Gość nurek Zgłoś #1 Napisano 23 Września 2009 Jak w temacie - co napędza pompa podcisnienia w silniku AAZ? Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #2 Napisano 23 Września 2009 Nic nie napędza. Wytwarza podciśnienie niezbędne m.in. do działania serwa hamulców i zaworu EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2009 Pompa podcisnienia słuzy do wytworzenia podcisnienia ktore jest potrzebne aby prawidłowo działał serwo mechanizm hamulców (wspomaganie) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #4 Napisano 23 Września 2009 Pompa podcisnienia - inaczej Vacu pompa. Sluzy do wytwarzania podcisnienia w silnikach diesla (silniki benzynowe, biora podcisnienie z ukladu dolotowego - nie posiadaja pompy). Niezbedne do pracy wielu ukladow np. serwo hamulcowe, wszelkie zawory typu EGR, N75, Wastegate, itp Czyli ogolnie tak jak napisali koledzy powyzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2009 Po dokladnej analizie stwierdzam ze glownym zajeciem vacu pompy w motorze AAZ jest naped pompy oleju (przekazywanie napedu od walka posredniego) do tego dochodzi jeszcze zawor do recyrkulacji spalin i wszystko. Zadne serwo - przynajmniej u mnie - mam ABS. Czyli tak naprawde nie potrzebna, bo nawet jak bede mial uszkodzona, to zawor nie wpusci czesci spalin do kanalu kolektora. Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2009 Nie wiem jak jest w dieslach ale pompka może służyć jeszcze jak jest klima do zamykania i otwierania obiegu wewnętrznego-przynajmniej w benzynie tak jest.Wszystko znajduje się w nadkolu przednim lewym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2009 Po dokladnej analizie stwierdzam ze glownym zajeciem vacu pompy w motorze AAZ jest naped pompy oleju Możesz to wyjaśnić. Bo z tego co wiem, to pompa oleju jest napędzana wałkiem pośrednim, który to z kolei jest napędzany paskiem rozrządu (jak nie wierzysz to zajrzyj pod osłonę paska zębatego). Wałek pośredni napędza też pompę podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal0785 Zgłoś #8 Napisano 23 Września 2009 Po dokladnej analizie stwierdzam ze glownym zajeciem vacu pompy w motorze AAZ jest naped pompy oleju vacuu pompa służy tylko i wyłącznie do wytwarzania podciśnienia. Głównym "odbiornikiem" podciśnienia jest serwo układu hamulcowego, poza tym część siłowników podciśnieniowych może korzystać z vacuu. Kolega Wela156 ma o tym pojęcie, bo pracował jako mechanik. Ja jeżdżę dieslem i wiem co do czego mam w silniku Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2009 Bardzo ciekawy temat w tytule do czego służy a poniżej pytanie co napędza A jeszcze ciekawsza odpowiedź Służy do wytworzenia podciśnienia dla serwa i takich tam pierdół, a napędza pompę oleju silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #10 Napisano 24 Września 2009 Podepnę się pod wątek. Właśnie zdarzyła mi się taka sytuacja: Odpalam autko (B4 z silnnikiem AAZ) a tu mruga i piszczy kontrolka ciśnienia oleju. Gaszę furę sprawdzam poziom oleju, bagnet suchy. Zaglądam pod auto plama. Dolewam olej, po dolaniu ok. litra wskazanie na bagnecie w normie. Odpalam autko i wygląda że jest OK, przejeżdam ok 100 metrów - powtórka z rozrywki z kontrolką ciśnienia oleju: mruga i piszczy. Gaszę silnik, sprawdzam poziom oleju na bagnecie i jest OK. Sprawdzam organoleptycznie czujnik ciśnienia oleju (właściwie to styki)wygląda OK. Podejmuję męską decyzję odpalam auto i wracam nim na parking. Kontrolka cały czas wariuje i tu nowość, podczas próby hamowania - brak hamulcy Pedał twardy jak cholera, zero wspomagania. Dojeżdam na parking i hamuje przy pomocy ręcznego. No i teraz wnioski. Przy innym Pasacie miałem kiedyś podobny problem z twardym hamulcem i brakiem wspomagania, okazało się że problemem była właśnie pompa podciśnieniowa. Jednak teraz w tym przypadku mam jeszcze problem z ciśniem oleju w układzie smarowania. Wg mojej wiedzy nie wiązałem tych dwóch objawów razem, ale po przeczytaniu tego wątku już sam nie wiem. W związku z tym mam nast. pytania: 1.W którym miejscu silnika znajduje się pompa podciśnieniowa? 2.Jak jest rola tej pompy w smarowaniu silnika? 3.Czy na podstawie opisanych objawów ktoś jest w stanie postawić diagnozę co się padło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #11 Napisano 24 Września 2009 Piter 84 oczywiscie masz racje tylko twierdzenie ze pompa jest napedzana przez wałek jest nie do konca prawda (nie całkowicie tak jest) Wałek posredni (biegnacy w kadlubie silnika) bierze naped z paska rozrzadu i jest zakonczony kołem zebatym ze skosnymi zebami, drugie kolo zebate odbierajace z niego naped jest wlasnie na osi pompy podcisnienia. Oś pompy podcisnienia ma wyciete gniazdo w ktore wsuwa sie płetwa osi napedowej pompy. czyli po wyjeciu pompy podcisnienia nie bedzie napedu pompy oleju, mam nadzieje ze jasno to wyjasniłem. Prosze bez sarkazmow i zlosliwosci GURAL. wychodzi na to ze w motorze AAZ gdy ma sie ABS (nie ma przewodu do serwa) glownym (najwazniejszym wg mnie) zajeciem pompy podcisnienia jest wlasnie naped pompy oleju. recyrkulacja spalin przyznasz ze jest duperela z punktu widzenia zywotności silnika. wczoraj jeszcze mało wiedzialem o recyrkulacji, dzis wiem wiecej. Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 24 Września 2009 Nurek... Pompa oleju jest napędzana wałkiem pośrednim... ten sam wałek napędza pompę podciśnienia ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 12:48 ---------- ... Pompa podciśnienia siedzi w bloku, stojąc przodem do auta po prawej stronie silnika obok skrzyni biegów. Zobacz czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz na wale - wywaliło olej na pasek rozrządu, który ślizga się na kole wałka pośredniego i nie napędza pompy oleju ani pompy vacuum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2009 Zadne serwo - przynajmniej u mnie - mam ABS A to ciekawa teoria Bo ja mam silnik benz ADZ i tez posiadam ABS i jakos podcisnienie do serwa tez mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #14 Napisano 24 Września 2009 (edytowane) Nurek... Pompa oleju jest napędzana wałkiem pośrednim... ten sam wałek napędza pompę podciśnienia Tak, ale pompa oleju jest napedzana za pomoca pompy podcisnienia, bo rozpatrujac układ mechaniczny najpierw jest wałek, potem pompa podcisnienia i dopiero pompa oleju. Jak wyciagniesz pompe podcisnienia to pompa oleju nie bedzie sie obracac, bo naped jest przekazywany poprzez os pompy vacu. A to ciekawa teoria Bo ja mam silnik benz ADZ i tez posiadam ABS i jakos podcisnienie do serwa tez mam A w moim AAZ od pompy podcisnienia odchodzi jeden cienki przewod do zaworu recyrkulacji (po drodze jest jeszcze elektrozawor) do zadnego serwa nie idzie zaden waz... Michał Edytowane 24 Września 2009 przez nurek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #15 Napisano 24 Września 2009 Nurek... Pompa oleju jest napędzana wałkiem pośrednim... ten sam wałek napędza pompę podciśnienia ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 12:48 ---------- Pompa podciśnienia siedzi w bloku, stojąc przodem do auta po prawej stronie silnika obok skrzyni biegów. Zobacz czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz na wale - wywaliło olej na pasek rozrządu, który ślizga się na kole wałka pośredniego i nie napędza pompy oleju ani pompy vacuum. Dzięki za podpowiedź, ale to nie to. Przyjrzałem się uważniej pompie podciśnieniowej, pod nią kupa oleju. Poruszałem ręką i pompa się ruszała. Dokręciłem śrubę mocującą i problem zniknął. Pytanie tylko czy to możliwe, żeby się śruba sam odkręciła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #16 Napisano 24 Września 2009 A to ciekawa teoria Bo ja mam silnik benz ADZ i tez posiadam ABS i jakos podcisnienie do serwa tez mam Ale w b3 z absem jest serwo hydrauliczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2009 Ale w b3 z absem jest serwo hydrauliczne Przekręcasz kluczyk w stacyjce i słyszysz buczenie spod maski? To elektryczna serwopompka ABSu, zasilana z tej dużej 2-pinowej wtyczki po lewej stronie (auta) na bloku ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franek70 Zgłoś #18 Napisano 7 Marca 2011 cześć kolego, odnośnie vacum pompy. Mam silnik aaz i pompa jest mokra. Ma trzy śruby. Czy jest zestaw naprawczy? Czy da się uszczelnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #19 Napisano 7 Marca 2011 cześć kolego, odnośnie vacum pompy. Mam silnik aaz i pompa jest mokra. Ma trzy śruby. Czy jest zestaw naprawczy? Czy da się uszczelnić? Pod tym dekielkiem na 3 śruby jest oring o wymiarach 58,7x2. jeśli sączy tamtędy olej to jego wymiana powinna pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franek70 Zgłoś #20 Napisano 7 Marca 2011 Dzięki Gural, gdzie można kupić taki oring? czy w ASO czy podająć wymiary? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach