Skocz do zawartości
lookas76

WYMIANA POMPY AVF - JA JUŻ NIE MOGĘ!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w poście wymieniałem pompę podciśnienia - króciec podciśnienia miałem rozkiwany. Według Etki miałem mieć pompke 038 145 209 E, no i taką kupiłem + uszczelki. Po odkręceniu starej, okazało się że jest 038 145 209 A. No to jeszcze nic, bo w ETCE pisało że są współzamienne. Obracam ją - a tam ZONK!!!! Uszczelki w starej pompie siedzą w rowku, a nowa jest gładka - nie ma tego rowka na uszczelkę (zdjęcia poniżej) - i co ja mam teraz robić???

 

Pomocy - auto mam rozgrzebane i nie wiem czy z powrotem składać na starej, czy co?

Jakie uszczelnienie ma ta z końcówką E? Moja Etka uparcie pokazuje, że takie same.

 

Będę SUPER wdzięczny za szybką pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Pompa 038 145 209 E jest zamienna ale do numeru 038 145 209 K ale w innym miejscu też, że do 038 145 209 A :mur:

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo że do tej czy do tej uszczelka jest (tu taka, a tu inna)

- więc kup uszczelkę do nowej pompy i po kłopocie.

 

Jeśli już naprawdę nie chcesz kupować uszczelki to zastosuj specjalną pastę uszczelniającą (olejoodporna). Tylko musisz uważać przy tym małym otworze aby nie zatkać go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Pasta do uszczelniania miski olejowej pewnie by się tu nadała. Kosztuje grosze bo coś około 30zł

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze tez być silikon olejoodporny pod miski olejowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak naprawdę w ETCE mam (patrz załącznik), że u mnie ma być E - a nie jest.

 

Czyli mogę tą nową pompę założyć jako zamienną? Proszę, pomóżcie. Jeśli tak to jaki jest numer tej uszczelki bezrowkowej, aby pasowała do nowej pompy - bo nie mam serwisu u siebie, no i muszę podzwonić. Etka upiera się, że to są te dwie, które kupiłem (patrz załacznik).

 

A jeśli chodzi o silikon - to może być to taki czerwony SOUDAL'a - niby jest napisane, że do silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem chyba rozwiązany.

 

Pompa z końcówką E ma uszczelnienie ALUMINIOWE (taką blaszkę na całość pompy z otworkami). Miało to zastąpić rozwiązanie z pomp z literką A, które mają gumowe uszczelki i często, wg serwisu, ciekną - olejem silnikowym, lub napędowym - w zależności która uszczelka puszcza. Czasem nawet obie :)

 

Uszczelkę alu zakupiłem (26 zł ASO) i złożyłem. Z silikonem byłoby trochę ciężko, gdyż nie jest łatwo pompę wstawić we właściwe miejsce bez poruszania nią - musi trafić na wypust wałka rozrządu - silikon by się pewnie rozmazał - a tam jest jdno mejsce gdzie uszczelnienie przychodzi bardzo blisko otworu - jest duże ryzyko zalepienia.

 

Mam nadzieję, że te wyjaśnienia pomogą osobom z podobnymi problemami.

 

Dziękuję hha, który podesłał mi numer uszczelki na PW! (dodałem punkcik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie małe pytanie, mianowicie jakie miałeś objawy uszkodzenia tej pompy? Tzn. np. czy miałeś spadek ciśnienia paliwa, drgania silnika, nierównomierna praca czy coś innego?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem luźny króciec podciśnienia - pozatym pompa ciekła. Olej spływał po bloku na skrzynie biegów. Króciec powrotu paliwa był też zawsze zwilżony ON. Pompa częściowo się zapowietrzała. Czasem odpalał od dygnięcia a czasem trzeba było pokręcić ze 3-4 sek.

Ciśnienia nie sprawdzałem. teraz (odpukać) pali zawsze od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za szybką odpowiedź :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wodzuwolomin
Ja miałem luźny króciec podciśnienia - pozatym pompa ciekła. Olej spływał po bloku na skrzynie biegów. Króciec powrotu paliwa był też zawsze zwilżony ON. Pompa częściowo się zapowietrzała. Czasem odpalał od dygnięcia a czasem trzeba było pokręcić ze 3-4 sek.

Ciśnienia nie sprawdzałem. teraz (odpukać) pali zawsze od razu.

 

Trochę odświeżę temat. Czy kolega miał problem tylko z uszczelką pod pompą czyli między pompą a głowica czy też sama pompa ciekła? Problem z odpalaniem zniknął po wymianie uszczelki między pompą a głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj mechanik wymieniał wkład filtra paliwa i zauważył opiłki. Mówi, że " pompa paliwa się drze i może to doprowadzić do uszkodzenia wtrysków" . Pytanie, która to pompa czy ta przy silniku czy w zbiorniku? Miał ktoś kiedyś taki problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia i dla ewentualnej kontroli pompy VACUM przy najbliższej okazji...

Mi osobiście pompka VACUM narobiła zamieszania :kwasny

 

Zaczęło się tak, że sprzęgło zaczęło 'brać wysoko'. Poczytałem trochę posty kolegów z forum i się uspokoiłem - bo ponoć sprzęgło w Passat'ach 'bierze wysoko'. Generalnie nie działo sie nic niepokojącego oprócz wysokiego brania.

 

Postanowiłem jednak odwiedzić zaprzyjaźnionego mechanika - diagnoza sprzęgło do wymiany, tym bardziej, że zbliża się urlop i jakaś trasa będzie. Sciągnęliśmy komplet SACHS'a (razem z dwumasem - tak na wszelki wypadek). Po zdemontowaniu skrzyni okazało się, że sprzęgło jest tłuste i nie wygląda najlepiej - tak czy inaczej do wymiany. Okazało się przy okazji, że zostało zajechane przez nieszczelność na pompie VACUM, ciekło, ciekło, aż naciekło do środeczka. Generalnie jak by nie wyciek to tarcza by jeszcze polatała.

 

Suma sumarum. Sprzęgło kompletne + uszczelka pompy + robota i ponad 1200 pękło. Pocieszam się, że dwumas OK ;-)

 

Wygląda na to, że czasem dobrze zajrzeć w okolice pompy vacum czy coś nie sączy. U mnie wycieków nie bylo żadnych na podłodze, a jednak troche zamieszania sie narobiło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności