Skocz do zawartości
Gość pixi78

Pedał sprzęgła w podłodze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pixi78

Witam,

Moj problem polega na tym, ze rano gdy wsiadam do auta pedal sprzegla jest calkowicie wcisniety w podloge i ciezko go wyciagnac. Po odpaleniu musze kilkakrotnie wcisnac hamulec by pedal sprzegla sie troche podniosl, ale i tak jest skok pedalu bardzo krotki, a jak odciagne stopa pedal to czuje taki przeskok dosc znaczny, ktory nic nie daje a jedynie podnosi pedal, poniewaz po ponownym wcisnieciu sytuacja sie powtarza. Wymienialem juz sprzeglo, plyn hamulcowy i odpowietrzalem uklad, pomoglo ale tylko troche, a teraz jest jeszcze gorzej. Spotkal sie ktos moze juz z takim przypadkiem. Bede wdzieczny za wszelkie pomysly. aha sprzeglo dziala mniej wiecej dobrze, czyli nie slizga sie, jedynie zdarza sie problem ze wstecznym biegiem no i troche nerwowe jest przy kolejnej zmianie biegow zdarza sie takie jakby lekkie uderzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przesunąłeś dywanik do tyłu? Ja miałem te same objawy co piszesz i zdarzyło mi się to podczas jazdy jak chciałem zredukować bieg. O mało zawału nie dostałem jak sprzęgło zostało w podłodze. Przyczyną był właśnie dywanik który nie ma mocowania i normalnie wpycha się pod sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

pozycje dywanika kontroluje na biezaco i to niestety nie jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz że wymieniałeś już płyn i sprzęgło to sprawdź jeszcze serwo może tam leży problem? A hamulce działają dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

Hamulce dzialaja dobrze, chodzi Ci o wspomaganie, czy jest jeszcze jakies serwo do sprzegla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postawił na nieszczelnośc wysprzęglika (ten na obudowie sprzęgła) lub siłownika przy pedale sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło i hamulce idą na tym samym płynie z jednego zbiorniczka. Za tym zbiorniczkiem patrząc od przodu auta jest takie ustrojstwo(wygląda jak bardzo spłaszczona piłka) do którego dochodzą wężyki z płynem hamulcowym, być może na którymś masz nieszczelność lub to ci właśnie padło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

Przy zbiorniczku z plynem hamulcowym wszystko jest szczelne i suche. A jak moge sprawdzic czy to jest wina tego wysprzeglika lub silownika. Da sie to jakos stwierdzic bez wymieniania owych rzeczy wczesniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, aby sprawdzić szczelność należy rozmontować (wymontować) elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie już Tobie nie odpowiem, gdyż ....nie robiłem jeszcze tego.

Podejrzewam, że wystarczy wymiana o-ringu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

Dzieki za pomoc, jutro pojawie sie w warsztacie niech zobacza sami, moze sugestie okaza sie trafne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Witam!Puszcza albo na pompie sprzęgłowej(na 80%) albo na wysprzęgniku(na 20%).Dlaczego tak?Bo jakby puszczało na wysprzęgniku to miałbyś spory ubytek hydrolu - po prostu wyciekło by z niego do obudowy sprzęgła i tyle.Natomiast jak puszcza pompka to poprzez nieszczelny tłoczek płyn wraca z powrotem do zbiorniczka.Ja musiałem wymienić pompkę - miałem taki sam objaw.Pompka 30 zł używka + nowe reperaturki(tak na wszelki wypadek) i z 20 minut roboty.

 

Dodam tylko że w mojej starej pompce wymianiałem wszystkie gumy i nic to nie dało:na cylinderku były wżery i pedał nadal zostawał w podłodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

wiec zabieram sie za szukanie pompki bo wychodzi taniej niz ten wysprzegnik(100zl nowy)

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec zabieram sie za szukanie pompki bo wychodzi taniej niz ten wysprzegnik(100zl nowy)

Uważa, bo może Cię wyjść drożej (jeśli wysprzęglik jest winny to kupisz niepotrzebnie pompkę). Lepiej sprawdzić niż kupować "na oślep".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tego nie sprawdzisz na oko, tylko po wymianie. Pompa kosztuje w serwisie 160 PLN nowa + na wszelki wypadek kup też element łącznikowy siłownika pompy z pedałem kosztuje 3,60 PLN. Oczywiście zawsze można kupić używkę. Z odpowietrzeniem nie powinno być kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wykręć wysprzęgnik z obudowy sprzęgła (dwie śruby M8 na klucz 13mm) i jeśli będzie upocony w miejscu gdzie wychodzi popychacz do łapy sprzęgła to jest do wywalenia.A jeśli chodzi o pompkę to tylko podmianka na dobrą bo sprawdzić się jej nie da(pompka jest po lewej stronie pompy hamulcowej.Od zbirniczka płynu hamulcowego idzie do niej wężyk.Trzeba go zdjąć,odkręcić kluczem 11mm wężyk ciśnieniowy,zdjąć zapinke z pedału sprzęgła i odkręcić dwie nakrętki M6 z łbem na klucz10mm.Po tym pompka wyjdzie bez kłopotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz rozkladam rece, plyn mi nigdzie nie ucieka bo ciagle jest go tyle ile zawsze. Za cholere nie moge znalesc tego odpowietrznika pompy sprzegla. Widze za zbiornikiem z hydrolem jest taka czarna "kulka". Przeszkadza mi zbiornik od cieczy chlodzacej bo nic tam nie widze. Na dodatek kupa kalbi od lpg :( Moze ktos ma jakies zdjecie gdzie to jest?

 

Potrzebny mi do tego jest kanal czy wszystko mozna zrobic z gory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78

Witam, chwilowo problem z pedalem sprzegla rozwiazany, poniewaz peklo mocowanie owego pedalu do grodzi i aktualnie wcisniecie pedalu powoduje "tylko" uniesienie sie calej kolumny kierownicy o okolo dwa cm, a biegu na wlaczonym silniku nie da sie wrzucic. Jutro odbieram auto od mechanika i szacowany koszt naprawy to 400zl. Chyba sie przesiade na malucha :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności