turbojajko Zgłoś #1 Napisano 31 Marca 2010 Witam ! Wiec zaczne od poczatku... Pedal hamulca stal sie jakby torszke miekki, sprawdzilem plyn hamulcowy - wyglada jak olej , sprawdzilem w ksiazce serwisowej i wychodzi na to,ze za miasiac wymiana plynu wg. ksiazki . OK. Generalnie wiem jak sie do tego zabrac, ale zamierzam to zrobic sam w garazu, i robie to 1 raz w B6 , wiec musze spytac czy sa tu jakies specjalne triki ? Czy metoda pompowanie i dolewania bo sie to zrobic jak w normalnym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vertec Zgłoś #2 Napisano 1 Kwietnia 2010 Podstawowy trik to nie zapowietrz układu bo sie zajedziesz jak do pompy ABS dojdzie powietrze. Tylko ten miękki pedał to pewnie inna sprawa więc zwiększ czujność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2010 Wymienić można ale tak jak kolega pisał nie zapowietrz pompy, po kolei sekcja po sekcji .Nie zapomnij potem skalibrować tylnych zaciskow i zrobic test wyjsc na ukladzie ABS . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2010 Układ najlepiej zalać oryginalnym płynem hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2010 jedz lepiej na wymiane do mechanika lepiej na tym wyjdziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2010 Wymienić można ale tak jak kolega pisał nie zapowietrz pompy, po kolei sekcja po sekcji .Nie zapomnij potem skalibrować tylnych zaciskow i zrobic test wyjsc na ukladzie ABS . Witam w jakiej kolejnosci kola bo z ABS chyba najpierw przednie ? Kalibracja tylnych zaciskow to pierwsza jazda po wymianie wtedy sie kalibruja ? Test wyjsc na ukladzie ABS to Vagiem ? Ile plynu potrzeba do wymiany i jaki najlepszy oryginal , czy jest jeden rodzaj ? Czy wymiana z plynem 160pln w ASO to drogo , za ile pln wymienialiscie w ASO ? Pzd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyzu Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2010 2tyg temu robilem w ASO przeglad po 45tys i przy okazji wymienilem plyn.Jezeli 160pln to jest drogo to ile trzeba zaplacic zeby bylo tanio??Bylem obecny przy przegladzie i z tego co widzialem to wymiana zaczyna sie od zalozenia wezykow z pojemnikami na kazdy odpowietrzinik,a na zbiorniczek od plynu wkrecany jest dekielek od maszynki co wymienia plyn i zalewa nowym pod cisnieniem zeby nie dopuscic do zapowietrzenia ukladu. Wymiana odbywa sie od prawego tylu na lewym przodzie konczac.W sumie cala operacja trwa ok 20min.Maszynka sama wyciaga stary plyn i dozuje ile nowego plynu powinno wejsc w uklad,no chyba ze byla wczesniej zaprogamowana przez mechanika-nie widzialem tego.Pod sam koniec pracy mechanik rzucil okiem na zbiorniczek i dolal "kapke" plynu zeby bylo max. Za160zl to chyba nie drogo-rece czyste,fachowosc wykonania i spokoj na 2-3 moze 4 lata.Niby zalecaja co 2 ja wymienilem co 3 ale sa tez tacy co jezdza jeszcze dluzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2010 Czy wymiana z plynem 160pln w ASO to drogo , za ile pln wymienialiscie w ASO ? Tanio. Ja za tydzień jadę wymienić płyn chłodniczy, hamulcowy olej do serwisu (tak wynika z przebiegu 150.000km) i za wszystko policzyli mi u Plichty w GD koło 1400zł (sam serwis ,czyli wymiana oleju to koszt koło 900zł-1000zł więc na hamulcowy i chłodniczy wychodzi 400zł co daje po około 200zł na to i na to ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2010 Tylko dla orientacji pytalem czy 160pln to drogo , by zobaczyc jak to wyglada gdzieindziej, powinienem tam postawic znak zapytania . Chlodniczy plyn juz wymienialem sam ,razem z chlodnica na nowa po tym jak stara puscila . Dotychczas w innych autach wymienialem samodzielnie plyn hamulcowy , ale w przypadku tego auta zastanawiam sie nad niespodziankami . Takimi jak ktos wczesniej napisal ( "skalibrować tylne zaciski i zrobic test wyjsc na ukladzie ABS " ) i mysle czy zabierac sie za to jak bez komputera lepiej nie podchodzic ? Nie wiem na czym polega ta kalibracja i test wyjsc ABS , moze ktos to opisze dokladniej to sie dowiem czy dam rade . Swoja droga za wymiane samego oleju 900-1000 odejmujac jego cene to sporo placisz , chyba ze jeszcze jakies filtry ? Widzialem jak olej wymieniaja normalnie tak jak robilem to w innych autach , zlewaja i nalewaja nowy . Zeby mi tyle placili za wymiany oleju i plynu chlodniczego , bylo by fajnie . Mam jeszcze pytanie czy zeby nakrecic dekielek od tej maszynki na zbiorniczek (bo tam troche ciasno) cos rozbierali (zdejmowali rure filtra pow. ktora idzie do turbiny ) ? Dzieki za odpowiedzi. Pzd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyzu Zgłoś #10 Napisano 5 Kwietnia 2010 Podczas wymiany plynu hamulcowego byla sciagnieta tylko oslona silnika-mechanik mial chyba male lapki i wkrecil dekielek na zbiorniczek bez problemu.Jesli chodzi o kalibracje i ABS to nic takiego nie robil.Maszynka chyba wymienia plyn bez utraty cisnienia w ukladzie. Chyba wszystko jest ok bo od wymiany minelo 2tyg-zrobilem ponad 2tys km i autko jezdzi bez zarzutu....hamuje tez:-) Coprawda nie bylo potrzeby hamowania z ABSem ale wszystko jest tak samo jak byl przed wymiana plynu. Pytalem sie mechanika co ile wymienia sie plyn w ukladzie chlodzenia-facet mnie zadziwil i mowi ze w zasadzie tylko sie dolewa w razie ubytku i ze sie nie wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #11 Napisano 5 Kwietnia 2010 Swoja droga za wymiane samego oleju 900-1000 odejmujac jego cene to sporo placisz Oczywiście wszystkie filtry również wchodzą w skład tego serwisu. Jeżeli chodzi o wymianę oleju wcale nie opłaca się robić to samemu. Przepłacasz jakies 200zł maksymalnie ale masz spokój, za sam EDGE musisz zapłacić ze 400zł+filtry 200zł i jakieś 600 wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #12 Napisano 5 Kwietnia 2010 za sam EDGE musisz zapłacić ze 400zł Jesli masz DPF to jest oryginalny olej G 052 195 M4 5L w cenie od 270pln w ASO. Oczywiście wszystkie filtry również wchodzą w skład tego serwisuPoza filtrem paliwa czy razem z nim. Jak mechanik nakrecil dekielek na zbiorniczek to potem pewnie odkrecal pokolei odpowietszniki przy kolach od spodu auta . Dlugo trzymal odkrecony odpowietrznik z wylatujacym plynem do pojemnika ? Tak normalnie ta maszynka nie wyciaga oleju , tylko pewnie go wypycha i stary plyn wylatuje z ukladu odpowietrznikami . Poprostu chyba zastepuje osobe ,ktora by siedziala i naciskala pedal , tak mi sie wydaje . Te kalibracje i ABS to pewnie przy pierwszej jezdzie po wymianie sie nastawiaja . Co do plynu chlodnicy mechanik mowil ci prawde . Wiem tyle ze wymienia sie po spuszczaniu z ukladu po jakiejs naprawie . Poprostu raz zlanego nie nalewasz ponownie tylko nowy . No i kiedy nie spelnia odpornosci na temperatury - i + , najlepiej kiedy plyn spelnia wartosci pomiedzy-30C a -37C oraz +120C a +128C .A poza takimi sytuacjami tylko dolewki ,mozna sam koncentrat na dolewki niewielkie to odpornosci temperaturowe plynu sie poprawia . Pzd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #13 Napisano 5 Kwietnia 2010 Witam ! Dzieki za podopowiedzi koledzy :kumple. Wymienilem w warsztacie VW w Mulheim - cena 35 oiro. Plyn ATe - ponoc dobry :fajny. Szary : 160 pln to raczej duzo, sam widziesz ,ze w Niemczech w VW sie cenia taniej niz w PL. Rojasek: Ja za olej silnikowy( shell ) + filtr i plyn chlodniczy , plus jakis gumowy wezyk zaplacilem w Holandii ( bo akurat tam bylem) 170 oiro w serwisie seata, wiec sie cenia chopaki nie ma co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #14 Napisano 5 Kwietnia 2010 Oczywiście wszystkie filtry również wchodzą w skład tego serwisu.Jeżeli chodzi o wymianę oleju wcale nie opłaca się robić to samemu. Przepłacasz jakies 200zł maksymalnie ale masz spokój, za sam EDGE musisz zapłacić ze 400zł+filtry 200zł i jakieś 600 wyjdzie. Sporo płacisz.Ja za przegląd w ASO Gajos w Sopocie zapłaciłem niecałe 740zł. Ceny z faktury: 4L Castrol SLX III Longlife - 336zł + filtr 30,11zł + śruba 5,81zł filtr klimy 83,74zł + wymiana 23,24zł filtr powietrza 47,99zł + wymiana 23,24zł koszt samego przeglądu 186,20 Razem: 736,33 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #15 Napisano 6 Kwietnia 2010 Dobrze znac ceny takiego przegladu w innych miastach,ja wybieram sie wlasnie albo Dudojć Szczecin albo Zinnowitz u sąsiadów.Porownam ten Piotrkowy rachunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2010 No wiec poczytalem ,poogladalem troche i wyszlo tyle ze jak jest ABS to lepiej wymieniac z ta maszynka podcisnieniowa . A to dlatego ze pompujac pedalem stara metoda ,moga syfy poblokowac zawory pompy ABS . Wymieniajac z maszynka problem ten nie powinien wystapic , pozatym caly uklad jest lepiej przeplukany . Wyglada to tak ze odbieraja czesc plynu ze zbiorniczka , nastepnie wsadzaja swoj korek na zbiorniczek ,ze zlaczka do przewodu maszynki i w kolejnosci odkrecaja odpowietrzniki na ktore wczesniej wsadzili przewody idoce do pojemnikow na stary plyn . Gdzie wlewali do maszynki nowy plyn nie widzialem . Dlatego chyba lepiej nie robic tego w swoim garazu , ewentualnie popytac o ceny za taka usluge . Ja za przeglad zaplacilem 718,76pln . a w tym olej shell ,filtr oleju ,filtr powietrza ,filtr climy,filtr paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #17 Napisano 9 Kwietnia 2010 Koledzy, a jak myślicie jest taka opcja, że dostarczam im (ASO) części w moim przypadku klocki przód i tył + płyn hamulcowy i zlecam im tylko wymianę, czyli ponoszę koszty za robociznę, bo części są moje; czy trzeba brać części w ASO+robocizna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #18 Napisano 10 Kwietnia 2010 Wszystko zalezy od ASO. Gwarancji juz pewnie nie masz wiec, mozesz montowac czesci jakie chcesz i gdzie chcesz. Wymiana hamulcow z przodu nie wymaga ingerencji VAG-iem, jak to jest w przypadku tylnych hamulcow, to normalna procedura wymiany jak w kazdym aucie. Radze Ci pojechac do dobrego warsztatu - niefirmowego, oni kupia czesci ( bo maja pewnie suprer rabaty u dostawcow) i zaloza. Zaplacisz taniej i bez kombinacji, a i stempel w ks.serwisowa dobry zaklad dac moze bez obaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #19 Napisano 10 Kwietnia 2010 Ja wymienilem sam, olej, filtr oleju i paliwa: 60eur. zajelo 20 min, inspekcje skasowalem sobie sam bo zrezygnowalem z LL. W poza aso powiedzieli mi 250E wiec w aso nawet nie pytalem. Dublin. Zreszta podejzewam, ze przy poprzednim serwisie nic mi nie zrobili tylko wpisali do ksiazki. Wszystkie sruby i pokrywa filtra oleju nie ruszane, zadnych sladow odkrecania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #20 Napisano 10 Kwietnia 2010 Koledzy, a jak myślicie jest taka opcja, że dostarczam im (ASO) części w moim przypadku klocki przód i tył + płyn hamulcowy i zlecam im tylko wymianę, czyli ponoszę koszty za robociznę, bo części są moje; czy trzeba brać części w ASO+robocizna? Wymienialem w jednym ASO ,a czesc oryginalna mialem z allegro i wymienili bez problemu .Ale w innym zakupilem wczesniej u nich czesci i pytali gdzie kupione i chcieli zebym przyslal im kopie faktury za te czesci . Pewnie dlatego ze powiedzialem ze kupione u nich , wiec chcieli miec dowod . Jak by bylo gdyby to byly zamienniki montowane w ASO to nie wiem na co i czy dali by gwarancje . Daja gwarancje na swoje czesci i zamontowanie . Moze ktos z forum przerabial ten temat i cos napisze . Roznie jest rok na robocizne , pol na czesci . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach