Nenio Zgłoś #1 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam Mam problem z samochodem a mianowicie po mroźnej nocy samochód nie odpalił. Wszystko wskazywało na akumulator więc kupiłem nowy. Zamontowałem a tu szok rozrusznik kręci a nie może odpalić. Czy ktoś może coś poradzić dodam iż kontolka świec gaśnie. Proszę o rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2010 Czy ktoś może coś poradzić dodam iż kontolka świec gaśnie.Co nie znaczy że świece dobre. Przyczyną może być zapowietrzony układ paliwowy, zesztywniałe przewody zaciągające lewe powietrze, słabej jakości paliwo co powoduje wytrącanie się parafiny np. w starym filtrze paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2010 hmm a więc tak paliwko ciągle tankowane na tej samej stacji więc wątpie że by coś z nim było nie tak. Filtr paliwa niedawno wymieniony. jest jakiśdomowy sposób by sprawdzić czy to problem ze świecami. Układ paliwowy może się sam zapowietrzyć?? Czytałem coś o preparacie samostart warto w cośtakiego siębawić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2010 po pierwsze to ja bym samostartu nie stosował bo moze sie to zle skonczyc po drugie sprawdz czy dochodzi paliwo czy nie zamarzło gdzies i sprawdz swiece najprostrzy sposób to sciagnac fajki i jkims kablem dotykac plusa aku i koncówki swiecy jak iskrzy to niby ok ale nie zawsze najlepszy sposób , to je wykrecic i sprawdzic na aku , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2010 Więc tego samostartu nie tykam nie ma sensu ryzykować. Co do świec to jutro postaram sięje sprawdzić. Dziś już ciemno więc ciężko by było. Jak ktoś ma jakieś inne pomysły to z miłą chęcią posłucham:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mtomczak Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2010 Jak masz omomierz to możesz sobie sprawdzić rezystancję świec. Powinna być poniżej 2 omów. Jak możesz wykręcić to podłącz ją na krótko do akumulatora. Powinna się ładnie, szybko zrobić czerwona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2010 Sprawdź też po zdjęciu fajek czy masz na nich napięcie, prosty sposób to żarówka z dwoma kablami, jeden do fajki drugi do masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasF Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2010 Ja mialem taki problem zesżłej zimy. Okazało się że mimo to że tankowałem zawsze na tej samej stacji, ropka nie była jeszcze zimowa i parafina się wytrąciła. W takim przypadku tylko cieply garaż. Dodajesz jakiś uszlachetniacz do paliwa? Jeżeli są problemy z zapalaniem na mrozie to pierwsza rzecz jaką należy sprawdzić to świece żarowe. Słychać u Ciebie przekaźnik świec? Tylko nie próbuj odpalać na zaciąg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #9 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) Czytałem coś o preparacie samostart warto w cośtakiego siębawić?? Jednorazowo można zastosować i jak będzie problem ze świecami to odpali przy pomocu samostartu tylko trzeba go używać ostroznie jak ja to mówię dać mu tylko powąchać i nic nie powinno się stać Edytowane 19 Grudnia 2010 przez skwaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasF Zgłoś #10 Napisano 19 Grudnia 2010 Jeżeli jest problem z układem paliwowym to samostart nie pomoże. Załapie i zgaśnie. Jak go zapalasz to w ogóle nie łapie czy łapie ale nie może zapalić? A w trakcie kręcenia rozrusznikiem widać dym z wydechu? Zdejmij przewód z pompy który idzie od filtra paliwa i podłącz bezpośrednio do bańki z czystą ropką. Jeżeli zapali to masz zapchany filtr lub przewody paliwowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #11 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam. Uciążliwe mrozy mamy nie od dziś.Jak pasek odpalał wcześniej,problem pojawił się z dnia na dzień? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filaaa Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2010 nieszczelność po wymianie filtra paliwa.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel912 Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2010 Kolego sprawdź świece żarowe tak jak ci inni radzą, albo bezpiecznik od nich czy się nie przypalił bo świece mogą być dobre ale jak bezpiecznik padnięty to ci prądu nie puści na świece. Jak już odpalisz to dodawaj sobie do oleju napędowego dodatek specjalny, nie zaszkodzi a pomoże bo lepiej wtedy autko pali i można go stosować cały rok o czyści cały układ paliwowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2010 a mozna odpalac diesla na zapych cos sie stanie jak tak sie zrobi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2010 A więc tak Problem pojawił sięz dnia na dzień. Słychać dzwięk świec wcześniej mimo większych mrozów odpalał. W noc przed postojem dolalem troszkę ropy ( możliwe że ma to znaczenie) co do filtra wydaje mi się że wszystko z nim ok. Jutro zapowiadają ocieplenie. Jak myślicie dolewaćjutro jakiś uzdatniacz i próbować odpalać?? postaram sięteżsprawdzićte świece Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #16 Napisano 19 Grudnia 2010 a mozna odpalac diesla na zapych cos sie stanie jak tak sie zrobi? moze przeskoczyc pasek rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2010 Ja podobnie jak większość stawiam na świece żarowe...pewnie masz spalone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil0107 Zgłoś #18 Napisano 20 Grudnia 2010 Kolego miałem tak samo.Tez po nocy nie mogłem odpalić.Pomimo tego ze kontrolka świec się zapalała i gasła świece nie grzały.wykręciłem świece i na krótko pod akumulator i grzały.Okazało się że przyczyną był przełamany kabel zasilający świece.po złączeniu kabla pali aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #19 Napisano 20 Grudnia 2010 Witam Problem rozwiązany Przyczyną najprawdopodobniej letnia ropa plus mróz. Znajomy mechanik polecił mi dolać paręlitrów ropy z dodatkiem benzyny. Tak też uczyniłem. Następnie zakupiłem plaka. Podczas odpalania kolega pryskał plakiem we wlot powietrza i samochód odpalił. Skończyło się na wydatku 10 zł na plaka. Dziękuje wszystkim za rady Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #20 Napisano 20 Grudnia 2010 No to fajnie że wszystko jest w porządku szkoda tylko kasy na nowy akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach