Gość pixi78 Zgłoś #1 Napisano 22 Sierpnia 2006 Witam, Moj problem polega na tym, ze rano gdy wsiadam do auta pedal sprzegla jest calkowicie wcisniety w podloge i ciezko go wyciagnac. Po odpaleniu musze kilkakrotnie wcisnac hamulec by pedal sprzegla sie troche podniosl, ale i tak jest skok pedalu bardzo krotki, a jak odciagne stopa pedal to czuje taki przeskok dosc znaczny, ktory nic nie daje a jedynie podnosi pedal, poniewaz po ponownym wcisnieciu sytuacja sie powtarza. Wymienialem juz sprzeglo, plyn hamulcowy i odpowietrzalem uklad, pomoglo ale tylko troche, a teraz jest jeszcze gorzej. Spotkal sie ktos moze juz z takim przypadkiem. Bede wdzieczny za wszelkie pomysly. aha sprzeglo dziala mniej wiecej dobrze, czyli nie slizga sie, jedynie zdarza sie problem ze wstecznym biegiem no i troche nerwowe jest przy kolejnej zmianie biegow zdarza sie takie jakby lekkie uderzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #2 Napisano 22 Sierpnia 2006 A przesunąłeś dywanik do tyłu? Ja miałem te same objawy co piszesz i zdarzyło mi się to podczas jazdy jak chciałem zredukować bieg. O mało zawału nie dostałem jak sprzęgło zostało w podłodze. Przyczyną był właśnie dywanik który nie ma mocowania i normalnie wpycha się pod sprzęgło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #3 Napisano 22 Sierpnia 2006 pozycje dywanika kontroluje na biezaco i to niestety nie jego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #4 Napisano 22 Sierpnia 2006 Jak piszesz że wymieniałeś już płyn i sprzęgło to sprawdź jeszcze serwo może tam leży problem? A hamulce działają dobrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #5 Napisano 22 Sierpnia 2006 Hamulce dzialaja dobrze, chodzi Ci o wspomaganie, czy jest jeszcze jakies serwo do sprzegla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 22 Sierpnia 2006 Ja bym postawił na nieszczelnośc wysprzęglika (ten na obudowie sprzęgła) lub siłownika przy pedale sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #7 Napisano 22 Sierpnia 2006 Sprzęgło i hamulce idą na tym samym płynie z jednego zbiorniczka. Za tym zbiorniczkiem patrząc od przodu auta jest takie ustrojstwo(wygląda jak bardzo spłaszczona piłka) do którego dochodzą wężyki z płynem hamulcowym, być może na którymś masz nieszczelność lub to ci właśnie padło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2006 Przy zbiorniczku z plynem hamulcowym wszystko jest szczelne i suche. A jak moge sprawdzic czy to jest wina tego wysprzeglika lub silownika. Da sie to jakos stwierdzic bez wymieniania owych rzeczy wczesniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2006 Niestety, aby sprawdzić szczelność należy rozmontować (wymontować) elementy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #10 Napisano 22 Sierpnia 2006 Duzo pracy jest z tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2006 Na to pytanie już Tobie nie odpowiem, gdyż ....nie robiłem jeszcze tego. Podejrzewam, że wystarczy wymiana o-ringu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #12 Napisano 22 Sierpnia 2006 Dzieki za pomoc, jutro pojawie sie w warsztacie niech zobacza sami, moze sugestie okaza sie trafne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #13 Napisano 23 Sierpnia 2006 Witam!Puszcza albo na pompie sprzęgłowej(na 80%) albo na wysprzęgniku(na 20%).Dlaczego tak?Bo jakby puszczało na wysprzęgniku to miałbyś spory ubytek hydrolu - po prostu wyciekło by z niego do obudowy sprzęgła i tyle.Natomiast jak puszcza pompka to poprzez nieszczelny tłoczek płyn wraca z powrotem do zbiorniczka.Ja musiałem wymienić pompkę - miałem taki sam objaw.Pompka 30 zł używka + nowe reperaturki(tak na wszelki wypadek) i z 20 minut roboty. Dodam tylko że w mojej starej pompce wymianiałem wszystkie gumy i nic to nie dało:na cylinderku były wżery i pedał nadal zostawał w podłodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #14 Napisano 23 Sierpnia 2006 wiec zabieram sie za szukanie pompki bo wychodzi taniej niz ten wysprzegnik(100zl nowy) dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #15 Napisano 23 Sierpnia 2006 wiec zabieram sie za szukanie pompki bo wychodzi taniej niz ten wysprzegnik(100zl nowy) Uważa, bo może Cię wyjść drożej (jeśli wysprzęglik jest winny to kupisz niepotrzebnie pompkę). Lepiej sprawdzić niż kupować "na oślep". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #16 Napisano 23 Sierpnia 2006 a jak to sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #17 Napisano 23 Sierpnia 2006 Niestety tego nie sprawdzisz na oko, tylko po wymianie. Pompa kosztuje w serwisie 160 PLN nowa + na wszelki wypadek kup też element łącznikowy siłownika pompy z pedałem kosztuje 3,60 PLN. Oczywiście zawsze można kupić używkę. Z odpowietrzeniem nie powinno być kłopotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #18 Napisano 23 Sierpnia 2006 Wykręć wysprzęgnik z obudowy sprzęgła (dwie śruby M8 na klucz 13mm) i jeśli będzie upocony w miejscu gdzie wychodzi popychacz do łapy sprzęgła to jest do wywalenia.A jeśli chodzi o pompkę to tylko podmianka na dobrą bo sprawdzić się jej nie da(pompka jest po lewej stronie pompy hamulcowej.Od zbirniczka płynu hamulcowego idzie do niej wężyk.Trzeba go zdjąć,odkręcić kluczem 11mm wężyk ciśnieniowy,zdjąć zapinke z pedału sprzęgła i odkręcić dwie nakrętki M6 z łbem na klucz10mm.Po tym pompka wyjdzie bez kłopotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #19 Napisano 11 Września 2006 Ja juz rozkladam rece, plyn mi nigdzie nie ucieka bo ciagle jest go tyle ile zawsze. Za cholere nie moge znalesc tego odpowietrznika pompy sprzegla. Widze za zbiornikiem z hydrolem jest taka czarna "kulka". Przeszkadza mi zbiornik od cieczy chlodzacej bo nic tam nie widze. Na dodatek kupa kalbi od lpg Moze ktos ma jakies zdjecie gdzie to jest? Potrzebny mi do tego jest kanal czy wszystko mozna zrobic z gory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78 Zgłoś #20 Napisano 11 Września 2006 Witam, chwilowo problem z pedalem sprzegla rozwiazany, poniewaz peklo mocowanie owego pedalu do grodzi i aktualnie wcisniecie pedalu powoduje "tylko" uniesienie sie calej kolumny kierownicy o okolo dwa cm, a biegu na wlaczonym silniku nie da sie wrzucic. Jutro odbieram auto od mechanika i szacowany koszt naprawy to 400zl. Chyba sie przesiade na malucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach