Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

wrzucałem w 'ciekawe aukcje' link, że ktoś sprzedaje 847A w 'dobrych' pieniądzach. później swoje 849 możesz przecież sprzedać ;)

 

swoją drogą u mnie na pokładzie także już jest licznik z pełnym fisem ;) dorwałem wersje jak się okazało 849 :) wszystko zrobiłem na podstawie pierwszego postu i działa idealnie :)

No już wydałem parę złotych na ten licznik, i na razie nie chcę inwestować kolejnych pieniądzów. A dobre pieniądze, to ile????

Co dokładnie działa ci idealnie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swój kupiłem za 2/3 ceny. a teraz mam na zbyciu swój poprzedni (1/2 fis) za 1/3 ceny :D

puki nie opchnę swoich gratów, muszę żyć z tym co mam.... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

licytacja jest zdaje sie od 220,- wiec na moje oko to dobra cena za full fis..

300 placilem za swoj komplet pelnego fisa eu z manetka do obslugi oraz z czujnikiem temp. i to takze byla dobra cena ;)

 

piszac ze wszystko dziala idealnie mialem na mysli ogolny stan licznika oraz wyswietlacza - jest w idealnym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
licytacja jest zdaje sie od 220,- wiec na moje oko to dobra cena za full fis..

300 placilem za swoj komplet pelnego fisa eu z manetka do obslugi oraz z czujnikiem temp. i to takze byla dobra cena ;)

 

piszac ze wszystko dziala idealnie mialem na mysli ogolny stan licznika oraz wyswietlacza - jest w idealnym stanie.

 

aaaa...

no mój też super. :D jutro montuje tempomata ( z kierownicy) i automatyzuję światła (poprzez przekaźnik i TFL). Ciekawe, jak się uda zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie śledzę ten temat już od dłuższego czasu, nazbierałem troszkę części do mojego paska tzn. licznik pełny fis + manetki komputera i tempomatu (bo prędzej nie miałem) do tego wiązki oczywiście też.. Mam pytanie na temat kodowania kluczyków ponieważ teraz mam licznik bez wyświetlacza ale na canie xxx920xxx czyli immo2 a ten zakupiony jest od paska 3bg 1,9 tdi 2001r. czyli immo3 wiec zastanawiam się czy muszę mieć nowe czyste transpondery Crypto48 czy te stare się nadpiszą przy kodowaniu kluczyków?? Planuję się tego jutro podjąć i nie wiem czy jechać i kupować te transpondery czy nie..

Edytowane przez siwynet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja się pomału przymierzam do zmiany licznika. Moje pytania w temacie:

czy w B5 przed liftem był pełny fis? jeżeli był, to jak się sprawował. Jeżeli nie było to, z których roczników po lliftowych wyświetlacze są najlepsze?

Który program będzie lepszy (stabilniejszy itp.) do ogarnięcia wsadu. vag can commander czy vag tacho? a może jeszcze inny.

 

z góry dzięki za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ja się pomału przymierzam do zmiany licznika. Moje pytania w temacie:

czy w B5 przed liftem był pełny fis? jeżeli był, to jak się sprawował. Jeżeli nie było to, z których roczników po lliftowych wyświetlacze są najlepsze?

Który program będzie lepszy (stabilniejszy itp.) do ogarnięcia wsadu. vag can commander czy vag tacho? a może jeszcze inny.

 

z góry dzięki za porady.

:wmordeWszystko opisane w pierwszym poście

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko opisane w pierwszym poście
Masz problemy w czytaniu ze zrozumieniem czy jak?

Gdzie według ciebie jest odpowiedź na moje pytania? ewentualnie połowiczne info jest co do wyświetlaczy, ale to wiem i nie o to pytam. Jeżeli już odpowiadasz w taki sposób jak to zrobiłeś, to cytuj odpowiedni fragmenty z pierwszego postu. Wtedy będę bił się w pierś i czekał na ostrzeżenie za zaśmiecanie tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupując licznik duży FIS polecam szukać o numerach 3B0920847 lub 849. Nie polecam 3B0920845 ponieważ te były montowane na początku produkcji 3BG i jest większe prawdopodobieństwo uszkodzonego wyświetlacza, do tego nie posiadają one MENU MFA. Można je rozpoznać po innych wskazówkach, bez czarnej obwódki. Można zobaczyć na zdjęciu mój licznik ma właśnie takie szerokie wskazówki bez obwódki.

 

Ja wykorzystałem do dopasowania zegarów interfejs VAG-TACHO, ponieważ procedura jest szybsza, łatwiejsza i bardziej ‘elegancka’, a sam fejs można kupić naprawdę tanio.

 

To tak na szybko kolego czaja. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od siebie dodam, że chyba najtańszą opcją na edycje wsadu jest kupno najzwyklejszego kabla kkl oraz pobranie z netu programu vag eeprom programmer 1.9 - łączny koszt wynosi 30zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak na szybko kolego czaja. Pozdrawiam

No jak widzisz na szybko popełnia się błędy. Ty również cytujesz info które znam, ale które nie odpowiada na moja pytania. Na dowód:

twój cytat pokazuje które liczniki są polecane. Tyle że to liczniki od 3BG, a ja pytam o to czy w 3B był duży fis i jak się sprawował. Jeżeli nie było, to dopiero wtedy powyższa odpowiedź nabiera znaczenia.

Drugi twój cytat promuje metodę vag tacho w konfrontacji z vag-com / vcds, a nie z vag can commander o co pytałem - to twój drugi lapsus.

Szanowny kolego nie ma po co dywagować. Ja zanim napiszę cokolwiek na forum sprawdzam czy nie było już o tym i pierwszy post przestudiowałem dokładnie. sprawa się ma tak że, może to dziwne, bardziej podobają mi się zegary przedliftowe. jeżeli jest możliwość to wolałbym założyć przedliftowe. Natomiast jeżeli są one słabsze to wiadomo że lepiej założyć te poliftowe.

Czy teraz wszystko jasne??

od siebie dodam, że chyba najtańszą opcją na edycje wsadu jest kupno najzwyklejszego kabla kkl oraz pobranie z netu programu vag eeprom programmer 1.9 - łączny koszt wynosi 30zł...

dziękuję za info. warto wiedzieć. mam i kkl-a i vag can commandera i vcds. także coś się ogarnie.

Edytowane przez czaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro masz kkl'a to wystarczy pobrać sam program - po tym kablu on będzie super działał :)

 

tak, były przedliftowe liczniki z full fis'em, jednak dorwać taki i to w dobrym stanie(nie uszkodzonym wyświetlaczem) to duużo szczęścia a i cena będzie wysoka. dlatego wydaje mi się, że tańszym rozwiązaniem jest przygotować auto pod licznik poliftowy(jest o tym na forum) i zakupić 1/2 fis - napewno będzie to tańsze rozwiązanie niż kupno przedliftowego full fis'a ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja pytam o to czy w 3B był duży fis

Był,w wersji z CAN i bez CAN ,na pewno jest to info na forum:nr 3B0920842.

i jak się sprawował.

Tzn.co masz na myśli?Na pewno ma mniej funkcji niż poliftowy. Nie ma RKM oraz możliwości wyboru ustawienia co ma świecić po przekręceniu kluczyka.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Był,na pewno jest to info na forum:nr 3B0920842.

 

Tzn.co masz na myśli?Na pewno ma mniej funkcji niż poliftowy. Nie ma RKM oraz możliwości wyboru ustawienia co ma świecić po przekręceniu kluczyka.

 

Mam takowy w piwnicy. Do tego padały w nich piksele.

No i w tym liczniku jest inny pinout. http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn.co masz na myśli?Na pewno ma mniej funkcji niż poliftowy. Nie ma RKM oraz możliwości wyboru ustawienia co ma świecić po przekręceniu kluczyka.

funkcje też ważne, dzięki za info. nie sprecyzowałem co do wyświetlacza - czytałem że część wyświetlaczy padała szybciej. o to mi chodzi. generalnie widze że jednak lepiej będzie wrzucić ten poliftowy licznik i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i w tym liczniku jest inny pinout. http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b...nout-licznika/

Miałem u siebie oryginalnie 3B0920822 bez fis,założyłem po liftowy 3B0920846 pełny fis ,żadnych pinów w kostkach nie przekładałem,po za dołożeniem od sterowania manetki i wszystko działa.Podejrzewam,że te pinouty dotyczą roku modelowego,a nie roku produkcji.Mój modelowo jest 2000.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nic, tylko próbować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja pytam o to czy w 3B był duży fis i jak się sprawował

 

Zapraszam do mnie zobaczysz tam pełny FIS z 1997 z ori wyświetlaczem i nadal spisuje się wyśmienicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie potrzebna pilna pomoc, właśnie jestem w trakcie wymiany licznika wg porad kolegów i napotkałem się na kilka problemów, mam wersję 3BG z 2001 roku kupiłem okazyjnie licznik z pełnym fis na chwilę obecną włożyłem licznik i wgrałem przerobiony bin, auto odpaliło przebieg pokazuje ze starego więc jest ok jednak mam kilka pytań/problemów

 

- nie podmieniłem jeszcze manetek oraz nie poprowadziłem kabelków jednak z tego co widzę mam uszkodzony wyświetlacz więc chyba szukać innego egzemplarza?

 

-aktywne jest 3/4 wyświetlacza czyli ten obszar w kolorze czerwonym ( ta część na samej górze w kolorze żółtym jest nie aktywna), w czym może tkwić problem, robiłem test licznika vagiem i i nie mam np teraz nawet w samym teście płynu chłodzenia płynu spryskiwaczy itd czyli zniknęły funkcje z środkowej części mojego licznika bez fis ? czy może to być wina nie podpiętej manetki i sterowania ?

 

-otwieram lewe drzwi pokazuje otarcie prawych i odwrotnie tył i bagażnik jest ok, wydaje mi się że zmieniłem kodowanie poprawnie jednak proszę o info którą zakładkę sprawdzić ?

 

 

Właśnie mi się przypomniało że kiedyś wymieniłem moduł komfortu na taki z anglika być może to ma znaczenie

Edytowane przez marjanhc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności