Skocz do zawartości
undefinedman

Problem z prądem w Passat B3 2.0

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie, postaram się opisać mój problem rzeczowo.

 

Mianowicie, pobór prądu w stanie spoczynku mojego samochodu wynosi: 0.18A Nie wiem czy to dużo czy nie. Bynajmniej coś mi go rozładowywuje, w zasadzie poruszam się nim codziennie, więc wydaje mi się że alternator ładuje go na tyle, że następnego dnia odpalam. Ale wczoraj stał cały dzień i aku rozładowany do zera. Nie sądzę by to była wina samego aku, bo jest to porządna Centra Futura, elektrolit jest itede. Zauważyłem też że podczas jazdy piszczy mi pasek od wspomagania (na pewno nie od alternatora) i ciężko się skręca, co mogłoby wskazywać na rozładowany akumulator, bo gdy jest naładowany na full to zero pisków, kierownica lata jak chce w prawo i w lewo bez oporu.

 

Czy ktos mnie może ukierunkować w dobrą stronę, bym mógł zlokalizować błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź regulator napięcia wiesz gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie, prosze podaj gdzie znaleśc ten regurator i jak sprawdzic napięcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! równierz mam problem z alternatorem po odpaleniu ładowanie około 12 po dodaniu gazu wskakuje na 14 i trzyma, dodam jeszcze że czasem ładuje odrazu po odpaleni i bez dodawania gazu. Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w alternatorze jest razem ze szczotkami na 2 śrubki gwiazdka śrubokręt wymiana trwa 5minut poczytajcie tu; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67035&highlight=alternator

Edytowane przez robol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem radio i mam pobór prądu waha sie miedzy 0.09 a 0.1 po podłączeniu radia ktore jest wyłaczone pobor wzrasta do 0.27, 0.30 czy to sa prawidlowe wartosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do kolegi Roberta ja przy swoim alter. valeo mam szczotki na takiej jasnej płytce czy tam jest też regulator napięcia czy jest oddzielnie? z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak alternator slabo laduje to kontrolka bedzie sie swiecic (ako pod zegarami,tak lekko po odpaleniu), a zeby sprawdzic regulator napiecia to mam na to bardzo prosty sposob , mianowicie odpal autko wlacz radio, swiatla i wycieraczki, jak bedziesz slyszal szmer w glosnikach ,rowny z praca wycieraczek ,to znaczy ze regulator ci broi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka mi migała od aku podczas uruchomienia samochodu i skręcania na boki kierownicą, wtedy potrafił nawet zgasnąć na zimnym silniku, na gorącym nie ma takich cudów. Czy ktoś mi może powiedzieć, czy powyższe wskaźniki poboru prądu są prawidłowe czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mysle ze prad nie moze tak sobie znikac, nie powim Ci gdzie tego szukac ,jedz do dobrego elektryka,podlaczy go i znajdzie blad nie wiele to kosztuje ok50 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobór prądu jest akceptowalny do 0.03A Odłączaj kolejne wszystkie bezpieczniki i zobacz po odpięciu którego pobór spadnie do mniewiecej takiego natężenia. Dla przykłądu podam ze u mnie jeszcze nie dawno było 0.26A i taki pobór potrafił rozładować akumulator w ciagu 2 dni, a co się okazało to siłownik pneumatyczny robił spięciem i pobiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc po dokładnym mierzeniu, wychodzi że ładowanie alternatora wynosi 13.56 z tego co wiem za mało i nie doładowywuje aku. Regulator do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13,6 to zdrowy prąd, sprawdz w inny sposób podłącz miernik i trzymaj na ok 3000 obrotów jeżeli napięcie powyżej 14V a poniżej 15V to jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety napięcie jest dalej takie same, 13.5V niezależnie czy to 1000 obrotów czy 3000. Dlatego wiem już na pewno , że alternator jest nie halo, dlatego czy wymienić ten regulator? On grosze kosztuje, to nie zbiednieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam altka valeo, który daje prąd fabrycznie 14.0 V (zmierzony rzeczywiście na zaciskach altka), ale przez stare, 20-letnie przewody i za posrednictwem rozrusznika, na aku trafia tylko 13,5-13,7V (mierzone na aku).

I u mnie wszystko gra. Zatem w czym masz Kolego problem?

Edytowane przez Thorunczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a napiecie na aku w stanie spoczynku wynoszące 12,43 jest poprawne?

 

ok zmierze jeszcze na zaciskach i dam znac jakie tam mam, bynajmniej jesli na zaciskach jest 13.5 to jest za malo , trzech niezaleznych elektrykow samochodowych mi powiedzialo to.

 

a problem jest w tym ze ewidentnie nie mam naladowanego aku do konca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawne, przecie aku jest 12V, nie?

jeżeli na zaciskach altka masz niżej 14V to faktycznie regulator napięcia do wymiany. ja za mój w zeszłym roku płaciłem w IC 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napieciespoczynkowe akumulatora powinno wynosić 12.6-12.7v, jeśli spadnie poniżej 12.5v to trzeba doładować prostownikiem( tak pisze w instrukcji aku, który oddałem na gwarancje bo nie trzyma prądu). Ładowanie to masz za małe powinno być w granicach 14-14.5V i akumulator może być niedoładowany. Nie kupuj regulatora firmy topran bo kupiłem taki i od razu był do niczego,a na części elektroniczne nie dają gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie jest to regulator, regulator jest od tego, żeby było stałe napięcie na jałowym i na obrotach. Jeśli ty masz stałe (niezależne od obrotów) to proponuje sprawdzić:

Naciąg paska alternatora(obróć spróbuj obrócić na środku o 90stopni - jeśli jest więcej to słabo), połączenie masy(przeczyść styki), pierścienie ślizgowe(niepowinny być wyżłobione ani nadmiernie ciemne - spr palcem czy są równe), szczotki (6-5mm to już krótkie).

U mnie to samo było na początku - 13,6 na jałowym i na obrotach, następny etap to 12,4 i rosnące napięcie razem z obrotami. Mimo wymiany regulatora ze szczotkami i pomimo wymiany paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności