Skocz do zawartości

Night_Flier

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Night_Flier

  • Urodziny 10.07.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poniatowa

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 90KM (AHU)
  • Rok produkcji
    1998
  1. No ja dopiero zamontowałem sterownik centralnego (mam teraz piloty z przyciskiem bagażnika, domyka mi szyby itd). Bagażnik jest również otwierany przy otwarciu wszystkich drzwi. Zastosowałem siłownik Slave i po przytrzymaniu na pilocie przycisku bagażnika odryglowuje się tylko zamek bagażnika. Reszta drzwi pozostaje zamknięta. Teraz pozostaje mi tylko montaż elementów do uniesienia klapy. Poczytałem i popisałem do różnych osób i producentów z tym problemem. Producenci sprężyn pisali że można to zrealizować za pomocą odpowiednio silnej sprężyny gazowej pchającej (przy czym problemu z zamknięciem ręcznym nie będzie). Inni pisali o siłownikach elektrycznych (np. śrubowych) umożliwiającymi również opuszczanie za pomocą pilota. Ale wg. mnie chyba ten sposób ze sprężyną jest najbardziej rozsądny i opłacalny. Co o tym sądzicie? A czy takie elementy montażowe można gdzieś kupić gotowe? Przyznam że pracuję ciągle i rzadko mam czas na majsterkowanie i wolałbym kupić gotowe. Może kolega beny140 zgodziłby się przygotować taki zestaw za opłatę oczywiście i ewentualne wysłanie pocztą? Bo w mojej okolicy to ani OBI (lub innego podobnego) ani żadnego serwisu VW (a za daleko to mi się jeździć nie opłaca i czasu brakuje). Więc kolego beny jakbyś mógł to daj znać czy zgodziłbyś się na taki układ. Pozdrawiam.
  2. Z niemieckiej strony wynika że to nic trudnego zrobić cały mechanizm. Trudniej jest z częściami. Na allegro nic takiego nie znalazłem. Nawet jednej aukcji na której byłby taki mechanizm do jakiegokolwiek z samochodów. Fakt jest taki że w swojej wersji mam pilota wbudowanego w kluczyk więc przycisku klapy nie mam. Pytanie tutaj do Was koledzy: czy jeśli cały mechanizm zrobiłbym to czy jest możliwość zaprogramowania modułu komfortu tak aby jeden z przycisków otwórz/zamknij centralny wykonywał funkcję otwarcia klapy? Bo jeśli nie to pozostaje tylko dokupienie odpowiedniego sterownika. Powiedzcie mi jeszcze czy komuś się udało już w końcu to zrobić i gdzie zaopatrzył się w części. Bo nie wiem czy kupować te z tej niemieckiej strony (podanej wcześniej przez jednego z forumowiczów) czy jest jeszcze może jakiś inny sposób zrobienia takiego bajeru. Pozdrowienia.
  3. Ten kabel po USB to kiedyś już kupiłem od jednego z forumowiczów, natomiast ten pod COMa jest pożyczony tylko brakuje mi laptopa który miałby złącze COM i żebym mógł wtedy użyć tego programu DOSowego. No ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem kolegę - znaczy się ani jednym ani drugim kablem nic nie zdziałam?
  4. Kabel to VAG OBDII USB KKL (taki jak na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item961184641_interfejs_vw_audi_seat_skoda_vag_obd2_usb_kkl.html) oraz pod RS232 posiadam ISO9141 (tylko z tym gorzej bo laptopa trudniej znaleźć).
  5. Witam! Próbuję od dłuższego czasu zabrać się za kilka opcji w moim Passacie B5 z 1998r. Problem polega na tym że ciągle napotykam na swojej drodze jakieś przeszkody. Głównie chciałbym zaprogramować domykanie i otwieranie szyb z pilota po przytrzymaniu przycisku. Posiadam kabel pod USB jednak czeski programik nie działa a pod Windą nie da się tego zrobić. Poza tym VAG-COM wykrywa mi różne błędy, część z nich nie da się odczytać bo pisze że wersja programu jest niezarejestrowana. Skąd można pobrać wersję VAGa którą mógłbym sprawdzić wszystko? Ta wersja którą mam pokazała mi również błąd przy teście kompatybilności złącza OBDII (VAG-COM OBD-II Compatibility Test Test Status: Test Complete Result: Car is NOT ISO/OBDII Compatible. If this Car is VW/AUDI/Seat/Skoda Try Select->Indiwidual Controlers). Co to może znaczyć? Czy mój samochód nie obsługuje złącza ani ISO ani OBDII? Czym więc w takim razie mogę go podpiąć pod kompa i przeprogramować domykanie szyb? Jeśli chodzi o sposób z pierwszego postu tego tematu to już to przerabiałem. Pomimo trudnego dostępu do laptopa ze złączem COM udało mi się dwa modele załatwić przy czym jeden nie chciał się przez ten programik połączyć i nic mi się nie udało zrobić, drugi z kolei nie chciał bootować płyty. Kabel który posiadam pod COMa to ISO9141 (Czy tym kablem mogę zrobić programowanie domykania?). Mój moduł komfortu to 1J0 959 799J Coding 04099 Component OE Zentral-SG Komf. 0001 Shop# WSC07777. Jakie jeszcze mogą być rozwiązania żebym mógł zrobić to kodowanie. Czy posiadanymi przeze mnie kablami uda mi się tego dokonać? A może jest ktoś z okolic Poniatowej/Opola Lubelskiego żeby był w stanie mi coś takiego zrobić? Szukałem również tej nowszej wersji motordiaga która ponoć ma obsługiwać starsze modele i działa pod windowsem jednak chyba do tej pory jeszcze nie wyszła. Pozdrawiam i mam nadzieję że znajdzie się ktoś życzliwy kto wytłumaczy mi to wszystko. Z góry dziękuję.
  6. Jeśli chodzi o moje sugestie to nadal mam problem ze wspomaganiem. Ostatnio dowiedziałem się od pewnego człowieka, że w przypadku dolewania lub wymiany płynu w naszych passatach (bez wzlględu na to czy dolewamy/wymieniamy, taki sam/inny płyn) to pompy wspomagania zaczynają wariować. Więc mechanicy ogólnie nie mają pomysłów jak rozwiązać ten problem. U mnie było tak, że po dolaniu takiego samego płynu wspomaganie jakby całkowicie przestało działać. Później przez pewien czas parkując wieczorem przed zgaszeniem silnika kręciłem na skrajne pozycje kierownicą i po pewnym czasie zaczęło lepiej działać. Jednak tak jak kolega wyżej napisał w przypadku małej prędkości i próby gwałtownego skrętu wspomaganie stawia duży opór. Napewno jest lepiej niż było. Denerwowało mnie to więc postanowiłem cały układ przepłukać i zalać nowym płynem. I sytuacja się powtórzyła. Na początku prawie jak bez wspomagania a po kręceniu przez jakiś czas kierownicą udało się nieco naprawić problem. Nadal jestem niezadowolony ze sposobu w jaki działa teraz moje wspomaganie. Chyba jednak to jest problem passatów. Jeśli ktoś ma jakiś skuteczny sposób na to aby jego działanie wróciło do normalnego stanu proszę o sugestie. Nie chciałbym wymieniać maglownicy. Zastanawiam się nad wymianą pompy ale nie jestem pewny czy to coś pomoże i jakie później będę tego efekty. Może jednak ktoś już tak miał i udało mu się naprawić więc prosiłbym o wszelką pomoc. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
  7. Do użytkownika "zuse": twoja porada nieco pomogła, kierownica nieco lżej chodzi ale dalej jest czasami takie zawachanie ze strony wspomagania. Mam takie pytanko jeszcze: jak rozpoznać który z elementów odpowiedzialnych za wspomaganie jest uszkodzony? Czy trzeba po kolei wymieniać czy jest na to inny sposób, bo chyba VAG nie rozpozna usterki. A nie chciałbym kupować po kolei elementów skoro mogą być sprawne. Dodam jeszcze że u mnie przy przekręcaniu kierownicy słyszę pracę pompy (może jest zatarta i trzeba ją wymienić). Jakie są objawy kiedy siądzie maglownica? Co się dzieje wtedy? Proszę o wszelkie sugestie. Dzięki za wszelką okazaną pomoc. Pozdrawiam.
  8. Witam! Wiem że tematów ze wspomaganiem jest już kilka, ale żaden z nich nie był w stanie rozwiązać mojego problemu. Sprawa wygląda następująco: kupiłem passata B5 i po pewnym czasie zauważyłem że w zbiorniczku od wspomagania brakuje płynu. Ponieważ nie mogłem sprawdzić jaki to płyn w warsztacie przepłukali mi układ wlewając mineralny płyn (ponoć po płukaniu obojętne jest jaki się zaleje). Od tej operacji wspomaganie mi nie działa tak jak powinno - jest tak że kiedy jadę na trasie no to tego bardzo nie odczuwam ale kiedy przyjdzie mi w mieście wjeżdżać w zakręty to jedną ręką jest ciężko. A na postoju to już kaplica. Dwoma rękoma trzeba się nieźle ostresować. "Mechanicy" sprawdzali mi to jeszcze ale nic konkretnego z tego sprawdzania nie wynikło. Ponieważ w mojej okolicy ciężko jest znaleźć kogoś kto zlokalizowałby usterkę więc zwracam się z prośbą o pomoc do Was. Stwierdzili że może to być maglownica, ale nie są pewni. Do tego tak jak wspomniałem wszystko było ok do momentu wymiany płynu. Czy usterka może być z tym związana? Jeśli tak to w jaki sposób. Dodam że nie byłem przy wymianie, więc zapytam jeszcze czy jeśli te "mechaniki" nie odpowietrzyły układu to czy teraz mogę to zrobić i w jaki sposób powinienem to zrobić (kręcenia kierownicą w prawo i lewo do oporu już próbowałem - a czy przy tym kręceniu nakrętka od zbiornika z płynem powinna być zdjęta czy założona?). Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady bo sam to nie znam się zbyt dobrze na mechanice.
  9. Witam. Koledzy bardzo byłbym wdzięczny jeśli ktoś wytłumaczyłby mi ustawienie domykania szyb z pilota w moim passacie z 98r. Podejrzewam że ten sposób opisany w pierwszym poście by zadziałał jednak posiadam kabel pod złącze USB. Czeski programik u mnie nie działa. Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Udało się to komuś zrobić kablem USB w pasku 98r.? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności