Hushbye Zgłoś #41 Napisano 7 Marca 2012 Przerabiałem problem z abs i ogólnie z pompą w Passku i pewne objawy pokrywają się. Mianowicie twardy pedał i zaciskające i nie odpuszczające hamulce. U mnie wystarczyło wymienić najzwyklejszą uszczelkę w pompie (mowa o tej przy popychaczu???) oraz upewnić się czy masz właściwą pompę, zdarza się czasami że wydaje się nam że jest identyczna względem starej ale szkopuł w oznaczeniu (są róźnice!!) Na każdej pompie powinno być oznaczenie modelu, jeśli go nie ma to albo nie oryginał albo styrana w .uj i to prawdopodobnie przyczyna. BTW zalecam często kontrolę płynu hamulcowego w upalne dni! Szczególnie jak masz nieoryginalną pompę. Takich zupek to nawet nasze babki nie gotują. (Dziś mało konkretnie, ale nigdy nie byłem orłem , postaram się opisać bardziej "fachowo" o którą uszczelkę mi chodzi jak tylko wpadnie mi do głowy nazwa tej głupiej części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #42 Napisano 18 Maja 2012 Przykleje się pod temat, wczoraj jadać Passkiem taty z hamulcem wszystko było ok, aż nagle gdy chciałem się zatrzymać pedał zrobił się twardy jakby nie działało serwo. Zjechałem jakoś do domu, otwieram maskę a tam w zbiorniczku płynu dużo ponad max. Z tydzień temu był wymieniany wężyk w tylnym kole i stan płynu był ok. Żadna kontrolka się nie świeci a pedał dalej twardy. Ma ktoś pomysł co jest przyczyną ? Passek b3 2.0 16v z ABS. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #43 Napisano 18 Maja 2012 Prawdopodobnie padł Ci silniczek od wspomagania. Kontrolki sie nie zaświeciły...ta od ABS i ręcznego? Sprawdx profilaktycznie wtyczki na pompie no i oczywiście bezpieczniki. Stawiam na uwalony silniczek ale czujnik ciśnienia też mógł zastrajkować.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #44 Napisano 18 Maja 2012 od ABS jest wypięta a od hamulca nie świeciła się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #45 Napisano 18 Maja 2012 Czy po przekręceniu na zapłon odzywa się silniczek w pompie? od ABS jest wypięta a od hamulca nie świeciła się Jeśli wszystko jest dobrze podłączone to przy braku ciśnienia w pompie powinny sie obie zapalić. Czemu odpięta jest kontrolka ABS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #46 Napisano 18 Maja 2012 Od ABS odłączona ponieważ nie działa, uszkodzone czujniki z przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #47 Napisano 18 Maja 2012 No okey. A na wyłączonym zapłonie pedał idzie w dół po kilkukrotnym jego naciśnięciu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #48 Napisano 18 Maja 2012 A na wyłączonym zapłonie pedał idzie w dół po kilkukrotnym jego naciśnięciu? nie, dalej wysoko i twardy. A silniczek to chodzi o ten który jest zaraz pod zbiorniczkiem płynu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #49 Napisano 18 Maja 2012 A silniczek to chodzi o ten który jest zaraz pod zbiorniczkiem płynu ? Innego tam nie ma. No to sprawa jest poważniejsza niż myślałem. Nie otwierają się zawory w pompie...hmm.. ale czemu... Jeśli silniczek pracuje to płyn powinien opadać podczas jej pracy....no to jeszcze przekaźniki zostały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #50 Napisano 18 Maja 2012 A przekaźniki które sprawdzić i jak ? A ten silniczek pod zbiorniczkiem po włączeniu zapłonu nie działa, może to być jego wina ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #51 Napisano 18 Maja 2012 Czyli nie działa silniczek....no to zapomnij o hamulcach.... po pierwsze musisz sprawdzic czy na wtyczce silnika po przekręceniu na zapłon pojawia sie zasilanie. Potem czy na sterownik (pod tylna kanapa ) też jest zasilanie. A najlepiej o razu rozbierz plastiki wokół skrzynki bezpieczników , nad nią masz dodatkowe bezpieczniki przekaźniki. Schemta instalacji znajdziesz TUTAJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #52 Napisano 18 Maja 2012 Dzięki za pomoc, jutro będę szukał co jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #53 Napisano 19 Maja 2012 A mógłby ktoś taki schemat zapodać do b4 u mnie po paru wciśnięciach pedał tez twardnieje, odłączyłem ten silniczek przy pompie i dalej twardnieje jak twardniał. Jakie ma być napięcie we wtyczce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #54 Napisano 20 Maja 2012 po pierwsze musisz sprawdzic czy na wtyczce silnika po przekręceniu na zapłon pojawia sie zasilanie. Sprawdzałem wczoraj i na wtyczce przy silniczku nie ma zasilania, gdzie dalej szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #55 Napisano 20 Maja 2012 Bezpieczniki, przekaźniki. Sprawdziłeś czy jest zasilanie na sterowniku pod kanapą jak pisał Włodek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #56 Napisano 20 Maja 2012 Nie bardzo wiem jak się zabrać do tego bo wszystko jest zaizolowane, a który bezpiecznik sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #57 Napisano 20 Maja 2012 Ponad przekaźnikami powinieneś mieć dodatkowe bezpieczniki, dwa z nich są od hebli z tego co pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieżun Zgłoś #58 Napisano 20 Maja 2012 Zdjąłem całą skrzynkę bezpieczników i w głębi znalazłem 3 przekaźniki pod dwoma z nich były bezpieczniki 30A jeden i drugi ok. Po włączeniu zapłonu słychać że przekaźniki cykają i po chwili jeden puszcza a za chwilę drugi. A jak mam sprawdzić czy na moduł dochodzi zasilanie ? wchodzi do niego wiązka kabli ale wtyczki żadnej nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #59 Napisano 20 Maja 2012 (edytowane) W linku który podałem jest na jakim pinie pojawia się plus, pin 2. W sterowniku jest wtyczka, odgina sie blaszkę i półkolistym ruchem wypina wtyczkę. Jeśli bezpieczniki są całe a na silniku nie pojawia sie napięcie to.... być może czujnik ciśnienia tylko padł. Podaj na wtyczkę silnika plus i masę z akumulatora (niby plus to pin 1 a masa pin 2 ) jak się odezwie to albo czujnik albo przekaźnik...tylko nie podpowiem który to konkretnie przekaźnik... wg. schematu ten czteropinowy. W załączniku masz diagnostykę wtyczki sterownika. Multimetr i może wyjdzie co i jak. ABS.rar Edytowane 21 Maja 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #60 Napisano 28 Października 2012 No to i mi się przytrafiło Na początku napiszę, że ABS nie działa od dawna, ale z heblami było wszystko OK. Jakieś dwa lata temu regenerowałem tylne zaciski, przy okazji wymieniłem (przelałem przez tylne zaciski) płyn. Ręczny działa i odbija. Wspomaganie elektryczne. I do rzeczy: Jakiś czas temu zaczęła mi się podczas jazdy świecić kontrolka na desce (!). Ale z heblami było wszystko , więc myślałem, że to jakiś przewodzik przy zbiorniczku (czasami jak pogrzebałem w kabelkach to pomagało ). Któregoś dnia jednak się zdziwiłem, jak dojeżdżając do skrzyżowania okazało się, że nie mam wspomagania hamulców :blady Macha do góry - płynu ze dwa cm. ponad MAX. Tym razem pogmeranie nie pomogło, a że musiałem pojechać gdzie musiałem, to ... W drodze powrotnej w pewnym momencie kontrolka zgasła, i wspomaganie się pojawiło :victory No to jeździłem dalej. Ale za jakiś czas sytuacja się powtórzyła... Teraz jeżdżę (MUSZĘ) bez wspomagania - z duszą na ramieniu. Tzn. tak nie do końca - jak na wyłączonym zapłonie podpompuje kilkanaście razy pedałem - poziom w zbiorniczku wzrośnie, ciśnienie spadnie - przekręcam na zapłon to silniczek się odzywa, nabije ciśnienie, kontrolka zgaśnie i ruszam. Ale w miarę używania hamulców - po kilku wciśnięciach kontrolka się zapala i heble coraz słabsze. Po kolejnych użyciach jak już są całkiem słabe to się zatrzymuję, gaszę auto i powtarzam procedurę :stop No ale wiadomo, że trzeba z tym zrobić porządek. I tu pytanie do Was panowie: z CZYM Ja ze swej strony stawiałbym na czujnik ciśnienia płynu. Ale może Wy po moim opisie dojdziecie do jakichś innych wniosków. Skoro po całkowitym zbiciu ciśnienia wszystko się załącza, to wygląda że jednak układ jest sprawny (prawie). Pomóżcie i podrzućcie pomysły ...:poddajesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach