocki tylko, tarcze oddałem, okazało sie przy okazji ze cylinderki ledwo chodzą i przez to problem z ręcznym (brak), ale za to się sam już chyba nie będę brał. A tarcze u mnie są na 4 śruby.

 

pozdrawiam dzięki za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało sie przy okazji ze cylinderki ledwo chodzą

Mam nadzieję, że nie próbowałeś wciskać tłoczków w cylinderkach, bo tylne są wkręcane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi ci o to że zacisk ledwo pływa na prowadnikach, jeżeli tak i jeżeli jeszcze pływa to radzę ci szybko go rozruszać, ja miałem jeden zatarty i naprawdę mnóstwo z tym kłłopotu (prowadnik nie dał się wyjąć, urwał sie zatarty dziad itd, opisywałem to już na forum), jeżeli zacisk nie jest pływa i nie pracuje jak nalezy to nie tylko masz problem z ręcznym ale też normalnego hamulca tylnego prawie mieć nie powinieneś, o ile oczywiście masz odpowiednio wyregulowaną linke ręcznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh brak ręcznego ja już zapomniałem co to ręczny zaciski już szlag trafił na wiosne trzeba będzie zawinąć rękawy i uporać się z tym dziadostwem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gora333

U mnie jeszcze zaciski jakoś chodzą, po założeniu klocków nowych czuć, że hamuje tył, ale z tym ręcznym będe musiał się uporać, mechanik mi dzisiaj powiedział 100 zł za obydwie strony, na forum przeczytałem o zestawach naprawczych mechanizmów ręcznego, po 17 zł, taniej czy nie taniej ważne, że samemu się zrobi i nauczy na przyszłość :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności