Skocz do zawartości
dzali0

Zimny płyn chłodniczy w zbiorniczku

Rekomendowane odpowiedzi

Masz dwa czujniki tylko niewiesz od czego one sa ,wypisujesz jakies *******y jak bys wszystkie rozumy pozjadal,jak tobie sie sam nie odpowietrza to znaczy ze innym tez nie moze ?Pierwsze slysze ze jak bedzie chodzic na malym obiegu to sie zabije kat i i wzrosnie spalanie, moze lepiej jak jeszcze troche poczytasz forum

no wlasnie wiecej czytam ksiazek i artykolow na temat niz forum, bo tu sie czlowiek uczy klutni i czytania bez zrozumienia...

kto powiedzial ze jak bedzie na malym obiegu chodzic to sie kat zabije, co ty przekrecasz jak ci pasuje?

Ja napisalem ze jak zabogata mieszanka caly czas(i to wynika tez z logiki) to sie kat zabije, bo sadze wala 10 razy wieksze z kolektora!

 

---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:55 ----------

 

ja wymieniałem dzisiaj termostat. Gdyż nie trzymało mi 90 stopni. Węże były zimne, płyn był zimny ( chłodny) . Wymieniłem pierw 1 termostat. pojechalem pare km. sprawdzam łapie temp ale nie puszcza dolny wąż zimny , wymieniłem na drugi termostat, wszystko ok. PŁYN CIEPŁY , WĘŻE CIEPŁE, GRZEJE LEPIEJ W ŚRODKU, ŁAPIE MOMENTALNIE 90 st. C :)

no popatrz...hmmm...chyba moja okolica, bo 2 termostaty bylo trzeba ;)

 

---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:59 ----------

 

Tak tylko pytałem ;) dla potwierdzenia/obalenia teorii napisanej poniżej. :) Bo chyba większość z nas "tfiedzi" że nie trzeba odpowietrzać, co jest rzekomo

tak tak...a dziorke i instrukcje wymiany vw to jakis nacpany napisal, jak tez prawo ciazenia plynow ;) o ile je znasz (napisalem prawo ciazenia plynow zeby bylo zrozumiale)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jak jest dokładnie z tym płynem ale w moim passacie też jest zimny zbiorniczek .Auto grzeje w środku po 7 do 10 km ma 90st na blacie ! latem zauważyłem że gorący to ten płyn też nie jest ! termostat nowy rozrząd z pompą nowy ! co ciekawe mam A3 i tam też zmieniałem termostat ale temperature 90 łapie po 15km i zbiorniczek jest ciepły a tym cienkim wężykiem przelewowym leci sobie płyn !!! a w passacie ani myśli !!! żadnego nie odpowietrzałem !!! też jestem zdania że odpowietrzają się same !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mialem dodac, ze dzis zostal wahler wstawiony zalany g30 i to bez mieszanki , jedynie to co zostalo w ukladzie czyli jakies 1-1 1/2 litra plynu sie wymieszalo.

Hmmm...ODPOWIETRZYLem nastepujaco:

-wlalem plunu pod korek

-zapuscilem motorek

-poczekalem az zlapal 90

-dolalem do oelnego

-zakrecilem korek

-odkrecilem zbiorniczek,odlaczylem wtyczke

-podparlem zbiorniczek i zdjelem opaske z weza nagrzewnicy (i tu dodam ze bylo napisane w owym szmatlawcu ktorego sie slucham iz climatronic na off)

-zsunelem tak by zaczol dzialac otwor i tu uwaga ODPOWIETRZAJACY wg ksiazki wydania niejakiego Volksvagen Main Service (znowu jakis nacpany to pisal no popatrz ahaha)

-dlugo dlugo nic, az zbiorniczek zszedl ponizej minimum i zaczelo sikac plynem

-nasunelem waz, zaciagnelem opaske

-podlaczylem i przykrecilem zbiorniczek

-uzupelnilem do stanu max

-zgasilem wrocilem do domu

-4h pozniej wrocilem pojechalem do sklepu tuz przed sklepem zlapal 90 stopni (okolo 2km)

zajrzalem szybko pod maske a tam cieply, a nawet goracy plyn w zbiorniczku

 

 

O ja glupi co ja narobilem, teraz to zepsulem na 100 procent.

 

Pfff... tyle ode mnie, dziekuje i wesolych swiat.

 

Tak wiec jak widac duzego ukladu sie nie odpowietrza, ale w aucie marki nam znanej jest jeszcze maly uklad i ten sie zawsze odpowietrza i bede tego bronil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmmm...ODPOWIETRZYLem nastepujaco:

-wlalem plunu pod korek

-zapuscilem motorek

-poczekalem az zlapal 90

-dolalem do oelnego

-zakrecilem korek

-odkrecilem zbiorniczek,odlaczylem wtyczke

No to widocznie jakiś naćpany pisał tą Twoją instrukcję, bo ja czytałem co innego i nikt tam nie wspomniał o odkręcaniu zbiorniczka wyrównawczego hgahahaha. Co więcej zalecają odkręcić wąż przy zalewaniu płynu przed odpaleniem silnika, co ułatwia napełnienie nagrzewnicy (co wcale nie znaczy że się nie odpowietrzy sama, biorąc pod uwagę moje i kolegów doświadczenia), a dopiero później odpalenie silnika (zresztą jak ktoś chce może sobie poczytać w załączonym pliku pdf) na pewno skróci to czas odpowietrzania układu chłodzącego, ale nie odpowietrzy całkowicie układu (i tu cytat z końcówki instrukcji napełniania układu chłodzącego)

Ciąg dalszy dla wszystkich samochodów

– Wyłączyć mechanizm uruchamiania

ogrzewania.

– Uruchomić silnik i utrzymać liczbę obrotów

silnika przez ok. 3 min na poziomie ok.

2000/min.

– Pozostawić silnik pracujący na biegu

jałowym tak długo, aż dolny wąż płynu

chłodzącego przy chłodnicy będzie gorący.

Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i

ewentualnie uzupełnić. Jeżeli silnik ma

temperaturę roboczą, poziom płynu

chłodzącego musi znajdować się na

oznaczeniu MAX, a jeżeli silnik jest zimny,

między oznaczeniem MIN i MAX.

Tak wiec jak widac duzego ukladu sie nie odpowietrza, ale w aucie marki nam znanej jest jeszcze maly uklad i ten sie zawsze odpowietrza i bede tego bronil.

A ja twierdzę że odpowietrza się cały układ chłodzenia, co jest zresztą ujęte w instrukcji od VW.

Pozostawić silnik pracujący na biegu

jałowym tak długo, aż dolny wąż płynu

chłodzącego przy chłodnicy będzie gorący.

Po czym trzeba.

Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i

ewentualnie uzupełnić

Co oznacza że płyn pracował w małym jak i dużym obiegu.

Tak wiec jak widac duzego ukladu sie nie odpowietrza

No i zdecyduj się jeszcze czy to duży, czy jednak mały układ chłodzenia sie odpowietrza, bo motasz się w zeznaniach hahaha.

zas duzy obieg jest zapowietrzony
kto powiedzial ze jak bedzie na malym obiegu chodzic to sie kat zabije, co ty przekrecasz jak ci pasuje?

No to chyba wyraźnie wynika z tego co napisałeś tutaj.

jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela.
no wlasnie wiecej czytam ksiazek i artykolow na temat niz forum, bo tu sie czlowiek uczy klutni i czytania bez zrozumienia..

Ciekawe tylko kto wszczyna te kłótnie? I kto ma problem ze zrozumieniem tego co jest na forum napisane.

tak tak...a dziorke i instrukcje wymiany vw to jakis nacpany napisal,
Pfff... tyle ode mnie, dziekuje i wesolych swiat.

Też życzę Wesołych Świąt (niestety nie dodam Pfff bo mi wiek na to nie pozwala ;))

PS

Ortografia się kłania.

Nape?nianie uk?adu ch?odzenia.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie problem z temperatura? Sprobujcie dogrzac 2.5 tdi v6 przy -10 . To malenstwo musialbym bym pilowac na postoju przez co najmniej 10 minut na 5 tys obrotow,haha. Jak grzeje w srodku,pali w normie, przyspieszenie ok to nie ruszac tylko na stacje paliw, gotoweczke do baku i ogien,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam problemu z temperaturą ale ciekawi mnie zjawisko dlaczego w jednym aucie jest zbiorniczek ciepły a w drugim zimny !!! cuda??? jakieś wyjaśnienie tego powinno się znaleźć !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to widocznie jakiś naćpany pisał tą Twoją instrukcję, bo ja czytałem co innego i nikt tam nie wspomniał o odkręcaniu zbiorniczka wyrównawczego hgahahaha. Co więcej zalecają odkręcić wąż przy zalewaniu płynu przed odpaleniem silnika, co ułatwia napełnienie nagrzewnicy (co wcale nie znaczy że się nie odpowietrzy sama, biorąc pod uwagę moje i kolegów doświadczenia), a dopiero później odpalenie silnika (zresztą jak ktoś chce może sobie poczytać w załączonym pliku pdf) na pewno skróci to czas odpowietrzania układu chłodzącego, ale nie odpowietrzy całkowicie układu (i tu cytat z końcówki instrukcji napełniania układu chłodzącego)

 

 

A ja twierdzę że odpowietrza się cały układ chłodzenia, co jest zresztą ujęte w instrukcji od VW.

 

Po czym trzeba.

 

Co oznacza że płyn pracował w małym jak i dużym obiegu.

 

No i zdecyduj się jeszcze czy to duży, czy jednak mały układ chłodzenia sie odpowietrza, bo motasz się w zeznaniach hahaha.

 

 

No to chyba wyraźnie wynika z tego co napisałeś tutaj.

 

 

Ciekawe tylko kto wszczyna te kłótnie? I kto ma problem ze zrozumieniem tego co jest na forum napisane.

 

 

Też życzę Wesołych Świąt (niestety nie dodam Pfff bo mi wiek na to nie pozwala ;))

PS

Ortografia się kłania.

powiem ci tak, nie jestem az tak zdesperowanym dzieckiem neo, zeby rozbijac wypowiedzi na zdania i lapac za slowka z kontekstu wyciagniete, zastanawia mnie jedynie ze nagle zmieniles zdanie, najpierw sie nie odpowietrzalo, teraz twierdzisz ze sie odpowietrza ale nie tak jak nacpany z vw pisal...Moze to forum cie podbudowuje oi tworzysz na nim wlasna nowa, lepsza tozsamosci co? Lubisz jak cie inni od ''porumowych guraletek'' na piedestal wynosza?

Daruj wasc...

A szanowna publicznosc niech robi jak uwaza.

A i co do negowania unoszenia zbiorniczka to nie badz komiczny i beszczelny, zbiorniczek jest nizej od zalamania odpowietrzalnika tak wiec (fizyka sie klania) nie ma mozliwosci bez jego uniesienie by tam zagoscila woda czy plyn.

I owszem jest napisane tak nawet w glupim wydaniu Sam naprawiam passata. Poczytaj to badziewie, a pozniej kup servisowke ktora posluguja sie w vw (ja takowe posiadam od kolegi ktory tam pracuje) a byc moze zmienia sie twoje poglady na pewne tematy.

Choc jezeli jestes konformista to pewnie i tak zostaniesz w glosie tlumu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem ci tak, nie jestem az tak zdesperowanym dzieckiem neo, zeby rozbijac wypowiedzi na zdania i lapac za slowka z kontekstu wyciagniete, zastanawia mnie jedynie ze nagle zmieniles zdanie, najpierw sie nie odpowietrzalo, teraz twierdzisz ze sie odpowietrza ale nie tak jak nacpany z vw pisal...Moze to forum cie podbudowuje oi tworzysz na nim wlasna nowa, lepsza tozsamosci co? Lubisz jak cie inni od ''porumowych guraletek'' na piedestal wynosza?

Daruj wasc...

A szanowna publicznosc niech robi jak uwaza.

A i co do negowania unoszenia zbiorniczka to nie badz komiczny i beszczelny, zbiorniczek jest nizej od zalamania odpowietrzalnika tak wiec (fizyka sie klania) nie ma mozliwosci bez jego uniesienie by tam zagoscila woda czy plyn.

I owszem jest napisane tak nawet w glupim wydaniu Sam naprawiam passata. Poczytaj to badziewie, a pozniej kup servisowke ktora posluguja sie w vw (ja takowe posiadam od kolegi ktory tam pracuje) a byc moze zmienia sie twoje poglady na pewne tematy.

Choc jezeli jestes konformista to pewnie i tak zostaniesz w glosie tlumu...

Wiesz co, też życzę Ci wszystkiego najlepszego.

Zarzucasz mi że zmieniam zdanie chociaż wcale go nie zmieniłem. Serwisówki żadnej kupował nie będę bo takową posiadam i nawet wkleiłem z niej instrukcję napełniania układu chłodzenia. hahaha

Rozbijam wypowiedzi na zdania dla lepszego zrozumienia/odniesienia się do wypowiedzi przez czytających.

I proszę skończ już bo co post piszesz że ktoś cię oskarża o napisanie czegoś czego rzekomo nie napisałeś, a jak zostanie ci udowodnione że jednak to napisałeś, to wyzywasz mnie od desperata i dziecka neo. Gratuluję, właśnie udowadniasz jaki to jesteś poważny.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co, też życzę Ci wszystkiego najlepszego.

Zarzucasz mi że zmieniam zdanie chociaż wcale go nie zmieniłem. Serwisówki żadnej kupował nie będę bo takową posiadam i nawet wkleiłem z niej instrukcję napełniania układu chłodzenia. hahaha

Rozbijam wypowiedzi na zdania dla lepszego zrozumienia/odniesienia się do wypowiedzi przez czytających.

I proszę skończ już bo co post piszesz że ktoś cię oskarża o napisanie czegoś czego rzekomo nie napisałeś, a jak zostanie ci udowodnione że jednak to napisałeś, to wyzywasz mnie od desperata i dziecka neo. Gratuluję, właśnie udowadniasz jaki to jesteś poważny.

nie nie guralu zlociotki, nie wyzywam, ale porownuje, a to znaczna roznica.

Wracajac do tematu, wyjasnij swoje prawo fizyczne ciazenia cieczy w ktorym woda w wezy wypychana jest wyzej od poziomu w zbiorniczu prze mase calkowita tego zbiorniczka, oraz prawo ktore mowi o tym ze powietrze leci w dol.

Prosze cie uswiadom mnie, a sie zamkne na amen.

Takie teori wstawiasz ale nie dales argumentu -prawa ktore tym, steruje;)

 

---------- Post added at 16:25 ---------- Previous post was at 16:19 ----------

 

to ty poszukaj w googlach tych swoich praw ktorych tak bronisz (ja moje moge ci skopiowac nawet z ksiazki 6 klasisty bo tam juz byly te prawa, sa tak prostackie) a ja skocze ubierac choinke;)

wpadne pozniej w przerwie po uszkach.

I w ramach zprostowania, ja sie nie poruszam, nie kluce ale z toba dyskutuje, mam nadzieje ze ty tez sie tam nie krecisz nerwowo na fotelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie przestańcie sie sprzeczać bo nie o to tu chodzi ! mamy rozwiązywać problemy forumowiczów ! dawać porady i ciekawostki a widzę że toczy się spór o to co kto powiedził czy napisał !!! panowie WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopaki zacznijcie odpowietrzanie od siebie :) jak to zrobicie nie wazny byle by skutecznie pozdrawiam WESOLYCH SWIAT a co do reszty zainteresowanych 90 st macie auto w srodku grzeje nic sie nie dzieje wiec nie ruszajcie swoich aut bo zaraz na forum pojawi sie temat auto mi zapala co mam robic rozlozyc silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli plyn w zbiorniczku jest zimny to znak ze auto pracuje tylko na malym obiegu (tam jest czujnik od temperatory na zagarze) zas duzy obieg jest zapowietrzony i czyjnik od spalania i pomiarow dla sterownika wysyla mylne wartosci co w konsekwencji skotkuje wyzszym spalaniem, za bogata mieszanka, czyli zatyka sie kat, troche poddymia, i wiele wiele innych ubytkow z portfela...

Juz sie sam gubisz w tym co piszesz

Wesolych Swiat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz sie sam gubisz w tym co piszesz

Wesolych Swiat

ale o co ci chodzi, szukasz spiecia, czy ci barszcz nie posmakowal i sie wyzywasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak tam panowie z tym płynem ??? jakieś nowe doświadczenia ?? ja moje autko odpowietrzyłem przez magiczną dziurkę ale to do ciepłoty płynu w zbiorniczku nie ma nic !!! auto łapie 90 st po 5 do 7 km tylko ciekawe dlaczego ten płyn w zbiorniczku zimny a tym cienkim przelewowym nie leci nic !!! w audi ze starszym silnikiem leci sobie tym cienkim wężykiem i płyn jest cieplutki tyle że audi łapie 90st po 15km po wymianie termostatu nic się nie polepszyło !!! ciekawi mnie ta różnica !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze zly termostat?

Ja zmienilem na wahlera, nie metalowego, ale mosieznego i jest ok, plyn cieply, chlodnica ciepla, w srodku cieplo.

A w ramach ciekawosci po co ruszales magiczna dziorke skoro podobno uklad sam sie odpowietrza?

Wytlumacz innym prosze co w kolejnosci z niej lecialo i przez jaki czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tłumacze co leciało z małej dziurki tuż przy wejściu do kabiny !! na odpalonym silniku po zsunięciu węża aż do dziurki zaczął lecieć płyn !!! poczekałem troche aż wyleci mówię sobie może zaraz poleci powietrze ale nic ani śladu !!!! założyłem wąż i podszybie !więc tak jak mówiłem ukłąd odpowietrzył się sam !! a jeszcze jedno pytanie do Stavros jak masz chłodnice ciepłą i w zbiorniczku ciepło to przecież obieg jest otwarty wiec normalne zjawisko !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak a jak masz plyn w zbiorniczku zimny to i chlodznica zimna bo obieg zamkniety prawda?

Wiec jak sie obieg nie otwiera przy wskazaniu 90 stopni to chyba cos nie halo, jak plyn ma 90 to od jakichs 3 stopni wczesniej powinna sie zalaczyc do pracy chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy;) Mowiac prosciej termostat powinien sie otworzyc jak blok i plyn lapie 90.

Co do dziorki to chyba poprzedzajac plyn powinno powietrze poleciec(ja tak mialem).

Ale nie wazne koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no też myślałem że poleci powietrze ale niestety !!! więc podtrzymuje teorię że odpowietrza się sam !i myśle jak na dworze jest -13 to szanse żeby otworzył się duży obieg są niewielkie jeszcze jadąc z prędkościami rzędu 50 60 km /h i u mnie stoi temp na 90 , jeżeli by sie przegrzewał powinna rosnąć temperatura to logiczne, ale ona stoi na 90 jak zamurowana więc wsi ok !!! nie czepiam się bo nie mam problemu ale dochodzę do wniosku że spór jest prosty do rozwiązania ! po prostu na małym obiegu płyn w zbiorniczku jest zimny w passacie na PD na dużym obiegu będzie ciepły !!! ciekawe tylko dlaczego w silniku o kodzie AHF jest inaczej ciepły płyn na małym obiegu !!! ale przy dużych mrozach i wolnej jeździe ciężko zagrzać go do 90 st ! widocznie inaczej jest to rozwiązane !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak mowisz...

Wodki mu dac!

Na malum obiegu zbiorniczek zimy.

Na duzym obiegu zbiorniczek cieply.

 

Roznica jest jezeli np termostat jest umieszczony w pompie wody (malo materialu odpierajacego cieplo), a w bloku.

Przy pompie na zewnatrz ukladu termostat otwiera sie latwiej i szybciej jak w 1.8t.

 

O jakim AHF mowisz?

 

Dodam ze jak kupilem auto byla tam woda a nie plyn i maly obieg byl zapowietrzony-po uzyciu dziorki wylecialo mnustwo powietrza(okolo 30 sekund)do czasu trysniecia wody i wtedy nie lapal 90 tylko okolo 70-80 na wskazniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AHF to audi A3 98 rok i tu właśnie do tego porównuje !! a ta paskuda już jest po wymianie termostatu wehlera właśnie i **** wąż dolny zimny czyli niby termostat zamknięty a żeby 90st na blacie sie stało to trzeba ogrzewanie prawie wyłączyć jak dmuchawa dmucha na połowie to nie dogrzeje sie żeby nie wiem co jadąc 50,60 km/h w dzisiejszych warunkach ! masz na to jakąś rede?? bo już myśle o druciarskim kartonie przed chłodnice !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności