Skocz do zawartości
dawidgsm

ABS słychac jak grają zaworki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,od 3 dni mam problem z abs, po przekręceniu stacyjki kontrolka gaśnie i po pewnym czasie oświeca sie,nawet na postoju,czujniki wyeliminowałem,jedyne co mnie niepokoi to to że słychać jak grają zaworki w pompie,zagrają z 3 razy i abs sie oświeca.Może diagnoza,ale wiem że mój model nie ma vag`a, tylko 3 wtyczki koło lewarka czarna biała i niebieska.

 

Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu ABS się sam diagnozuje, jak zauważy jakąś usterkę, sygnalizuje niesprawność. Te trzy złączki to też vag, tylko trzeba mieć co podłączyć :) , musisz chyba odwiedzić profesjonalistę jak nie masz co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle wiem,nie jestem z tych co nie wiedzą co i jak,mam pojęcie na temat elektroniki,wiec czekam na kogoś na forum co miał podobny problem,teraz sprawdze przekażniki od abs i pozniej dalej po schemacie.Kiedyś czytalem że gdzieś sie robią zimne luty,ale to pisali o B4,a ja mam B3 i abs i pompa hamulcowa są zespolone,w jedne wielkie urządzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pod tylną kanapą nic nie masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tyle wiem,nie jestem z tych co nie wiedzą co i jak,mam pojęcie na temat elektroniki,wiec czekam na kogoś na forum co miał podobny problem,teraz sprawdze przekażniki od abs i pozniej dalej po schemacie.Kiedyś czytalem że gdzieś sie robią zimne luty,ale to pisali o B4,a ja mam B3 i abs i pompa hamulcowa są zespolone,w jedne wielkie urządzenie

masz coś takiego ?

[ATTACH]24095[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
e trzy złączki to też vag, tylko trzeba mieć co podłączyć

To złacze diagnostyczne tyle tylko, że błyskowe. Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To złacze diagnostyczne tyle tylko, że błyskowe. Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina.

 

właśnie jak cokolwiek wpiąć co zewrzeć....

 

masz coś takiego ?

 

no dokładnie to

 

 

A pod tylną kanapą nic nie masz?

 

Tam jest komp z abs:D mam drugi...ale nic to nie daje

 

wymieniłem też przekaźniki....nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druknij to co jest w załączniku, kup multimetri wszystko sie wyjaśni-na pewno któryś z czujników na kole-jak nie zdiagnozujesz opornościami to na lewarek i sie okaże.

A jak wyjdzie że to pompa to szukaj w dziale sprzedam lub zmieść ofertę kupna, można samemu wszystko z pompy wybebeszyć ale jak się coś spartoli to lepiej mieć na podmianę.

Na forum pompę wyrwiesz z około 50zł ,na allegro lubią sobie krzyczeć 6x tyle.

diagnostyka ABS.rar

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina

Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie.

Tam jest komp z abs mam drugi...ale nic to nie daje

Myślę, że usterka powstała w zespole sterującym zaworami i tam należy szukać przyczyny. Najpierw sprawdź złącza i stan ogólny np. poziom płynu hamulcowego. Jeżeli to nic nie da, musisz jednak w jakiś sposób odczytać błędy generowane przez VAG. Inaczej błądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj robiłem cały manual,wiec wyczyściłem złączki i tak dalej,nic nie dało,powiem że mam jeszcze jeden komplet zaworków luzem i podłączyłem i dalej to samo,czy jest jeszcze coś co tam może grać?? i powiem do mielke że moja pompa ma jeszcze jedną wtyczke idealnie pod zbiorniczkiem na płyn,też chyba na 6 czy 7 pinów,a tak wygląda identyko jak ta co przysłał.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie.
Z tą małą różnica, że my nie jesteśmy na zachodzie tylko w Polsce, a to nie jest B6 tylko B3 i nie każdy jedzie do serwisu zeby wyłożyć 70? za wpięcie pod kompa...
właśnie jak cokolwiek wpiąć co zewrzeć....

Poszukaj na forum golfa tam jest opisane co i jak, ja sie jeszcze tym nie bawiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie każdy jedzie do serwisu zeby wyłożyć 70? za wpięcie pod kompa...

W którymś momencie napraw powinno ci przyjść do głowy: "włożyłem już w ten interes ileś tam złotych, poświęciłem też sporo czasu a padlina jak nie działała, tak nie działa, może by jednak odczytać te błędy, nawet jakby trzeba było zapłacić?"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukalem kombinowałem,zwierałem,i nic nie mruga jest dalej jak jest. gdy nie świeci kontrolka abs hula,później z niewiadomych przyczyn oświeca sie...chyba stawiam na te zimne luty. Dziwne że całą zime przejeździłem i teraz takie coś sie stało...możliwe że wilgoć naszła....

 

jeszcze jakies propozycje???

 

A co do servisu i ich odczytu kodów,to mnie totalnie olali bo powiedzieli że jest to model niediagnozowalny...ha...ja sobie myśle/wiem/ że jeśli jest komputer sterujący to chcąc czy niechcąc musi coś powiedzieć o usterce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie.

 

Myślę, że usterka powstała w zespole sterującym zaworami i tam należy szukać przyczyny. Najpierw sprawdź złącza i stan ogólny np. poziom płynu hamulcowego. Jeżeli to nic nie da, musisz jednak w jakiś sposób odczytać błędy generowane przez VAG. Inaczej błądzisz.

Akurat tu sie mylisz z ta wizja serwisanta:P,nie zapominaj ze to rok '90 i wowczas liczenie blyskow(a dokladniej zgasniec) diody lub zarowki testowej bylo i tak niezla bajka w disgnostyce.Sam mialem taki system w B2 do disgnostki gaznika (dioda kontrolna byla zamontowana w desce)

dawidgsm....poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540,moze Cie natchnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przychodzi do głowy, że może jest któryś kabel czujnika przerwany (pod izolacją) i raz działa, a raz nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W którymś momencie napraw powinno ci przyjść do głowy: "włożyłem już w ten interes ileś tam złotych, poświęciłem też sporo czasu a padlina jak nie działała, tak nie działa, może by jednak odczytać te błędy, nawet jakby trzeba było zapłacić?"

Jak się ma miernik to nie trzeba płacić to raz, a dwa :

Tu masz swoją odpowiedz na pytanie i to co pisałem wcześniej na temat diagnostyki Vagiem w B3, gdzie jest złącze błyskowe...

powiedzieli że jest to model niediagnozowalny

 

Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe

Pora jednak popracować nad wyobraźnią;)

Pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kodów błyskowych, to u mnie mruga kontrolka...

Wyjmuję bezpiecznik nr.16, przekrecaam na zapłon wkładam bezpiecznik i kontrolka zaczyna mrugać...

jeden krótki błysk potem chyba 2x dwa krótkie i jeden długi.....

Ma ktoś pomysł co to oznacza?

 

Tyle o ABS znalazłem z TEGO wątku:

Kody błyskowe ABS

4444 - no fault found

1112 - selenoid valve, LH front inlet

1114 - selenoid valve, RH front inlet

1132 - selenoid valve, LH front outlet

1134 - selenoid valve, RH front outlet

1211 - selenoid valve, RH rear inlet

1212 - selenoid valve, LH rear inlet

1213 - selenoid valve, RH rear outlet

1214 - selenoid valve, LH rear outlet

1223 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 1

1224 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 2

1233 - wheel speed sensor LH front

1241 - wheel speed sensor RH front

1243 - wheel speed sensor RH rear

1311 - wheel speed sensor LH rear

1313 - hydraulic supply pressure low

2234 - supply voltage

2133 - pressure switch

3231 - brake pedal travel sensor

4133 - pump motor

1111 - electronic control unit (ECU) defective

 

Muszę jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się tej kontrolce jak mruga.

 

To jeszcze to wstawię:

Sygnał startowy to jeden 2,5 sekundowy błysk lampki

Potem 2,5 sekundy pauzy (dioda się nie świeci.)

2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2

znowu pauza 2,5 sek

4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4

znowu pauza 2,5 sek.

1 krótki błysk to cyfra 1

przerwa 2,5 sek.

2 błyśnięcia to cyfra 2

 

I nadal jestem zielony z diagnostyki wtyczki modułu ABS wynika u mnie że padł czujnik prawego koła (duża wilgoć ABS-u nie ma jak jest sucho działa), a kody błyskowe na kontrolce wyświetliły mi 1223 i 1222.

A poza tym znalazłem jeszcze TAKIE i TAKIE coś i niby kody są dwucyfrowe????

I TU ciekawy wątek.

 

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pora jednak popracować nad wyobraźnią

Nie muszę:

Adapter OBDII na OBDI ( z OBDII to chyba wiadomo)-

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=115

Za pomocą tego adaptera mozna podłączyc sie do każdego złącza w samocodzie i z drugiej strony złączka RS232 chyba w każdym komputerku-

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=16

A oprogramowanie VAG-com.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel to ma i nie dało sie połączyć....nie potrafił sie komunikować z kompem albo w 2 strone...

a co do wyciągniecia bezpiecznika 16,to też nic nie dało...nie błyska mi kontrolka abs,...

 

---------- Post added at 17:18 ---------- Previous post was at 15:52 ----------

 

Sukces udało mi sie odczytać błąd 1112

 

Jakie solucje naprawy??:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności