Gajdzi Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2010 Witam, ostatnio poczulem zapach ropki w aucie... podnislem mache, zdjąłem oslone silnika i ujrzałem to: BYłem u "pompiarza" w Działoszy (k.Sycowa) i gość powiedział że to cieknie góra (cokolwiek to oznacza) i że koszt (u niego) to 200zł i pare godzin. Ściąga całą góre, daje nowe uszczelki z Bosch'a i ustawia pompę od nowa (co ciekawe nie widziałem żeby miał kompa do tego, chyba że do kogoś jedzie). Co Wy o tym sądzicie i ew. gdzie uderzyć w okolicy Oleśnicy/Wrocławia. Jeszcze pytanie... Czy mają tym miejscu wyciek, możliwe jest aby auto było słabsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) Wg mnie pompiarz troche koloryzowal ... mi sciagnal dekielek i wymienil 2 uszczelki koszt 150zl-40min roboty (-20min krecenia sie;) ) spojrz tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=62716 Jeszcze pytanie...Czy mają tym miejscu wyciek, możliwe jest aby auto było słabsze? cos tam bedzie bo nie ma tego cisnienia. Co do naprawy to zapytam brata-zna dobrego pompiarza we wrocku. Edytowane 16 Lutego 2010 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2010 to są uszczelki przekrój w kwadracie a nie oringi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2010 to są uszczelki przekrój w kwadracie a nie oringi. Mój błąd poprawilem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszn Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2010 Cześć kolego ja miałem taki sami widok 3 tyg temu. Tylko jezdzilem z taka pompą prawie miesiąc i była troche mocniej zalana. Robiłem ją w boschu pod Olsztynem. U mnie do tego musiałem wymienić zaworek 108 i uszczelnić całość pompki wiec dodatkowo do zaworu i kompletu uszczelek wpadla mi robocizna za demontazu, uszczelnienia, montazu i ustawienia pompy koszt calkowity 1310 zl. Ale początkowo też była opcja że to tylko gorna uszczelka dekielka- koszt w boschu zapowiedzieli mi ok 300 zl. Życze Ci by u Ciebie była ta tańsza opcja i bez powiklan- jeszcze miesiąc temu naczytalem sie postów o nieszczelnych pompach i niestety czesto uszczelnienie polega na tym ze tu uszczelniam tam zaczyna ciec. Tylko w moim przypadku pompka ma 14 lat i myślę że ponad 300 tys za sobą. A i jeszcze jedno nie wiem jak w twoim przypadku ale u mnie nie bylo zadnych obiawow- oslabienia itp procz zapachu ropy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2010 do Gajdzi ...wymontuj pompe uszczelnie ci całą za 150 zł plus przesyłka masz tel 605606742 nastawniki też regeneruję dolny śląsk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2010 marcelvw, a co z poźniejszym ustawieniem pompy, po wymontowaniu!? Wszystko, tzn. co, bo jestem zielony w tej akurat dziedzinie! tomaszn, no wlasnie u mnie tez jest zapach ropy i troszke skoczylo zużycie ropki... Niby moc jest taka sama, ale czasami mam wrazenie jakby byl slabszy, a czasami ok, ale nie wiem czy to wina akurat pompy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) ostatnio to przerabiałem i placiłem 80 PLN. Tylko jedź do kogoś kto Ci potem będzie potrafił z powrotem ustawić nastawnik, nie pchaj sie w zaznaczanie. Dwie stówy to za dużo za uszczelnianie nastawnika. Co do odpowiedzi na drugie pytanie, to mój też był słabszy. Edytowane 16 Lutego 2010 przez dezerter_sdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2010 ostatnio to przerabiałem i placiłem 80 PLN. Tylko jedź do kogoś kto Ci potem będzie potrafił z powrotem ustawić nastawnik, nie pchaj sie w zaznaczanie. Dokładnie! Jezeli nie masz pojęcia o tym to się nie pachaj w takie coś. Jedz zostaw auto i tak bedzie najlepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2010 gajdzi.... po wymontowaniu pompy samemu nie dasz rady ,trzeba ustawic pompę ,kąt ,potem nastawnik dawkę wtrysku paliwa ,potrzebny interfejs diagnostyczny vag albo kts itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2010 Uszczelki we Focie kosztują ok 20zł 2 szt -pod dekielek i nastawnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2010 gajdzi.... po wymontowaniu pompy samemu nie dasz rady ,trzeba ustawic pompę ,kąt ,potem nastawnik dawkę wtrysku paliwa ,potrzebny interfejs diagnostyczny vag albo kts itd. Do ustawienia jest tylko dawka, bo kąta wtrysku się nie rusza. Najlepiej zaznaczyć i później poprawic VAGiem. Wymiana tej uszczelki nie jest w sumie trudna. Do wymiany uszczelki spod kopuły nastawnika nie trzeba wyjmować pompy, zreszta do wymiany żadnej uszczelki nie trzeba jej wyjmować. Pozatym trzeba byłoby wywalać rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2010 To w takim razie co proponujecie? Sam się za to nie zabiore, bo nie chce sobie narobić bałaganu, ale gość co chce ode mnie 200zl za to będzie to prawdopodobnie ustawiał ręcznie (bo wspominał, że tak też można). Samemu na 100% nie będę sie tym bawił, mimo iż mam VAG'a, ale chciałbym też oddać auto do kogoś dobrego, a przy tym żeby nie zdarł ze mnie... Napewno przed oddaniem auta zrobie sobie pomiary VAG'iem co i jak wygląda teraz... a pozniej sprawdze co będzie po... ale do kogo oddać autko... to jest dla mnie pytanie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2010 jeśli masz VAGa to sprawdź sobie jaka masz teraz dawke i najwyżej skorygujesz. Popytaj się w jakis warsztatach (nawet w ASO) jeśli sami się nie podejmą to pewnie znają kogos kto robi takie rzeczy. Jak juz kogoś znajdziesz to zapytaj czy nastawnik ustawi komputerem czy kopułą , jeśli kopułą to zapytaj czy dokładnie ustawia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2010 To w takim razie co proponujecie?Najpierw dokłanie wytrzyj pompę i osusz (oczywiście z zewnątrz), odpal silnik i spróbuj zlokalizować samemu miejsce przecieku. Jeżeli cieknie tylko spod tego aluminowego dekielka, to wymiana tej uszczelki zajmuje ok. 10 minut, nie trzeba nic ustawiać. Na początek spróbuj zlokalizować samodzielnie miejsce wycieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2010 jezeli juz cieknie wypadaloby wymontowac i rozebrac calosc wymienic wszystkie uszczelnienia wlacznie z oringiem od strony rozrzadu przy okazji wyczyscic pompe i nastawnik ze szlamu ktory sie tam nazbieral przez X lat no i wyregulowac to co trzeba.Serwis z dieslami itd. robią bez klopotu ,przerabialem to u siebie takze, po zrobieniu auto ma lepszego kopa ,poprawily sie korekcje na wtryskach i spalanie spadlo o przeszlo 0,5l na 100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2010 Serwis z dieslami itd. robią bez klopotu (...) Zapewne robią, ale chciałbym to zrobić, jeśli juz sie zdecyduję na tak krok w kompetentnej firmie, a przy tym żeby mnie też nie wykasowali z 2 tysaki... Dzisiaj nie jest problem zrobić... dzisiaj jest problem zrobic dobrze! Druga sprawa, to jeśli możecie mi podpowiedzieć gdzie znajduje się zawór 108... mniej wiecej chociaz. Będę b.wdzięczny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2010 Zawór odcinający paliwo N108 znajduje się w tylnej części pompy wtryskowej. Idzie do neigo pojedynczy przewód elektryczny który jest przykręcony do zaworu za pomocą "oczka". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) dezerter_sdz co za cherezje piszesz twoim zdaniem po wyciągnięciu pompy nie trzeba ustawiać kąta wtryskU????GAJDZI chciał wiedzieć co sie ustawia po wyciągnięciu pompy,i po ponownemu założeniu ,piszesz że się nie ustawia kąta a pużniej koryguje sam sobie zapszeczasz!!!!! Edytowane 18 Lutego 2010 przez marcelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #20 Napisano 18 Lutego 2010 marcelvw, a po wymianie uszczelki gornej kopolki trzeba pozniej ustawiać pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach