asluka Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2008 Witam. Vag pokazał mi błąd czujnika temperatury w komorze świerzego powietrza(błąd sporadyczny- zwarcie na plusie). Po zdjęciu filtra kabinowego widzę ten czujnik, jednak nie mam pojęcia jak go wymontować, czy choćby którędy idzie kabel od niego. Jeśli ktoś może pomóc to z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzik Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2008 Witam. Vag pokazał mi błąd czujnika temperatury w komorze świerzego powietrza(błąd sporadyczny- zwarcie na plusie). Po zdjęciu filtra kabinowego widzę ten czujnik, jednak nie mam pojęcia jak go wymontować, czy choćby którędy idzie kabel od niego. Jeśli ktoś może pomóc to z góry dzięki. dołączam się do prośby, mam ten sam problem, wyciągałem schowek i tamtędy tez nie dałem rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2008 bez demontażu pudła klimatronika może być ciężko Polecam cały temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RysiekD Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2008 Nie trzeba wszystkiego demontować. Przez otwór pod filtrem kabinowym musisz ten czujnik obrócić o 90 stopni. następnie demontujesz schowek i pomiędzy obudową dmuchawy a grodzią silnika wyjmujesz ten czujnik. Jest tam mało miejsca ale palce się mieszczą. Montaż w odwrotnej kolejności. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #5 Napisano 11 Stycznia 2010 Nie trzeba wszystkiego demontować.Przez otwór pod filtrem kabinowym musisz ten czujnik obrócić o 90 stopni. następnie demontujesz schowek i pomiędzy obudową dmuchawy a grodzią silnika wyjmujesz ten czujnik. Jest tam mało miejsca ale palce się mieszczą. Montaż w odwrotnej kolejności. powodzenia może jakieś foto z manualem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Play3R Zgłoś #6 Napisano 10 Czerwca 2010 (edytowane) Ja mam takie pytanie apropo tego czujnika poniewaz wymienilem go na nowy i pokazuje temprerature dobrze tylko z malym "ale" . Jak podlaczylem nowy to pokazywal caly czas temp 21 stopni w plusie a bylo zdecydowanie wiecej na dworze dlatego zaczalem ruszac kablami i w koncu zaczal pokazywac normalnie. Przed tym zanim pokazywal normalnie nawet po podlaczeniu Vag-a nie bylo bledow a jak zaczalem ruszac kablem to sie bledy znalazly - przerwa lub zwarcie plusa .... I pytanie : Ktoredy i dokad ciagnie sie ten kabelek od czujnika zeby go wymienic, ewentualnie sprawdzic gdzie jest przerwany ? Z gory dziekuje za popowiedzi i pozdrawiam. ---------- Post added at 20:53 ---------- Previous post was at 20:22 ---------- Mała podpowiedz dla tych którzy już zdemontowali schowek i nie wiedza jak się dostać do czujnika, wyciaga sie bardzo latwo, wystarczy wlozyc reke za "zdemontowanym" schowkiem do gory, wymacac czujnik i go przekrecic bez roznicy w ktora strone. 1) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/1.JPG 2) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/2.JPG 3) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/3.JPG 4) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/4.JPG 5) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/5.JPG 6) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/6.JPG 7) http://play3r.edomena.pl/ftp/forum/czujnikg89/7.JPG Edytowane 10 Czerwca 2010 przez Play3R Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8472Ragnarok Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2011 Mała podpowiedz dla tych którzy już zdemontowali schowek i nie wiedza jak się dostać do czujnika, wyciaga sie bardzo latwo, wystarczy wlozyc reke za "zdemontowanym" schowkiem do gory, wymacac czujnik i go przekrecic bez roznicy w ktora strone. Czy demontaż jest równie prosty w przypadku modeli z poduszką nad schowkiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2011 ile taki czujnik kosztuje?? też mi vag pokazuje że z nim coś nie tego. ale to chyba standard bo mam dwóch kolegów co mają też B5 i ten sam błąd mają.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2011 Witam Ja ten czujnik naprawiłem chodź nie było łatwo bo trzeba go rozdłubać umiejętnie tak żeby nie połamać.W środku może być rozlutowany(zimny lut) efektem tego są przekłamania temperaturowe na klimatroniku.A wymontowanie jak i założenie jest proste trochę gimnastyki przy zdemontowanym schowku jest luka tak jak koledzy pisali powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8472Ragnarok Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2011 ile taki czujnik kosztuje?? Dwa rodzaje czunika w zależnosci od typu klimy: Ciężko powiedzieć jednoznacznie, albo 4B0820539, albo 4A0820539A klimatyzacja z elektroniczną regulacją. 4B0820539 klima manual: ??? 4A0820539A klima z regulacja elektroniczną - na dzień dzisiejszy w ASO VW Gorzów Wielkopolski: 84zł ten drugi pewnie tańszy albo w zbliżonej cenie... ---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:47 ---------- A wymontowanie jak i założenie jest proste trochę gimnastyki przy zdemontowanym schowku jest luka tak jak koledzy pisali powyżej. Z której strony szukać, europejczyk kiera z lewej... Gdzie jest ta luka na prawo czy na lewo obudowy wentylatora patrząc na wentylator po zdemontowaniu schowka ? Sam czujnik jest chyba z prawej strony wentylatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2011 4B0820539 klima manual: ??? Prawdopodobnie tak, brak opisu w ETKA. 4A0820539A klima z regulacja elektroniczną - na dzień dzisiejszy w ASO VW Gorzów Wielkopolski: 84złten drugi pewnie tańszy albo w zbliżonej cenie. Drugi tyle samo (obydwa sprawdzane na stronce VW Gajos). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8472Ragnarok Zgłoś #12 Napisano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Był filmik na YT jak wydłubać G89. Niestety wcięło go razem z kontem użytkownika który go wstawił... Generalnie wygląda to tak.: 1. Demontujemy schowek pasażera i ewentualnie wentylator nadmuchu 2. Siedzenie pasażera przesuwamy max. do tyłu, wyjmujemy zagłówek i rozkładamy oparcie 3. kładziemy sie na rozłożonym siedzeniu, na plecach i głową w kierunku schowka. 4. teraz widac obudowe tunelu nawiewu oraz chwyt powietrza do obiegu zamknietego 5. siegamy ręką za obudową nawiewu, macamy gdzie czujniczek i po przekreceniu go o 90 stopni wyjmujemy... (otwór po zdemontowanym wentylatorze nadmuchu ułatwi namierzenie sensora) Przekręcić i wysunąc z obudowy nawiemu można równiez przez otwór filtra kabinowego... 6. G89 wypinamy z kostki regenerujemy lub zastępujemy nowym 7. Montujemy w odwrotnej kolejności... Można przy tej operacji posłużyć sie żona, dziewczyną itp osobami u chudych i zwinnych rączkach... bo miesca b. mało i zwinne delikatne złodziejskie paluszki bardzo się przydają P.S. Jako że delikatnymi i zwinnymi paluszkami złodzieja nie grzeszę bo raczej do pieczenia chleba się one nadają to... swój zdemontowałem przez otwór obudowy filtra kabinowego... od strony komory silnika... po obróceniu o 90stopni wypchnąłem w kierunku grodzi, jak już dyndał na kablu to wypiąłem z kostki. Nowy założyłem mocując do niego kawałek drutu z migo-matu na kropelkę kropelki (drut musiał byc na tyle sztywny by można było nim manipulować sensorem ale i na tyle miękki by dął się wygiąć w razie potrzeby, a spoina na tyle mocna by G89 nie odpadł przy przewlekaniu, ale i na tyle krucha by dało się drucik usunąć bez szkody dla G89), który to wcześniej przewlekłem przez otwór po starym G89 Po wpięciu nowego G89 do kostki wystarczyło go wciągnąć drutem do środka... wmanipulować w otwór i obrócić o 90 by umocować. ( Przydałą się przy tym znajomość łaciny kuchennej i Japońskiego ale wlazł na m-ce :ok ) Na dobrą to tym sposobem nie musiałbym nawet demontować schowka... Naturalnie drucik służacy do przewleczenie G89 na m-ce został usunięty Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez 8472Ragnarok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2013 Dziś wykonałem naprawę w/w czujnika , demontaż czujnika nawet przy moich wielkich łapach była prosta ... Co do samej naprawy rozłożenie czujnika hmmmm trochę zabawy i ukazuje nam się urwany jeden drut lub dwa jeśli ktoś ambitnie szarpnie ... lutujemy wkłądamy do lodówki i sprawdzamy czy reaguje na zmiany temp . Przy ok 22stC powinien mieć w granicach 1KOhm im zimniej tym wyższa oporność , im cieplej to rzecz jasna mniejsza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach