Skocz do zawartości
Koćko

benzyna 2.0 ADY - brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli dobrze rozumiem to problemy zaczely sie po instalacji gazu w samochodzie - wiec moze zrob tak jesli mozesz - odepnij gaz tak jakby go nie bylo - przewody od cewki itd. te ktore ingeruja w instalacje samochodu. Druga rzecz jaka bym zrobil to sprawdzenie po kolej przeplywki, sondy, komputera, rozrzadu, przewodow,swiec,cewki czyli jednym slowem przeglad calego motoru. Mialem podobne przejscia po wymianie rozrzadu - byl przestawiony o 1 zab, a drugi raz odcinal mi motor przy 5400 - wina aparatu - wystarczylo go wyjac i wlozyc i zaczal normalnie jezdzic.

 

Jak jezdzi na gazie? dobrze? Sprawdz moze jeszcze wtryski - u ojca w toyocie wina bylo wlasnie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darcyn

kockodo, w ady leci komp. mi siadl przez to e w zlym miejscu podpieli tajne odciecie zaplonu.

koledze siadl podczas wymany sondy.

na forum golfa zdarzaly sie ze upalili kompa tylko dlatego ze wlaczyl zaplon przy odpietych kablach WN

 

nie lubimy ADY

 

komputer 300zl i nic sie nie da juz z nim zrobic. niby naprawiaja za 150 ale nie polecam. musisz miec dokladny numer z kompa i nie moze sie roznic ostanią literką.

ja kupilem w mecce czesci uzywanych pod bielskiem. sprzedaja tez wysylkowo

nowy komp to pewnie kolo 2 - 3 tys zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na razie sie poddaje :( na wtorek jestem umowiony na sprawdzenie komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie jestem taki zaawansowany jak Wy w tych naprawach, ale może wina leży w przepływomierzu powietrza - na ASO VW stanowczo odradzili mi gazowanie 2 litrowych silników, ponieważ mechaniczny przepływomierz powietrza nie lubi gazu (tylko silnik 2E) - nie wiem jak ADY. A te strzały mogły go wykończyć (ponoć tego właśnie nie lubi).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można spokojnie i 2E gazować tylko nie każdy gaziarz wie jak,gdy podjechałem na omówioną wizytę w celu założenia gazu facio po otworzeniu maski samochodu stwierdził że nie da rady( a naprawdę jest fachowcem o czym miałem okazje sie przekonać ) , z mojej strony załamka kurde przecież nie wyrobie na benzynę, po namyśle i kilku telefonach do producenta instalacji i gdzieś jeszcze ,powiedział da rade :D , instalacje mam od roku przejechałem na niej już 50 tys/km tylko raz przytkał mi sie jeden wtrysk poza tym żadnej awarii, żadnych strzałów itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Na wtrysku sekwencyjnym gazu nie ma strzałów w kolektor dolotowy, zatem i nie ma ryzyka uszkodzenia przepływomierza. Strzały zdarzają się w instalacjach z mikserem (I i II generacja) i to w zasadzie tylko w przypadku złej regulacji reduktora (za duży wydatek gazu przy obrotach biegu jałowego z układu "obejścia" zaworu sterowanego podciśnieniowo membraną reduktora) lub przy wadliwym układzie zapłonowym - zużyte świece/kable/kopułka/palec rozdzielacza.

W przypadku obu powyższych zaniedbań w kolektorze dolotowym może zgromadzić się nadmiar gazu, który ulegnie zapłonowi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darcyn

panowie w ADY przeplywka jest na drucie a nie klapka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darcyn,napisz mi jakie objawy miales przy padnietym kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Geralt

Ok ja tez wtrace swoje 3 grosze, choc nie mam doswiadczenia z Twoim silnikiem...

 

Podobnie jak koledzy podejzewam ze winna za zachowanie kompa jest instalacja gazowa.

Jelsi masz komputer z autoadaptacja (w VR6 taki jest) to dostosowuje on parametry do panujacych warunkow otoczenia. W instalacji 4 generacji komputer paliwowy i gazowy non stop wymieniaja informacje i z odlaczonym komputerem gazu nie uruchomisz silnika (chyba ze odetniesz cala instalacje). Taka "wspolpraca" owocuje tym ze komputer PB dostosowuje swoje mapy wtryskow do komputera LPG co przewaznie oznacza stopniowy niewielki spadek mocy (rowniez na PB). Co prawda nie powinno tyo powodowac tak drastycznej zmiany jak u Ciebie jednak skoro pisales ze zmiana nastepowoala powolnie wnioskuje ze moze to ze soba byc powiazane...

zamiast wymieniac od razu kompa sprobuj wpierw go zresetowac do ustawien fabrycznych - najprostszym domowym sposobem jest odpiecie klem akumulatora, włączenie radia, swiatel czy innego odbiornika i zostawienie auta na klika godzin (chodzi o to by odbiornik czerpal cala mozliwa moc z auta - w tym z podtrzymania bateryjnego komutera).

Pozniej podepnij wszystko spowrotem uruchom na PB i przejedz sie kawalek - sprawdz jak chodzi w poczatkowej fazie po resecie - jesli bedzie znaczna poprawa to wiesz gdzie lezy blad, jesli nie... to na pewno nei zaszkodzi.

Podalcz rowniez interface do LPG (jelsi posiadasz) i zobacz jakie sa wskazania kompa gazu - jakie cisnienie, czasy wtryskow itp - zle ustawiona mapa moze dawac nierowna prace, brak mocy itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer resetowal ale nie pomaga to za bardzo.

Wlasnie wrocilem od elektronika, zawiozlem mu samochod jutro ma sprawdzic komputer.Kazal mi sie tez wstrzymac z kupnem nowego.Powiedzial ze ostatnio mial Sharana z tym samym komputerem bez mocy.W tamtym przypadku podobno gazownicy zrobili tak ze jak sie przelaczal na komputer gazowy to wylaczalo komputer z samochodu. Zobaczymy jutro co zrobia.Ma jakies pliki, bedzie probowal wgrac.

Geralt wydaje mi sie ze jak bylem u gazownikow to gosc patrzyl w parametry i chyba padlo haslo ze czasy wtryskow za duze.?Pozniej poklikal cos w kompie i powiedzial ze ok. No ale dalej nie chodzi.W piatek wymienilem tlumik srodkowy,troche ciszej chodzi i strzela z rury teraz tylko na gazie. Zalamka w dalszym ciagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Geralt

wiesz - czasy wtryskow za duze to pojecie wzgledne... generalnie silnik najbardziej rowno pracuje gdy roznica czasu wtrysku gazu w stosunku do PB jest <= 1ms. Przy czym najbardziej rowno nie oznacza najlepszych osiagow.

Ogolnie musimy sobie uzmyslowic kilka faktow:

ilosc wtryskiwanej benzyny = dane cisnienie * szerokosc wtryskiwaczy * czas wtrysku

ilosc wtryskiwanego gazu = dane cisnienie 2 * szerokosc wtryskiwaczy 2 * czas wtrysku 2

ogolnie ilosc paliwa w jednym i drugim przypadku powinna byc zblizona (trzeba wziac poprawke na kalorycznosc), ogolnie rzec biorac reduktory gazowe pracuja na nizszym cisnieniu (ok 1~1,2bara) niz wtryski PB (ok 2 barow) i rozna szerokosc wtryskow ale to zmieryc jest znacznie trudniej, ogolnie rzecz biorac mapa wtrysku komputera gazowego wyglada w ten sposb z w jednej kolumnie masz czas wtrysku benzyny (pomiar z komputera PB) a w drugiej masz obroty silnika czyli cos jak (w bardzo okrojonej wersji):

 

 

___1000___2000___3000 4000 5000 6000 7000 [rpm]

1__110_____110

2__115_____115

3__120_____125

4__130_____128

5__132_____135

6 __...

7

8

9

10

czas [ms]

 

wartosci jakie zamiescilem to %/wzbogacenie mieszanki jaka ma byc wtryskiwana w stosunku do PB - oczywiscie taka mapa podlega pewnym korektom czyli sa modyfikatory wzgledem temperatury reduktora i temperatury gazu (ostatnia mierzona czujnikiem w jednej z listw), oraz prawidlowa praca jest nadzorowana przez sonde lambda. Jelsi na listwach dasz zbyt uboga mieszanke mozesz wyrownac czasy wtryskow i silnik na wolnych obrotach bedzie dzialal rowno, ale przy gazie do dechy bedzie mu brakowalao dynamiki, z drugiej strony jelsi przesadzisz i dasz za bogata mieszanke w komorze spalania bedzie za malo tlenu i moze dochodzic do objawow o ktorych piszesz (strzelanie w tlumiku itp).

w praktye u mnie najlepiej ciagnie gdy roznice czasow wtryskow mam ustawione na ok 1,5ms~2s ale moze po prostu mam za wolne wtryski...

przydalo by sie sprawdzic jak te wartosci wygladaja u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kockodo, szkoda, ze nie jestes z wawki.

marecek kiedys na spota przyciagnal gazownika z kompem i jezdzili do upadlego, az ustawili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Geralt

we Wroclawiu tez ma spora rzesze ludzi obeznanych w konfiguracji instalacji gazowej

udaj sie na zlot/spot a na pewno nie bedziesz zalowal. (tylko popros zeby ktos wzial kompa z interface i napisz jakia masz ta instalacje - firma, model itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka kockodo jak tam walka z autem?? widze ze nic sie nie posuneło. mi furka na gazie smiga 9 litrów na trasie spalił przy ostrej jezdzie. strzela z ruru przez to ze kata nie mam. a ty co wsadziles spowrotem kata??

pozdro znad morza!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebralem samochod od elektornika.

Uslyszalem "COs porobilem ale ja nie mam czasu na razie zeby jezdzic i adoptowac auto,oddam teraz autko,pojezdzic dwa dni i sprawdzic jak sie samochod bedzie zbierac,nie powiem na razie co bylo, tutaj jest tak ze on ma samouczka(chodzi o komputer)...jezeli to nie pomoze to bedziemy wgrywac nowy program.Ja mu porobilem pod maska,poustawialem parametry jak mowi fabryka."Odnosnie strzelania z rury stwierdzil ze jest to zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna. Pozniej jeszcze mi Pan powiedzial ze rano gdy byl silnik calkiem zimny wywalilo mu na vagu potencjometr przepustnicy. Przez to jescze nie wgrywal nowego programu, tylko cos probowal zrobic, co zrobi..l nie chcial mi powiedziec, na razie mam przetestowac.Samochod odebralem przyjechalem do domu chodzi tak samo jak chodzil.:( W domu jak mi juz nerwy puscily stwierdzilem ze zapewne zrobil reset komputera i tyle :( Juz to wczesniej robilem ale nic nie pomaga. Jutro bede dzwonil i sie umawial na ponowna wizyte.

 

Matys wracaj to przeloze pol czesci od ciebie do mnie i moze dojde co jest zepsute. ;)Kata wycialem i wymienilem tlumik srodkowy.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Geralt

w VAG'u masz cos takiego jak bloki porownawcze (mass blocks) patrzyles jakie tam masz odczyty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko jak wróce możemy pokombinować, w każdym razie ja bym stawiał na instalację gazową u Ciebie raczej coś z elektroniką. Jak chcesz wpadnij ze mną do Motronika oni naprawdę kozacy są jeśli chodzi o gaz, ja będę go jeszcze ustawiał żeby mi mniej palił ale może oni zobaczą co u Ciebie jest nie tak, bo chłopaki naprawdę się znają i robią nie tylko gaz ale całą diagnostykę, mechanikę itp.

 

Pozdro!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w VAG'u masz cos takiego jak bloki porownawcze (mass blocks) patrzyles jakie tam masz odczyty?

Geralt ja Vag`a nie mam, samoch teraz zostawialem i po pracy odbieralem :(

Kolejna wizyta u mechanika poniedzialek :(

 

Matys kiedy wracasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Geralt

coz - mam nadzieje ze naprawia ci auto - jesli nie pojedz na zlot/spot we wroclawiu

popros o obecnosc Szymona i Leszka (ppmarian i shade_), nawet jesli od razu nie powiedza co jest nie tak sadze ze naprowadza Cie na wlasciwy trop.

(i znaja naprawde dobrego mechanika we wroclawiu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pon wt jestem z powrotem we wro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności