Jump to content
dzali0

Zimny płyn chłodniczy w zbiorniczku

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam

    Ostatnio po dłuższej trasie (około 300km) sprawdzając poziom płynu chłodniczego zauważyłem że płyn jest w zbiorniczku całkiem zimny. Mam pytanie czy to jest normalny objaw? Czy powinienem sie udać na diagnozę układu? Chyba po rozgrzaniu silnika płyn w zbiorniczku powinien być ciepły?

    Nadmieniam iż płynu nie ubywa z układu, w środku grzeje ładnie jest cieplutko, auto po około 10-ciu kilometrach jazdy osiąga na wskaźniku 90stopni i tak trzyma.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (ANB)
    Rok prod: 2000

    ja ma tak samo tylko że ja mam ciepły płyn w zbiorniczku po jakiś 20 km

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    u mnie jest zimny płyn przez cały czas niezależnie czy przejade kilkanaście kilometrów czy np 200km:niekumam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    podlaczam sie, mam to samo, i mysle ze to termostat ktory sie nie otwiera. Dotknij waz od termostatu do chlodnicy, on tez jest zimny prawda?

    W weekend bede zmienial termostat mam 2 nowe wahlery wiec obalimy problem z tym zimnym zbiorniczkiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Fakt też jest zimny. Daj znać jak wymienisz termostat zobaczymy czy coś ta wymiana pomogła

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje :) jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (ANB)
    Rok prod: 2000
    prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje :) jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy

     

    zgadzam się, pytałem w kilku innych postach o ten sam problem i odpowiedzi zblizone do powyższej. Jeżeli trzyma równiutko 90C to i nagrzewa się prawidłowo to niech tak zostanie. poczekamy do wiosny jak temp wskoczy na plus, potem sie będziemy martwic (może) :bleble

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    w mojej hondzie sw pamieci :( w lecie sie przegrzewala a w zimie nawet dodatkowy uklad sie nie otwieral wiec jak macie wszystko ok z temp a chcecie koniecznie kase wydac to kupcie mi cos:kumple

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    prz tak niskich temperaturach pewnie nie ma potrzeby by termostat sie otwieral i bym sie nie martwil skoro ato trzyma ladnie temperature i nic sie nie dzieje :) jest zima wiec jest puki co ok jak temperatury beda na plusie to obserwoj autko a na ten moment wydawaj kase na prezenty a nie szukaj powodow do wydawania bez sensu kasy :)

    ja sie nie zgadzam, bo moj problem siega jeszcze tem. +20 stopni za oknem, a bez otwartego termostatu nie da sie ukladu dobrze odpowietrzyc :(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2002

    kolego, sprawdz czy chlodnica nie jest przypadkiem miejscami zimna, stary sposob a dziala. W przypadku gdy chlodnica jest miejscami zimna moze to wskazywac na awarie termostatu, jednak czy to ma zwiazek z zimnym plynem :dupablada

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac.

    to co jak sie plyn zmienia to trzeba to afryki (+30 bo w +20-23 w angli sie nie otfiera) jechac zeby sie otworzyl do odpowietrzania?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    W zimie sie nie otworzy termostat chyba ze sie gdzies zakopiesz i bedziesz go pilowal w miejscu to sie otworzy a podczas jazdy to za chiny tdi ma duza sprawnosc cieplna ,tak jak koledzy pisali jezeli trzyma 90st.i ogrzewanko grzeje to niema co szukac.

     

    Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach.

    od jak dawna masz auto marki vw passat ze piszesz brednie o samoodpowietrzaniu?

    System odpowietrza sie sam jedynie gdy zbiornik jest wyzej od ukladu i jedyne zalamanie to poziom i w gore a jak wiem to w passacie zbiornik jest nizej a laczenie nagrzewnicy z silnikiem jest najwyzszym punktem obiegu, tak wiec tam bedzie powietrze ktorego bez magicznej dziorki nie odpowietrzysz kolego.

    Samoczynnie odpowietrza sie wiekszosc fordow, ale nie audi vw skode i seata.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Chodziło mi głównie o to czy taki zimny płyn w zbiorniczku może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Ogrzewanie jest ok i ten zimny płyn w sumie mi nie przeszkadza ale wolałem się upewnić że od tego silnik nie dostanie po tyłku

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    Chodziło mi głównie o to czy taki zimny płyn w zbiorniczku może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Ogrzewanie jest ok i ten zimny płyn w sumie mi nie przeszkadza ale wolałem się upewnić że od tego silnik nie dostanie po tyłku

    jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela...

     

    Ale czy taka sytuacja jest "niebezpieczna" dla samego silnika (pomijając ubytki z portfela)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    nie no jedynie ten katalizator, jak zabogata mieszanka jest to tak jak przy ssaniu na zimnym sa niedopaliki ktore ida w lopatki turbiny(grozi zapieczeniem) egr (grozi zatkaniem i od tego moze kopcic) moze zatkac osadem z parafiny katalizator a to w pl chyba ze 400zl plus zmiana.

    Najtaniej jest za 25f na ebay kupic pompe, za 10na ebay termostat wahlera, za 10 5 l g12 lub g30 znalezc wolne 2h zdjac przod (okolo 8-12 srob) zmienic i miec spokoj.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    ja jak wymieniałem u siebie płyn przed mrozami to auto rozgrzałem do 90c a płyn w zbiorniczku też był właśnie zimny ? czy tak długo trwa wymiana płynu z zbiorniczku żeby sie nagrzał pożądnie ? muszę sprawdzić teraz po dłuższej jeździe

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006
    Przeciez to nie francuz, ze ma korki na wężach... Zalewasz plynu caly zbiornik i jezdzisz... Co jakisczas otwierasz zbiorniczek - tyle jest fajnie, ze sam sie odpowietrzy a nie musisz zwalac koreczkow it. jak we francuzach/japoncach.

     

    A ten koreczek jak powinno sie odkręcić?

    Na włączonym silniku odkręcam korek i nic nie leci, dopiero jak odkręcę wyrównawczy to sie leje. Tak ma być ? :P Wiem że temat vw, ale przy okazji skorzystam skoro o francuzach poruszony :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy