dzali0 Zgłoś #1 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam Ostatnio po dłuższej trasie (około 300km) sprawdzając poziom płynu chłodniczego zauważyłem że płyn jest w zbiorniczku całkiem zimny. Mam pytanie czy to jest normalny objaw? Czy powinienem sie udać na diagnozę układu? Chyba po rozgrzaniu silnika płyn w zbiorniczku powinien być ciepły? Nadmieniam iż płynu nie ubywa z układu, w środku grzeje ładnie jest cieplutko, auto po około 10-ciu kilometrach jazdy osiąga na wskaźniku 90stopni i tak trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2010 ja ma tak samo tylko że ja mam ciepły płyn w zbiorniczku po jakiś 20 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2010 u mnie jest zimny płyn przez cały czas niezależnie czy przejade kilkanaście kilometrów czy np 200km:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2010 podlaczam sie, mam to samo, i mysle ze to termostat ktory sie nie otwiera. Dotknij waz od termostatu do chlodnicy, on tez jest zimny prawda? W weekend bede zmienial termostat mam 2 nowe wahlery wiec obalimy problem z tym zimnym zbiorniczkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2010 Fakt też jest zimny. Daj znać jak wymienisz termostat zobaczymy czy coś ta wymiana pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2010 prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2010 prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy zgadzam się, pytałem w kilku innych postach o ten sam problem i odpowiedzi zblizone do powyższej. Jeżeli trzyma równiutko 90C to i nagrzewa się prawidłowo to niech tak zostanie. poczekamy do wiosny jak temp wskoczy na plus, potem sie będziemy martwic (może) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2010 w mojej hondzie sw pamieci w lecie sie przegrzewala a w zimie nawet dodatkowy uklad sie nie otwieral wiec jak macie wszystko ok z temp a chcecie koniecznie kase wydac to kupcie mi cos:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2010 prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy ja sie nie zgadzam, bo moj problem siega jeszcze tem. +20 stopni za oknem, a bez otwartego termostatu nie da sie ukladu dobrze odpowietrzyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2010 kolego, sprawdz czy chlodnica nie jest przypadkiem miejscami zimna, stary sposob a dziala. W przypadku gdy chlodnica jest miejscami zimna moze to wskazywac na awarie termostatu, jednak czy to ma zwiazek z zimnym plynem :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2010 W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2010 W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac. to co jak sie plyn zmienia to trzeba to afryki (+30 bo w +20-23 w angli sie nie otfiera) jechac zeby sie otworzyl do odpowietrzania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2010 W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac. Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2010 Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach. od jak dawna masz auto marki vw passat ze piszesz brednie o samoodpowietrzaniu? System odpowietrza sie sam jedynie gdy zbiornik jest wyzej od ukladu i jedyne zalamanie to poziom i w gore a jak wiem to w passacie zbiornik jest nizej a laczenie nagrzewnicy z silnikiem jest najwyzszym punktem obiegu, tak wiec tam bedzie powietrze ktorego bez magicznej dziorki nie odpowietrzysz kolego. Samoczynnie odpowietrza sie wiekszosc fordow, ale nie audi vw skode i seata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2010 Chodziło mi głównie o to czy taki zimny płyn w zbiorniczku może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Ogrzewanie jest ok i ten zimny płyn w sumie mi nie przeszkadza ale wolałem się upewnić że od tego silnik nie dostanie po tyłku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #16 Napisano 20 Grudnia 2010 Chodziło mi głównie o to czy taki zimny płyn w zbiorniczku może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Ogrzewanie jest ok i ten zimny płyn w sumie mi nie przeszkadza ale wolałem się upewnić że od tego silnik nie dostanie po tyłku jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2010 jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela... Ale czy taka sytuacja jest "niebezpieczna" dla samego silnika (pomijając ubytki z portfela) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #18 Napisano 20 Grudnia 2010 nie no jedynie ten katalizator, jak zabogata mieszanka jest to tak jak przy ssaniu na zimnym sa niedopaliki ktore ida w lopatki turbiny(grozi zapieczeniem) egr (grozi zatkaniem i od tego moze kopcic) moze zatkac osadem z parafiny katalizator a to w pl chyba ze 400zl plus zmiana. Najtaniej jest za 25f na ebay kupic pompe, za 10na ebay termostat wahlera, za 10 5 l g12 lub g30 znalezc wolne 2h zdjac przod (okolo 8-12 srob) zmienic i miec spokoj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #19 Napisano 20 Grudnia 2010 ja jak wymieniałem u siebie płyn przed mrozami to auto rozgrzałem do 90c a płyn w zbiorniczku też był właśnie zimny ? czy tak długo trwa wymiana płynu z zbiorniczku żeby sie nagrzał pożądnie ? muszę sprawdzić teraz po dłuższej jeździe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #20 Napisano 20 Grudnia 2010 Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach. A ten koreczek jak powinno sie odkręcić? Na włączonym silniku odkręcam korek i nic nie leci, dopiero jak odkręcę wyrównawczy to sie leje. Tak ma być ? Wiem że temat vw, ale przy okazji skorzystam skoro o francuzach poruszony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach