Skocz do zawartości
VWMarcin

Co to za przewód ?

Rekomendowane odpowiedzi

Co to za przewód i za co odpowiada? Podczas wymiany świec zauważylem, że jest popękana "charmonijka" przed jego łączeniem z dolotem, a wychodzi on z komory silnikowej pod kolektorem ssącym. Na razie musiałem go zastąpić czymkolwiek i jest tak jak widać na zdjęciu :D

 

Dzisiaj wymontowałem ten przewód (tj. odma) ze swojego Passka - silnik 1.6 ARM Tak wygląda (pierwsza fotka) :dupablada Nie było to łatwe, gdyż dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Musiałem odkręcić wisko, żeby odkręcić alternator, bo on zasłania dostęp do mocowania odmy.(wisko odkręciłem bo ono blokowało wyciągnięcie śruby dolnego mocowania alternatora) Po odkręceniu alternatora można już włożyć tam rękę żeby odbezpieczyć i wyjąc te dziadostwo :dodupy Mam teraz prośbę do tych, którzy maja lepsze dojście do etki. Jaki jest numer tego cholerstwa, bo na tej rurce jest trochę wytarty i można jedynie się dopatrywać rożnych cyferek na końcu tego numeru. Może to być 83, 93, 88 albo 98 bo trzecia od końca to wygląda mi na "4" (tak myślę):dolamam Koledzy pomóżcie :padam:

Odma VW 6.jpg

Odma VW 2.jpg

Odma VW 3.jpg

Odma VW 4.jpg

Odma VW 5.jpg

Edytowane przez VWMarcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hemigrand

A nie jest to odma? u mnie to wyglądało tak:

passatforum.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie jest to odma? u mnie to wyglądało tak:

 

no rzeczywiście identyczne silniki 1.6 i 2.8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hemigrand
no rzeczywiście identyczne silniki 1.6 i 2.8 :)

Idenyczne nie są, przecierz podałem swoje zdjęcie, a zauwarzyłem, że u mnie ten przewód jest podłączony idenycznie i dolotem. A przewód tez jest w żeberka

Ale mają jedną wspólną cechę, to silnik volkswagena;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod posta. A od czego jest ten przewód bo mi popękał a chcę wiedzieć co wymieniam

 

zapomniałem zaznaczyć-to jeszcze raz

s1_DSC04695.jpg

Kabelek.JPG

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od turbiny chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...kfor - to jest podciśnieniowy przewód pomiędzy kolektorem dolotowym a regulatorem ciśnienia paliwa... Widać, że skoro nie masz innych zmartwień, to jest jeszcze sprawny... jakby był dziurawy, to byś pisał, że masz problemy z "system too lean", check enginem i brakiem doładowania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba się mylisz kolego bo turbina śmiga z drugiej strony

--- scalone ---

ale i tak go wymienię dzięki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj wymontowałem ten przewód (tj. odma) ze swojego Passka - silnik 1.6 ARM Tak wygląda (pierwsza fotka) Nie było to łatwe, gdyż dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Musiałem odkręcić wisko, żeby odkręcić alternator, bo on zasłania dostęp do mocowania odmy.(wisko odkręciłem bo ono blokowało wyciągnięcie śruby dolnego mocowania alternatora) Po odkręceniu alternatora można już włożyć tam rękę żeby odbezpieczyć i wyjąc te dziadostwo Mam teraz prośbę do tych, którzy maja lepsze dojście do etki. Jaki jest numer tego cholerstwa, bo na tej rurce jest trochę wytarty i można jedynie się dopatrywać rożnych cyferek na końcu tego numeru. Może to być 83, 93, 88 albo 98 bo trzecia od końca to wygląda mi na "4" (tak myślę) Koledzy pomóżcie

Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć)

Click image for larger version Name: Odma VW 6.jpg Views: 0 Size: 55.7 KB ID: 29358 Click image for larger version Name: Odma VW 2.jpg Views: 0 Size: 41.6 KB ID: 29359 Click image for larger version Name: Odma VW 3.jpg Views: 0 Size: 25.5 KB ID: 29360 Click image for larger version Name: Odma VW 4.jpg Views: 0 Size: 31.1 KB ID: 29361 Click image for larger version Name: Odma VW 5.jpg Views: 0 Size: 32.8 KB ID: 29362

 

Dodam iż byłem w Inter Carsie w Łomży i jeden pan szuka z pół godziny w etce i nie mógł mi tego znaleźć. Powiedział żebym spisał numer z tej części, a tu weź i spisz :doh

Zdjęcia w pierwszym poście powyżej.

Edytowane przez VWMarcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:569: Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować ten numer? :confused:

Odma VW 3.jpg

Odma VW 4.jpg

Odma VW 5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:569: Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować ten numer? :confused:

 

Ciężko jest znaleźć coś na temat twojego silnika. może ten pdf jakoś pomoże. czy to może chodzi o rurę odchodzącą od części nr 15?

ADP.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przed liczbą 103 jest 6B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem :hurra to jest numer 06B133354 występuje w silniku AHL i ARM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to może chodzi o rurę odchodzącą od części nr 15?

 

W tym przypadku chodzi o część nr.24 tylko na tym rysunku wygląda ona całkiem inaczej niż w realu i ma całkiem inny numer. Zamieszczałem fotki na początku tego tematu w pierwszym poście.

 

Moim zdaniem przed liczbą 103 jest 6B.

 

Koledzy ja wiem co jest przed liczbą 103 tylko nie można odczytać ostatnich trzech cyfr, bo są wytarte i słabo widoczne można jedynie się domyślać tak jak ja w pierwszym poście. Tam jest nr. 06B 103 ... i te ostanie trzy to mogą być 493, ale rąk nie dałbym sobie chlasnąć za to :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jutro z ciekawosci popatrze u siebie jaki tam jest numer i dam ci znac popoludniu jezeli jeszcze nie wiesz naturalnie :)

Mysle ze w AHL powinien byc raczej to samo???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, jutro z ciekawosci popatrze u siebie jaki tam jest numer i dam ci znac popoludniu jezeli jeszcze nie wiesz naturalnie :)

Mysle ze w AHL powinien byc raczej to samo???

 

Zerknij na post #13 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi 3 rzeczy ('00 silnik 1.6):

czym grozi jazda z odma niepodlaczona? (wlasnie odkrylem, ze rura nie dosc, ze u gory peknieta i troche jej brakuje tzn konczy sie na tej karbowanej czesci to dodatkowo w silniku lezala zupelnie luzno - czubkami palcow ja wyjalem a gniazda bo dalej nie wyjdzie kolektor etc ja trzyma)

Czy taki stan rzeczy moze miec wplyw na stan silnika i zuzywanie oleju?

Pytam bo rurki wygladaja cale zachlapane olejem (chodzi mi o okolice tego trojnika co wchodzi do rury dolotowej) i dodatkowo zasypane czyms mialkim - jakby bardzo drobny piasek - kurz sie przykleil?

do tego przy mocowaniu na dole jest sporo rozchlapanego oleju a auto go konsumuje (kupilem w pt jeszcze nei wiem ile, ale ju kontrolke zolta widzialem na trasie i musialem dolac w sumie kilkaset ml by dojsc do 3/4 poziomu na bagnecie)

 

 

odnoszac sie do 1 zdjecia z pierwszego postu:

 

czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie?

 

max prawa czesc rury u mnie zgubiona

 

tam gdzie wchodzi lewa czesc jest trojnik i wchodza tam jeszcze przewody znad silnika i gdzies z boku za przepustnica)

na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci ;)

pomocy ;)

ps czy moge jezdzic autem z tymi czesciami wymontowanymi (mowa o 3 rurkach do dolotu - jak tylko zatkam sam dolot by nie bralo lewego powietrza (co zreszta robilo od Bog wie jak dawna) pytam bo czy na szrot czy do sklepu jakos dostac sie musze...

 

Ps edycja wlasnie wyjalem ta rure (praca z narzedziami chirurgicznymi rulez ;)

ma kod 06b 103 493 moja wyglada na kombinowana?

Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie)

czy cos poza ta odma musze kupic? jakies uszczelki? czy poprostu kupuje nowa odme i metal wejdzie do niej a metal plum do silnika i klipsem zabezpieczyc a druga koncuwka i

czy musze dodatkowo jakies uszczelki kupowac?

Edytowane przez gooral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gooral dzięki za numer tej odmy, bo jak do tej pory nikt go dokładnie nie odszyfrował, bo u mnie był wytarty :hurra

 

"czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie?"

 

Tak w tym gnieździe jest gumowa uszczelka, można ją wyjąć palcami jak wyjmiesz już tą odmę.

 

"na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci "

 

Ja tam też nic takiego nie znalazłem

 

"Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie)"

 

Ta metalowa rurka to jest stały element odmy, ale po paru latach i pod wpływem temperatury silnika ta rurka z niej wypada:dupablada ja też tak mam, ale jakoś na razie nie wpadło mi to do silnika. Ja myślę że wystarczy kupić nową odmę i ją tam usadowić, powinno być :16:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie powiedzcie mi 3 rzeczy ('00 silnik 1.6):

czym grozi jazda z odma niepodlaczona? (wlasnie odkrylem, ze rura nie dosc, ze u gory peknieta i troche jej brakuje tzn konczy sie na tej karbowanej czesci to dodatkowo w silniku lezala zupelnie luzno - czubkami palcow ja wyjalem a gniazda bo dalej nie wyjdzie kolektor etc ja trzyma)

Czy taki stan rzeczy moze miec wplyw na stan silnika i zuzywanie oleju?

Pytam bo rurki wygladaja cale zachlapane olejem (chodzi mi o okolice tego trojnika co wchodzi do rury dolotowej) i dodatkowo zasypane czyms mialkim - jakby bardzo drobny piasek - kurz sie przykleil?

do tego przy mocowaniu na dole jest sporo rozchlapanego oleju a auto go konsumuje (kupilem w pt jeszcze nei wiem ile, ale ju kontrolke zolta widzialem na trasie i musialem dolac w sumie kilkaset ml by dojsc do 3/4 poziomu na bagnecie)

 

 

odnoszac sie do 1 zdjecia z pierwszego postu:

 

czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie?

 

max prawa czesc rury u mnie zgubiona

 

tam gdzie wchodzi lewa czesc jest trojnik i wchodza tam jeszcze przewody znad silnika i gdzies z boku za przepustnica)

na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci ;)

pomocy ;)

ps czy moge jezdzic autem z tymi czesciami wymontowanymi (mowa o 3 rurkach do dolotu - jak tylko zatkam sam dolot by nie bralo lewego powietrza (co zreszta robilo od Bog wie jak dawna) pytam bo czy na szrot czy do sklepu jakos dostac sie musze...

 

Ps edycja wlasnie wyjalem ta rure (praca z narzedziami chirurgicznymi rulez ;)

ma kod 06b 103 493 moja wyglada na kombinowana?

Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie)

czy cos poza ta odma musze kupic? jakies uszczelki? czy poprostu kupuje nowa odme i metal wejdzie do niej a metal plum do silnika i klipsem zabezpieczyc a druga koncuwka i

czy musze dodatkowo jakies uszczelki kupowac?

 

Z informacji które posiadam nie ma podrób-z resztą po dwutygodniowych próbach poległem ;) Dostępne w ASO-dzwoń i pytaj o cenę.Do silnika ADR zamo kolanko +- 110PLN,o wężach nie mówię bo nie zmianiałem.Odma to nic innego jak odpowietrzanie skrzyni korbowej,nieco oparów z olejem może się wydostawać,lecz nie za dużo.Nie jest to jednak powodem ubywania oleju w silniku-no chyba że są dość duże przedmuchy,a brud jest przez kurz który na tym syfie osiada.Węże i plastiki łączone są spinkami.Pzdr.

 

 

Ja myślę że wystarczy kupić nową odmę i ją tam usadowić, powinno być :16:

 

Jedynie nową ;) Stare,używane mają już przegrzany plastik i będą także pękać i się kruszyć.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z informacji które posiadam nie ma podrób-z resztą po dwutygodniowych próbach poległem ;-) Dostępne w ASO-dzwoń i pytaj o cenę.Do silnika ADR zamo kolanko +- 110PLN,o wężach nie mówię bo nie zmianiałem.Odma to nic innego jak odpowietrzanie skrzyni korbowej,nieco oparów z olejem może się wydostawać,lecz nie za dużo.Nie jest to jednak powodem ubywania oleju w silniku-no chyba że są dość duże przedmuchy,a brud jest przez kurz który na tym syfie osiada.Węże i plastiki łączone są spinkami.Pzdr.

 

Problem z miejscem zamieszkania ciezko o czesci zamienne jutro bede kombinowal. Bo nawet jak cos znajde to bedzie milion euro (zartuje, ale wymiana rozrzadu w mondeo '98 kosztowala w warsztacie 600 euro znajomego)

Co do oleju to jest go pelno w odmie i wyzej w poblizu rury dolotowej (pomiedzy filtrem a przepustnica) az grubo - patyczkiem do uszu go mozna bylo zbierac (taki gesty czarny syf jak smar co sie do niego kurz przykleil)

dodatkowo caly silnik kolo miejsca montazu odmy jest caly oblepiony olejem

w sumie to powinienem zamowic trojnik co wchodzi w rure dolotowa (kruciec sie zlamal wsadzilem do niego idealnie pasujaca metalowa rurke i wkleilem ja w obie czesci i zalalem klejem z wierzchu)

 

do tego jeden o ring (ten z pokrywy silnika) pekniety i posciskany do wymiany.

 

gdzies kiedys dotarlem do infa w necie, ze ktos szukal wycieku oleju (nawet turbo wymienil) a na koncu znalazl pekniecie w odmie.

 

Nikt nie odpowiedzial czy moge tak jezdzic (w sumie peknieta odma tam nie byla od wczoraj)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności