lookas76 Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2007 Witam, Tak jak w poście wymieniałem pompę podciśnienia - króciec podciśnienia miałem rozkiwany. Według Etki miałem mieć pompke 038 145 209 E, no i taką kupiłem + uszczelki. Po odkręceniu starej, okazało się że jest 038 145 209 A. No to jeszcze nic, bo w ETCE pisało że są współzamienne. Obracam ją - a tam ZONK!!!! Uszczelki w starej pompie siedzą w rowku, a nowa jest gładka - nie ma tego rowka na uszczelkę (zdjęcia poniżej) - i co ja mam teraz robić??? Pomocy - auto mam rozgrzebane i nie wiem czy z powrotem składać na starej, czy co? Jakie uszczelnienie ma ta z końcówką E? Moja Etka uparcie pokazuje, że takie same. Będę SUPER wdzięczny za szybką pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2007 Pompa 038 145 209 E jest zamienna ale do numeru 038 145 209 K ale w innym miejscu też, że do 038 145 209 A HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2007 Przecież wiadomo że do tej czy do tej uszczelka jest (tu taka, a tu inna) - więc kup uszczelkę do nowej pompy i po kłopocie. Jeśli już naprawdę nie chcesz kupować uszczelki to zastosuj specjalną pastę uszczelniającą (olejoodporna). Tylko musisz uważać przy tym małym otworze aby nie zatkać go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2007 Pasta do uszczelniania miski olejowej pewnie by się tu nadała. Kosztuje grosze bo coś około 30zł HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2007 Moze tez być silikon olejoodporny pod miski olejowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2007 Ja tak naprawdę w ETCE mam (patrz załącznik), że u mnie ma być E - a nie jest. Czyli mogę tą nową pompę założyć jako zamienną? Proszę, pomóżcie. Jeśli tak to jaki jest numer tej uszczelki bezrowkowej, aby pasowała do nowej pompy - bo nie mam serwisu u siebie, no i muszę podzwonić. Etka upiera się, że to są te dwie, które kupiłem (patrz załacznik). A jeśli chodzi o silikon - to może być to taki czerwony SOUDAL'a - niby jest napisane, że do silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2007 No i problem chyba rozwiązany. Pompa z końcówką E ma uszczelnienie ALUMINIOWE (taką blaszkę na całość pompy z otworkami). Miało to zastąpić rozwiązanie z pomp z literką A, które mają gumowe uszczelki i często, wg serwisu, ciekną - olejem silnikowym, lub napędowym - w zależności która uszczelka puszcza. Czasem nawet obie Uszczelkę alu zakupiłem (26 zł ASO) i złożyłem. Z silikonem byłoby trochę ciężko, gdyż nie jest łatwo pompę wstawić we właściwe miejsce bez poruszania nią - musi trafić na wypust wałka rozrządu - silikon by się pewnie rozmazał - a tam jest jdno mejsce gdzie uszczelnienie przychodzi bardzo blisko otworu - jest duże ryzyko zalepienia. Mam nadzieję, że te wyjaśnienia pomogą osobom z podobnymi problemami. Dziękuję hha, który podesłał mi numer uszczelki na PW! (dodałem punkcik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2007 A ja mam takie małe pytanie, mianowicie jakie miałeś objawy uszkodzenia tej pompy? Tzn. np. czy miałeś spadek ciśnienia paliwa, drgania silnika, nierównomierna praca czy coś innego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #9 Napisano 7 Stycznia 2007 Ja miałem luźny króciec podciśnienia - pozatym pompa ciekła. Olej spływał po bloku na skrzynie biegów. Króciec powrotu paliwa był też zawsze zwilżony ON. Pompa częściowo się zapowietrzała. Czasem odpalał od dygnięcia a czasem trzeba było pokręcić ze 3-4 sek. Ciśnienia nie sprawdzałem. teraz (odpukać) pali zawsze od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 7 Stycznia 2007 Ok dzięki za szybką odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wodzuwolomin Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2012 Ja miałem luźny króciec podciśnienia - pozatym pompa ciekła. Olej spływał po bloku na skrzynie biegów. Króciec powrotu paliwa był też zawsze zwilżony ON. Pompa częściowo się zapowietrzała. Czasem odpalał od dygnięcia a czasem trzeba było pokręcić ze 3-4 sek.Ciśnienia nie sprawdzałem. teraz (odpukać) pali zawsze od razu. Trochę odświeżę temat. Czy kolega miał problem tylko z uszczelką pod pompą czyli między pompą a głowica czy też sama pompa ciekła? Problem z odpalaniem zniknął po wymianie uszczelki między pompą a głowicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Myzio Zgłoś #12 Napisano 19 Listopada 2012 U mnie dzisiaj mechanik wymieniał wkład filtra paliwa i zauważył opiłki. Mówi, że " pompa paliwa się drze i może to doprowadzić do uszkodzenia wtrysków" . Pytanie, która to pompa czy ta przy silniku czy w zbiorniku? Miał ktoś kiedyś taki problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2013 Tak dla przypomnienia i dla ewentualnej kontroli pompy VACUM przy najbliższej okazji... Mi osobiście pompka VACUM narobiła zamieszania Zaczęło się tak, że sprzęgło zaczęło 'brać wysoko'. Poczytałem trochę posty kolegów z forum i się uspokoiłem - bo ponoć sprzęgło w Passat'ach 'bierze wysoko'. Generalnie nie działo sie nic niepokojącego oprócz wysokiego brania. Postanowiłem jednak odwiedzić zaprzyjaźnionego mechanika - diagnoza sprzęgło do wymiany, tym bardziej, że zbliża się urlop i jakaś trasa będzie. Sciągnęliśmy komplet SACHS'a (razem z dwumasem - tak na wszelki wypadek). Po zdemontowaniu skrzyni okazało się, że sprzęgło jest tłuste i nie wygląda najlepiej - tak czy inaczej do wymiany. Okazało się przy okazji, że zostało zajechane przez nieszczelność na pompie VACUM, ciekło, ciekło, aż naciekło do środeczka. Generalnie jak by nie wyciek to tarcza by jeszcze polatała. Suma sumarum. Sprzęgło kompletne + uszczelka pompy + robota i ponad 1200 pękło. Pocieszam się, że dwumas OK Wygląda na to, że czasem dobrze zajrzeć w okolice pompy vacum czy coś nie sączy. U mnie wycieków nie bylo żadnych na podłodze, a jednak troche zamieszania sie narobiło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach