Skocz do zawartości
_gregor

Przekaźnik sterujący pompą paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

W moim pasku siedzi pompa paliwa zamontowana razem z pływakiem w baku, problem w tym, że nie pompuje paliwa. Po sprawdzeniu elektryki wychodzi na to, że przekaźnik nie załącza tejże pompy paliwa. Bezpiecznik nr 28 jest OK. W opisie który znajduje się tutaj wynika że przekaźnik sterujący pompą paliwa ma numer 261 natomiast u mnie na tym miejscu siedzi przekaźnik o oznaczeniu 373 (8D0 951 253A). Po przemierzeniu przekaźnika wygląda że jest OK. Czy ten przekaźnik może służyć jako zamiennik? Czy jest możliwość chwilowego wymuszenia uruchomienia pompy paliwa poprzez VAG-COM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chmm, o silniku AJM i pompie paliwa w zbiorniku ciekawie mówią w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9798&highlight=przeka%BCnik+pompy+paliwa

 

PS. Ja nie wiem jak to jest rozwiązane w tym silniku, ja tylko skorzystałem z wyszukiwarki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Podaj na przekaznik napiecie dokladnie nie pamietam ale 88 i chyba 86 to plus i minus albo odwrotnie,na pozostałych 2 pinach powinno się zewrzeć,ewentualnie wsadzic kawalek kabla w gniazdo po przekazniku i pompka powinna ruszyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chmm, o silniku AJM i pompie paliwa w zbiorniku ciekawie mówią w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/showthread...k+pompy+paliwa

 

PS. Ja nie wiem jak to jest rozwiązane w tym silniku, ja tylko skorzystałem z wyszukiwarki

 

Tak wiem czytałem już ten i podobne tematy i jeszcze raz potwierdzam - u mnie w AJM jest pompa paliwa w baku.

 

Podaj na przekaznik napiecie dokladnie nie pamietam ale 88 i chyba 86 to plus i minus albo odwrotnie,na pozostałych 2 pinach powinno się zewrzeć,ewentualnie wsadzic kawalek kabla w gniazdo po przekazniku i pompka powinna ruszyc.

 

Przekaźnik po podaniu napięcia zwiera, wygląda na to, że będę musiał "wsadzić" kawałek druta w gniazdo przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem ze po zwarciu jest przejscie?

 

Tak po zwarciu przekaźnik ma przejście na stykach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak będzie w avf-ie z 2002r. bo też nie dochodzi prąd na pompe w baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak po zwarciu przekaźnik ma przejście na stykach.
podobnie jak tu kolega napisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Help... Mi sie wydaje że w baku niema pompy ale do baku idą cztery przewody, prawdopodobnie dwa od pływaka a pozostałe od wstępnej pompy. Może ktoś przerabiał temat i zakładał pompę może od awx na tych ori kablach i zakładał inny przekaźnik. Z tego co wiem to przekaźnik od świec jest wspólny z pompą?? Poza tym nie wiem jak z ecu, czy musi mieć uruchomiona funkcje pompy? Jeżeli ktoś się orientuje w temacie to proszę o pomoc.

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wie ktos jak sterowany jest przekaznik od pompy paliwa w baku w silniku 115PD ATJ. Wysterowujac VAGIEM slychac jedynie zalaczanie przekaznika pod deska a napiecie do pompy nie dochodzi. Jedynie napiecie pojawia sie na odpalonym silniku. Chcialbym dowiedziec sie jak sterowana jest ta pompka. Szukam przyczyn ciezkiego rozruchu zimnego silnika........

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wie ktos jak sterowany jest przekaznik od pompy paliwa w baku w silniku 115PD ATJ. Wysterowujac VAGIEM slychac jedynie zalaczanie przekaznika pod deska a napiecie do pompy nie dochodzi. Jedynie napiecie pojawia sie na odpalonym silniku. Chcialbym dowiedziec sie jak sterowana jest ta pompka. Szukam przyczyn ciezkiego rozruchu zimnego silnika........

 

Pozdrawiam

przyczynami mogą być zła dawka startowa, źle ustawiona synchronizacja rozrządu, cofające się paliwo, czujnik temp cieczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wysterowujac VAGIEM slychac jedynie zalaczanie przekaznika pod deska a napiecie do pompy nie dochodzi. Jedynie napiecie pojawia sie na odpalonym silniku

 

Sterowanie tam jest trochę dziwne, można powiedzieć, że przekaźnik zasila kolejny przekaźnik. Dlatego nie masz plusa na pompie. Schematy znajdziesz w autodacie, esi tronicu, czy elsa.

 

Szukam przyczyn ciezkiego rozruchu zimnego silnika

 

Sądzę, że nie potrzebnie idziesz w tym kierunku. Sprawdz tematy o których pisał mielke, sprawdz odczyty przed rozruchem i pompki po rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki sprawdzalem na cieplym silniku wszystkie byly w normie jak dobrze pamietam to 3 pompki na kanale 23 bipy mialy do 10 a jedna wachala sie w granicach 20 z tego co wyczytalem norma jest do 30 chodz slyszalem ze nawet do 60. Kat synchronizacji tez jest ok 0.6 czasami skacze do 1.1. Korekcja dawki na wtryskach tez sa w normie. Nie sprawdzalem jedynie dawki rozruchowej. Czujnik cieczy sprawny wymieniany zima byla lekka poprawa po wymianie ale i tak zima mial lekki problem przy odpalaniu. Przy -15 odpalal zazwyczaj za 2 razem mial podwyzszone obroty i trzeslo silnikiem trawlo to tak ze 30 sekund i bylo juz pozniej ok. Wygladala to na zapowietrzanie sie ukladu ale moge sie mylic......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze nawet do 60

 

No przy 60 to już misfajery są. Z tego co opisujesz może się zapowietrzać. Dymi po odpaleniu jak ma tą czkawke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko dymi na szaro-niebiesko tylko przez chwile pozniej juz jest ok. W styczniu regenerowalem turbo. Nie wiem teraz czy ktoras pompka nie leje i czy wyciagac je skoro mieszcza sie w normie...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo zostaw w spokoju, nie bierze udziału w rozruchu silnika. Nie chcę Cię źle naprowadzać jak nie widzę auta, ale ja na pierwszy ogień poszedł bym w kierunku paliwa. Nieszczelność tam czuje. Pompki zostaw na koniec, te bipy są ok, poza tym demontaż, sprawdzenie i montaż jest dość kosztowny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie... jężeli prypowietrza się uklad lub brakuje paliwa w głowicy moze auto przydymiać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie... jężeli prypowietrza się uklad lub brakuje paliwa w głowicy moze auto przydymiać

 

Jaki kolor dymu i w jakich okolicznościach występuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolorek jest siwy. Dawke mam 70mg i doladowanie jest osiągniete. Kolor się nasila wraz z obrotami.. Naciąg na pompkach mam 180'. Niemam pompy wstepnej.

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomnialem o turbo bo koles od regeneracji mowil ze lopatki od strony goracej zostaly wypalone prawdopodobnie przez zla dawke paliwa lejace wtryski itp. Wiec moge miec jednak problemy z pompkami ale niechcialbym ich ruszac bo to dosc kosztowne. Tylko jak sprawdzic zapowietrzanie sie ukladu albo cofanie sie paliwa w latwy sposob???? Lekki wycieka mam przy vacupompie ale to bardziej sie poci niz leci i trudno powiedziec czy to olej czy paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności