Skocz do zawartości
asluka

czujnik G89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Vag pokazał mi błąd czujnika temperatury w komorze świerzego powietrza(błąd sporadyczny- zwarcie na plusie). Po zdjęciu filtra kabinowego widzę ten czujnik, jednak nie mam pojęcia jak go wymontować, czy choćby którędy idzie kabel od niego. Jeśli ktoś może pomóc to z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Vag pokazał mi błąd czujnika temperatury w komorze świerzego powietrza(błąd sporadyczny- zwarcie na plusie). Po zdjęciu filtra kabinowego widzę ten czujnik, jednak nie mam pojęcia jak go wymontować, czy choćby którędy idzie kabel od niego. Jeśli ktoś może pomóc to z góry dzięki.

 

dołączam się do prośby, mam ten sam problem, wyciągałem schowek i tamtędy tez nie dałem rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wszystkiego demontować.

Przez otwór pod filtrem kabinowym musisz ten czujnik obrócić o 90 stopni.

następnie demontujesz schowek i pomiędzy obudową dmuchawy a grodzią silnika wyjmujesz ten czujnik. Jest tam mało miejsca ale palce się mieszczą.

Montaż w odwrotnej kolejności.

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba wszystkiego demontować.

Przez otwór pod filtrem kabinowym musisz ten czujnik obrócić o 90 stopni.

następnie demontujesz schowek i pomiędzy obudową dmuchawy a grodzią silnika wyjmujesz ten czujnik. Jest tam mało miejsca ale palce się mieszczą.

Montaż w odwrotnej kolejności.

 

powodzenia

może jakieś foto z manualem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie apropo tego czujnika poniewaz wymienilem go na nowy i pokazuje temprerature dobrze tylko z malym "ale" . Jak podlaczylem nowy to pokazywal caly czas temp 21 stopni w plusie a bylo zdecydowanie wiecej na dworze dlatego zaczalem ruszac kablami i w koncu zaczal pokazywac normalnie. Przed tym zanim pokazywal normalnie nawet po podlaczeniu Vag-a nie bylo bledow a jak zaczalem ruszac kablem to sie bledy znalazly - przerwa lub zwarcie plusa .... I pytanie : Ktoredy i dokad ciagnie sie ten kabelek od czujnika zeby go wymienic, ewentualnie sprawdzic gdzie jest przerwany ?

Z gory dziekuje za popowiedzi i pozdrawiam.

 

---------- Post added at 20:53 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

 

Mała podpowiedz dla tych którzy już zdemontowali schowek i nie wiedza jak się dostać do czujnika, wyciaga sie bardzo latwo, wystarczy wlozyc reke za "zdemontowanym" schowkiem do gory, wymacac czujnik i go przekrecic bez roznicy w ktora strone.

 

1) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/1.JPG

2) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/2.JPG

3) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/3.JPG

4) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/4.JPG

5) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/5.JPG

6) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/6.JPG

7) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/7.JPG

Edytowane przez Play3R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała podpowiedz dla tych którzy już zdemontowali schowek i nie wiedza jak się dostać do czujnika, wyciaga sie bardzo latwo, wystarczy wlozyc reke za "zdemontowanym" schowkiem do gory, wymacac czujnik i go przekrecic bez roznicy w ktora strone.

 

Czy demontaż jest równie prosty w przypadku modeli z poduszką nad schowkiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile taki czujnik kosztuje?? też mi vag pokazuje że z nim coś nie tego. ale to chyba standard bo mam dwóch kolegów co mają też B5 i ten sam błąd mają....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja ten czujnik naprawiłem chodź nie było łatwo bo trzeba go rozdłubać umiejętnie tak żeby nie połamać.W środku może być rozlutowany(zimny lut) efektem tego są przekłamania temperaturowe na klimatroniku.A wymontowanie jak i założenie jest proste trochę gimnastyki przy zdemontowanym schowku jest luka tak jak koledzy pisali powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile taki czujnik kosztuje??

 

Dwa rodzaje czunika w zależnosci od typu klimy:

Ciężko powiedzieć jednoznacznie, albo 4B0820539, albo 4A0820539A klimatyzacja z elektroniczną regulacją.

 

4B0820539 klima manual: ???

4A0820539A klima z regulacja elektroniczną - na dzień dzisiejszy w ASO VW Gorzów Wielkopolski: 84zł

ten drugi pewnie tańszy albo w zbliżonej cenie...

 

---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:47 ----------

 

A wymontowanie jak i założenie jest proste trochę gimnastyki przy zdemontowanym schowku jest luka tak jak koledzy pisali powyżej.

 

Z której strony szukać, europejczyk kiera z lewej...

Gdzie jest ta luka na prawo czy na lewo obudowy wentylatora patrząc na wentylator

po zdemontowaniu schowka ?

 

Sam czujnik jest chyba z prawej strony wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4B0820539 klima manual: ???

Prawdopodobnie tak, brak opisu w ETKA.

4A0820539A klima z regulacja elektroniczną - na dzień dzisiejszy w ASO VW Gorzów Wielkopolski: 84zł

ten drugi pewnie tańszy albo w zbliżonej cenie.

Drugi tyle samo (obydwa sprawdzane na stronce VW Gajos).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był filmik na YT jak wydłubać G89.

Niestety wcięło go razem z kontem użytkownika który go wstawił...

 

 

Generalnie wygląda to tak.:

 

1. Demontujemy schowek pasażera i ewentualnie wentylator nadmuchu

 

2. Siedzenie pasażera przesuwamy max. do tyłu, wyjmujemy zagłówek i rozkładamy oparcie

 

3. kładziemy sie na rozłożonym siedzeniu, na plecach i głową w kierunku schowka.

 

4. teraz widac obudowe tunelu nawiewu oraz chwyt powietrza do obiegu zamknietego

 

5. siegamy ręką za obudową nawiewu, macamy gdzie czujniczek i po przekreceniu go o 90 stopni wyjmujemy... (otwór po zdemontowanym wentylatorze nadmuchu ułatwi namierzenie sensora)

 

Przekręcić i wysunąc z obudowy nawiemu można równiez przez otwór filtra kabinowego...

 

6. G89 wypinamy z kostki regenerujemy lub zastępujemy nowym

 

7. Montujemy w odwrotnej kolejności...

 

 

Można przy tej operacji posłużyć sie żona, dziewczyną itp osobami u chudych i zwinnych rączkach...

bo miesca b. mało i zwinne delikatne złodziejskie paluszki bardzo się przydają :P

 

 

P.S.

Jako że delikatnymi i zwinnymi paluszkami złodzieja nie grzeszę bo raczej do pieczenia chleba się one nadają to...

 

swój zdemontowałem przez otwór obudowy filtra kabinowego... od strony komory silnika...

po obróceniu o 90stopni wypchnąłem w kierunku grodzi, jak już dyndał na kablu to wypiąłem z kostki.

 

Nowy założyłem mocując do niego kawałek drutu z migo-matu na kropelkę kropelki (drut musiał byc na tyle sztywny by można było nim manipulować sensorem ale i na tyle miękki by dął się wygiąć w razie potrzeby, a spoina na tyle mocna by G89 nie odpadł przy przewlekaniu, ale i na tyle krucha by dało się drucik usunąć bez szkody dla G89), który to wcześniej przewlekłem przez otwór po starym G89

 

Po wpięciu nowego G89 do kostki wystarczyło go wciągnąć drutem do środka... wmanipulować w otwór i obrócić o 90 by umocować.

( Przydałą się przy tym znajomość łaciny kuchennej i Japońskiego ale wlazł na m-ce :ok )

 

Na dobrą to tym sposobem nie musiałbym nawet demontować schowka...

 

Naturalnie drucik służacy do przewleczenie G89 na m-ce został usunięty :D

Edytowane przez 8472Ragnarok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykonałem naprawę w/w czujnika , demontaż czujnika nawet przy moich wielkich łapach była prosta ... Co do samej naprawy rozłożenie czujnika hmmmm trochę zabawy i ukazuje nam się urwany jeden drut lub dwa jeśli ktoś ambitnie szarpnie ;) ... lutujemy wkłądamy do lodówki i sprawdzamy czy reaguje na zmiany temp . Przy ok 22stC powinien mieć w granicach 1KOhm im zimniej tym wyższa oporność , im cieplej to rzecz jasna mniejsza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności