Kazuki Zgłoś #1 Napisano 21 Lipca 2009 (edytowane) Witam, wrzucam mini tutorial jak naprawic elektryczna szybke w sytuacji kiedy polamaly sie (te male biale plastiki) szyny/slizgi 'what ever'. PAMIETAJ ! Ze owy tutorial to tylko mala pomoc, wspomagajac sie nim powinienes sam uwazac na plastiki i inne mocowania aby niczego przez przypadek nie uszkodzic !!! Wiec tak, potrzebujemy: 1. oczywiscie nowe slizgi (ja kupilem tu http://www.allegro.pl/show_item.php?item=686051555) 2. srubokret krzyzaczek taki wiekszy 3. klucz 10' najlepiej nasadkowy 4. srubokret/klucz z taka gwiazdkowa koncowka (patrz foto nizej) 5. no i dobra muzyczka bo chwilke nam to zajmie I. Oto zestaw naprawczy, nowka blaszka : II. Rozbieramy boczek: Na zdjeciu widzimy 2 czerwone kola, tam znajduja sie 2 sruby ktore trzeba odkrecic, ponizej zdjecie gwintu; Nastepnie demontujemy panel; Wewnetrzna czesc wyciagamy jak na obrazku Gdy wyciagnelismy wewnetrzny plastik, spokojnie wyciagamy caly panel Odkrecamy 3 srubki oznaczone na zdjeciu na czerwono i odpinamy wtyczke od panelu. Boczek zaczynamy delikatnie zdejmowac od dolu, lekko szarpiac musimy zdjac go z zatrzaskow, teraz (ja chwytalem przy uszczelce) i ciagniemy boczek w gore. Tutaj napotykamy ostatnia przeszkode ; Zdjecie troche slabe bo robione przez szybe, ale chyba widac oco biega. Najpierw odczepiamy czarny plasticzek (pierwsze kolko od lewej), nastepnie odczepiamy 'haczyk' od klamki no i kostke od lusterek. III. Oto "goly" boczek Lecimy dalej, czerwone punkty to sruby ktore odkrecamy, w miejscy niebieskich punktow beda czarne zaslepki ktore rowniez zdejmujemy. (Wygodnie jest poodczepiac czarne mocowania kabli aby kable luzno wisialy tak jak u mnie na fotce.) Po odkreceniu wszystkich srub, blacha jest przyklejona uszczelka wiec musimy uzyc troche sily zeby ja oderwac. UWAGA !!! Zdejmowac ta blache mozna tylko w momencie gdy mamy pewnosc iz slizgi (te biale plastiki) nie sa polaczone z szyba czyli sa polamane. W innym wypadku najpierw nalezy odkrecic sruby od mocowania szyby, patrz foto nizej; Po przez te wieksze dziury odkrecamy (ale nie do konca) po srubie, pamietajmy aby zablokowac szybe aby nie spadla. Jak juz poluznimy sruby najlepiej opuscmy mechanizm troszke nizwej (dotyczy sprawnych linek) i wtedy mozemy zdjac blache. Po oderwaniu blachy musimy ja lekko podniesc w gore aby szyny wyszly z drzwi. Blacha nie odejdzie w calosci przez linki przymocowane do niej, lecz nie jest nam potrzebne do szczescia zdjecie calej blachy, wystarczy nam odchylona. Wyciagamy polamane plastiki, odczepiamy ewentualnie od linki pozostalosci slizgow. Oczywiscie jesli szyba komus spadla tak jak mi tzreba ja podniesc i zablokowac. Ja zrobilem to przez wsadzenie kawalka gumy miedzy uszczelke a szybe. IV. No to montujemy nowe slizgi Ciezko to teraz wytlumaczyc, jak zamontowac nowy plastik; Tak jak czerwona strzalka, bialy plastik nalezy tak jak by nawinac, tutaj bedziecie musieli chwile sami pokombinowac jak go zalozyc. Jak juz wejdzie na szyne, musicie w niego wcisnac 'stoper' ktory znajduje sie na lince. Aby go wcisnac musimy uzyc sily, ja dla ulatwienia uzylem WD40. Gdy wcisniecie 'stoper' uslyszycie charakterystyczne pstrykniecie. UWAGA - Ja popelnilem maly blad bo najpierw wsadzilem nowe plastiki, a pozniej zauwazylem ze trzeba do nich zamontowac 'trzymanie szyby'. Wiec proponuje wam, najpierw odkrecic mocowanie szyby; Troche poluzniamy srube sciagamy 'trzymanie' z szyby. Wsuwamy je w nowy plastik (rowniez proponuje WD40), trzeba uwazac zeby go nie polamac, 'trzymanie szyby' musi wejsc do konca, rowniez musimy uzyc troche sily. Jak polaczymy plastik z mocowaniem , to robimy zakladamy go na szyne tak jak mniej wiecej opisalem to wyzej. Jak mamy juz zalozone plastiki, zakladamy blache (mozemy przykrecic jedna srube zeby blacha nie byla luzna) Opuszczamy mechanizm tak aby byl widoczny w dziurach; Teraz odblokowujemy szybe, i recznie opuszczamy ja w 'mocowanie', dopasowujemy szybke i bardzo mocno skrecamy mocowanie. Sprawdzamy czy szyba smiga, jak wszystko jest ok, skladamy boczek i cieszymy sie w pelni sprawnymi drzwiami Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez Kazuki Zmiana w tutorial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2009 kolego szukaj na allegro tych plastików, ja miałem tak samo. W serwisie mają tylko cały mechanizm za jakieś 600zł a na allegro te uchwyty kupiłem za około 50zł. Musisz poszukac napewno są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin27 Zgłoś #3 Napisano 21 Lipca 2009 Kolego te białe łapki co podnoszą szybę kupisz na allegro. http://www.allegro.pl/item686051555_audi_a4_vw_passat_b5_polo_hb_podnosnik_szyby_nowy.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazuki Zgłoś #4 Napisano 21 Lipca 2009 Dwie sprawy, czy montaz samemu sprawia jakies problemy ? I czy w zwyklym sklepie motoryzacyjnym dostane takie czesci ? Bo zanim dostane to z allegro to troche czasu minie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #5 Napisano 21 Lipca 2009 http://moto.allegro.pl/item679606434_slizg_podnosnika_szyby_passat_b5_audi_a4_superb.html w tamtym linku jest napisane :"Cena za sztukę 49,99 zł" a niżej CENA ZA KOMPLET NA JEDNĄ STRONĘ .... tam idą dwie szt jak się nie mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2009 tam jest tak napisane, ale cena dotyczy kompletu na strone, zawsze można się zapytac sprzedającego. Montaż jest bardzo łatwy, tylko pamiętaj żeby był lekki luz na prowadnicy, bo ja go nie zrobiłem i szyba stawała mi w połowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazuki Zgłoś #7 Napisano 23 Lipca 2009 Ogolnie rozebralem boczek i obadalem wszystko. Chcialem kupic te plastiki w moim miescie, lecz jest to nierealne, tylko cale mechanizm, nawet w serwisie vw nie ma ;] A jak bylem w warsztatach pt. Auto-Szyby, to nie robia czegos takiego Czekam teraz na te plasticzki z netu. Jak bede montowal to sam to moze jakies zdjecia porobie, to moze jakis "tutorial" sie zrobi dla przyszlych pokolen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazuki Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2009 Przepraszam ze daje jeden post pod drugim, ale chcial bym odswiezyc go. Mam nadzieje ze to komus pomoze, edytowalem pytanie i zmienilem je w tutorial tak jak obiecalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robnorej Zgłoś #9 Napisano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam wszystkich właśnie wczoraj pałamałem jeden z tych plastików, podczas wymiany mikrowłącznika w zamku. Na szczęscie istnieje forum. Miałem dylemat czy kopować całą blachę, czy wystarczą same plastki nie zobaczyłem jak wygląda mocowanie linki do plastika i czy można go wcisnąć na szynę (bez ponownego połamania) i teraz wszystko jasne. Pozdrawiam Jakby ktoś szukał zestawu naprawczego to ja zakupiłem na: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=717144070 Szybka dostawa w 48h 39PLN (zestaw) + 11PLN(przelew) lub 13PLN za pobraniem ja wziełem opcje płatne przy odbiorze przy przelewie pewnie 24h dłużej. Cena jest za komplet czyli 2 sztuki na stronę. Dodam jeszcze że ten zestaw jest dokładnie taki sam jak na 1 zdjęciu w tutorialtutorial-u. Pozdrawiam (w weekend zabieram się za wymianę) Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez robnorej uzupełnienie posta oraz poprawa błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #10 Napisano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) no jak dla mnie bomba.kolega sie napracował fotki pstryknął a wielu z nas wkurza ta hałasująca szyba więc wielkie dzięki ziomuś za poświęcenie do warsztatu z tym można śmigać pozdro Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez kasfalt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efsx Zgłoś #11 Napisano 23 Sierpnia 2009 Ktoś się orientuje czy te plastiki są może z innego materiału np. metalowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #12 Napisano 1 Października 2009 czy ten zestaw http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGEN-PASSAT-WINDOW-REGULATOR-REPAIR-KIT-RIGHT_W0QQitemZ320421633658QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4a9a9e1e7a&_trksid=p3286.c0.m14 wystarczy zeby naprawic niedzialajaca szybe? Slysze ze silniczek chodzi i cos jakby sie tam majtalo - dzwiek jakby zerwana linka owijala sie wokol czegos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazuki Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2009 Slyszalem ze naprawianie samej linki to podobno tragedia, a na szrocie chyba za 120zl kupisz caly dzialajacy mechanizm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 6 Października 2009 Slyszalem ze naprawianie samej linki to podobno tragedia Nie jest tak źle, zależy tylko kto, jakie ma zdolności manualne. a na szrocie chyba za 120zl kupisz caly dzialajacy mechanizm. jeśli idzie o UK to jakieś 30-40 funtów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szary_DG Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2010 (edytowane) panowie ja mam pytanie o tą czesc co zaznaczylem na zdjeciu kwadracikiem. to jest od zamka i zeby zdjac calą blache to trzeba to odczepic. i teraz czy to sie odkreca, wyciaga czy jak? bo nie chce nic spieprzyć(zdjecie pozyczone od autora:D) i jeszcze jedno pytanko. naprawa zerwanej linki mniej wiecej ile wyjdzie(nowa linka, jaies zakonczenia itp.) bo na allegro są te mechanizmy cale z blachą w granicach 100zł. kupowal ktos takie cos juz?http://www.moto.allegro.pl/item920363564_podnosnik_skoda_superb_passat_b5_b6_lewy_nowy.html Edytowane 25 Lutego 2010 przez Szary_DG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BBart79 Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2010 Świetny tutorial !! Na pewno sie przyda mi juz niedługo zwłaszcza ze mam juz prawdopodobnie dwa zestawy do wymiany. To znaczy jestem na 90% przekonany ze to właśnie plastiki. Ale przed kupnem chce sie upewnić na 100%. Oczywiście najlepiej by było rozebrać jeden boczek i sprawdzić naocznie. Jednak ja wolę poradzić się was czy na pewno to właśnie regulatory. U mnie sprawa wygląda następująco. Jak włączam otwieranie szyby, to słychać dosyć dziwny dźwięk, na pewno nie silniczek. Jak by linka miażdżyła delikatnie szybę? Okno się otwiera z problemami, ale przy próbie zamknięcia jak by cos ja przytrzymywało. Idzie do góry i sama z siebie nagle schodzi w dol. Zdaje mi się ze linka nawijana jest bez właśnie tych regulatorów. W sumie boje się ze jak ja otworze to już nie uda się zamknąć badziejstwa. Znalazłem taki link na Ebay. Może komuś się przyda. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CodeMaker Zgłoś #17 Napisano 26 Lutego 2010 A wiecie może jak określić odcień szyby? Jakiś palant przyrysował mi lewą przednią i muszę wymienić, koszt używanej jest niewielki, ale nie wiem jak ustalić odcień... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 26 Lutego 2010 A wiecie może jak określić odcień szyby? Jakiś palant przyrysował mi lewą przednią i muszę wymienić, koszt używanej jest niewielki, ale nie wiem jak ustalić odcień... W sumie masz do wyboru 3 a tak praktycznie to 2 opcje. Były szyby zielone, bezbarwne i bezbarwne podgrzewane. Jeśli masz przyciemniana to tylko zielona i powinien być na niej napis TINTED. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CodeMaker Zgłoś #19 Napisano 26 Lutego 2010 W sumie masz do wyboru 3 a tak praktycznie to 2 opcje. Były szyby zielone, bezbarwne i bezbarwne podgrzewane. Jeśli masz przyciemniana to tylko zielona i powinien być na niej napis TINTED. Zapytałem sprzedającego o odcień i odpisał "as2" nie wiem co to znaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 26 Lutego 2010 Zapytałem sprzedającego o odcień i odpisał "as2" nie wiem co to znaczy Jest to jeden z kodów nadrukowanych na szybie, nie wiem czy oznacza kolor szyby, ale mam ten kod na mich szybach i szybki tez mam przyciemniane fabrycznie. Sprawdź u siebie czy masz taki kod, jak masz, to jest duże prawdopodobieństwo ze szyba będzie taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach