Gość tymon Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2007 Witam Sprawa ma się tak: coś szumiało przy hamowaniu ja nie wiedziałem co jest, teraz już wiem ale przy okazji skończył się klocek i tarcza Mam zamiar jakoś przeczyścić tłoczek w zacisku przednim i od razu wymienić gumowy wężyk hamulcowy idący do zacisku bo widze, że nie jest już w idealnym stanie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak zabrać się za naprawę zacisku (jaki zestaw naprawczy kupic?), dodam że ze zdemontowaniem zacisku nie mam problemów, ale jak wyjąć i włożyć z powrotem tłoczek i na co zwrócić szczególną uwagę? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/kolejny-problem-do-naprawy-hamulce-nie-trzymaja-rowno-vt16030.htm. Nie wiem jak w twoim Passku, jam mam starszy model i np. u mnie tłoczki do demontażu i montażu się poprostu wykręca i wkręca. Uwagę zwróć przy montażu na czystość i czy nie podwinęła się gdzieś uszczelka. Reszta podpowiedzi jw. Nie jest trudna robota. Może nie potrzebujesz rozbierać zacisku. Podejrzewam, że tłoczysko nie chce Ci sie cofnąć, spróbuj je wkręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2007 Trzeba zacząć od zakupu zestawu naprawczego firmy AutoFren do zacisków hamulcowych. Zdenotnować zacisk z jarzma, wysunać zacisk, zdjać klocki i wcisnać pedał hamulca aby tłoczek jak najbardziej sie wysunał. Potem odkręcić zacisk od przewodu hamulcowego no i zacząć demontować - wysunąć tłoczek. Należy zablokować czym dziurkę przewodu hamulcowego lub ścisnać z umiarem przewód hamulcowy żabką. Zdjać wszystkie uszczelnienia. Powinno dać radę bez specjalnych narzędzi. Zwrócić uwagę na poszczególne uszczelki i zapamiętać ich umiejscowienie ay przy montażu nie mieć kaplicy. Przed zmontowaniem, należy sprawdzić stan zewnętrzny tłoczka i ewnetualnie oczyścić z rdzy lub wymienić jeżeli jest to konieczne. Montować posmarowany smarem tłoczek. Potem uzupełnić płyn hamulcowy i odpowietrzyć. Osadzenie tłoczka musi się wypełnić płynem wiec troszkę płynu zejdzie. Trzeba mieć 0,5L na podorędziu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2007 hha ; zapytam bo mnie ciekawi, w nowszych Passakach nie wykręca się tłoczyska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tedi Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2007 W każdym się wkręca tylko niestety ale tylne a przednie są wciskane robię sporo tego na co dzień i nie mam wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2007 Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu. Fakt robiłem tylko tył, ale chciałem dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2007 Trzeba zacząć od zakupu zestawu naprawczego firmy AutoFren do zacisków hamulcowych. Lub oryginalny zestaw z ASO. Majątek żaden a w końcu to hamulce. Minus taki, że kupuje się komplet na na 2 zaciski. Montować posmarowany smarem tłoczek. Myślę, że nie można zostawiać koledze miejsca na domysły jaki to ma być smar. (Przecież w ten sposób ktoś mógłby chcieć użyć smaru łożyskowego !) Ty go masz bo jesteś zawodowcem ale spróbuj gdzieś kupić w małych dawkach W ASO VW też robią duże oczy bo oni wymieniają całe zaciski lub jak muzą to smarują płynem hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tymon Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2007 Dzięki za wszystkie rady i uwagi. Mam już wszystko kupione i rozebrane dzisiaj zabieram się za składanie, ale mam jeszcze pytanie: - Czy te gumki, w których poruszają się tulejki trzymające cały zacisk tzw. samoregulatory mam czymś przesmarować przed założeniem? Babka w sklepie radziła, żeby naładować konkretnie zwykłego zielonego smaru wtedy będzie chodzić jak trzeba, ale chaiałbym to zweryfikować. Kolejna sprawa to wymiana płynu hamulcowego, bo i tak już mi troche wyciekło, czy mogę go sam wymienić czy musze jechać do jakiegoś mechanika? Jeśli sam, to jak go spuścić? Czy mam po kolei przewody hamulcowe odkręcać i pompować czy jak? No i potem przy napełnianiu czy od początku pompować jak przy odpowietrzaniu, czy na odkręconych odpowietrznikach pompować aż pokaże się płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pe_Jot Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2007 co do szczegolow to nie wiem jak jest w passacie - moge tylko powiedziec ze powinienes smarowac prawie wszystko co sie da jakims smarem odpornym na wysokie temperatury - a co do wymiany plynu to chyba niczym to sie nie powinno roznic jak w innych autach tylko samemu to chyba nie dasz rady dobrze tego zrobic - zapros na piwo kogos kto ma jakiekolwiek pojecie o tym to powinniscie dac rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tymon Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2007 Powoli nie mam siły do tego hamulca Założyłem zestaw autofrena do zacisku, przed założeniem tłoczka posmarowałem go płynem hamulcowym i jeszcze do środka wlałem, prowadnice tulejek nasmarowałem smarem wysokotemperaturowym do łożysk, wyczyściłem papierem ściernym prowadnice klocków w jarzmach, prowadnice w klockach wyczyściłem papierem, potem wszystkie miejsca styków spryskałem smarem miedziowym, założyłem nowe tarcze i klocki i.....dalej się grzeje i czasem ociera Czy coś może pominąłem czy jedynie mechanik mnie uratuje, bo nie chce zetrzeć nowych tarcz i klocków znowu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ka3or1987 Zgłoś #11 Napisano 27 Maja 2007 tymon, a miałes problem z odpowietrzeniem hamulca? jak nie to napisz mi w jaki sposób to zrobiłeś bo ja za chu.. nie moge odpowietrzyć układu (konkretnie przedniego lewego i tylnego prawego zacisku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #12 Napisano 27 Maja 2007 Wloz kluczyk do stacyjki i obroc go..wlacz zapolon. TO SPOWODUJE OTWARCIE ZAWORKOW W ABS ktore przytrzymuja plyn !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ka3or1987 Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2007 zuse, dzięki za podpowiedź. Dzisiaj odpowietrzyłem w końcu układ. Mam nadzieje, że koło już nie będzie blokowało. Jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2011 Witam Odgrzebię stary temat. Zakupiłem tłoczek i wszystkie uszczelki. Czy konieczne jest nasmarowanie jakimś smarem tłoczek ? Czy wystarczy go "przesmarować" płynem hamulcowym ? Tak na chłopski rozum to ten tłoczek (nowy) chyba ma małe szanse aby się zapiec ? Chodzi o te prowadnice żeby nasmarować np. smarem miedzianym ? Dobrze myślę czy jestem w całkowitym błędzie ? Dodam, że chodzi o tylne zaciski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2011 Witam Odgrzebię stary temat. Zakupiłem tłoczek i wszystkie uszczelki. Czy konieczne jest nasmarowanie jakimś smarem tłoczek ? Czy wystarczy go "przesmarować" płynem hamulcowym ? Tak na chłopski rozum to ten tłoczek (nowy) chyba ma małe szanse aby się zapiec ? Chodzi o te prowadnice żeby nasmarować np. smarem miedzianym ? Dobrze myślę czy jestem w całkowitym błędzie ? Dodam, że chodzi o tylne zaciski Kolego przeczytaj ten wątek http://www.capri.pl/page/1869 Co prawda to nie passat - ale analogia jak najbardziej słuszna. Tak czy inaczej po tej lekturze będziesz troszeczkę mądrzejszy o małe to i owo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zen_39 Zgłoś #16 Napisano 24 Maja 2011 Witam wszystkich. Mam pytanie czy jest możliwość wymiany osłony tłoczka hamulcowego (przód)Passat B5 ? bez wyciągania tłoka proszę o w miarę szybką odpowiedź z instrukcjami. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #17 Napisano 24 Maja 2011 chyba raczej sie nie da ale mozesz spróbowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zen_39 Zgłoś #18 Napisano 24 Maja 2011 już próbowałem nie wychodzi ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zen_39 Zgłoś #19 Napisano 26 Maja 2011 Refresh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Avesso Zgłoś #20 Napisano 29 Lipca 2014 (edytowane) Witam muszę w moim pasacie wymienić tłoczek, bo jest zapieczony za bardzo. Wymieniać będzie mi go znajomy, ale kazał mi kupić zestaw naprawczy, bo on teraz nie ma czasu. Możecie mi podać linka na allegro jaki zestaw mam kupić ? Passat b5 fl 1.9 130 6 skrzynia hamulce seria. Z góry dzięki za pomoc Wymiana dotyczy tłoczka z przodu Wstępnie znalazłem taki http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-przod-vw-passat-b5-tloczek57mm-i4388449174.html czy bd dobry ? Edytowane 29 Lipca 2014 przez Avesso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach